دنگلر تبلیغاتی یا هنگر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دنگلر تبلیغاتی/هنگلر تبلیغاتی چیست؟

امروزه شاهد تغییرات مداوم در دنیای کسب و کارها هستیم، تغییراتی که اگر خود و کسب و کارمان را با آن تطبیق ندهیم، به زودی از دور رقابت حذف خواهیم شد. یک روش بازاریابی که امروز موفق و پربازده است، ممکن است سال بعد بی‌فایده باشد. از طرف دیگر هزینه‌ها نیز پیوسته در حال افزایش هستند و انتخاب روش‌های موثر و در عین حال با هزینه مناسب‌تر چالش همیشگی کسب و کارها و بازاریابان آن‌ها است. استفاده از دنگلر تبلیغاتی به عنوان یک روش هدفمند و کم ‌هزینه که در این مقاله برای شما تشریح خواهیم کرد، می‌تواند گزینه مناسبی برای فعالیت شما محسوب شود. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

دنگلر تبلیغاتی چیست؟

واژه هنگر یا دنگلر(Dangler) به معنای آویزان شدن، ابزاری محبوب برای بازاریابی محیطی در دنیای امروز است. این سبک از تبلیغات خود شکل‌های گوناگونی دارد مانند آویزهای سقفی یا دیواری (هنگر) و آویزهای درب (هنگر) که توضیحات بیشتری از آن‌ها را در ادامه خواهید خواند.
شما هم احتمالا آویزهای تبلیغاتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا آویزهای دستگیره درب هتل را دیده‌اید بدون اینکه بدانید این ابزار کوچک با برنامه ‌ریزی‌های قبلی و کاملا هدفمند در مقابل دید شما قرار گرفته است. با استفاده از هنگر می‌توانید در هر نوع کسب و کاری که هستید، افراد را از تخفیفات خود مطلع کنید، محل قرار گیری لوازم مختلف را به افراد نشان دهید و اطلاعیه‌ها و خبرهای مهم را در معرض دید بگذارید. به علاوه می‌توانید با یکبار هزینه چاپ و نصب آن‌ها، برای دفعات دیگر نیز از آن‌ها استفاده کنید.

دنگلر تبلیغاتی/هنگلر تبلیغاتی چیست؟

دلایل استفاده از دنگلر تبلیغاتی

این آویزها ابزار محبوبی در دنیای تبلیغات و بازاریابی هستند چرا که:
• برخلاف بسیاری از روش‌های دیگر بازاریابی، کاملا هدفمند هستند
• بسیار متنوع، منعطف و قابل سفارشی‌سازی هستند
• به دلیل آویز بودن، فضای کمتری اشغال می‌کنند
• موجب جلب توجه افراد می‌شود
• ارزان قیمت هستند

مزایای هنگر در مقابل سایر تبلیغات محیطی

زمانی که نام تبلیغات محیطی به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد بیلبوردهای تبلیغاتی است. اما مشکل این روش آن است که:
• شرکت‌ها نمی‌توانند نظارت دقیقی روی کم و کیف عملکرد بیلبورد داشته و خروجی و ارزیابی دقیقی از آن بگیرند.
• به علاوه این ابزار، تبلیغات را برای مخاطبان هدف به خصوصی قرار نمی‌دهد و صرفا آن را در معرض دید افراد زیادی می‌گذارد.
• این پیام‌ها برای عموم مردم طراحی شده و فاقد محتوای شخصی سازی است که خود باعث کاهش مشارکت مخاطبان است.
• احتمال کمتر جلب توجه مخاطب به دلیل قرارگیری در معابر و تردد خودروها.
• بالا بودن قیمت بیلبوردهای تبلیغاتی.

همه این موارد در حالی است که افراد شاید حین رانندگی، بی‌ توجه از کنار بیلبورد عبور کنند اما هنگام باز کردن درب منزل یا عبور از میان آویزهای تبلیغاتی از سقف، نمی‌توانند آن‌ها را نادیده بگیرند یا نسبت به آن‌ها بی توجه باشند.
هرچه مخاطب بیشتری تبلیغات شما را ببیند، هنگام خرید از میان شما و رقبا، احتمال اینکه شما را به یاد آورده و در میان گزینه‌های انتخابی او قرار بگیرید بالاتر است.

