فرصت‌های شغلی
EN
EN

طراحی بسته بندی حبوبات

یک محصول مواد غذایی یا FMCG که در فروشگاه قرار می گیرد برای اینکه شانس خرید بیشتری داشته باشد و توجه مشتریان را جلب کند باید اصول طراحی بسته بندی و تکنیک های بازاریابی در آن رعایت شده باشد.

از مهم ترین ویژگی های بسته بندی حبوبات موفق میتوان به نوع بسته بندی جنس بکار رفته (شیشه ای، پنجره دار، مات و …) سبک طراحی متناسب با محصول، تکنیک های چاپ و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

انواع چاپ بسته بندی حبوبات

نوع چاپ بسته بندی حبوبات به قدری مهم است که می تواند مشتری را قانع کند حتی برای یک بار بار از محصولی با بسته بندی شیک و جذاب، استفاده کند. پس تا جای ممکن سعی کنید در انتخاب نوع جعبه ها سلیقه مشتری و در عین حال شرایط محصول را در نظر بگیرید. در ادامه می‌ خواهیم به انواع طراحی بسته بندی حبوبات بپردازیم.

بسته بندی نایلونی

برای تولید کنندگانی که اغلب محصولات خود را در داخل کشور به فروش می رسانند استفاده از این نوع طراحی بستـه بندی غلات​ بسیار مقرون به صرفه است؛ زیرا تولید بسته بندی نایلونی هزینه کم تری دارد، برای حبوبات مناسب است. همچنین این نوع بسته ها سبک هستند و کار حمل و نقل را راحت می کنند.

تولید بسته بندی نایلونی در ایران به دو صورت چاپی و چاپی پنجره دار انجام می شود. در بسته بندی چاپی، سراسر نایلون دارای طرح و نوشته است و فضای خالی چندانی بر روی بسته بندی وجود ندارد؛ اما در طراحی بسته بندی حبوبات از نوع چاپی پنجره دار، قسمتی از بسته بندی برای مشاهده محتویات بسته، خالی از نوشته و طرح باقی می ماند تا مشتری با دیدن حبوبات داخل بسته تصمیم به خرید بگیرد.

طراحی بسته بندی نایلونی حبوبات
بسته بندی مقوایی یا کارتنی

امروزه این نوع بسته بندی موارد استفاده بسیار زیادی دارد. تولید کنندگان مختلف برای توزیع محصولات خودشان در داخل و خارج از کشور اغلب از این نوع جعبه در طراحی بستـه بندی غلات​ استفاده می کنند. از خصوصیات آن می توان به سبک و شیک بودن آن اشاره کرد. جعبه های مقوایی در مدل و کیفیت های مختلف تولید می شوند. سفارش تولید این محصول می تواند از ۱۰۰۰ عدد شروع شده و تا تعداد تا نامحدود ادامه پیدا کند.

طراحی بسته بندی مقوایی / کارتنی حبوبات
بسته بندی وکیوم

اغلب شرکت ها از این نوع بسته بندی استفاده نمی کنند؛ چرا که هزینه زیادی برای تولید آن ها باید پرداخت شود. اما در صورت درخواست مشتری، این نوع محصول در خط تولید قرار می گیرد. در بسته های وکیومی، هوای اضافی داخل بسته بندی به طور کامل تخلیه و سپس پلمپ خواهد شد. این کار باعث می شود محصولات در کامیون حمل بار و فروشگاه ها جای کمتری اشغال کنند.

بسته بندی وکیوم حبوبات
بسته بندی سلفونی

به طور قطع این نوع بسته بندی ها را در مغازه ها و فروشگاه ها دیده اید. درصد بالایی از شرکت ها برای طراحی بسته بندی حبوبات خود از این نوع محصول استفاده می کنند؛ چرا که علاوه بر به صرفه بودن، پس از پر شدن کاملا کیپ و پلمپ می شوند و بسیار هم سبک هستند. برای این بسته ها می توان از سلفون و لیبل متالایز، cpp،bopp opp، استفاده کرد. سلفون های متالایز نوع خاصی از سلفون هستند که روی آن ها یک لایه نازک آلمینیوم قرار می گیرد. استفاده از این نوع لایه در طراحی بستـه بندی غلات​ می تواند کیفیت محصولات را به بهترین شکل حفظ کند.

