طراحی بسته بندی ساشه

طراحی بسته بندی ساشه

طراحی بسته بندی ساشه اولین عنصری است که مشتریان شما در قفسه فروشگاه‌ها خواهند دید. با توجه به اینکه یک سوم تصمیم گیری‌های مربوط به خرید کالاها بر اساس بسته بندی آنهاست، نمی‌توانیم بیش از این تاکید کنیم که طراحی بسته بندی ساشه چقدر می‌تواند برای موفقیت محصول مهم باشد.

شما اگر می‌خواهید خود را در بازار پررقابت امروز از رقبا متمایز کنید باید متفاوت از دیگران باشید و در راه توسعه برند خود قدم بردارید. طراحی بسته بندی ساشه‌ای را در دستور تولید محصولات خود قرار دهید تا بتوانید مشتریان بیشتر به دست آورید و فروش بالا را تضمین کنید. در این مقاله از «استودیو فهار» در مورد اهمیت طراحی بسته بندی ساشه صحبت می‌کنیم.

بسته بندی ساشه

بسته بندی ساشه چیست؟

بسته بندی ساشه به طور گسترده در بسته بندی آرایشی و بهداشتی و مراقبت شخصی، غذا مثل طراحی ساشه قهوه و نوشیدنی و صنایع دارویی به کار گرفته می‌شود. این بسته بندی کیسه‌های کوچک، مهر و موم شده و قابل انعطافی هستند که از کاغذ، پلاستیک، فویل آلومینیومی، سلولزی و غیره تولید می‌شوند و حاوی محصولاتی به صورت مایع، پودر یا کپسول هستند. از ساشه برای طراحی بسته بندی صادراتی استفاده زیادی می‌شود.

از آنجایی که ساشه‌ها ارزان‌تر از بسته‌های سایز بزرگ خواهند بود، معمولاً برای بسته‌های آزمایشی یا تستی، تبلیغاتی یا برای مشتریانی که به تعداد بسته بندی کم نیاز دارند و بسته‌های اقتصادی را ترجیح می‌دهند، استفاده می‌شود. بسته بندی ساشه پودری به دلیل هزینه کم، قابلیت بازیافت، سفارشی سازی و قابل حمل بودن در صنایع غذایی و نوشیدنی‌ها، روان کننده‌ها، حلال‌ها، داروسازی، طراحی بسته بندی آرایشی و بهداشتی و صنایع مراقبت شخصی جذابیت زیادی دارد.

مزایای طراحی بسته بندی ساشه

مزایای طراحی بسته بندی ساشه

استراتژی بازاریابی یک محصول می‌تواند به شدت بر بسته بندی محصول تکیه کند، زیرا بسته بندی پیامی را ارسال می‌کند که سبک، هدف و ارزش‌های برند را منعکس خواهد کرد. یک طرح بسته بندی خلاقانه حتی اگر  طراحی کیسه دام و طیور باشد در محل فروش باید در عرض چند ثانیه نظر مشتری را جلب کند و به مشتری دلیلی برای برداشتن بسته و خرید آن بدهد. تکنیک‌های بسته بندی خلاقانه به محصولات کمک می‌کند تا در میان اقلام مشابه، از طریق رنگ‌های جسورانه و اشکال جذاب برجسته شوند.

سادگی، سهولت حمل و نقل و ذخیره‌ سازی نیز ملاحظات مهمی هستند. برای مثال، بسته بندی ساشه عسل می‌تواند از رنگ‌های پرجنب و جوش برای ترغیب مشتریان در همه سنین بهره ببرد. از سویی دیگر، طراحی بسته بندی ساشه می‌تواند‌ هویت برند را نشان دهد. کسب و کار شما تاریخچه و هویتی مخصوص به خود را دارد که برای توسعه آن سخت تلاش کرده‌اید. چه راهی موثرتر از طراحی بسته بندی برای برجسته کردن هویت برند وجود دارد؟ درحقیقت، طراحی بسته بندی خلاقانه و طراحی لیبل خلاقانه می‌توانند به برندسازی کمک زیادی کنند.

