طراحی بسته بندی و لیبل عطر

طراحی بسته بندی عطر
نمونه کارهای طراحی لیبل و بسته بندی

در لایف استایل زندگی هر فرد خوش پوش و شیک پوشی، بوی خوش و استفاده از عطر و ادکلن جز الزامات به حساب می‌آید. این بوی خوش بازتابی از شخصیت هر فردی است. همین عامل کار انتخاب و خرید عطر را برای افراد بسیار دشوار کرده است. عطر این روزها فراتر از استفاده روزمره به کار می‌روند و به عنوان یک محصول کادویی نیز شناخته می شوند. به همین خاطر طراحی بسته بندی عطر و ظاهر آن نیز به اندازه بوی خوش آن اهمیت دارد.

حتی اگر خوشبو ترین عطر را هم داشته باشید، اما در بسته بندی درستی ارائه نشود، شما هیچ شانسی برای فروش و دیده شدن محصول خود نخواهید داشت. در نگاه اول ظاهر عطر شما است که توجه دیگران را به خود جلب می کند. به همین خاطر باید تمرکز ویژه ای روی طراحی بسته بندی عطر داشته باشید و آن را به یک تیم حرفه ای بسپارید.

مجموعه استودیو فهار با سال ها سابقه در زمینه طراحی بسته بندی ادکلن به عنوان بهترین شرکت طراحی بسته بندی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد تا محصول خود را در یک بسته بندی شکیل و خیره کننده در اختیار مصرف کننده قرار دهید. بسته بندی خلاق و زیبا که با نهایت سلیقه و در نظر داشتن روحیات مخاطب شما انجام می شود و می تواند تاثیر مستقیمی بر روی میزان فروش شما و همچنین سودتان داشته باشد.

انواع طراحی بسته بندی عطر

انواع طراحی بسته بندی عطر

طراحی بسته بندی عطر حرفه ای می تواند جذابیت بصری زیادی به محصول شما ببخشد و در نهایت باعث فروش بیشتر شود. کاری که در بسته بندی صادراتی خرما به خوبی رعایت می شود. اگر شیشه عطر یا باکس آن چشم نواز نباشد، انتظار زیادی است که مخاطب آن را بخرد! در مقابل زیبایی بسته بندی شما می تواند مشتریان شما را به مشتری های همیشگی تبدیل کند.

اما یک نکته و قانون نانوشته در طراحی بسته بندی عطر وجود دارد که نباید از آن غافل شوید. آن هم این است که بسته بندی هایی که حالت ظریف و رنگ های روشن و دخترانه دارند برای عطر خانم ها استفاده می شود. همچنین بسته بندی های کلفت و شیک که تم رنگی تیره و مردانه ای دارند برای عطر آقایان کارایی دارند. با در نظر داشتن این نکته می توانید تحولی عظیم در بسته بندی خود ایجاد نمایید.

بسته بندی عطر در حالت کلی به سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

  • لایه درونی: این لایه همان شیشه و ظرف عطر خواهد بود. می توانید ظرف آن را در هر شکل و طرحی که می خواهید انتخاب کنید. شیشه های عطر ممکن است به صورت شفاف باشند و محتویات درون آن قابل مشاهده باشد. همچنین ممکن است به صورت مات باشد که در این صورت محتویات داخل آن دیده نمی شود و تفاوتی ندارد که رنگ مایع عطر و میزان غلظت آن چقدر باشد. برای ساخت شیشه عطر می توانید از ظروفی با اشکال زیر استفاده کنید:
  • مکعب مربع
  • مکعب مستطیل
  • ظروف قلبی
  • استوانه
  • گرد
  • طرح های فانتزی
  • اشکال نامتقارن
  • و…
  • لایه میانی: این لایه همان لیبل و برچسبی خواهد بود که روی شیشه عطر قرار دارد. می توانید اطلاعات عطر از قبیل نام برند، رایحه و… را به صورت لیبل روی آن بزنید یا مستقیم روی شیشه عطر چاپ نمایید. توجه به چنین جزئیاتی بستگی به نظر شخصی شما، برند سازنده، رایحه عطر و دیگر عوامل خواهد داشت.
  • لایه خارجی: این لایه شامل جعبه و باکس عطر است که آن را پوشش می دهد و وظیفه محافظت از عطر را بر عهده دارد. اما این بدین معنی نیست که نباید به طراحی و زیبایی آن توجه کنید. این لایه در نگاه اول دیده می شود و می تواند در همان قدم اول کاربر را برای خرید ترغیب کند. مخصوصا اگر عطر شما برای کادو باشد، در چنین مواقعی باید یک باکس شکیل و منحصر به فرد برای آن در نظر بگیرید. از انواع باکس هایی که می توانید برای بسته بندی عطر از آن ها استفاده کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جعبه مقوایی عطر

جعبه مقوایی عطر

این جعبه ها از جنس مقوا هستند و مقاومت زیادی ندارند. معمولا در طراحی بسته بندی ادکلن با حجم کمتر که جهت استفاده روزمره استفاده می شود، مناسب هستند. می توانید هر نوع طرح و رنگی را برای آن ها انتخاب کرده و چاپ کنید.