بسته بندی سلفونی حبوبات
بسته بندی فلزی

کمتر پیش می آید که شرکتی خواهان بسته بندی فلزی برای محصول حبوبات خود باشد؛ چرا که این کار هم هزینه بسیار زیادی برای تولید کننده به همراه دارد و هم نمی توان مطمئن شد که حبوبات دچار خوردگی و آفت زدگی نمی شوند.

بسته بندی فلزی حبوبات
بسته بندی شیشه ای

در طراحی بستـه بندی غلات​ این نوع بسته بندی نیز مانند نمونه فلزی کمتر به کار گرفته می شود؛ زیرا علاوه بر هزینه هنگفت شیشه، حمل و نقل آن نیز بسیار دشوار است. حبوبات به طور معمول کمی سنگین هستند و تولید کنندگان ترجیح می دهند برای حمل آن ها از بسته بندی های سبک استفاده کنند. از طرفی شیشه ها بسیار شکننده هستند و حمل آن ها باید با دقت و احتیاط بسیار صورت گیرد.

طراحی بسته بندی شیشه ای حبوبات
پاکت کرافت یا پاکت پلاستیکی، زیپ دار

اغلب این پاکت ها در دو رنگ نخودی و کاهی تولید می شوند. القا کننده حس نوستالژیکی هستند و برای ساخت آن ها از کاغذهای معمولی استفاده نمی شود. متریال به کار رفته برای تولید این پاکت ها، کرافت است و به همین خاطر به این اسم شهرت دارد. می توان روی پاکت انواع طرح دلخواه را چاپ کرد. امکان ایجاد پنجره در ان هم وجود دارد. معمولا از این نوع بسته بندی جهت محصولات خشک، آجیل، خشکبار و… استفاده می شود.

طراحی بسته بندی نایلونی حبوبات
طراحی بسته بندی حبوبات

اهمیت و تاثیر طراحی و چاپ بسته بندی حبوبات در فروش

هدف از انتخاب و طراحی بستـه بندی غلات​، محافظت از محصول در برابر عوامل خارجی مثل فشار، نور خورشید و دیگر موارد تا زمان رسیدن آن به دست مصرف کننده است. حبوبات یکی از پر مصرف ترین محصولات موجود در بازار به حساب می آیند که اغلب در وعده های غذایی روزانه مردم قرار می گیرند. از آنجایی که بیشتر مردم ترجیح می دهند از حبوبات بسته بندی شده استفاده کنند، بسته بندی آن‌ها باید طوری طراحی شود که محصول را از کهنگی و آفت زدگی حفظ کند. در ادامه قصد داریم چاپ و طراحی بسته بندی حبوبات را به بحث و بررسی بگذاریم.

طراحی بسته بندی محصول در بازار های امروزی، تاثیر بسیار زیادی بر میزان فروش محصولات و جلو افتادن از رقیبان دارد؛ چرا که در نگاه اول، مشتری به بسته بندی و آرم های استاندارد محصول نگاه می کند. طراحی و تصویر روی بسته بندی محصولات، اغلب نشان دهنده محصول داخل بسته هستند و مشتریان با توجه به تصویر بسته بندی، تصمیم به خرید آن می گیرند.

توجه برخی از تولیدکنندگان بیشتر بر تولید محصول است، نه بسته بندی آن. این افراد باور دارند با افزایش کیفیت تولیدات خود، می‌توانند مشتریان بیشتری داشته باشند؛ اما اخیرا ثابت شده است که با توجه به افزایش شرکت های سازنده محصولات غذایی، شرکتی فروش بهتری دارد که طراحی بسته بندی غلات جذاب تری داشته باشد. محصولی که بسته بندی مناسب و در خور توجهی داشته باشد، می ‌تواند بازار فروش کشور های دیگر را نیز از آن خود کند. در جذب مشتری علاوه بر طراحی جذاب بسته بندی، عوامل دیگری نیز تاثیر دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

