طراحی لوگو برای شرکت معماری و پیمانکاری

طراحی لوگو معماری و پیمانکاری

اگر شما هم صاحب یک بیزنس در حوزه معماری و پیمانکاری هستید، یکی از مهم ترین اقداماتی که باید انجام دهید، طراحی لوگو معماری است. اگر این کار مهم را انجام ندهید و آن را چندان مهم ندانید، در هر لحظه چندین برند از شما پیشی خواهند گرفت و باعث می شوند به رتبه های پایین نزول پیدا کنید.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

لوگوی شرکت معماری و پیمانکاری به شما هویت می بخشد و باعث می شود به عنوان یک برند مطمئن در بازار شناخته شوید. در نتیجه مشتریان راحت تر به شما اعتماد خواهند کرد. علاوه بر این برای توسعه برند، تبلیغات و شناخته شدن هم به لوگو شیک و مرتبط با فعالیتتان نیاز خواهید داشت.

ضرورت طراحی لوگو برای شرکت معماری و پیمانکاری

لوگو، هویت بصری شرکت را نشان می‌ دهد و به عنوان یک نماد قابل تشخیص و معرفی برند شما استفاده می ‌شود. طراحی لوگو پیمانکاری باعث تمایز شرکت از رقبا و جذب مشتریان جدید می ‌شود. طراحی لوگو شرکت های معماری قدرت زیادی در جذب مشتریان دارد.

البته این اصل تنها برای شرکت معماری صدق نمی کند و شامل طراحی لوگو شرکت ساختمانی، دارویی، صنعتی و… هم می شود. لوگو، به عنوان چهره شناخته شده شرکت، در ذهن مشتریان باقی می ‌ماند و باعث تقویت حضور و شناخت برند در بازار می ‌شود. پس بسیار مهم است لوگویی را طراحی کنید که به آسانی به خاطر سپرده شود.

طراحی لوگو معماری و پیمانکاری، به عنوان نماد اعتبار و قابل اطمینان، به مشتریان نشان میدهد که شرکت حاضر است در کار خود به طور جدی عمل کند و بالاترین کیفیت را در اختیار مشتریان قرار دهد. همچنین کلیه خدمات همراه با صورت حساب دقیق بوده و هیچ نقطه کوری در برند شما وجود ندارد.

طراحی لوگو معماری

تاثیر طراحی لوگو در برندینگ و معرفی بهتر شرکت های پیمانکاری

طراحی لوگو در برندینگ و معرفی بهتر شرکت های پیمانکاری تاثیر قابل توجهی دارد. لوگو یک عنصر کلیدی در شناسایی و تشخیص شرکت است و معمولا اولین چیزی است که مشتریان با آن روبرو می شوند. طراحی لوگو باید منحصر به فرد، قابل تشخیص باشد و در ذهن مخاطبان باقی بماند. طراحی لوگو برای شرکت های معماری معمولا عنصرهای اساسی برندینگ شرکت را نمایان می سازد.

از طریق استفاده از رنگ ها، فونت ها، شکل ها و نمادهای خاص، لوگو می تواند پیام های شما را  به مخاطبان منتقل کند. فراموش نکنید که چیدمان صحیح عناصر در لوگو نقش بسزایی در جذب توجه و به خاطر سپاری آسان دارد.

به علاوه، طراحی لوگو باعث افزایش شناسایی و تفکرات مثبت درباره شرکت در نظر مشتريان خود می ‌شود. چیدمان صحيح عناصر، حروف و… می توان در لحظه نگاه ها را خیره خود کند؛ در نتیجه احتمال اینکه شرکت شما توسط مشتریان انتخاب شود بسیار بیشتر خواهد بود. در نتیجه طراحی لوگو پیمانکاری، مشتریان شما روز به روز بیشتر می شود و می توانید به آسانی رقبای خود را پشت سر بگذارید و به یک برند نام آوازه تبدیل شوید که با شنیدن نام برند تصویر لوگو آن در ذهن ها تداعی می شود.

