طراحی بسته بندی ساعت

طراحی بسته بندی ساعت

ساعت‌ها در شکل‌ها و انواع مختلف از گذشته تا به امروز یکی از مهم‌ترین ابزارها در زندگی انسان به حساب می‌آیند. این وسیله همچون دیگر تولیدات کارخانه‌ها، درون بسته بندی و جعبه قرار می‌گیرد تا به سلامت در دستان مشتریان قرار گیرد. در منطق، مشتریان نیز ترجیح می‌دهند ساعت‌ها را چه از نوع دیواری و چه از نوع مچی همراه با بسته‌بندی مناسب تهیه کنند. البته طراحی بسته بندی‌ ساعت امروزه نه فقط با هدف حفظ سلامت محصول، بلکه با هدف جذب بیشتر مشتری و القاء حس شیک بودن انجام می شود.

در واقع تاثیر بسیار زیاد کیفیت، نوع طراحی لیبل و زیبایی بسته بندی آن در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است؛ از همین جهت تولید کنندگان به استفاده از بسته بندی‌هایی با طراحی بسته بندی حرفه‌ ای ترغیب می‌شوند. با طراحی جعبه ساعت مناسب می‌توان تولید خود را از دیگر محصولات متمایز ساخت که این موجب جلب توجه مشتریان می‌شود. در نتیجه برند شما شهرت بیشتری کسب خواهد کرد. با افزایش شهرت و مشتریان، اتفاق نهایی یعنی بیشتر شدن میزان فروش محصولاتتان اتفاق خواهد افتاد. برای رسیدن به این هدف، طراحی بسته بندی خود را به مجموعه‌ای باسلیقه، خلاق و باتجربه ی استودیو فهار بسپارید.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

بسته بندی ساعت

اهمیت و تاثیر طراحی بسته بندی ساعت در فروش و برندسازی محصول

مشتریان از خرید محصولات لوکس لذت می‌برند و همیشه ترجیح آن‌ها خرید تولیداتی با بسته بندی مناسب است. همانطور که طراحی بسته بندی ادکلن در فروش آن تاثیر زیادی می‌گذارد، طراحی کارتن ساعت نیز به همین صورت است. در صورتی که بسته بندی ظاهری لوکس داشته باشد، مشتری ارزش بیشتری برای کالای درون آن قائل خواهد بود. این موضوع درمورد ساعت‌ها نیز صادق است. ساعت‌ها چه مچی و چه دیواری در صورت قرار گرفتن در جعبه‌‌ای با طراحی جذاب، می‌توانند فروش بهتری داشته باشند.

برندسازی یکی از اهداف تمام کسب و کارهای فعال است. برندسازی موجب می‌شود مخاطبان بیشتری با محصولات و خدمات شما آشنا شوند و برند شما در ذهن آن‌ها جای گیرد. بدین ترتیب میزان اعتبار و شهرت کسب و کار شما بیشتر خواهد بود. زمانی که بسته بندی‌های شما به خوبی طراحی شده باشند و مشتریان بیشتری به آن توجه کنند، برندسازی اتفاق خواهد افتاد. اگر بخواهیم اهمیت طراحی بسته بندی ساعت در فروش و برندسازی محصول را به طور خلاصه نام ببریم، باید موارد زیر را بیان کنیم.

  • جلوگیری از آسیب دیدن محصول در فرایند حمل و نقل و عرضه
  • بالا بردن ارزش و سطح کیفی از نظر مصرف کننده
  • جلب توجه مخاطب
  • امکان ارائه توضیحات محصول بر روی بسته بندی

بسته بندی کشویی ساعت

انواع مدل جعبه و کارتن ساعت

برای آنکه جعبه ساعت در نظر خریداران ارزشمند تلقی شوند، تولید کنندگان از طراحی بسته بندی جعبه ساعت لوکس و لاکچری استفاده می‌کنند. با عرضه محصولات در این نوع بسته بندی‌ها می‌توان انتظار داشت که ساعت‌ها حتی با قیمت بالاتری به راحتی فروش روند. انواع مدل‌ها برای طراحی این‌گونه بسته بندی‌ها وجود دارند که در ادامه از دو نظر آن‌ها را دسته بندی کرده‌ایم.

انواع مدل جعبه ساعت بر اساس جنس

برخی بسته‌ها از جنس مقوا، برخی کارتن، برخی چوب، تعدادی به شکل هارد باکس و حتی ترکیبی از چند نوع مدل هستند. معمولا بسته بندی‌ مقوایی برای ساعت‌هایی که وزن کم‌تری دارند و بسته بندی‌های کارتنی لایه دار برای ساعت‌های سنگین وزن همچون ساعت دیواری و ایستاده کاربرد دارند. در ادامه با هر مدل جعبه در طراحی جعبه ساعت بیشتر آشنا می‌شویم.

