اصول عکاسی از مبلمان و صنایع چوبی

اصول عکاسی از مبلمان و صنایع چوبی

تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده که با دیدن یک تصویر از فضای بیرونی و نمای یک ساختمان، توجهتان به آن جلب شود؟ این قدرت عکاسی از فضای خارجی سازه ها است. عکاسی از فضای داخلی ساختمان نیز به همان اندازه جذاب و مهیج است و می تواند توجه خریداران ساختمان و سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

با عکاسی از دکوراسیون داخلی این حس را در مخاطب ایجاد می کنید که در محیط حضور دارد و می تواند بخش های مختلف را ببیند و آن را لمس کند. البته به شرطی که از دوربین و تجهیزات حرفه ای با ترکیب بندی مناسب استفاده کنید.

عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری

عکاسی دکوراسیون معماری داخلی نوعی از عکاسی تبلیغاتی است که می تواند سیل عظیمی از مشتریان را به سمت پروژه شما جاری کند. در این نوع از تصویر برداری شما باید تمامی بخش های محیط را به مخاطب نشان دهید. پس هیچ محدودیتی برایتان تعریف نمی شود و می توانید از تمامی قسمت ها عکس بگیرید. با این حال برخی از قسمت ها برای مخاطبان ارجحیت دارند و بهتر است شما هم تمرکز خود در عکاسی از دکوراسیون داخلی را روی این قسمت ها بگذارید که عبارتند از:

  • عکاسی از دکوراسیون اتاق خواب
  • عکاسی دکوراسیون آشپزخانه
  • عکاسی دکوراسیون سالن پذیرایی و نشیمن
  • عکاسی دکوراسیون فضاهای عمومی ( لابی، حیاط، بالکن و…)
  • عکاسی از نمای بیرونی سازه
  انواع عکاسی معماری و دکوراسیون

انواع عکاسی معماری و دکوراسیون

عکاسی از ساختمان در عین مهیج بودن کار ساده ای نیست و نیاز به تجربه و دانش کافی دارد. همانند فیلمبرداری صنعتی از کارخانه شما باید با تسلط بر تکنیک های عکاسی از دکوراسیون داخلی، تصاویر را ثبت کنید. اما پیش از هر چیزی باید انواع عکاسی از ساختمان را بشناسید که عبارتند از:

  1. عکاسی معماری: در این نوع عکاسی، تمرکز بر روی ساختمان ‌ها، سازه‌ ها و فضاهای معماری است. عکاسان معماری برای ثبت زیبایی و جزئیات ساختمان‌ ها، نورپردازی، طراحی داخلی و خارجی و نحوه تعامل فضای ساختمان با محیط اطراف تلاش می‌ کنند.
  2. عکاسی دکوراسیون: در این نوع عکاسی، هدف اصلی ثبت زیبایی و جزئیات داخل فضاهای مسکونی یا تجاری است. عکاسان دکوراسیون برای نشان دادن حس واقعی فضا از رنگ، نورپردازی و… استفاده می کنند. در این نوع عکسبرداری بیشتر به مبلمان و لوازم دکوراتیو در فضا های داخل خانه یا محل کار پرداخته می شود.
نکته مهم: عکاسی معماری و دکوراسیون علاوه بر منازل و ساختمان های مسکونی، شامل محیط های کاری و رسمی، تجاری و… هم می شود.

چرا باید عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری را حرفه ای انجام داد ؟

عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری به عنوان یک حرفه مهم و حائز اهمیت شناخته می ‌شود. عکاسی حرفه ای از دکوراسیون داخلی و معماری، باعث بهتر و زیباتر دیده شدن فضا می ‌شود و در نتیجه برای مخاطبان بسیار جذاب خواهد بود. این جذابیت سبب جلب توجه آنها و ترغیب به خرید می شود که امتیاز مثبتی برای شما خواهد بود.

از طرفی شما می توانید از عکس ‌های حرفه ای برای تبلیغات، فروش و بازاریابی محصولات و خدمات معماران، طراحان داخلی و صنایع دستی استفاده کنید. در نتیجه هرچه عکس های شما باکیفیت و واقعی تر باشد، اثر بخشی بیشتری هم خواهد داشت.

از این رو باید تصویر برداری صنعتی و تبلیغاتی خود را به افراد متخصص بسپارید. مجموعه استودیو فهار با سال ها سابقه در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی می تواند بهترین کیفیت از عکاسی از دکوراسیون داخلی را ارائه دهد. عکاسان حرفه ای استودیو فهار با استفاده از تجربه و دانش خود، قادر به گرفتن عکس ‌های با کیفیت بالا هستند که نگاه حرفه ‌ای را به نمایش می ‌گذارد.