طراحی بسته بندی ساشه

مهم نیست که چقدر بسته بندی ساشه قهوه خلاقانه طراحی شده است، زیرا پیش نیاز یک بسته بندی مناسب «ایجاد ارتباط با مشتری» است. طراحی بسته بندی نان هم هرچقدر زیبا و چشم گیر باشد باید از کیفیت بالایی هم برخوردار باشد. برای متقاعد کردن مشتریان نسبت به ارزش قهوه باید با آنها ارتباط برقرار کرد و تمام نیازهای مورد نیاز آنها را ارائه داد. طراح ابتدا باید مخاطب هدف را بشناسد و با بررسی اهداف برند از تولید محصول به یک طراحی مشتری محور دست بزند. برقراری ارتباط موثر می‌تواند‌ یک طراحی ساده را نیز متمایز نشان دهد. به طور کلی، در روند طراحی بسته بندی شاسه باید به سوالات زیر پاسخ داده شوند:

  • این بسته بندی برای چه کسانی طراحی می‌شود؟
  • خصوصیات مخاطبان هدف این محصول چیست؟
  • چگونه این محصول می‌تواند زندگی مشتری را بهتر کند؟
  • این بسته بندی چه ارزش افزوده‌ای نسبت به رقبا دارد؟

نحوه طراحی بسته بندی ساشه

نحوه طراحی بسته بندی ساشه

چه کاری می‌توانید انجام دهید تا طرحی را بسازید که در این روزگار پر رقابت متمایز باشد؟ طراح ابتدا نیازهای کسب و کار و مخاطب هدف محصول را بررسی می‌کند. سپس با رنگ‌ها شروع کنید، زیرا رنگ‌های خاصی وجود دارند که از نظر روانی چشم را به سمت خود جذب می‌کنند. برای مثال، طراحی بسته بندی ساشه ادویه باید با رنگ‌های گرم مرتبط باشد تا هم نشان دهنده این باشد که محصولات در دسته ادویه جات قرار می‌گیرند و هم مخاطب را به خود جذب می‌کنند.

نحوه طراحی بسته بندی ساشه

تایپوگرافی یا هنر چیدن حروف و متن می‌تواند‌ به اندازه رنگ مهم باشد. یک فونت فانتزی می‌تواند زیبایی یا لوکس بودن را نشان دهد، در حالی که فونت‌های بزرگ ممکن است توجه را جلب کنند و نشان دهنده سادگی باشند. برای مثال، در طراحی بسته بندی ساشه روغن زیتون فوق اعلا بهتر است از تایپوگرافی لوکس استفاه کرد، زیرا روغن زیتون فوق اعلا محصولی خاص و مشتریان آن افرادی هستند به محصولات باکیفیت اهمیت زیادی می‌دهند.

نمونه طراحی بسته بندی ساشه

در بسیاری از موارد، مثل طراحی بسته بندی کود کشاورزی فضای زیادی برای کار روی بسته بندی ساشه وجود نخواهد داشت. شما باید به سرعت و به طور مختصر به موضوع بپردازید. به طور متوسط، خریداران تنها در 6 ثانیه پس از دیدن یک محصول تصمیم به خرید می‌گیرند. پس باید از عناصری استفاده شود که به سرعت برای بیننده آشناست. برای مثال، در طراحی بسته بندی ساشه دستمال مرطوب بچه می‌توان برای شناسایی سریع محصول از یک تصویر نوزاد خندان استفاده کرد. به عبارتی، هر محصولی داستانی برای گفتن دارد و یک طراحی بسته ساشه خوب باید بتواند روایت گر خوبی باشد.

کلام آخر

طراحی بسته بندی ساشه خلاقانه شامل طرح‌ها و راه حل‌های نوآورانه‌ای است که نه تنها به محصولات کمک می‌کند تا بالاتر از بقیه قرار بگیرند و رشد و موفقیت برند را افزایش دهند، بلکه راه حل‌های پایدارتر و مقرون به صرفه‌تری را در طول عمر محصول ارائه می‌دهند. طراحی خلاقانه برای بسته بندی ساشه دستی می‌تواند تأثیر مثبتی بر کمپین بازاریابی محصول داشته باشد.

یشی گرفتن از رقبا چیزی است که باعث فروش بیشتر و حضوری قوی‌تر در بازار می‌شود؛ بنابراین طراحی هوشمندانه بسته بندی ساشه و کارتن بسته بندی ضد آب برای موفقیت ضروری است. برای استفاده از خدمات طراحی بسته بندی از مهارت و سابقه بالای طراحان و متخصصان «استودیو فهار» بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

4.5/5-(2امتیاز)

مطالب مشابه