  • طراحی جعبه مقوایی

طراحی بسته بندی کارتن ساعت

جنس بسته بندی‌هایی که جزو مدل مقوایی هستند، از ایندبرد است. این نوع جعبه‌ها می‌توانند با طرح‌هایی جذاب و دیدنی تولید شوند و در نظر مشتریان، جلوه‌ای لوکس داشته باشند. تولید کنندگان می‌توانند بر روی بسته بندی‌های مقوایی روکش‌های مختلف از جمله کرافت، اختصاصی یا کاغذ سفید قرار دهند. استفاده از این در طراحی کارتن ساعت روکش کاملا سلیقه‌ای بوده و حتی می‌توان آن‌ها را حذف کرد.

  • طراحی جعبه کارتنی

طراحی جعبه ساعت

جعبه‌های کارتنی به چند صورت تولید می‌شوند. برخی از جعبه‌ها از سینگل فیس یا دو لایه هستند و برخی نیز از 3 تا 7 لایه تشکیل شده‌اند. گاهی کارتن‌های لایه دار در فرایند لمینت کردن قرار می‌گیرند و بدین صورت بسته بندی‌های کارتن لمینتی به تولید می‌رسند. طراحی جعبه بسته بندی از مدل های پر طرفدار در بسته بندی محصولات است.

  • طراحی جعبه هارد باکس

نمونه جعبه های ساعت

در ساخت این نوع جعبه‌ها، مقواهای فشرده مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی بسته بندی جعبه هاردباکس هم از لحاظ استحکام و از هم کیفیت چاپ در سطح بالایی قرار دارند. در کنار قدرت بالای این نوع طراحی جعبه ساعت در محافظت از کالا، از جذابیت زیادی نیز برخوردار است که کمک شایانی به برندسازی کسب و کار شما می‌کند.

  • طراحی جعبه چوبی

طراحی بسته بندی ساعت مچی

جعبه‌های چوبی علاوه بر اینکه از ظاهری بسیار جذاب و لوکس برخوردار هستند، استحکام آن‌ها نیز در سطح خوبی قرار دارد. جعبه‌های چوبی ساعت معمولا از جنس ام دی اف و به رنگ قهوه‌ای هستند. لیزر‌های برش چوب و حکاکی روش‌هایی هستند که برای تولید این مدل بسته بندی‌ها استفاده می‌شوند.

انواع مدل جعبه ساعت بر اساس شکل

جعبه‌های ساعت از نظر شکل نیز دارای مدل‌های مختلفی هستند؛ تلسکوپی یا زیره رویه، کیبوردی و کشویی. انتخاب از میان این مدل بسته بندی‌ها با توجه به نوع طراحی کارتن ساعت و مدل ساعت صورت می‌گیرد تا جعبه‌ای که بیشترین تناسب را با آن دارد به کار گرفته شود. در ادامه با خصوصیات هر یک از این جعبه‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

  • جعبه ساعت با درب دارویی ته قفلی

برخی ساعت‌ها در جعبه‌های درب دارویی ته قفلی عرضه می‌شوند. این نوع طراحی جعبه ساعت معمولا از مقوا یا کارتن، به صورت استوانه و با قاعده مربع شکل تولید می‌شود که ظاهری ساده دارد. کف این جعبه کاملا بسته بوده و باز کردن آن از قسمت فوقانی امکان پذیر است. این قسمت از چهار جهت دارای تکه‌های مقوایی است که می‌توان با تا کردن آن‌ها روی هم، در جعبه را بست.

  • جعبه ساعت تلسکوپی یا زیره رویه

یکی دیگر از رایج‌ترین و البته ساده‌ترین مدل‌های طراحی جعبه ساعت، جعبه تلسکوپی یا زیره رویه است. این نوع جعبه دارای دو قسمت جدا است که قسمت زیره درون قسمت رویه قرار می‌گیرد. این نوع بسته بندی معمولا از جنس کارتن و مقوا است و می‌تواند به شکل‌های گوناگون هندسی از جمله دایره، مربع، مستطیل و سایر چند ضلعی‌ها تولید شود.

  • جعبه کیبوردی ساعت

جعبه‌های کیبوردی که با استفاده از مقوا یا کارتن تولید می‌شوند، برای بسته بندی بسیاری از محصولات از جمله ساعت کاربرد دارند. ظاهر این نوع جعبه شیک و جذاب بوده و کیفیت رنگ‌ها در چاپ آن بالا است؛ بنابراین می‌توان برای برندسازی و افزایش میزان فروش بر روی آن‌ها حساب کرد. علاوه بر این استفاده از این نوع بسته بندی نیز بسیار راحت است؛ چرا که دو قسمت آن به هم چسبیده هستند و قسمت رویه در قسمت زیرین چفت می‌شود.