نکات مهم درطراحی بسته بندی حبوبات

شرکت هایی که کار طراحی و چاپ بسته بندی غلات را انجام می دهند، برای هر محصول نوع خاصی از مدل بسته بندی را پیشنهاد می کنند. مشتریان در مرحله نخست جذب طرح روی بسته بندی می شوند، پس بهتر است در طراحی بسته بندی حبوبات به چند نکته طلایی دقت کنید. این نکات کمک می کنند علاوه بر جذب مشتری، استاندارد های لازم برای ماندگاری حبوبات و جلوگیری از آفت زدگی آن ها نیز صورت بگیرد. از جمله نکات طلایی درباره بسته بندی حبوبات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قرار دادن اسم و طرح لوگوی شرکت در طراحی بستـه بندی غلات​ اهمیت زیادی دارد و باعث شناخته شدن شرکت میان مشتریان می شود. اگر طراحی بسته بندی محصول جذاب و به یاد ماندنی و کیفیت محصول هم قابل قبول باشد، مشتری در دفعات بعد به سراغ همین محصول خواهد آمد. برای این منظور می‌توانید از خدمات طراحی لوگو استودیو فهار نیز استفاده نمایید.
  2. اغلب مشتریان پس از توجه به طرح بسته بندی، به علائم استاندارد و سلامت محصول توجه می کنند. پس اگر محصول شما مجوزات لازم از سازمان بهداشت را دارد، حتماً آن ها را بر روی بسته بندی درج کنید.
  3. از آنجایی که احتمال آفت زدگی محصولاتی چون حبوبات وجود دارد، بسته بندی این محصولات باید کاملاً بسته و پلمپ شده باشد و تا رسیدن به دست مشتری، پلمپ باز نشود.
  4. در دید مشتری، کیفیت بسته بندی محصول از اهمیت زیادی برخوردار است. از نظر آن‌ ها اگر بسته بندی جنس مناسبی نداشته باشد، به راحتی پاره شود، رنگ و رو رفته و چروک داشته باشد و بر روی آن اطلاعات کاملی راجع به شرکت تولید کننده و محصول دیده نشود را نباید خرید.
  5. اگر قصد دارید طراحی بستـه بندی غلات​ شما به صورتی باشد که قسمتی از محصول داخل آن دیده شود، بهتر است رنگ بسته بندی مخالف رنگ حبوبات داخل آن باشد. به عنوان مثال اگر قصد طراحی بسته بندی لپه را دارید، بهتر است از رنگ های تیره تر در جعبه محصول استفاده کنید.
  6. پیشنهاد می شود قبل از طراحی جعبه مورد نظر، طراحی بسته بندی حبوبات شرکت های رقیب را نیز بررسی کنید تا طراحی بسته شما جدید تر و در عین حال متفاوت تر از آن شرکت های باشد. برای طراحی بسته بندی آجیل این امر موجب می‌شود تا طرح شما بهتر از طرح های رقبا باشد.
  7. بر روی طراحی بستـه بندی غلات​ باید اطلاعات کامل شرکت سازنده محصول از جمله نام آن، آدرس، شماره تلفن و… نوشته شود. بدین منظور که مشتری با مشخصات دقیق شرکت سازنده آشنا و در صورت داشتن پیشنهاد و انتقاد با تولید کنندگان تماس بگیرد.
  8. بهتر است بر روی بسته بندی به مشتری یادآور شوید که این محصول باید در چه دمایی نگهداری شود. به طور مثال در طراحی بسته بندی شیر یکی از عوامل مهمی که مشتریان به آن توجه می کنند، تاریخ انقضا محصول است.
  9. درج قیمت بر روی بسته بندی برای مشتری بسیار اهمیت دارد؛ چرا که اغلب مشتریان با توجه به قیمت محصولات، تصمیم به خریدن یا نخریدن آن محصول می گیرند. دیگران هم برای خرید به اندازه بودجه خود نیاز به چک کردن قیمت دارند. در کنار این اطلاعات، باید تاریخ تولید، تاریخ انقضا، سری تولید محصول و وزن آن به گرم یا کیلوگرم نوشته شوند.
  10. در طراحی بسته بندی جعبه، باید ثبت بارکد مخصوص محصول نیز مد نظر قرار بگیرد.