هزینه تصویربرداری نیز در استودیوفهار بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. البته قیمت عکاسی دکوراسیون به عوامل مختلفی هم بستگی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • تعداد شات
  • ابزار و تجهیزات به کار گرفته شده
  • طرح و معماری فضا
  • نوع چیدمان
  • میزان ویرایش تصاویر
  • نورپردازی و…
   مزیت های عکاسی حرفه ای از دکوراسیون داخلی

 مزیت های عکاسی حرفه ای از دکوراسیون داخلی

در زمینه پوشاک و فروشگاه لباس عکاسی از پوشاک باعث افزایش فروش محصول می شود چرا که کاربران با دیدن محصول، نوع دوخت، رنگ طبیعی، بافت و… راحت تر می توانند تصمیم به خرید بگیرند. این نکته در عکاسی از دکوراسیون داخلی بصورت حرفه ای هم صدق می کند و می تواند فروش شما را بیشتر کند. اما این تنها مزیت عکاسی حرفه از از دکوراسیون داخلی نیست و مزایای دیگری هم دارد که عبارتند از:

  • تجسم فضا

مخاطبان شما با دیدن این تصاویر می توانند محیط را تصور کنند و حس حضور در آن را بدون بودن در ان فضا احساس کنند. در نتیجه مشتریان بالقوه شما به راحتی تصمیم به خرید یا اجرا ملک و استفاده از خدمات شما خواهند گرفت.

  • تقویت برندینگ

اگر یک طراح حرفه ای یا صاحب یک برند و شرکت طراح داخلی و معماری هستید، تصاویر باکیفیت باعث تقویت برندینگ شما خواهد شد. چرا که می توانید از این تصاویر در رسانه های مختلف و برای تبلیغات استفاده کنید.

  • افزایش وفاداری مشتریان

شما با این تصاویر باعث می شود که مشتریان قبلی و قدیمی شما هم مجذوب نمونه کارهای شما شوند و به خریداران وفادار شما تبدیل شوند. به عبارتی با یک تیر دو نشان خواهید زد و در عین جذب مشتریان جدید می توانید مشتریان قبلی خود را هم حفظ کنید.

نکات مهم عکاسی از دکوراسیون داخلی

نکات مهم عکاسی از دکوراسیون داخلی

درست است که تجهیزات اصلی ترین عامل برای عکاسی باکیفیت می باشد اما تسلط بر تکنیک های عکاسی و اصول آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از نکات های مهم عکاسی دکوراسیون داخلی عبارتند از:

  • نورپردازی

بهتر است زمانی را به عکاسی اختصاص دهید که امکان استفاده از نور طبیعی برایتان وجود دارد. البته در صورت نیاز می توانید از نور مصنوعی هم استفاده کنید. البته باید حواستان به انعکاس نور از سطوح مختلف باشد. این همان نکته کلیدی است که در عکاسی تبلیغاتی لوازم خانگی هم اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • ترکیب بندی
ترکیب بندی فاکتور مهمی در عکاسی است و منظور از آن نحوه چیدمان و قرار گیری المان ها در تصویر است. یک ترکیب بندی مناسب باعث می شود که تصویر جذاب و چشمگیر باشد.
  • ویرایش و ادیت نهایی
به جرات می توان گفت هیچ عکسی بدون ادیت حرفه ای نمی تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. البته قرار نیست در ویرایش اغراق کنید بلکه باید کمی حس و روح به تصویر ببخشید.
  • انتخاب لنز مناسب

برای عکاسی از دکوراسیون داخلی باید بسته به نوع عکاسی از لنزهای مختلف استفاده کنید. می خواهید کل سازه را در عکس جای دهید؟ یا از فاصله دور قرار است عکاسی کنید؟ و… برای هر یک از ان ها نیاز به یک لنز متناسب با آن خواهید داشت.

نمونه عکاسی از دکوراسیون داخلی

نمونه عکاسی از دکوراسیون داخلی

شب ها برای عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری اقدام نکنید. طبق امار بدست آمده تصاویری که در روز و با نور آفتاب ثبت می شوند، نتیجه و تاثیر بیشتری دارند. البته می توانید با بررسی نمونه عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری ساختمان ها نیز به این نکته پی ببرید. جزئیات در روز واضح تر و بهتر دیده می شوند و همچنین عکس ها بسیار دلباز هستند. اگر قصد عکاسی دکوراسیون معماری در تهران را دارید، می توانید نمونه کارهای استودیو فهار را بررسی کنید و با خاطری آسوده سفارش خود را به تیم مجرب و باتجربه ما بسپارید.