نکات مهم و اصول طراحی لوگو معماری و پیمانکاری

نکات مهم و اصول طراحی لوگو معماری و پیمانکاری

در طراحی لوگو شرکت حسابداری معمولا سعی می شود از عناصر مرتبط با پول و سرمایه، همچون نماد سکه، ثروت و… استفاده شود تا این حس را در مخاطب ایجاد کرد که برند مربوطه در خصوص حساب های مالی و بانکی فعالیت دارد.

این مورد در طراحی لوگو  پیمانکاری هم صادق است. شما باید از نماد و الگوهای مرتبط با حوزه فعالیت خود در طراحی استفاده کنید. اما این نکته به تنهایی کافی نخواهد بود. باید پارامترهای مختلفی را مورد بررسی قرار دهید تا یک لوگو منحصر به فرد داشته باشید. از سری اصول طراحی لوگو و نکات مهمی که باید به آن توجه کنید، عبارتند از:

  1. تمثیل مناسب: طراحی لوگو پیمانکاری باید تمامیت و شخصیت شرکت را به خوبی نشان دهد. از عناصر معماری و ساختمانی مانند خطوط، اشکال هندسی، سقف ها و پلان ها استفاده کنید.
  2. سادگی: لوگو باید ساده و قابل فهم باشد تا به راحتی قابل تشخیص باشد. استفاده از عناصر زائد چشم را به خود جلب می کند و ممکن است پیام شرکت را کاملا منعکس نکند. از هرگونه طرح های شلوغ و پیچیده تا حد امکان دوری کنید.
  3. استفاده از رنگ: انتخاب رنگ مناسب بسیار مهم است. در صورت امکان، از رنگ های معروف در صنعت ساخت و ساز مانند آبی، خاکستری یا قهوه ای در طراحی لوگو معماری استفاده کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که رنگ های تیره ممکن است روی تصاویر و محتواهای تیره به خوبی جلوه نداشته باشد و برعکس! برای حل این مشکل می توانید از دو تم رنگی تیره و روشن در طراحی لوگو خود استفاده کنید.
  4. فونت: استفاده از فونت مناسب نقش بسزایی در طرح لوگو دارد. فونت های ساده، قابل خواندن و حالات مناسب (bold, italic) پذیرفته تر هستند و مخاطبان نیز ارتباط بهتری با آن ها برقرار می کنند.
  5. حالات لوگو: در طرح لوگو حالات مختلف (horizontal, vertical) را در نظر بگیرید تا بتوانید به راحتی آن را تغییر دهید و همچنین در رسانه های مختلف بتوانید از آن استفاده نمایید.
نمونه طراحی لوگو شرکت معماری و پیمانکاری

نمونه طراحی لوگو شرکت معماری و پیمانکاری

تنوع طرح و مدل لوگوها در حوزه ساختمان سازی و پیمانکاری بسیار زیاد است. بهتر است در طراحی لوگو معماری در کنار المان ها و نمادهای معرف فعالیت خود، از اشکالی که یاداور اسم برند شما هستند هم استفاده کنید. چنین ترکیبی ضمن معرفی خدمات شما سبب می شود تا نام برندتان هم در ذهن ها باقی بماند.

این قانون طلایی در طراحی لوگو برای شرکت تجاری و دیگر شرکت ها هم برقرار است. می توانید با بررسی نمونه لوگو شرکت پیمانکاری سلیقه مخاطبان و دیگر برندها را بشناسید و از آن ها الگو برداری کنید. به هیچ عنوان کپی نکنید که سبب سقوط برند شما خواهد شد. از ممونه طراحی شده الهام بگیرید و با سلیقه خود ترکیب سازید تا به یک لوگو حرفه ای برسید.

جمع بندی

رعایت اصول طراحی لوگو پیمانکاری بخشی از ماجرا است اما سپردن آن به یک فرد متخصص و همه فن حریف، تمام ماجرا است. ما در استودیو فهار با استفاده از تکنیک های روانشناسی، بازاریابی و… یک طراحی لوگو معماری پر قدرت و جذاب برای شما طراحی خواهیم کرد. لوگویی که بتواند به خوبی فعالیت شرکت شما را به تصویر بکشد. می توانید همین حالا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

5/5-(4امتیاز)

مطالب مشابه