هزینه طراحی و چاپ بسته بندی حبوبات

هزینه چاپ و طراحی بسته بندی حبوبات، به عوامل متعددی بستگی دارد. شاید اطلاع داشته باشید که اغلب از مواد اولیه پتروشیمی در ساخت بسته بندی حبوبات استفاده می شود؛ بنابراین قیمت بسته بندی ها تا حدودی تحت تاثیر نوسانات قیمت مواد پتروشیمی است. از طرفی قیمت این موارد هم از قیمت دلار تاثیر می پذیرد. نتیجه این است که بالا رفتن قیمت دلار، می تواند موجب افزایش قیمت بسته بندی حبوبات شود. همچنین هر چقدر ابعاد جعبه بزرگ تر، جنس آن بهتر و مدل بسته خاص تر باشد، طبیعتا هزینه چاپ آن نیز افزایش می یابد.

برخی از شرکت ها در کنار بسته بندی معمول حبوبات، خواهان نصب روبان، نوشته و یا طرح و ایده جدیدی بر روی بسته بندی خود هستند. این مسائل نیز بر روی هزینه چاپ و طراحی بسته بندی حبوبات تاثیر خواهند گذاشت. هنگام سفارش بسته بندی مد نظر خود، می توانید این خصوصیات را به طراح یاد آوری کنید.

چرا برای طراحی و چاپ بسته بندی حبوبات استودیو فهار را پیشنهاد می کنیم ؟

اگر شما تولید کننده هستید و به دنبال مجموعه‌ای با سابقه در زمینه طراحی بسته بندی حبوبات می گردید، مجموعه فهار پیشنهاد ما است. این مجموعه سابقه ای طولانی در زمینه چاپ بسته بندی های متنوع دارد و با طراحان ماهری همکاری می کند. به همین دلیل فهار توانایی بالایی در طراحی بسته بندی های حرفه ای در انواع مدل ها دارد.

این مجموعه می تواند طراحی بستـه بندی حبوبات را به صورت​ فلزی، شیشه ای، مقوایی و پلاستیکی و… طراحی کند. با توجه به اینکه فهار توانایی طراحی بستـه بندی غلات​ به صورت اختصاصی را نیز دارد، شما می توانید برای انواع محصولات از جمله حبوبات، بسته بندی دلخواه خود را داشته باشید. در طراحی اختصاصی این مجموعه، طرح، رنگ، مدل، کیفیت بسته، اطلاعات محصول، شکل لوگو و طرح نوشته های بسته بندی، طبق خواست و سلیقه شما به کار گرفته خواهند شد.

طراحی و چاپ بسته بندی حبوبات استودیو فهار

نمونه بسته بندی حبوبات و غلات

پیش از آنکه مسئولیت طراحی بسته بندی حبوبات خود را به مجموعه ای واگذار کنید، لازم است چند مورد از نمونه کار های آن مجموعه را مشاهده کرده و با نحوه طراحی آن ها آشنا شوید. ما نیز در ادامه قصد داریم تعدادی از نمونه کار های بسته بندی مجموعه فهار را برای شما به نمایش بگذاریم.

طراحی بسته بندی غلات

طراحی بسته بندی غلات یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که بر روی قیمت نهایی و فروش آن تاثیر می گذارد. هرچه بسته بندی شما مناسب باشد و قدرت محافظت بالایی داشته باشد، قیمت فروش محصول هم بیشتر خواهد بود. اما در این میان برندی موفق خواهد بود که بتواند با بسته بندی اصولی و رعایت استانداردها با نازل ترین قیمت بهترین بسته بندی را داشته باشد.

بسته بندی خوب همان کلید طلایی است که می تواند فروش شما را چند برابر کند. هرچه بسته بندی غلات حرفه ای تر باشد می تواند خریداران را برای یکبار هم که شده جهت تست کردن محصول ترغیب کند. همچنین در طراحی بستـه بندی حبوبات​ سلامت محتویات بسته را حفظ نماید. فراموش نکنید که بسته بندی انتخاب شده برای غلات باید کیفیت دائمی داشته باشند و برای مدت زمان طولانی قابل استفاده باشد، چرا که نمی توانید تاریخ مشخصی را برای فروش محصول در نظر گرفت.

