مزایای طراحی سایت با وردپرس چیست؟

مزایای طراحی سایت با وردپرس

وردپرس را می ‌توان یکی از رایج ‌ترین سیستم‌ های مدیریت محتوا دانست. این سیستم به زبانphp  نوشته شده و استفاده از آن بسیار آسان است. در کنار این مزیت‌ ها، کاربردی و بهینه بودن وردپرس نیز باعث افزایش محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا در بین طراحان سایت شده است. در مدیریت این مقاله قصد داریم شما را با مزایای طراحی سایت با وردپرس آشنا کنیم.

محبوبیت جهانی سایت‌های وردپرسی

وردپرس به عنوان یکی از برترین سیستم های مدیریت محتوا، مدیریت بیش از 68 درصد وب سایت ‌ها را به خود اختصاص داده است. در واقع با یک جست و جوی ساده در بین سایت‌ های موجود در فضای اینترنت به راحتی متوجه می ‌شویم امروزه میلیون ‌ها وب سایت از وردپرس برای محتوای خود استفاده می ‌کنند. این سیستم مدیریت محتوا با انعطاف ‌پذیری بالا، قابلیت فراوان و قالب ‌ها و افزونه‌های متنوع خود، به ما این امکان را می‌ دهد تا بتوانیم هر نوع وبسایتی در زمینه‌ های مختلف فروشگا هی، شخصی، شرکتی، خبری و مارکت را راه ‌اندازی کنیم.

استفاده از وردپرس برای ساخت سایت

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

مزایای طراحی سایت وردپرس

وردپرس اولین بار در سال 2001 توسط یک برنامه نویس فرانسوی به نام «میشل والدریگی» به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی راه ‌اندازی شد و در سال 2003 نیز توسط مایک لیتل و مت مالنوگ توسعه پیدا کرد. در سال‌ های بعد این سسیتم با به روز رسانی ‌های متعدد بهبود یافت و این کار تا به امروز ادامه دارد. مزایای طراحی سایت با وردپرس بسیار زیاد هستند و همین امر باعث محبوبیت این سیستم در بین طراحان شده است. در اینجا به برخی از این مزایا اشاره می ‌کنیم:

  • سهولت در استفاده و کاربری آسان

یکی از دلایل برتری وردپرس به جوملا و دروپال ویژگی سهولت در استفاده است. طراحان و کارفرمایان برای استفاده از این سیستم نیازی به دانش برنامه نویسی و تخصص در زبان ‌های برنامه نویسی PHP, HTML و CSS ندارند و وجود قالب ‌های آماده نیز کار آن‌ ها را راحت ‌تر می ‌کند. همچنین اگر نیاز به ویژگی ‌ها خاصی داشته باشید به کمک یک توسعه ‌دهنده حرفه‌ای وب می ‌توانید آن ‌ها را روی سیستم خود پیاده کنید.

  • پایداری و بروزرسانی

همان طور که گفته شد بروزرسانی وردپرس هنوز هم ادامه دارد و این کار با توجه به نیاز کاربران و آخرین تغییرات تکنولوژی انجام می‌ شود. به کمک بروز رسانی ‌های مداوم، مشکلات موجود در این سیستم برطرف شده و امکانات و ویژگی‌ های مفید به آن اضافه می ‌شوند. از طرف دیگر کاربران برای استفاده از این بروزسانی ‌ها نیازی به پرداخت هزینه ندارند و می‌ توانند رایگان از آن ‌ها استفاده کنند. پس یکی از مهم‌ ترین مزایای طراحی سایت با وردپرس استفاده از آخرین و به روزترین امکانات وردپرس است.

  • طراحی و تم‌های جذاب و متنوع

وجود تم‌ های اختصاصی و جذاب فراوان یکی از ویژگی ‌های اصلی وردپرس است. همچنین کاربران وردپرس می ‌توانند تم موردنظر خود را شخصی سازی و سفارشی سازی کنند.

  • انعطاف‌پذیری بالا و وجود پلاگین‌های مجانی

وردپرس انواع پلاگین‌ ها و افزونه ‌های رایگان(۲۲ هزار پلاگین) را در اختیار کاربران خود قرار می ‌دهد تا آن ‌ها با استفاده از این افزونه‌ ها بتوانند قابلیت ‌های مختلف را به سایت خود اضافه کنند. پس دسترسی به یک کتابخانه کامل از افزونه ‌های مختلف یکی دیگر از مزایای طراحی سایت با وردپرس است. برای مثال با نصب پلاگین yoast می ‌توانید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

  • سئو(SEO)

وردپرس با استفاده از مواردی مانند تگ‌گذاری، کلمات کلیدی و … بهینه سازی موتورهای جستجو را انجام می‌ دهد. وجود افزونه ‌های اختصاصی مربوط به سئو نیز کار بهینه سازی سایت را برای شما راحت ‌تر می ‌کند.

  • ساختار وردپرس و سرعت بالای آن

یکی دیگر از مزایای طراحی سایت با وردپرس بهره‌مند شدن از ساختار تمیز و سرعت بارگذاری بالا است. طراحی درست و تمیز ساختار وردپرس، سرعت بارگذاری آن را افزایش داده است، این ویژگی باعث می ‌شود وب سایت ‌های طراحی شده با وردپرس با سرعت بالا برای بازدید کنندگان به نمایش درآید.

ساختار وردپرس و سرعت بالای آن

  • سهولت در مدیریت محتوا

کاربران هنگام کار با وردپرس به راحتی می ‌توانند داده ‌ها و محتوا های خود را مدیریت کنند. ویرایش محتوا های موجود در این سیستم دقیقاً مانند نرم‌افزار ورد امکان ‌پذیر است.