  • جعبه ساعت کشویی

جعبه‌های کشویی نوعی جعبه هارد باکس هستند که از مقواهای فشرده تولید می‌شوند. این مدل طراحی بسته بندی ساعت ظاهری زیبا و شیک دارد. طراحی این نوع جعبه شبیه به جعبه کبریت است که از دو قسمت مجزا که درون هم قرار می‌گیرند، تشکیل می‌شود؛ به همین دلیل به آن جعبه کبریتی هم می‌گویند. جعبه کشویی دو نوع دارد که در یکی از آن‌ها جعبه از دو سمت باز می‌شود و در دیگری از یک سمت.

چاپ و اجرای طراحی خلاقانه لیبل و طراحی بسته بندی ساعت لوکس

انتخاب مجموعه‌ای حرفه‌ای و باسابقه برای طراحی بسته بندی خلاقانه ساعت و لیبل به صورت خلاقانه، اولین و مهم‌ترین قدم برای عرضه کالا است. مجموعه استودیو فهار که پیش‌تر نیز با آن آشنا شدید آماده طراحی تمام بسته بندی‌های سفارشی شما به بهترین شکل ممکن است. البته در صورتی که شما طرح خاصی برای تولید بسته بندی مد نظر دارید می‌توانید آن را به همراه جزئیات مهم در اختیار کارشناسان این مجموعه قرار دهید تا مطابق با آن، بسته بندی‌های خواسته شده را دریافت کنید.

طراحی بسته بندی کارتن ساعت مچی و ساعت دیواری

قیمت طراحی بسته بندی ساعت

طبیعتا تمام انواع طراحی بسته بندی ساعت قیمت یکسانی ندارند. قیمت تمام هر یک از آن‌ها به دلیل ویژگی‌های مختلفی که دارند، متفاوت است. عواملی که می‌توانند در تعیین میزان هزینه طراحی بسته بندی ساعت دخیل باشند عبارت‌اند از:

  • ابعاد و اندازه که باید با ابعاد محصول هماهنگ باشد
  • وزن که وابسته به متریال استفاده شده در تولید بسته بندی است
  • تیراژ تولید که هر چه بیشتر باشد، قیمت نیز بالاتر خواهد رفت
  • مدل و نوع جعبه ساعت
  • طرح و نوع چاپ

نمونه طراحی بسته بندی ساعت

گاهی انتخاب مدل و طراحی بسته بندی ساعت مناسب کار آسانی نیست. به همین دلیل جستجو در میان انواع طراحی‌های انجام شده می‌تواند ایده خوبی برای رسیدن به مدل نهایی مورد نظر باشد. بعضی اوقات مشاهده نمونه کارها به منظور تقلید نیست؛ بلکه جرقه‌ای در ذهن فرد برای طراحی مدلی نو و منحصر به فرد ایجاد می‌کند. به همین منظور در این قسمت نمونه کارهایی را برای شما قرار داده‌ایم تا زمینه را برای آشنایی بیشتر با طراحی بسته بندی و ایده گرفتن فراهم کنیم.

بسته بندی هاردباکس چای

یک طراحی بسته بندی ساعت خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

طراحی بسته بندی ساعت باید مطابق با اصول و نکاتی انجام شود که برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی و برندسازی ضرورت دارند. در واقع توجه به جنس، نوع طراحی، ابعاد، شکل، رنگ، نوشته‌ها و فونت آن‌ها، تعداد لایه‌ها و… از نکات مهم در طراحی جعبه‌های این محصول هستند. برخی در طراحی بسته بندی‌ها، استفاده از چاپ رنگ پنجم، فلرو سنت نقره‌ای، یووی، طلاکوب، مرکب‌های به خصوص را مد نظر قرار می‌دهند.

استفاده از برخی ایده‌ها سلیقه‌ای است؛ اما برخی موارد نیز جزو واجبات است. اما چه نکاتی در طراحی جعبه ساعت دیواری و ساعت مچی مناسب باید مدنظر قرار گیرد و یک بسته بندی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه این نکات را معرفی می‌کنیم.

  • دیواره جعبه بسته بندی ساعت مناسب از کیفیت خوبی برخوردار است و هیچ آسیبی برای کالای درون آن به دنبال ندارد.
  • شکل بسته بندی با محصول درون آن تناسب دارد و به راحتی قابل حمل است.
  • یک بسته بندی خوب استحکام بالایی دارد و قادر است در برابر عوامل آسیب زا همچون رطوبت، ضربه و… از کالای درون خود محافظت کند.
  • داخل این بسته بندی نگهدارنده نیز وجود دارد که به ساعت اجازه نمی‌دهد بیش از حد تکان بخورد و ضربه ببیند.
4.5/5-(2امتیاز)

مطالب مشابه