چاپ و طراحی بسته بندی همبرگر با ایده های خلاقانه

طراحی بسته بندی همبرگر
نمونه کارهای طراحی و بسته بندی همبرگر

همبرگر، یکی از غذاهای محبوب و دوست داشتنی است که کمتر کسی دست رد به سینه آن می زند. این محصول جزو مواد غذایی حساس است که در معرض نور، گرما و دیگر عوامل محیطی فاسد می شود. از این رو نیاز به یک بسته بندی باکیفیت و جذاب دارد که بتواند آن را سالم به دست مصرف کننده برساند.

علاوه بر این موضوع، بسته بندی همبرگر باعث تبلیغ برند شما شده و می تواند بر روی میزان فروش محصول هم اثر بگذارد. بنابراین طراحی بسته بندی همبرگر نیز موضوع بسیار مهمی است.

اهمیت طراحی بسته بندی همبرگر

همانند همبرگر، طراحی بسته بندی فست فود اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا این بسته بندی نقش مهمی در جذب مشتری و افزایش فروش محصول هم دارد. یک بسته بندی مناسب و جذاب توانایی جلب توجه مشتری را داشته و باعث افزایش فروش همبرگر می شود. همچنین، طراحی بسته بندی همبرگر مناسب می‌ تواند به افزایش شناخت برند کمک کند و باعث افزایش اعتماد مشتریان به آن برند شود.

بسته بندی همبرگر نقش حفاظت کالا را نیز عهده دار است. بسته بندی که بتواند از همبرگر در برابر عوامل محیطی محافظت کند و ضد نفوذ باشد. از طرفی قابل حمل باشد تا بتوان به راحتی برای حمل و جابه جایی همبرگر هم از آن بهره برد.

مزیت های طراحی بسته بندی همبرگر  

مزیت های طراحی بسته بندی همبرگر  

تا به حال به این نکته دقت کرده اید که بسته بندی پیتزا چقدر در میزان فروش و محبوبیت آن نقش دارد؟ بسته بندی لوکس که باعث می شود از آن به عنوان بشقاب هم استفاده کرد. از طرفی به راحتی هم باز می شود و وزن سبکی هم دارد. همه این ها دست به دست هم داده اند تا پیتزا یکی از محبوب ترین فست فودهای جهان باشد. بدیهی است که نباید طراحی بسته بندی ناگت و فلافل، همبرگر و دیگر موادغذایی را دست کم گرفت. از مزیت های طراحی بسته بندی همبرگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. حفاظت از محصول: بسته بندی مناسب می ‌تواند از همبرگر در برابر آسیب ‌ها و آلودگی ‌ها محافظت کند و از تغییر در طعم و کیفیت آن جلوگیری کند.
  2. جذابیت بصری: یک بسته بندی خوب می ‌تواند توجه مشتریان را به خود جلب کرده و آن‌ ها را به خرید همبرگر شما تشویق کند. بطور مثال طراحی لیبل روغن خوراکی علاوه بر زیبایی بصری که بر روی محصول ایجاد می نماید اطلاعات مفیدی هم راجب به محصول به مشتریان می دهد.
  3. سهولت در حمل و نقل: بسته بندی مناسب می ‌تواند حمل و نقل همبرگر را آسان ‌تر کند و از خطرات شکستن یا لغزیدن آن جلوگیری کند.
  4. اطلاعات محصول: بسته بندی همبرگر می‌ تواند حاوی اطلاعات مفید درباره محصول، تاریخ انقضاء، مواد تشکیل دهنده و دستورالعمل نگهداری باشد.
  5. بازارپژوهش: با استفاده از بسته بندی مناسب، شما می ‌توانید به راحت ‌ترین شکل ممکن به بازارپژوهی پرداخته و نظرات و بازخوردهای مشتریان را جمع ‌آوری کنید.