دنگلر تبلیغاتی/هنگلر تبلیغاتی چیست؟

مزایای هنگرها در مقایسه با بیلبورد

هنگلرها با نرخ تبدیل بالایی که دارند سبب افزایش فروش، سهم بازار بزرگتر و موفقیت بیشتر می‌شوند. به این ترتیب در مقایسه با بیلبورد از این مزایا بهره‌مند هستند:
• ردیابی توزیع هنگلرها و آویزهای درب با کمک جی پی اس، موجب اطمینان خاطر از نحوه عملکرد این ابزار و افزایش احتمال موفقیت آن است.
• در دنگلر تبلیغاتی بر خلاف بیلبوردها، کاملا می‌توان عملکرد این روش را با ارزیابی آمار بازدید از سایت، میزان فروش و … بررسی کرد.
• میزان موفقیت آن در جلب توجه مخاطب بسیار بالا است.
• این روش بسیار ارزان قیمت است.

موارد کاربرد دنگلر تبلیغاتی و آویزهای درب

فرقی نمی‌کند که شما یک کسب و کار شخصی مانند رستوران، فروشگاه و … دارید، یک مرکز غیرانتفاعی هستید یا یک سیاستمدار. این ابزار تبلیغاتی برای همه این موارد کاربردی است. شما می‌توانید با قرار دادن منو رستوران خود روی هنگر و همراه کردن یک کد تخفیف با آن و آویز کردن روی درب منازل سبب سوق دادن مشتریان بالقوه به سمت کسب و کار خود شوید. حتی اگر یک سیاستمدار و کاندید انتخابات هم باشید، در میان انبوه تبلیغاتی که نادیده گرفته می‌شوند، آویز کردن پیام خود با استفاده از هنگر بر منازل، شانس دیده شدن خود را بسیار بیشتر می‌کنید.

برای طراحی دنگلر تبلیغاتی به چه اصولی توجه کنیم؟

مانند هر روش بازاریابی دیگری، استفاده از این ابزار نیز نیازمند تحلیل‌، برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدف گذاری مشخص است. برای طراحی یک کمپین اثربخش در طراحی هنگر باید به نکات زیر توجه کنید.

  • بازار هدف خود را شناسایی کنید

مخاطبین خود را از نظر ویژگی‌های جمعیت شناختی، جغرافیایی، مالی و … تحلیل کرده و یک یا چند بخش را که با برنامه و هدف شما سازگارتر است هدف کمپین خود قرار دهید.

  • تبلیغات شما نشان دهنده هویت برند شما است

پس در انتخاب جملات، طراحی و المان‌هایی که در تبلیغات خود به کار می‌برید، بسیار دقت کنید. قبل از چاپ نهایی آن را چندین بار بازبینی کرده تا مطمئن شوید فاقد هر نوع اشکال و اشتباهی است.

  • در انتخاب رنگ‌ها برای دنگلر تبلیغاتی دقیق باشید

استفاده زیاد از رنگ‌ها مناسب نیستند. به کار بردن رنگ‌هایی همانند لوگو یا وبسایت تان جذابیت بیشتری برای تبلیغات شما به دنبال دارد. ضمنا تصاویر گرافیکی را انتخاب کنید که جالب توجه باشد و مخاطب بتواند ارتباط خوبی برقرار کند.

  • متناسب با بودجه به کیفیت چاپ توجه کنید

از میان کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلف چاپ، گزینه‌ای را انتخاب کنید که خروجی زیباتری داشته و از نظر بصری خسته کننده یا فاقد جذابیت نباشد. این نکته را هم در نظر بگیرید که به جای آن که چندین بار کار خود را بابت چاپ ارسال کنید، چاپ یکباره‌ تعداد بالا می‌تواند هزینه‌های شما را بسیار کاهش دهد.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

در دنگلر تبلیغاتی خود کد تخفیف درج کنید

تخفیف، کوپن یا هر نوع پروموشن ویژه خود را با آن همراه کنید تا بهترین نتیجه را از تبلیغات خود بگیرید.

کمپین خود را ارزیابی کنید

در آخر حتما کمپین خود را ارزیابی کنید. هیچ روش بازاریابی بدون ارزشیابی نهایی موثر نخواهد بود. شما باید بدانید که چقدر در اجرای این روش موفق بوده‌اید؟ اگر نتیجه کاملا رضایت بخش است می‌توانید این مسیر را باز هم ادامه دهید و اگر این طور نیست، اقدامات اصلاحی را در پیش بگیرید.

برآورد مالی تبلیغات به روش هنگر چگونه انجام می‌شود؟

زمانی که قصد داریم یک برآورد مالی از هر چیزی را ارزیابی کنیم، ابتدا به سراغ بررسی هزینه‌ها و جریان درآمدی حاصل از آن می‌رویم.

