طراحی لوگو چای + نمونه کار و نکات مهم در طراحی

طراحی لوگو چای
نمونه کارهای طراحی لوگو

چای به عنوان دومین نوشیدنی پرمصرف در سراسر جهان شناخته می‌شود. نوشیدن چای در فرهنگ ما از گذشته دارای اهمیت فراوانی بوده‌است. این صنعت گردش مالی فراوانی به همراه دارد، همین موضوع باعث شده تا همواره برندهای جدیدی برای ورود به این بازار اقدام کنند. رقابت بالا در صنعت چای موجب شده تا کسب و کارهای فعال در این حوزه از همه‌ی ابزارهای موجود مثل بسته بندی و طراحی لوگو چای در جهت رشد و توسعه استفاده کنند.

امروزه از طراحی لوگو به عنوان یکی از ابزارهای مهم یاد می‌شود. با توجه به اهمیت صنعت چای، طراحی لوگوی این محصول نیز از حساسیت بالایی برخوردار است. طراحی لوگوی چای به اندازه‌ی طراحی بسته‌ بندی چای حائز اهمیت است. لوگو نقش مهمی در هویت سازی و در نهایت بازار یابی محصول ایفا می‌کند. طراحی لوگو چای باید کاملا تخصصی صورت بگیرد تا به ساده‌ترین حالت ممکن پیام برند را به مخاطب انتقال دهد، در ذهن مخاطب ماندگار شود و نهایتا منجر به جذب مشتری و افزایش فروش شود. در این مقاله از «استودیوفهار» در مورد اهمیت طراحی لوگو چای صحبت می‌کنیم.

مزایای طراحی لوگو چای

مزایای طراحی لوگو چای

طراحی لوگو یک علامت یا نشان گرافیکی است که معمولاً توسط شرکت‌های تجاری، سازمان‌ها و حتی افراد برای کمک به شناسایی کسب و کار استفاده می‌شود. لوگوها می‌توانند طراحی انتزاعی یا فیگوراتیو یا سبک رنگارنگ یا تک رنگ و غیره داشته باشند. آنها معمولاً از یک یا چند شکل ساده، یک کلمه، یک نماد یا یک علامت تجاری با شعاری که نماد ارزش‌ها و هویت برند است، تشکیل می‌شوند.

طراحی لوگوی چای به صورت تخصصی می‌تواند منجر به توسعه برند و شناخته‌شدن یک برند شود. یک لوگو با طراحی تخصصی می‌تواند کیفیت، اصالت، ارزش‌ها و نقاط قوت یک برند را در ذهن مخاطبان تثبیت کند. طراحی‌ لوگوی چای به صورت حرفه‌ای علاوه بر نکات گفته شده‌، مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • لوگوی متمایز و به یاد ماندنی به شناخت برند و ماندگار شدن در حافظه‌ی جمعی منجر می‌شود، که احساس آشنایی و اعتماد را تقویت می‌کند.
  • لوگو اگر بر اساس ویژگی‌های برند شما طراحی شده باشد، برند شما را از رقبا متمایز می‌کند و منجر به ایجاد هویت بصری می‌شود.
  • لوگو باید به طور یکپارچه با طراحی بسته بندی چای کیسه‌ای مطابقت داشته باشد، همچنین لوگو باید به گونه‌ای طراحی شود که مکملی برای افزایش زیبایی بسته بندی و جذابیت بصری محصول در قفسه کالاها به شمار بیاید.
  • لوگوی مناسب می‌تواند نماد کیفیت و مرغوب بودن چای در قفسه‌های فروشگاه باشد، به ویژه در بازار امروزکه انوع و اقسام چای بی‌کیفیت تحت برندهای مختلف تولید می‌شود.
  • همچنین لوگوی چای می‌تواند نمایانگر فرهنگ، آداب رسوم و پیشینه‌ی مربوط به چای باشد تا در ذهن مخاطب ماندگار شود.
  • لوگو باید به طور یکپارچه با طراحی بسته بندی چای کیسه‌ ای مطابقت داشته باشد. لوگو باید مکمل زیبایی شناسی کلی بسته بندی باشد و جذابیت بصری محصول در قفسه کالاها را افزایش دهد.
  • یک لوگوی با طراحی خوب باید کیفیت و مرغوب بودن چای را نشان دهد. به ویژه در بازار امروز انواع و اقسام چای بی‌کیفیت تحت برندهای مختلف تولید می‌شوند، لوگوی مناسب می‌تواند‌ نماینده چای درجه یک و مرغوب باشد.