نمونه بسته بندی حبوبات
انواع طراحی بسته بندی غلات

انواع بسته بندی غلات و حبوبات

غلات و حبوبات مواد غذایی خشکی هستند که همین امر باعث شده تا برای بسته بندی آن ها با مشکل خاصی مواجه نشوید و دستتان برای انتخاب باز باشد. شما می توانید به روش های گوناگونی طراحی بستـه بندی حبوبات را انجام داده​ و در اختیار خریداران قرار دهید. اما از بهترین پیشنهاداتی که برای بسته بندی غلات پیش رو خواهید داشت، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی بسته بندی مقوایی غلات

در این نوع از طراحی بسته بندی غلات، مقوا نقش اساسی دارد. شما می توانید با استفاده از مقوا باکس ها و پاکت هایی با ابعاد و شکل های مختلف ایجاد کرده و غلات را در آن ها عرضه کنید. یکی از مهم ترین ویژگی های بسته بندی مقوایی که به عنوان مزیت آن هم حساب می شود، کیفیت بالای چاپ روی ان است. هر طراحی بستـه بندی حبوبات​ که بخواهید به راحتی و با بالاترین کیفیت می توانید روی مقوا چاپ کنید. البته در کنار این ویژگی جذاب باید بدانید که مقاومت بسته بندی مقوایی در برابر عوامل محیطی کمتر بوده و به همین خاطر باید در یک بسته بندی مادر مستحکم قرار گیرند تا در مسیر انبار کردن و… دچار اسیب نشوند. تولیدکنندگان می توانند داخل بسته بندی مقوایی در صورت نیاز از پاکت های پلاستیکی ساده استفاده کنند.

بسته بندی مقوایی غلات

بسته بندی پلی اتیلن و پت غلات

ظروف پت و ظروف پلی اتیلن جزو محبوب ترین نوع بسته بندی در بازار هستند که این محبوبیت را مدیون شفاف بودن این ظروف هستند. چرا که محتویات داخل آن کاملا مشخص بوده و انتخاب را برای مشتریان بسیار راحت می کند. این ظرف ها در ابعاد و حجم های گوناگونی تولید می شوند. برای طراحی بستـه بندی حبوبات​ می توانید از طراحی انواع لیبل برچسبی، شفاف و… استفاده کنید. این لیبل ها اطلاعات مورد نیاز خریداران، نام برند، اسم محصول و… را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد و همچنین ظاهری متفاوت تر به بسته بندی شما می بخشد که بر روی جلوه بصری آن موثر است.

بسته بندی پلی اتیلن و پت غلات

طراحی بسته بندی سلفون غلات

از جذاب ترین و کاربردی ترین نوع طراحی بسته بندی غلات، سلفون لمینیتی شفاف می باشد که به صورت دو لایه به کار گرفته شده و باعث می شود تا مشتریان در زمان خرید محتویات داخل بسته بندی را ببینند. البته سلفون ها نمونه نیمه شفاف هم دارند. این مدل از بسته بندی باعث می شود تا نور خورشید به صورت کامل به بسته بندی نفوذ نکند، در نتیجه غلات ماندگاری بیشتری خواهند داشت. نوع دیگری از بسته بندی سلفون برای غلات که این روزها حسابی در بازار سر و صدا به پا کرده است مدل استند آپ پاوچ هستند که در قیاس با دیگر نمونه ها مقاومت و استحکام بسیار زیادی دارند و بهترین گزینه برای محصولات صادراتی هستند. این بسته بندی را می توان به صورت پنجره دار هم اجرا کرد تا از قسمت باز بسته بندی محتویات داخل آن قابل مشاهده باشد. با این کار اعتماد مشتریان زودتر به محصول شما جلب شده و در نهایت منجر به خرید خواهد شد. روی بسته بندی سلفونی غلات هم می توانید از طراحی های مختلف استفاده کنید. طراحی جذاب و خیره کننده که به راحتی روی آن ها چاپ شده و باعث دیده شدن برند شما می شود.