  جمع بندی

از جذاب ترین ژانرهای عکاسی، عکاسی دکوراسیون داخلی و معماری است. البته اگر از عکاسان و تجهیزات حرفه ای برای تصویربرداری از مکان مد نظر خود استفاده کنید. شما با این هنر می توانید مسیر موفقیت را برای خودتان هموار کنید. سعی کنید عکس ها را از زاویه های خاص ثبت کنید تا موجب حیرت مخاطبان شود.

عکاسی مبلمان موجب ایجاد حس نیاز به محصول در مخاطب می شود و این مهم ترین دلیل برای این نوع عکاسی صنعتی است. طبق آمار بدست آمده بیش از 65 درصد مردم در زمان خرید لوازم خانگی به عناصر زیباشناختی آن اهمیت می دهند و شما با یک عکس اغواکننده و باکیفیت که بتواند زیبایی طراحی و کیفیت متریال را به تصویر بکشد می توانید آن ها را برای خرید ترغیب کنید.

امروزه رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی هم نقش بسیار پررنگی در زندگی مردم دارند و شما می توانید از این تصاویر در رسانه های مختلف به منظور معرفی محصول و تبلیغات هم استفاده کنید و برند خود را تبلیغ کنید.

نقش عکاسی از مبلمان و صنایع چوبی در برندینگ و معرفی محصولات

 عکاسی از صنایع چوبی و مبلمان نقش بسیار مهمی در توسعه برند و معرفی محصولات دارد. در زمینه برندینگ، عکس‌ های حرفه ‌ای و جذاب از محصولات، به شرکت کمک می‌ کند تا هویت خود را بهتر به مخاطبان منتقل کند. عکس ‌های با کیفیت و زیبا، نشان دهنده استانداردهای بالا و کیفیت برتر محصولات است و باعث اعتماد بیشتر مخاطبان به برند می ‌شود.

علاوه بر این، عکاسی حرفه‌ ای از محصولات صنایع چوبی، به شرکت کمک می‌ کند تا قابلیت ‌ها و ویژگی ‌های منحصر به فرد محصولات را به نمایش بگذارد. با استفاده از تصاویر با کاربردهای گوناگون، شامل نمونه کارها، جزئیات فنی و طرح های خلاقانه، شرکت قادر است تجسم دقیق توانمندی های خود را در زمینه صنعت چوب به نمایش بگذارد. عکاسی از محصول با استفاده از نورپردازی و زوایای مناسب قادر است جلوه‌ ای خلاقانه و زیبا از مبلمان را به نماش بگذارد که باعث جلب توجه خریداران می شود.

عکاسی از مبلمان و صنایع چوبی

اهمیت عکاسی از مبلمان در فروش

فروش مبلمان در دنیای امروز به شکل های مدرن تر و به صورت انلاین و اینترنتی انجام می شود. مشتریان شما هیچ تصوری از محصولات و کیفیت کار شما ندارند به غیر از عکسی که به آن ها نشان می دهید. هرچه تصویر شما باکیفیت باشد و ظرافت و زیبایی مبلمان را بیشتربه نمایش بگذارد، شانس بیشتری برای فروش آن خواهید داشت. از طرفی شما با عکاسی از مبلمان می توانید دیزاین های مختلف را نشان دهید و همچنین سازگاری مبلمان با سبک های چیدمان مختلف را به تصویر بکشید تا مخاطبان با خاطر آسوده تری خرید خود را انجام دهند.

باید کمی پیاز داغ تصویر را بیشتر کنید و یک عکس صنعتی و در عین حال هنری داشته باشید که زیبایی آن را به رخ بکشد و مبلمان را ارزشمندتر نشان دهد تا مشتریان قیمت را راحت تر قبول کنند. از این رو بهتر است عکاسی تبلیغاتی خود را در استودیو عکاسی مبلمان بگیرید تا کیفیت بالایی داشته باشد و بتواند نگاه ها را به خود خیره کند.

نکات مهم در عکاسی از صنایع چوبی

عکاسی مبلمان اداری و کلاسیک و دیگر سبک ها انواع مختلفی دارند. برای مثال: عکس برداری با زمینه سفید برای نشان دادن جزئیات و ساختار مبلمان است که ویژگی های اصلی را به نمایش می گذارد و ملموس نیست این در حالی است که تصاویر دیزاین شده در آتلیه بسیار سرزنده و جذاب تر هستند و مخاطب را برای خرید ترغیب می کنند. شما باید هدف خود از تصویر برداری صنعتی را مشخص کنید و سپس دست به اقدام بزنید. از دیگر نکات مهمی که در عکاسی از صنایع چوبی هم باید مد نظر قرار دهید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از تجهیزات حرفه ای و مناسب استفاده کنید.
  • چیدمان اصولی را دست کم نگیرید.
  • از ایده های تبلیغاتی برای عکاسی استفاده کنید.
  • تصاویر را به صورت حرفه ای ادیت کنید.
  • از اکسسوری ها و دیگر تجهیزات برای دیزاین و فضاسازی استفاده نمایید.
  • نورپردازی را فراموش نکنید.
  • به سراغ زاویه های خاص و متفاوت بروید.
  ایده های عکاسی از مبلمان   