جعبه چوبی عطر

جعبه چوبی عطر

همانطور که از نام آن مشخص است از چوب برای ساخت طراحی بسته بندی ادکلن استفاده می شود. چنین بسته ای ارزش والایی به عطر می بخشد و می تواند برای هدیه دادن به دوستان و آشنایان ایده آل باشد.

جعبه های فانتزی

جعبه های فانتزی

این جعبه ها را بسته به خلاقیت و زیباشناسی طراح می توانید در طرح ها و مدل های مختلف طراحی نمایید. میتوان برای جذابیت بیشتر جعبه ها از روبان، اکسسوری های تزئینی و… هم در طراحی بسته بندی جعبه عطر استفاده کرد. چنین باکس هایی جلوه بسته بندی را بسیار بیشتر و چشم نواز تر خواهد کرد.

اهمیت طراحی بسته بندی عطر در معرفی محصول

اهمیت طراحی بسته بندی عطر در معرفی محصول

در زمان خرید عطر، طراحی بسته بندی عطر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. هرچه بسته بندی شما شکیل و شیک باشد، نشان از سطح بالا بودن عطر و برندتان خواهد داشت. بگذارید در یک کلام خلاصه کنیم، طراحی بسته بندی ادکلن، لباسی برای برند شما است. همانطور که بسته بندی صادراتی خشکبار به عنوان لباس و پوششی شیک برای آن عمل می کند. بی شک شما نمی خواهید با لباس های جلف یا ساده و دمده ظاهر شوید! پس باید به سراغ یک لباس شیک و جذاب باشید.

احتمالا شما هم در زمان عطر بارها با مدل ­های گران قیمت مواجه شده اید که زیبایی را در سادگی می بینند. در عین اینکه طراحی بسته بندی عطر آن ها ساده است اما بوی خوش هوش از سر شما می برد. بسیار ظریف و شکننده است و از تماشای آن به وجد می آیید. در چنین مواقعی است که بدون در نظر داشتن اوضاع جیبتان تصمیم به خرید می گیرید. این همان اهمیت بسته بندی عطر است که می تواند بیننده را مشتری بالقوه شما تبدیل کند.

فارغ از همه جنبه های تزئینی و زیبایی، بسته بندی شما باید بتواند از عطر و شیشه آن محافظت کند. همچنین مصرف کننده بتواند عطر را با خود جا به جا کند. در زمان خرید، مشتری شما ممکن است عطر را با حجم های مختلفی بسته به نیاز و بودجه خود خریداری نماید. به همین خاطر باید طراحی بسته بندی عطر را به گونه ای انجام دهید که در اندازه ها و ابعاد مختلف قابل استفاده باشد. با در نظر داشتن این نکته هزینه شما در طراحی بسیار کمتر خواهد شد و این سود دیگری برایتان خواهد بود.

تاثیر طراحی بسته بندی عطر در فروش

تاثیر طراحی بسته بندی عطر در فروش

خوب می دانید که بو کردن تعداد زیادی عطر پشت سر هم می تواند قدرت تصمیم گیری را از خریدار بگیرد. چرا که دیگر قادر به تفکیک رایحه عطرها از یکدیگر نخواهد بود. به همین خاطر قبل از فیلتر کردن عطرها از نظر رایحه، بسیاری از خریداران از نظر ظاهر آن را بررسی و فیلتر می کنند. همانند بسته بندی صادراتی ادویه که توانسته است ظاهر ساده محصول را شیک تر و مخاطب پسندتر کند.

حال اگر طراحی بسته بندی عطر شما جذاب و خیره کننده باشد، این شانس را دارد تا به انتخاب مشتری تبدیل شود. در غیر این صورت در همان مرحله اول کنار گذاشته می شود و شما زمین را به رقبای خود تحویل خواهید داد. جدای از آن خریدارانی که می خواهند عطری برای هدیه بگیرند، توجه بسیار زیادی به ظاهر و بسته بندی آن دارند. چرا که می خواهند حسن نیت خود را به رخ مخاطب خود بکشند.

از آنجایی که بیشتر بودن جزئیات طراحی بسته بندی ادکلن آن را با ارزش و گران تر نشان می دهد، در زمان خرید مشتریان به دنبال نمونه ای لوکس هستند که ارزش و قیمت خود را گران تر از چیزی که هست نشان دهد. اگر بتوانید چنین طراحی داشته باشید و در کنار آن با قیمت مناسبی در اختیار مخاطب قرار دهید، بی شک به فروش بی نظیری خواهید رسید.

بسته بندی عطر جزئی از هویت بصری تان خواهد بود. ممکن است با یک طراحی بسته بندی خلاقانه که داستانی پشت آن هم نهفته است به شهرت برسید و توجه دیگران را به خود جلب نمایید. نباید از چنین نکات ریزی غافل شوید و فرصت را از دست بدهید. از هر فرصتی به عنوان پله ای برای پشت سر گذاشتن رقبا استفاده کنید. یکی از همین فرصت ها و پله ها طراحی بسته بندی عطر می باشد.