بسته بندی سلفون غلات

انواع بسته بندی پاکتی حبوبات

برای طراحی بسته بندی غلات، پاکت ها هم گزینه مناسبی هستند. البته باید بدانید که پاکت های بسته بندی انواع بسیار متنوعی دارند که در اندازه ها، اشکال و با متریال مختلف طراحی و تولید می شوند. از انواع پاکت ها که می توانید برای طراحی و بسته بندی غلات و همچنین حبوبات از آن ها استفاده کنید، عبارتند از:

پاکت های غلات

پاکت های کاغذی غلات

این نوع از پاکت ها در برابر رطوبت مقاومت زیادی ندارند. ظاهری شکیل و نوستالژیک به محصول شما می بخشند و باید طراحی متناسب با سبک آن ها روی پاکت ها چاپ کنید. بیشتر برای خرده فروشی مناسب هستند.

پاکت های پرس غلات

پاکت های پرس غلات

این پاکت‌ها برای بسته‌بندی محصولات به‌صورت پرس و بدون قابلیت نفوذ طراحی شده‌اند و امکان چاپ روی آن‌ها وجود دارد. همچنین با اضافه کردن لیبل‌های پشت چسبی، می‌توانید جذابیت بیشتری به محصولات خود ببخشید و توجه مشتریان را جلب کنید.

پاکت های پنجره دار غلات

پاکت های پنجره دار غلات

این پاکت ها ممکن است از جنس کاغذ، پلاستیکف سلفون و… باشند. در اشکال گوناگون هم قابل اجرا هستند. اما وجه تمایزی که با دیگر نمونه ها دارند این است که یک قسمت از پاکت به صورت شفاف بوده و می توان محتویات داخل آن را به وضوح مشاهده کرد.

پاکت های پلاستیکی غلات

پاکت های پلاستیکی غلات

این پاکت‌ها، با قابلیت ضدنفوذ، از پلاستیک ساخته شده‌اند و غلات را به خوبی حفظ می‌کنند. امکان چاپ طرح‌های مختلف روی آن‌ها نیز وجود دارد. با این حال، به دلیل تجزیه طولانی پلاستیک در طبیعت، ممکن است مشتریان محیط‌زیست‌دوست از استفاده از آن‌ها منصرف شوند.

اهمیت طراحی بسته بندی غلات در برند سازی و فروش محصول

برند شما زمانی که روی بسته بندی محصول چاپ می شود، دیده خواهد شد. به عبارتی می توان بسته بندی و طراحی محصول را شخصیتی برای برندتان دانست. هرچه این بسته بندی شکیل و لوکس باشد، برند شما لاکچری تر خواهد بود. پس نباید آن را دست کم بگیرید. از طرفی تا زمانی که شما بسته بندی مناسب و جذابی نداشته باشید، مصرف کنندگان ترغیب به خرید محصول شما نخواهند شد در نتیجه برندتان هم دیده نمی شود. اگر می خواهید برای برندسازی مسیر درستی را پیش بگیرید پیش از هر چیزی باید روی طراحی بسته بندی غلات سرمایه گذاری کنید.

یک بسته بندی اصولی و استاندارد می تواند باعث افزایش فروش شما شده و در نتیجه به دیده شدن برند شما کمک کند. هرچند عده ای بر این باور هستند که اگر کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند به فروش بالا خواهند رسید. بله درست است که کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است اما تا زمانی که بسته بنید و ظاهر محصول شما توجه مشتریان را جلب نکند، شما نمی توانید محصول را به فروش برسانید تا مصرف کننده از کیفیت آن مطمئن شود. پس باید به فکر یک طراحی بسته بندی غلات شیک و منحصر به فرد باشید که باعث دیده شدن محصول شما در بین رقبانتان شود.