  • مقبولیت عمومی و همه‌گیر بودن

مزایای طراحی سایت با وردپرس مانند سهولت در استفاده، عدم نیاز به دانش و تخصص برنامه نویسی و …  باعث شده است این سیستم بتواند به خوبی جای خود را در میان طراحان و کاربران باز کند. امروزه وردپرس به یکی از اولین گزینه‌ ها برای افرادی که می ‌خواهند وب سایت راه ‌اندازی کنند تبدیل شده است.

  • قابلیت اشتراک‌گذاری محتواها

وردپرس با طراحی ویجت ‌های مخصوص اشتراک ‌گذاری این امکان را به کاربران خود می ‌دهد تا محتوای وب سایت خود را در سایر سیستم عامل‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

  • منبع باز بودن وردپرس

نرم‌افزار های منبع باز کد منبع خود را برای بهبود، اصلاح یا ارتقا در دسترس برنامه‌ نویسان قرار می ‌دهند. وردپرس نیز به عنوان یک نرم‌افزار منبع باز بارها توسط توسعه ‌دهندگان خلاق  از سراسر جهان بهبود یافته است. این ویژگی باعث اضافه شدن ویژگی ‌های خاص و جدید با سرعت بالا به وردپرس شده و کار با آن را برای کاربران راحت ‌تر کرده است. بسیاری از برنامه ‌نویسان و طراحان افزونه ‌ها و تم ‌های جدید را به وردپرس اضافه می ‌کنند و آن را به صورت رایگان یا پولی در اختیار دیگران قرار می ‌دهند.

  • قابلیت دسترسی آسان

وب‌سایت ‌های طراحی شده با وردپرس به راحتی از طریق دستگاه ‌های مختلف مانند موبایل، تب‌لت، لپ ‌تاپ و … قابل مشاهده هستند، پس تفاوتی نمی ‌کند که کاربران از چه وسیله‌ای برای تماشای سایت شما استفاده کنند.

  • بهبود تجربه کاربری

یکی دیگر از مزایای طراحی سایت با وردپرس بهبود تجربه کاربری است. ورد پرس این اجازه را به کاربران خود می‌ دهد تا آن‌ ها بتوانند از هر نوع پلاگین و تمی که با وب‌ سایتشان سازگار است برای افزایش قابلیت‌ های سایت خود استفاده کنند. این ویژگی در حالی ارائه شده است که بسیاری از سایت‌های ساخته شده با HTML فقط شامل قابلیت‌های اساسی می ‌باشند.

  • نرم‌افزار رابط برنامه‌نویسی

رسانه ‌های اجتماعی با ارائه‌ی APIs ها به کاربران اجازه می ‌دهند با وب‌سایت های مختلف ادغام شوند. وردپرس نیز دارای هزاران APIs در دسترس، برای ادغام منابع خارجی با وب‌سایت است. برای مثال با نصب api مخصوص به خبرنامه می ‌توانید روی سایتتان خبرنامه داشته باشید.

پشتیبانی خوب وردپرس

  • پشتیبانی خوب وردپرس

پشتیبانی وردپرس از هزاران داوطلب و تکنسین تشکیل شده است که انواع مشاوره‌ ها را به صورت رایگان در انجمن ‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می ‌دهند. افرادی که سوال دارند و یا دچار مشکل شده‌اند می‌ توانند به راحتی سوالات خود را مطرح کرده و به سرعت پاسخشان را دریافت نمایند.

    • سرعت و کارایی بالا

یکی دیگر از مزایای وردپرس سرعت و کارآیی بسیار بالای آن است. این سیستم به کاربران اجازه می‌ دهد در مدت زمان کوتاهی(حتی یک روز) وب سایت خود را بسازند و بعد برای آن محتوا تولید کنند. البته نرم‌افزار های دیگری نیز با این ویژگی‌ ها وجود دارند اما آن‌ ها خدمات و امکانات رایگان خود را فقط یکبار به کاربران ارائه می‌کنند و همچنین انعطاف‌پذیری و کارایی روزافزون وردپرس را نیز ندارند.

جمع بندی

در اینجا به برخی از ویژگی ‌ها و مزایای طراحی سایت با وردپرس پرداختیم اما واقعیت این است که این امکانات و مزایا آنقدر زیاد هستند که فقط شما هنگام کار با آن می ‌توانید به خوبی این مزیت ‌ها را درک کنید. وردپرس امروزه به یکی از محبوب‌ ترین سیستم ‌های مدیریت محتوا در سراسر جهان تبدیل شده است و استفاده از آن نیز روند افزایشی دارد. بدون شک ارائه نسخه ‌های قوی ‌تر و بهینه ‌تر، این سرعت را شتاب بخشیده و باعث محبوبیت بیشتر آن می ‌شود. از طرف دیگر پایین بودن قیمت طراحی سایت با این سیستم نسبت به زبان ‌های برنامه‌ نویسی باعث شده ایرانیان بیشتری از وردپرس برای راه‌اندازی سایت استفاده کنند.

5/5-(3امتیاز)

مطالب مشابه

اکانت منیجر چیست

اکانت منیجر لیبروی تیم تبلیغاتی

مشتریان جایگاه ویژه‌‌ای در موفقیت کسب‌و­کارها دارند و موثر‌ترین استراتژی‌های تجاری از ایجاد بهترین روابط با مشتریان به دست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید.

ادامه مطلب »