 

انواع بسته بندی همبرگر  

انواع بسته بندی همبرگر  

همبرگر را می توان به شیوه های مختلف و با استفاده از متریال گوناگون بسته بندی کرد. هر یک از آنها مزایا و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. برای مثال، بسته بندی گیاهی مواد غذایی باعث جلب نظر افراد حامی محیط زیست می شود و بسته بندی همبرگر متالایز در برابر رطوبت از آن محافظت می کند. شما با شناخت این بسته بندی و مشخصات آنها می توانید یک گزینه مناسب در طراحی بسته بندی همبرگر را انتخاب کنید. انواع بسته بندی همبرگر عبارتند از:

  1. بسته بندی فویل: همبرگر در یک بسته بندی فویل قرار می ‌گیرد که از نور و هوا محافظت شده و از اتلاف گرما آن جلوگیری می‌ کند تا به صورت داغ به دست مصرف کننده برسد. این بسته بندی برای نگهداری کوتاه مدت همبرگر مناسب است.
  2. بسته بندی کاغذ: همبرگر ممکن است در یک بسته بندی کاغذی قرار گیرد که به عنوان یک جایگزین سبز و دوستانه با محیط زیست استفاده می ‌شود. می تواند روغن را جذب کند و همچنین بسیار سبک و مقرون به صرفه است.
  3. بسته بندی پلاستیک: همبرگر معمولا در بسته بندی پلاستیکی هم عرضه می شود که از آن در برابر نور، رطوبت و آلودگی حفاظت می ‌کند.
  4. بسته بندی کاغذ روغنی: همبرگرهایی که با کاغذ روغنی بسته می شوند رطوبت و نرمی خود را حفظ می کنند و زود خشک نمی شوند.
  5. بسته بندی فلزی: همبرگرها را می توان در بسته بندی های فلزی هم عرضه کرد که از آن در برابر عوامل محیطی محافظت می کند و مانع از آسیب به بافت همبرگر می شود.

نکته مهم: در همه این بسته بندی ها، شما می توانید از طراحی لیبل و بسته بندی مواد غذایی برای تبلیغ برندتان استفاده کنید. این طراحی ها به صورت لیبل روی بسته بندی نصب می شود یا می توان روی آن چاپ کرد.

نکات مهم در طراحی بسته بندی همبرگر

نکات مهم در طراحی بسته بندی همبرگر

برای آنکه یک طراحی جعبه همبرگر جذاب و چشم نواز داشته باشید، باید به یک سری نکات در طراحی جعبه بسته بندی دقت کنید که از مهم ترین آنها عبارتند از:

  • از نفوذ گرد و غبار و مواد مختلف جلوگیری نماید.
  • رطوبت یا دیگر عوامل محیطی باعث تخریب آن نشود.
  • مورد تایید سازمان غذا و دارو باشد.
  • قیمت تمام شده کمتری داشته باشد تا بر روی قیمت فروش همبرگر تاثیر زیادی نگذارد.
  • جذاب و چشمگیر باشد.
  • بتواند مخاطب را برای تست کردن همبرگر و خرید آن ترغیب کند.
  • به راحتی باز شود.

 

نمونه طراحی بسته بندی همبرگر   
نمونه کار طراحی بسته بندی همبرگر ویلو

نمونه طراحی بسته بندی همبرگر   

برای آنکه بتوانید همبرگر را به صورت لوکس عرضه کنید تا حس ارزشمند بودن را در مخاطب ایجاد نمایید، باید انواع ایده بسته بندی همبرگر را بررسی کنید. این ایده ها باعث می شود تا از آنها الگو بگیرید و یک انتخاب کارآمد در طراحی بسته بندی همبرگر داشته باشید. البته نباید از آنها کپی برداری کنید. می توانید این کار را به متخصصین ما در استودیو فهار بسپارید.

 

جمع بندی

طراحی بسته بندی همبرگر باید متناسب با شکل و اندازه آن هم باشد و همچنین بتواند به راحتی مورد استفاده قرار گیرد. طراحان ما در استودیو فهار بهترین بسته بندی ها را برای شما طراحی می کنند. می توانید ایده های ذهنی خود را با ما درمیان بگذارید تا به بهترین شکل برایتان اجرا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت طراحی بسته بندی همبرگر همین حالا با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها هم بهره مند شوید.

4.5/5-(6امتیاز)

مطالب مشابه