محصول شما، اولین ارتباط مشتری برند شماست

برند شما زمانی که روی بسته بندی محصول چاپ می شود، دیده خواهد شد. به عبارتی می توان بسته بندی و طراحی محصول را شخصیتی برای برندتان دانست. هرچه این بسته بندی شکیل و لوکس باشد، برند شما لاکچری تر خواهد بود. پس نباید آن را دست کم بگیرید. از طرفی تا زمانی که شما بسته بندی مناسب و جذابی نداشته باشید، مصرف کنندگان ترغیب به خرید محصول شما نخواهند شد در نتیجه برندتان هم دیده نمی شود. اگر می خواهید برای برندسازی مسیر درستی را پیش بگیرید پیش از هر چیزی باید روی طراحی بسته بندی غلات سرمایه گذاری کنید.

یک بسته بندی اصولی و استاندارد می تواند باعث افزایش فروش شما شده و در نتیجه به دیده شدن برند شما کمک کند. هرچند عده ای بر این باور هستند که اگر کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند به فروش بالا خواهند رسید. بله درست است که کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است اما تا زمانی که بسته بنید و ظاهر محصول شما توجه مشتریان را جلب نکند، شما نمی توانید محصول را به فروش برسانید تا مصرف کننده از کیفیت آن مطمئن شود. پس باید به فکر یک طراحی بسته بندی غلات شیک و منحصر به فرد باشید که باعث دیده شدن محصول شما در بین رقبانتان شود.

چاپ و اجرای طراحی خلاقانه طراحی بسته بندی غلات

چاپ و اجرای طراحی بسته بندی غلات در دنیای امروز به روش های مختلفی انجام می شود. اما باید به شیوه اصولی و بهداشتی انجام شود تا سلامت محصول را هم تضمین کند. در کنار آن باید انتظارات تولید کننده را هم فراهم کند. طراحی جذاب باعث جذاب دیده شدن محصول می شود اما اگر چاپ باکیفیتی نداشته باشد جذابیت آن به چشم نخواهد آمد و یک بسته بندی بی روح خواهید داشت. نباید از کیفیت چاپ غافل شوید. ما در استودیو فهار با استفاده از فناوری روز، خلاقانه ترین طرح ها را برای شما طراحی و اجرا می کنیم.

کنار شما هستیم تا یک محصول جذاب و زیبا را خلق کنید و در اختیار مشتریان خود قرار دهید. همچنین شما می توانید طرح ها و ایده هایی که در ذهن دارید را با کارشناسان ما در میان بگذارید تا مطابق با سلیقه و نظر شما زیباترین طراحی ها را برای بسته بندی محصولاتتان چاپ و اجرا کنیم. رضایت شما الویت ما است.

اهمیت طراحی بسته بندی غلات در برند سازی و فروش محصول
چاپ و اجرای طراحی خلاقانه طراحی بسته بندی غلات

ارتقاء کیفیت و جذابیت طراحی بسته بندی حبوبات

چاپ و اجرای طراحی بسته بندی غلات در دنیای امروز به روش های مختلفی انجام می شود. اما باید به شیوه اصولی و بهداشتی انجام شود تا سلامت محصول را هم تضمین کند. در کنار آن باید انتظارات تولید کننده را هم فراهم کند. طراحی جذاب باعث جذاب دیده شدن محصول می شود اما اگر چاپ باکیفیتی نداشته باشد جذابیت آن به چشم نخواهد آمد و یک بسته بندی بی روح خواهید داشت. نباید از کیفیت چاپ غافل شوید. ما در استودیو فهار با استفاده از فناوری روز، خلاقانه ترین طرح ها را برای شما طراحی و اجرا می کنیم.

کنار شما هستیم تا یک محصول جذاب و زیبا را خلق کنید و در اختیار مشتریان خود قرار دهید. همچنین شما می توانید طرح ها و ایده هایی که در ذهن دارید را با کارشناسان ما در میان بگذارید تا مطابق با سلیقه و نظر شما زیباترین طراحی ها را برای بسته بندی محصولاتتان چاپ و اجرا کنیم. رضایت شما الویت ما است.

