4 نکته مهم در طراحی لوگو حقوقی و وکالت

طراحی لوگو حقوقی و وکالت

وکالت یک صنعت حرفه‌ای است که بر کمک به مردم در رفع مشکلات و نگرانی‌های حقوقی تمرکز دارد. این حوزه در نزد مردم از اعتبار و پرستیژ خاصی برخوردار است و به همین دلیل شرکت‌های حقوقی و وکالت باید روی عناصر سازمانی خود تاکید ویژه داشته باشند. یکی از این عناصر مهم، «لوگو» نام دارد.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

طراحی لوگو حقوقی و وکالت نه تنها به عنوان نماینده شرکت در حوزه قانون شناخته می‌شود، بلکه اهداف، ماموریت و میزان حرفه‌ای بودن سازمان را نشان می‌دهد. سرمایه گذاری در طراحی لوگو وکالت برای شرکت‌های حقوقی می‌تواند‌ به عنوان یک برگ برنده در بازار پررقابت امروز تلقی شود. در این مقاله از «استودیو فهار» در مورد اهمیت طراحی لوگوی حقوقی و وکالت صحبت می‌کنیم.

مزایای طراحی لوگو حقوقی و وکالت

مزایای طراحی لوگو حقوقی و وکالت

لوگو در وهله اول برای شناسایی یک برند، تیم، شرکت یا حتی شخص استفاده می‌شود. یک لوگو به طور مستقیم یک تجارت را توصیف نمی‌کند، بلکه هویت کسب و کار را نشان می‌دهد. طراحی لوگو حقوقی همان طرح گرافیکی است که تخصص و اهداف برند را منعکس می‌کند. خیلی چیزها را می‌توان از طریق لوگو بیان کرد، به همین دلیل مهم است که طراحی آرم وکالت را به بهترین شرکت طراحی لوگو بسپارید تا حضور فیزیکی و آنلاین شما تقویت شود. با این حال، دلایل اصلی برای طراحی آرم موسسه حقوقی شامل موارد زیر هستند:

1- برداشت اولیه مثبت

اگر لوگوی خوبی داشته باشید، مشتریان بیشتری جذب می‌کنید. در بسیاری از موارد طراحی لوگو حقوقی حرفه ای است که به یک برداشت اولیه مثبت ختم می‌شود. در طراحی لوگو آرایشی و بهداشتی، مشتریان ابتدا به لوگوی شما در وبسایت، شبکه‌های اجتماعی یا حتی کارت ویزیت نگاه می‌کنند. اگر لوگو بتواند آنها را متقاعد کند که شما شرکتی حرفه‌ای هستید، مراحل بعدی از جمله استفاده از خدمات شرکت را بررسی می‌کنند. طراحی لوگو وکالت باید ماهیت کسب و کار شما را در خود داشته باشد تا در مشتریان طنین انداز شود. به عبارتی، همانطور که ما با دیدن فردی خوشپوش نسبت به شخصیت او قضاوت می‌کنیم، لوگو هم چنین عملکردی دارد.

2- ایجاد اعتماد

هنگامی که یک کسب و کار جدید راه اندازی می‌کنید، اعتماد سازی ممکن است در ابتدا دشوار باشد؛ اما به خاطر داشته باشید که قبل از اینکه شخصی از خدمات شما استفاده کند، ظاهر را ارزیابی می‌کند. برندی که طراحی لوگو وکالت حرفه‌ای را به عنوان بخشی از هویت خود دارد، بلافاصله اعتماد ایجاد خواهد کرد.

یک هویت برند قوی مثل طراحی لوگو برای شرکت پیمانکاری می‌تواند الهام بخش مشتریانی باشد که چیزی در مورد کسب و کار شما نمی‌دانند. همچنین می‌تواند در طول زمان به ایجاد وفاداری کمک کند، زیرا کسب و کار شما رشد می‌کند و طرفدارانی پیدا خواهد کرد؛ بنابراین برای اینکه لوگویی بتواند اعتماد سازی ایجاد کند باید هویت برند را به خوبی نشان دهد.

طراحی لوگو حقوقی

3- آگاهی از برند

در دنیایی که مردم با صدها شرکت حقوقی و وکالت احاطه شده‌اند، شما به اندازه چند ثانیه فرصت دارید تا توجه آنها را جلب کنید. طراحی لوگو حقوقی حرفه‌ای به برند شما کمک می‌کند تا در خاطر مشتریان باقی بمانید. برای رسیدن به این مهم، هر طراح باید چندین عنصر مانند ماموریت برند، ارزش‌ها، بازار هدف و رقابت را در طراحی لوگو بگنجاند.

تنها یک طرح بصری ساده کفایت نمی‌کند، هدف اصلی در طراحی لوگو خلاقانه توسعه هویت برند است. هر چه مشتریان برند شما را بهتر بشناسند و از خدمات‌تان استفاده کنند، نام برندتان را دهان به دهان منتقل می‌کنند. این موضوع در نهایت منجر به آگاهی از برند می‌شود.