ایده های عکاسی از مبلمان   

در عکاسی تبلیغاتی چه چیزی توجه شما را به خود جلب می کند؟ قطعا خلاقیت عاملی است که سبب جلب توجه شما می شود و حس خرید را در شما القا می کند. این اصل همان چیزی است که باید در عکاسی از مبلمان هم رعایت کنید. البته این خلاقیت نباید خیلی فانتزی و به دور از واقعیت باشید. شما می توانید برای عکاسی از سرویس مبلمان ومحصولات چوبی از ایده های مختلفی استفاده کنید که برخی از ان ها عبارتند از:

  • فضاسازی کنید

سرویس مبلمان شما با چه فرش و جلومبلی ست می شود؟ این سرویس بیشتر در مکان های رسمی مورد استفاده قرار می گیرد یا برای منازل هم مناسب است؟ با پاسخ به این سوالات می توانید یک فضاسازی ایده آل انجام دهید که کاربرد مبلمان را هم نشان دهد و مخاطب را به وجد آورد. در کنار فضاسازی از ترکیب رنگ ها و معجزه آن غافل نشوید. سعی کنید همه عناصر از نظر تم رنگی با هم هارمونی داشته باشند.

  • به جزئیات توجه کنید

قرار نیست همیشه یک عکس از زاویه دور و کلی از سرویس مبلمان داشته باشید. می توانید در کنار آن یک عکس زوم شده روی منبت کاری ها و دیگر جزئیات مبلمان بگیرید تا زیبایی و ظرافت مبل را به بیننده نشان دهید.

  • در فضای با نور مناسب عکاسی کنید

بهتر است از نور طبیعی در هنگام عکاسی استفاده کنید. نور سرشار از حس شادابی و سرزندگی است که باعث می شود بیننده با تماشای عکس حس زندگی و آرامش را احساس کند و بیشتر برای خرید ترغیب شود.

چرا باید از تیم حرفه در عکاسی از مبلمان از کمک گرفت ؟

یک تیم حرفه ای با تکیه بر دانش و تجربه ای که دارد به شما کمک می کند تا ایده های حرفه ای و پخته شده داشته باشید و با عکاسی از مبلمان به راحتی تبلیغ کنید و فروش خود را چند برابر نمایید. تیم حرفه ای از تجهیزات حرفه ای هم استفاده می کند که روی کیفیت تصاویر تاثیر مستقیم دارد و از طرفی کار با نرم افزارهای روتوش و… را هم بلد هستند و می توانند از یک عکس ساده یک تصویر خارق العاده خلق کنند. استودیو فهار یکی از حرفه ای ترین ها در زمینه عکاسی از محصول است که می توانید عکاسی از مبلمان، عکاسی از پوشاک، عکاسی از جواهرات و دیگر محصولات خود را ما بسپارید.

نمونه عکاسی از مبلمان

نمونه عکاسی از مبلمان

شما با بررسی نمونه عکس های مبلمان و سرویس چوبی می توانید از آن ها ایده بگیرید و یک تصویربرداری خلاقانه داشته باشید که همه مخاطبان را تحت تاثیر قرار می دهد. از این عکس ها می توانید برای تبلیغات، معرفی محصول، تخفیفات ویژه و… استفاده کنید به همین خاطر حتما آن ها را شخصی سازی کنید. به این منظور نیاز به طراحی لوگو صنایع چوبی دارید که روی تصاویر درج کنید.

  جمع بندی

 درست است که شما با فضاسازی در تصویر می توانید به هدف مدنظرتان از عکاسی مبلمان برسید اما قبل از هر چیزی باید یک فضا مناسب برای آن پیدا کنید که از نظر دیزاین با محصولات شما سازگاری داشته باشد. همچنین لنز، دوربین، نورپردازی و… نیاز دارید.

این ها تنها بخشی از چالش های پیش رو شما است و کافی است انجام آن را به یک تیم متخصص و حرفه ای بسپارید تا در کمال آرامش عکس های محصولات خود را مشاهده کنید و از آنها لذت ببرید. مجموعه استودیو فهار با سال ها تجربه بهترین تصویربرداری از محصولات را با نازل ترین قیمت برایتان انجام می دهد. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

4.5/5-(2امتیاز)

مطالب مشابه