قیمت طراحی بسته بندی غلات

طراحی بسته بندی غلات برای حبوبات و محصولات متنوعی انجام می شود. طبیعی است که همه آن ها با یکدیگر فرق دارند و همین تفاوت در آن ها باعث می شود تا طراحی بسته بندی متفاوتی هم داشته باشند که بر روی قیمت آن موثر است. از مهم ترین عواملی که بر روی قیمت طراحی بسته بندی غلات اثر می گذارد، می توان موارد زیر را نام برد:

  • نوع بسته بندی
  • پیچیدگی طرح انتخابی
  • سبک طراحی
  • ابعاد و اندازه بسته بندی
  • جزئیات و ریزه کاری های طرح
  • و…

شما می توانید با بررسی عوامل موثر بر قیمت یک طرح متناسب با بودجه خود انتخاب نمایید. طرحی که زیبایی بصری خیره کننده ای داشته باشد و در عین حال قیمت آن کمتر باشد. ناگفته نماند که طراحی های استودیو فهار به صورت اصولی و چشم نواز انجام می شود و شما می توانید تا مدت ها بدون هیچ دغدغه ای از آن ها استفاده کنید.

نمونه طراحی بسته بندی غلات

استودیو فهار نمونه طراحی بسته بندی غلات بسیار زیادی دارد که نشان از تجربه، کیفیت و خلاقیت تیم گرافیکی مجموعه است. شما می توانید به راحتی این نمونه کارها را ببینید و از آن ها ایده بگیرید.  نگران نباشید ما طراحی ها را به صورت منحصر به فرد و سفارشی برای شما انجام می دهیم و هیچگونه کپی برداری صورت نخواهد گرفت.

طرح هایی خاص متناسب با برند و سلیقه مخاطبان شما که در یک نگاه آن ها را مجذوب خود می کند و می توانید فروش بیشتر محصولاتتان را برایتان به ارمغان آورد.

نمونه طراحی بسته بندی غلات
یک طراحی بسته بندی غلات خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

تنوع طراحی بسته بندی غلات بسیار زیاد است تا جایی که شما می توانید از هر ایده ای که در ذهن دارید برای بسته بندی استفاده نمایید. اما سوالی که مطرح می شود این است که کدام یک از آن ها فروش بالایی خواهند داشت و باعث شهرت برند و سود بالا می شوند؟ تفاوت این بسته بندی یا دیگر نمونه ها در چیست؟ و… مخاطب شما تنها ظاهر بسته بندی را می بیند. اما این تمام ماجرا نیست. شما به عنوان یک تولید کننده باید عمیق تر به این مسئله نگاه کنید. طراحی بستـه بندی حبوبات​ شما باید یک سری خصوصیات و ویژگی هایی را داشته باشد تا بتواند در بین رقبا دیده شود و باعث سود شما شود. از مهم ترین خصوصیاتی که یک بسته بندی حرفه ای و اصولی باید داشته باشد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متناسب با محتویات درون بسته باشد.
  • تمامی استانداردها را در آن رعایت کنید.
  • جذابیت بصری و اصول طراحی در آن رعایت شود.
  • اطلاعات مورد نیاز مخاطب را در اختیار آن ها قرار دهد.
  • برند سازنده را تبلیغ کند.
  • کاملا بهداشتی بوده و تاییدیه وزارت بهداشت را کسب کند.
  • به راحتی باز شود و به انرژی زیادی در زمان باز کردن بسته بندی نیاز نداشته باشد.
  • مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی همچون رطوبت، نور ، تغییرات دما، ضربه و فشار داشته باشد.
  • سبک باشد.
  • قیمت فروش آن کمتر باشد.
  • ماندگاری بالای غلات را تضمین کند.
  • آسیب کمتری به محیط زیست وارد کند.
  • باعث جلب توجه و اعتماد خریداران شود.
  • تم رنگی زیبا و موثری در آن به کار رود.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات مفیدی درباره اهمیت طراحی بسته بندی حبوبات در جذب مشتری و نکات طلائی در بسته بندی این محصول به شما ارائه کنیم. انواع روش های بسته بندی حبوبات و عوامل موثر بر تعیین هزینه بسته بندی نیز از دیگر مطالب ذکر شده در این مقاله هستند. در قسمتی هم مجموعه فهار به شما معرفی شد که در حوزه ساخت بسته بندی های با کیفیت مجرب و خلاق است. همچنین تعدادی از نمونه کار های این مجموعه را نیز با یکدیگر دیدیم. ممنون که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید.

4.7/5-(15امتیاز)