4- طول عمر بیشتر

ارائه بهترین طراحی آرم وکالت می‌تواند‌ اثری طولانی مدت داشته باشد. شاید شما موقعیت مکانی شرکت خود را تغییر دهید یا شعبات دیگری را در شهرهای مختلف دایر کنید، اما چیزی که تغییر نمی‌کند، لوگوی شماست. برای مثال، «کفش ملی» که از قبل انقلاب تا به امروز با فراز و نشیب‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده، اما همچنان لوگوی معروفش در یاد مردم باقی مانده است.

لوگو موسسه حقوقی نیز همین عملکرد را دارد و می‌تواند‌ اثری بلند مدت در مردم بگذارد. اگر هم بعدها تصمیم به این داشتید که تغییری در لوگوی خود ایجاد کنید، بهتر است طرح اصلی دست نخورده باقی بماند و تنها تغییراتی جزئی اعمال شود.

اجزای طراحی لوگو حقوقی و وکالت

اجزای طراحی لوگو حقوقی و وکالت

حرفه وکالت باید سطحی از حرفه‌ای بودن را نشان دهد، زیرا این حوزه ارتباط قوی با حل مشکلات بنیادی مردم از جمله طلاق، معاملات، مهریه، ارث و سایر موارد دارد. مردم برای کارهای حقوقی خود هزینه می‌کنند تا بتوانند زندگی راحت و آرام خود را بازیابند؛ بنابراین اعتماد سازی و ایجاد یک ارتباط قوی بین وکیل و موکل اهمیت زیادی دارد. طراحی لوگو شرکت خدماتی که در حوزه قانون مدنی و اجتماعی فعال است باید شامل اجزایی باشد که مشتریان را به اولین تماس با شرکت سوق دهد. در ادامه به سه عنصر اصلی در طراحی آرم موسسه حقوقی برای جذب مشتریان بالقوه اشاره می‌کنیم:

  • تخصص: یک شرکت حقوقی می‌تواند‌ همه خدمات حوزه وکالت را ارائه دهد یا فقط در بعضی حوزه‌ها تخصص داشته باشد. نوع تخصص باید در طراحی لوگو حقوقی در نظر گرفته شود. اگر شرکتی در حوزه حقوق خانواده تخصص دارد، استفاده از نمادهایی که نشان دهنده خانواده هستند اغلب گزینه معمول خواهند بود.
  • تمایز: بررسی آنچه که رقبا در بازار انجام می‌دهد جهت طراحی لوگوی حقوق اهمیت زیادی دارد. اکثر لوگوهای وکالت در تمام جهان از یک ترازو عدالت، کتاب، خوشه گندم و چکش عدالت بهره می‌برد. پس مهم است که از این نمادها به صورت متفاوتی استفاده شود تا تمایز به خوبی قابل مشاهده باشد.
  • خلاقیت: مهم نیست که رقبا چقدر موفق بوده‌اند، کپی کردن یا تلاش برای تقلید از کارهایی که دیگران انجام داده‌اند، خوب نیست! هر شرکت حقوقی متفاوت است و هویت برند مخصوص به خود را دارد؛ بنابراین طراحی لوگو وکالت و حتی لوگو برای شرکت حسابداری و مالی باید در نهایت خلاقیت و نوآوری ایجاد شود.
  • طراحی: عنصر آخر که نتیجه سه عنصر قبلی است به طراحی مربوط می‌شود. طراح در طراحی لوگوی وکالت می‌تواند‌ از نمادها، تایپوگرافی (هنر استفاده از فونت)، رنگ یا سایر موارد استفاده بهره ببرد. همچنین خوانایی و سادگی طرح لوگو برای اینکه همه مردم با هر سطح سواد آن را درک کنند، اهمیت بالایی دارد.

کلام آخر

یکی از نکات مهمی که همیشه هنگام طراحی لوگو حقوقی و وکالتی باید به خاطر بسپارید این است که لوگو بخشی از برندسازی است. شما باید به جوانب دیگر کسب و کار خود از جمله ارائه خدمات قوی، برقراری ارتباط موثر و سایر موارد توجه داشته باشید. لوگو خوب می‌تواند‌ برداشت اولیه قوی ایجاد کند، اما اگر مشتری با اولین تماس از پاسخگویی شما ناراضی باشد، شرکت شما برای همیشه فراموش می‌شود.

طراحی لوگو موسسه حقوقی اولین برداشت مثبت را ارائه می‌دهد و می‌تواند‌ در طولانی مدت باعث بقای کسب و کار و شهرت برند شود. برای استفاده از خدمات طراحی لوگو شرکت حقوقی، طراحی لوگو شرکت معماری و پیمانکاری و طراحی لوگو سایر شرکت‌ها می‌توانید از متخصصان ما در استودیو فهار برای ایجاد لوگوهای خلاقانه بهره ببرید.

4.5/5-(2امتیاز)

مطالب مشابه