طراحی لوگوی متفاوت برای محصولات غذایی

طراحی لوگو محصولات غذایی

طراحی لوگو محصولات غذایی یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقدامات برای تمامی برندهای تولیدکننده محصولات غذایی است و همواره باید نهایت ظرافت و خلاقیت را برای انجام آن به کاربرد. درواقع لوگو محصولات غذایی برای شما این امکان را ایجاد می‌کند که بتوانید پیام برند سازی خود را به طور مؤثر به مشتری منتقل کنید و برای مصرف‌کنندگان این اطمینان را ایجاد کنید که به عنوان برند تولیدکننده محصولات غذایی، کیفیت، اولویت کار شماست. برای آشنایی با جنبه‌های مختلف و اصول طراحی لوگو محصولات غذایی، در ادامه با ما همراه باشید.

نقش و اهمیت طراحی لوگو محصولات غذایی
نمونه کار طراحی لوگوی برند موسیو

نقش و اهمیت طراحی لوگو محصولات غذایی

امروزه با رشد و توسعه صنایع تولید مواد غذایی، قفسه‌های فروشگاه‌ها به طور دائم با برندهای جدید و قدیمی پر می‌شوند و این موضوع اهمیت برند سازی را در حوزه تولید مواد غذایی افزایش می‌دهد. در این شرایط با طراحی لوگو مواد غذایی منحصر به فرد می‌توانید یکی از اقدامات مؤثر و هوشمندانه برای افزایش تأثیر برند شما باشد. درواقع طراحی لوگو صنایع غذایی همانند طراحی بسته بندی مواد غذایی اصولی و مؤثر می‌تواند هویت برند شما را افزایش داده و محصولات شما را در میان سایر محصولات، متمایز کند.

واضح است که مصرف‌کنندگان در هنگام خرید، محصولات غذایی را بر اساس برند و نام تجاری آن‌ها شناسایی و انتخاب می‌کنند، در این شرایط لوگوی محصول شماست که از لحاظ بصری توجه خریداران را جلب می‌کند. به عنوان مثال مصرف‌کنندگان بین انتخاب دو برند آرد، برندی را انتخاب می نمایند که طراحی بسته بندی آرد شیک تری داشته باشد. بنابراین لوگوها از لحاظ ایجاد ارتباط بین برند و مشتری دارای اهمیت هستند و با ارائه تصاویر و جلوه‌های هنری شگفت‌انگیز، آنچه که مشتری باید درباره برند بداند را منتقل می‌کنند. در نتیجه طراحی لوگو برای مواد غذایی می‌تواند به عنوان پایه‌ای مؤثر عمل کند و امکان رشد برند شما را بر اساس این پایه، فراهم خواهد کرد.

نکات مهم در طراحی لوگو برای مواد غذایی
نمونه کار طراحی لوگو حبوبات سپندین

نکات مهم در طراحی لوگو برای مواد غذایی

برخلاف تصور بسیاری از تولیدکنندگان، فرآیند طراحی لوگو محصولات غذایی می‌توانید تا حدود زیادی پیچیده و چالش‌برانگیز باشد. درواقع لوگو دربردارنده ارزش، پیام، سلیقه و کیفیت برند شماست، بنابراین لازم است که برخی نکات مهم را هنگام طراحی لوگو در نظر داشته باشید؛ بدین منظور در ادامه می‌توانید برخی از این نکات را مورد بررسی قرار دهید:

  • نام تجاری

یکی از مؤثرترین اصول طراحی لوگو محصولات غذایی، بیان علت انتخاب نام تجاری شماست و می‌تواند حس کنجکاوی خریداران را تحریک کند. نام تجاری در  طراحی لوگو معماری بسیار مهم است چرا که اولین تماس مخاطب با برند شما است. بنابراین در طراحی لوگوی محصول، مطابق با ارزش‌های برند خود، به این فکر کنید که چه مشتریانی محصول شما را برای خرید انتخاب می‌کنند و چه ارزش‌هایی را برای خرید محصول شما مدنظر قرار می‌دهند و بر اساس ارزش‌های احتمالی، برند خود را در طراحی لوگو برجسته کنید.

  • قالب لوگو

درواقع شکل و قالب لوگو علاوه بر تأثیری که در ظاهر آن ایجاد می‌کند، می‌تواند منتقل‌کننده پیام برند شما به مخاطبان نیز باشد. بنابراین طراحی لوگو مواد غذایی باید با هویت برند شما نیز همخوانی داشته باشد؛ در این شرایط لازم است که از فونت‌ها، رنگ‌ها و تصاویری هدفمند برای افزایش تأثیر لوگو، استفاده کنید. به عنوان مثال لوگوهایی با قالب مستطیلی و مربعی می‌توانند حس اطمینان را برای خریداران ایجاد کنند و لوگوهای دایره‌ای و بیضی شکل مانند طراحی لوگو زعفران نیز می‌توانند برای برخی مشتریان جذاب‌تر باشند.