عناصر مهم در طراحی لوگوی چای

عناصر مهم در طراحی لوگوی چای

یک طراحی لوگوی چای خوب باید به راحتی قابل تشخیص و مرتبط با یک برند خاص باشد. این موضوع در طراحی لوگو ادویه هم از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی مردم لوگوی شما را می‌بینند، باید فوراً بدون توضیح اضافی بدانند که شما چه برندی هستید و حوزه فعالیت شما چیست. این موضوع به عنوان آگاهی از برند شناخته می‌شود و یکی از دلایل اصلی سرمایه گذاری کسب و کارها در طراحی لوگو است. یک طراحی لوگو چای باید از عناصری تشکیل شود که ویژگی‌های منحصر به فرد آن را نشان می‌دهد. بیایید نگاهی به هر یک از عناصر اصلی تشکیل دهنده لوگوی چای بیندازیم:

رنگ لوگو

رنگ می‌تواند احساسات و عواطف خاصی را برانگیزد؛ بنابراین، قطعاً می‌تواند پیام، فرهنگ و ارزش‌های برند را به نمایش بگذارد. رنگ نمونه طراحی لوگو چای ممکن است سبز، قرمز، نارنجی، مشکی، قهوه‌ای و رنگ‌های مرتبط باشد. استفاده از رنگ‌های گرم به دلیل نوع محصول که چای است و نوشیدن آن به صورت گرم می‌تواند گزینه بهترین برای انتخاب رنگ لوگوی چای و طراحی پاکت بسته بندی آن باشد.

تایپوگرافی در طراحی لوگو

تایپوگرافی هنر سازماندهی و طراحی کلمات به گونه‌ای است که برای طیف وسیعی از مردم کاملاً خوانا، واضح و جذاب باشند. تایپوگرافی در طراحی لوگوی چای و بطور کلی در طراحی لوگو محصولات غذایی ممکن است به صورت یک حرف، تک نگار یا حتی نام کامل کسب و کار ظاهر شود. استفاده از فونت‌های ظریف و لوکس می‌تواند‌ برای برندهای چای مناسب باشد، زیرا چای در نزد مردم کالایی ارزشمند تلقی می‌شود.

تصویر در طراحی لوگو

فقط با نگاه کردن به تصویر (شکل انتزاعی، تصویر نمادین یا یک علامت گرافیکی ساده)، باید پیام برند درک شود و به مشتریان کمک کند تا برند را به خاطر بسپارند. یکی از تصاویر به یادماندنی در لوگوی چای می‌تواند‌ لوگوی برند «چای شهرزاد» باشد. این لوگو تصویر بانویی زیبا را نشان می‌دهد که از فنجان چای بیرون آمده است. مردم با دیدن این لوگو به سرعت یاد نام چای شهرزاد میافتند.

طراحی لوگو چای

سادگی لوگو

هرچه طراحی لوگو چای پیچیده‌تر باشد، احتمال اینکه مردم آن را به خاطر بسپارند کمتر است؛ بنابراین، لوگو را باید ساده طراحی کرد، اما نه آنقدر ساده که فاقد شخصیت باشد. برای مثال، لوگوی برند مشهور «Lipton» که با یک تایپوگرافی سفید در یک نوار قرمز با پس زمینه زرد که تداعی کننده خورشید است، تصویر لوگو را نشان می‌دهد. این لوگو بسیار جذاب و به یادماندنی است و تا حد زیادی موفقیت برند را نشان می‌دهد. سادگی لوگو در طراحی لوگو آجیل و خشکبار نیز بسیار مهم است که باعث می شود تا افراد بهتر آن را به خاطر بسپارند.

پویا بودن

مهم نیست که چه تاریخ یا سالی باشد، لوگوی چای باید در آزمون زمان مقاومت کند و قدیمی نشود. بی‌زمانی نشان می‌دهد که چرا بسیاری از لوگوهای مشهور در طول سال‌ها تقریباً بدون تغییر باقی مانده‌اند. درحقیقت، هدف از طراحی لوگو این است که برای مدت طولانی در ذهن مصرف کنندگان باقی بماند، اگر قرار است لوگو هر سال عوض شود، دقیقاً چه چیزی را می‌خواهیم به خاطر مشتری بسپاریم؟ با اینکه می‌تواند‌ تغییراتی زیادی را در نمونه بسته بندی دمنوش ایجاد کرد، بهتر است لوگو را دست نخورده بگذارید.

کلام آخر

برای هر کسب و کاری، بزرگ یا کوچک، لوگو یکی از مهم‌ترین دارایی‌های برندسازی است. لوگو به شما کمک می‌کند شناخت، وفاداری و آگاهی برند را ایجاد کنید. هنگام طراحی لوگو چای باید مواردی مانند باورها، اهداف، جمعیت هدف و اجزای سازنده یک لوگوی قوی لحاظ شوند.

اگر مشتریان نتوانند به سرعت برند شما را شناسایی کنند، حداقل باید لوگوی شما را به خاطر بسپارند. اگر حتی نتوانند لوگوی شما را به خاطر بسپارند، بعید است در آینده دوباره به سراغ شما بیایند. متخصصان ما در استودیو فهار به شما بهترین خدمات در طراحی لوگوی چای، طراحی لیبل قهوه و طراحی بسته بندی را ارائه می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران ما تماس بگیرید.

4.4/5-(8امتیاز)

مطالب مشابه