هزینه‌ روش دنگلر تبلیغاتی

در دنگلر تبلیغاتی، برآورد هزینه بستگی به تعداد، طراحی، کیفیت چاپ و مواد و هزینه‌های حمل و نقل دارد. در مقابل، هزینه بیلبوردها به اندازه، خلاقیت و طراحی، مکان قرارگیری و جمعیت وابسته است. گرچه هیچوقت نمی‌توایم ارزیابی کنیم، دقیقا چند نفر به بیلبورد نگاه کرده‌اند، اما آن چیزی که واضح است هزینه گزاف در این روش است.
برای اینکه این مقایسه را بهتر درک کنید، در نظر بگیرید که با صرف یک هزینه بیشتر بتوانید بیلبورد خود را در مکان پرجمعیت‌تری قرار دهید، این در حالی است که با این مبلغ می‌توانید پیام شخصی‌سازی شده خود را که کاملا مطابق بازار هدف شما است، به درب 50 هزار خانه یا اتاق‌های هتل برسانید! انتخاب شما کدام حالت است؟ پرداخت هزینه سنگین بابت تابلوی شخصی‌سازی نشده‌ای که نمی‌دانیم چند راننده بی توجه به آن مسیر گذر کرده‌اند یا رسیدن به 50 هزار مشتری که واقعا تبلیغ شما را دیده‌اند؟

دنگلر تبلیغاتی/هنگلر تبلیغاتی چیست؟

درآمد حاصل از روش دنگلر تبلیغاتی

فرض کنید شما یک فروشگاه دارید و قرار است با آویزهای تبلیغاتی که وعده یک محصول رایگان را به مشتری ارائه می‌دهید، فروش خود را بالا ببرید. اگر شما 10 هزار مورد توزیع کرده باشید و نرخ تبدیل شما 5 باشد (از هر 100 نفر، 5 نفر تبدیل به مشتری شوند)، به این ترتیب شما 500 مشتری جدید خواهید داشت. اگر هر نفر فقط 50 هزار تومان از شما خرید کند، شما 25 میلیون تومان افزایش فروش خواهید داشت. این در حالی است که هزینه‌های تهیه این آویزها در مقابل بیلبورد بسیار ناچیز خواهد بود.

قیمت دنگلر تبلیغاتی

در قسمت قبل اشاره کردیم که قیمت هنگر به موارد زیادی بستگی دارد. اما به طور کلی برای انجام یک حالت کم هزینه‌تر، با استفاده از برگه‌های مخصوص با ضخامت کمتر حدود هزینه‌های آن را برای شما قرار می‌دهیم اما نباید فراموش کرد که هم قیمت‌ها نوسان دارد و هم ممکن است مراکز مختلف با قیمتی کمتر یا بیشتر این کار را برای شما انجام دهند. اما به طور کلی می‌توان گفت هزینه طراحی دنگلر حدود 2100000 تومان الی 3000000 تومان خواهد بود. شما می‌توانید از خدمات حرفه‌ای آژانس تبلیغاتی فهار بهره‌مند شوید. مجموعه مختصصان و کارشناسان این مجموعه با طراحی بی نظیر و مقرون به صرفه خود می‌توانند موجب رونق کسب و کار شما شوند. جهت اطلاعات بیشتر با آژانس تماس بگیرید و نظرات آن‌ها را برای نحوه تبلیغات کار خود جویا شوید.
سخن پایانی
در میان صدها روش برای تبلیغات و رساندن پیام خود به مخاطب هدف، همواره به دنبال اثربخش‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها هستیم. یکی از این گزینه‌ها، دنگلر تبلیغاتی است که در عین کم هزینه بودن، کاملا بر مخاطب هدف متمرکز شده و سبب جلب توجه او می‌شود. در این مقاله سعی کردیم از توضیح این روش، مزایا و کاربردهای آن گرفته تا هزینه‌ها و مقایسه آن با روش‌های مشابه را برای شما تشریح کنیم. با مطالعه این مطالب و افزایش آگاهی پیرامون آن، می‌توانید یک کمپین موفق‌تر را در آینده برای کسب و کار خود اجرا کنید.
منابع

  1. adzze.com
  2. printland.in
  3. mycreativeshop.com
  4. psprint.com
  5. colourworld.in
  6. pearlprinters.com

 

مطالب مشابه