  • وجه تمایز

در نظر داشته باشید که لوگوی محصول درواقع هویت برند شما را تشکیل می‌دهد، بنابراین چیزی را با مشتری به اشتراک بگذارید که برند شما را منحصر به فرد می‌کند. به مواد تشکیل‌دهنده، نحوه تولید و بسته بندی محصول خود فکر کنید و ببینید که وجه تمایزی میان تولیدات شما با سایر محصولات وجود دارد و سپس آن را در طراحی لوگو محصولات غذایی برند خود به کار ببرید.

  • رنگ لوگو

رنگ‌های طیف زرد و قرمز از رایج‌ترین رنگ‌های مورد استفاده برای برند سازی مواد غذایی هستند و طبق اصولی ویژه برای این کار انتخاب می‌شوند. درواقع رنگ قرمز گرسنگی را تحریک می‌کند و رنگ زرد نیز منتقل‌کننده حس دوستی و شادی است. بنابراین بهتر است در لوگو برای فروشگاه مواد غذایی، در کنار سایر رنگ‌ها، از این دور رنگ نیز استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که رنگ‌های انتخابی نیز مانند اکثر عوامل در طراحی لوگوی مواد غذایی، باید مطابق با حوزه فعالیت و نام برند شما باشند. به عنوان مثال در اکثر نمونه‌های طراحی لوگو شکلات، رنگ اصلی لوگو مشابه با رنگ اصلی شکلات است.

  • تخصص و تجربه

درواقع شما باید مرجعی را برای طراحی لوگو مواد غذایی برند خود انتخاب کنید که خدمات حرفه ای را برای برندهای تخصصی حوزه تولید محصولات غذایی ارائه می‌دهد. این مجموعه ها بر اساس تجارب کسب شده حاصل از همکاری با پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برندهای بازار، از روش‌هایی مؤثر برای طراحی قدرتمند و متمایز لوگو استفاده می‌کنند تا بدین ترتیب بیشترین تأثیر را برای جلب توجه مشتریان ایجاد کنند.

  • فونت لوگو

حروف می‌توانند یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اجزای طراحی لوگوی مواد غذایی باشند، بنابراین فونتی را انتخاب کنید که پیام برند شما را به خوبی و با تناسب، به مشتری انتقال دهد. این موضوع در طراحی لیبل لبنیات اهمیت بیشتری دارد چرا که مشتری باید بتواند اطلاعات محصول مثل تاریخ انقضا را به آسانی مشاهده نماید. در این شرایط می‌توانید از فونت‌های بزرگ و پررنگ برای افزایش جذابیت بصری استفاده کنید و یا فونت‌های شیک و شکسته را برای ایجاد ظاهری مینیمال، ساده و در عین حال زیبا، انتخاب کنید.

نمونه کار طراحی لوگو
نمونه کار طراحی لوگو ادویه بنی تاک

ایده های جدید برای طراحی لوگو محصولات غذایی

پس از اینکه با نکات مهم طراحی لوگو محصولات غذایی آشنایی پیدا کردید، اکنون می‌توانید چندین طرح و ایده جدید برای طراحی لوگو را مورد بررسی قرار دهید که با تمام اصول و نکات ذکر شده مطابقت دارند. در این طرح‌ها می‌توانند الهام بخش شما برای انتخاب بهترین طرح لوگوی مواد غذایی باشند؛ در این شرایط پس از انتخاب طرح می‌توانید با مشورت با متخصصین استودیو فهار، تغییرات لازم را اعمال کرده و بهترین طرح نهایی را برای طراحی لوگو حرفه ای برند خود انتخاب کنید.

نمونه کار طراحی لوگو
نمونه کار طراحی لوگو حبوبات داروش

 

جمع بندی

خوشحالیم که تا انتهای مطلب با ما همراه بودید؛ بنابراین شما دریافتید که چگونه با طراحی لوگوی مؤثر برای مواد غذایی می‌توانید تأثیر برند خود را چندین برابر کرده و زمینه‌های رشد و توسعه محصولات خود را فراهم کنید. اکنون با کسب اطلاعات کامل و بررسی جنبه‌های مختلف لوگو شرکت های محصولات غذایی می‌توانید فرآیند طراحی لوگوی برند خود را با همکاری استودیو فهار به عنوان بهترین شرکت طراحی بسته بندی در ایران به انجام برسانید و تأثیر برند و تمایز محصولات خود را تا حدود زیادی افزایش دهید.

4.1/5-(7امتیاز)

مطالب مشابه

Cosmetic-packaging-designNO-17-1

اتود لوگو

نمونه کارهای طراحی لوگو مشاهده همه نمونه کارها اتود لوگو اگر گرافیست باشید و یا با طراحی لوگو آشنایی داشته

ادامه مطلب »