چاپ و اجرای طراحی خلاقانه لیبل و و ظروف بسته بندی عطر

چاپ و اجرای طراحی خلاقانه لیبل و و ظروف بسته بندی عطر

لیبل ها برچسب هایی هستند که در طرح ها و رنگ های گوناگونی در طراحی بسته بندی ادکلن درج می شوند. طراحی آن ها می تواند روی جلوه کلی عطر تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. به همین خاطر باید در طراحی و چاپ آن ها به نوع ظرف عطر، رایحه و…. توجه داشته باشید. لیبل ها دارای چند نوع هستند:

لیبل شیشه ای عطر

لیبل شیشه ای عطر

در این نمونه فقط نوشته ها چاپ شده و روی ظرف چسبانده می شود. هیچ بک گراندی ندارد و میتوان روی ظرف هم آن ها را چاپ کرد. به راحتی می توانید پشت لیبل و قسمت داخلی عطر را مشاهده کنید.

لیبل طرح دار عطر

لیبل طرح دار عطر

این نمونه از برچسب ها دارای بک گراند هستند. دست شما برای طراحی بسته بندی عطر کاملا باز است. می توانید از انواع پس زمینه ها متناسب با راحیه عطر و برند خودتان روی آن طراحی و اجرا کنید.

لیبل های دیگری هم وجود دارد که با در نظر داشتن نیاز و سلیقه خودتان می توانید انتخاب کنید. هر طراحی که برای لیبل ها بخواهید ما در استودیو فهار برایتان اجرا خواهیم کرد. جدا از طراحی بسته بندی ادکلن چاپ آن نیز اهمیت بسزایی دارد. چرا که اگر رنگ ها با تناژ واقعی خود چاپ نشوند، می تواند کل بسته بندی شما را کسل و بی روح نشان دهد. به همین خاطر باید به کیفیت چاپ هم دقت کنید.

نگران نباشید، استودیو فهار با استفاده از جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی های روز زیبا ترین و متفاوت ترین طراحی لیبل را برای شما انجام می‌دهد. هر طرحی که بخواهید می توانید انتخاب کنید. اما به این نکته دقت کنید که ظرف عطرها معمولا کوچک بوده و فضای زیادی برای چسباندن لیبل در اختیار شما قرار نمی دهد. به همین خاطر طرح های ساده بیشتر جلوه خواهند داشت و محصول شما را شیک تر می کنند.

قیمت طراحی بسته بندی عطر

قیمت طراحی بسته بندی عطر

طراحی بسته بندی عطر انواع بسیار مختلفی دارد. وجود تنوع در آن ها باعث می شود تا از نظر قیمت نیز با یکدیگر فرق داشته باشد. اما سوال مهمی که مطرح می شود این است که چه عواملی بر روی قیمت طراحی بسته بندی ادکلن موثر است؟ در پاسخ به این سوال عوامل بسیار مختلفی وجود دارد که از بین آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • پیچیدگی طرح
  • جزئیات
  • سبک طراحی
  • ابعاد و اندازه طرح
  • و..

شما می توانید با در نظر داشتن این نکات، یک طراحی بسته بندی عطر متناسب با بودجه خود هم انتخاب کنید. البته که هزینه برای طراحی بسته بندی سرمایه گذاری است. استودیو فهار به منظور رفاه بیشتر مشتریان، با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت بهترین طراحی ها را آماده و در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

نمونه طراحی بسته بندی عطر

نمونه طراحی بسته بندی عطر

بررسی دیگر نمونه های طراحی بسته بندی عطر باعث می شود تا دید شما نسبت به بسته بندی که خواهید داشت، بازتر شود. می توانید از آن ها ایده بگیرید و طرح های خلاقانه ای داشته باشید. همچنین شما با بررسی نمونه کارهای ما می توانید از کیفیت نهایی کار مطمئن شوید. تنوع کارها بسیار بالا است و هیچ کپی برداری انجام نمی شود. هر طرح به صورت شخصی سازی شده و سفارشی برای برندها ساخته می شود.

یک طراحی بسته بندی عطر خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

یک طراحی بسته بندی عطر خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

طراحی بسته بندی عطر علاوه بر اینکه باید نگاه ها را مجذوب خود کند و ظاهری دلنشین و منحصر به فرد داشته باشد، باید یک سری خصوصیات را هم داشته باشد که از مهم ترین این خصوصیات می توان موارد زیر را نام برد:

  • به راحتی قابل حمل باشد.
  • وزن آن زیاد نباشد.
  • تم رنگی متناسب با مردانه یا زنانه بودن عطر داشته باشد.
  • برند شما را در معرض دید قرار دهد.
  • قیمت آن مناسب باشد.
  • ماندگاری و مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی داشته باشد.
  • بتواند از محصول شما محافظت کند.
  • استاندارد های تعریف شده در ان رعایت شود.
4.4/5-(25امتیاز)

مطالب مشابه