فرصت‌های شغلی
EN
EN

طراحی بسته بندی ادویه

ادویه جات به دلیل عطر و طعم ویژه‌ ای که به غذا می ‌دهد در آشپزی بسیار کاربردی است. امروزه طعم و رنگ دهنده های بی شماری به بازار عرضه شده اند اما با این حال انواع ادویه به عنوان چاشنی اصلی در غذا های ما ایرانی ها مصرف می شود و هنوز محبویت خود را توانسته‌ که در بین مردم حفظ کند. به دلیل بحث بهداشتی بودن، اکثر خریداران به سمت خرید محصولی می‌روند که طراحی بسته بندی محصول به صورت بهداشتی باشد. همین امر موجب شده تا تولید کنندگان با طراحی بسته بندی ادویه بتوانند خود را به بازار هدف بشناسند. با بسته بندی ادویه جات می توان حس حرفه ای و قابل اعتماد بودن را به مشتری منتقل کرد.

طراحی لیبل ادویه جات

برای این که بسته بندی بتواند بیشترین تاثیر را بر روی ذهن مخاطب بگذارد و شاهد بازخورد مثبتی از وی باشیم باید به طراحی بسته بندی محصول توجه کنیم. خلاقیت در بسته بندی زعفران موجب فروش بیشتر آن می شود. در خط مقدم این طراحی، نوع لیبل نقش بسزایی را ایفا می کند. طراحی لیبل می تواند تا حد زیادی عمده وظیفه زیبایی و کاربرپسند بودن محصول را به دوش بکشد. اگر تاکنون لیبل ادویه جات را چیز مهمی نمی دانستید از این به بعد حتماً باید حساب ویژه ای روی لیبل باز کنید. بایستی طراحی لیبل ادویه جات مطابق با اصول و قواعد چاپ و بسته بندی باشد. زیبا بودن لیبل با رنگ و طرح دلپسند در کنار قیمت مناسب، مواردی هستند که باعث می شوند مشتریان آن را برای قرار دادن در سبدخرید خود انتخاب نمایند. در ادامه با مزایا و اهمیت طراحی بسته بندی ادویه جات بیشتر آشنا می شویم و به بیان نکات مهم بسته بندی می بپردازیم. 

طراحی بسته بندی ادویه

یکی از انواع بسته بندی مرسوم برای ادویه جات می‌توان به نوع کاغذی اشاره نمود. بسته بندی ادویه با پاکت کاغذی از پتانسیل بالایی جهت طراحی، ایده های خلاقانه و طرح و رنگ برخوردار است. همچنین بسته بندی کاغذی از نظر هزینه هم کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد. برای بسته بندی کاغذی از دو جنس کرافت و گلاسه استفاده می‌شود.

از دیگر متریال کاربردی در طراحی بسته بندی ادویه که در بازار هم زیاد دیده ایم، پلاستیک است. بسته بندی نمودن ادویه جات در ظروف پلاستیکی در نوع خود می تواند بسیار خاص باشد و در جلب نظر مشتری و برندینگ تاثیر بسزایی بگذارد. برای دیده شدن محصول از انواع پلاستیک شفاف استفاده می شود. تنوع در شکل و طرح از مهمترین قابلیت بسته بندی پلاستیکی است.

طراحی بسته بندی ادویه با نایلون و یا سلفون نیز بسیار رایج می باشد. بسته بندی سلفون (پروپلین) می تواند به صورت طرح دار و یا ساده باشد. معمولا سلفون به دلیل برخوردار از ظاهری شفاف و براق به صورت ساده طراحی می گردد. بسته بندی نایلونی (پلی اتیلن) قیمت بسیار پایین تری دارد و بیشتر برای موارد فروشگاهی و یا پخش‌ های پایین مورد استفاده قرار می گیرد.

بسته بندی شیشه ای برای ادویه جات نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و در بازار نیز پرطرفدار است. این نوع از بسته بندی ها علاوه بر جنبه زیبایی نقش بسیار مهمی را هم در حفظ کیفیت محصول ایفا می کنند. طراحی بسته بندی و لیبل ادویه فارغ از نوع جنس می تواند به صورت لفاف بسته بندی، پاکت بسته بندی، ساشه، شفاف، پنجره دار، رگال دار، باکس پوچ و … باشد. بسته بندی پنجره دار در بازار از محبوبیت بالایی برخوردار است که ضمن جلوه بصری زیبا به مشتری این امکان را می دهد تا بتواند محتویات داخل پاکت را ملاحظه نماید.

درباره تاریخچه ادویه

در زمان های گذشته به منظور نگهداری هرچه بهتر از ادویه آن را در گونی و صندوق‌ های چوبی بسته بندی می‌کردند. اما امروزه می توان صنعت بسته بندی را یک فناوری ابر قدرت به حساب آورد. این صنعت که تلفیقی از هنر و تکنولوژی است توانسته گام بلندی را در جهت رونق بخشیدن به کسب و کار ها بردارد. نقش بسته بندی ادویه فراتر از ابزاری برای نگهداری است. هر کسب و کار برای این که بتواند در بین رقبای ریز و درشت قد علم کند نیاز به تبلیغات و بازاریابی دارد. این موضوع درباره طراحی بسته بندی مواد غذایی مانند طراحی بسته بندی ادویه جات نیز صدق می‌کند. افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند برای دیده شدن و بقای خود نیاز به بازاریابی و تبلیغات دارند. این امر با فروش رابطه مستقیم دارد. بنابراین با کمک گرفتن از ابزارهای تبلیغاتی می توان میزان فروش انواع ادویه را به طور چشمگیری افزایش داد. ابزارهای مختلفی در این حوزه وجود دارند که افراد متناسب با شرایط و موقعیت خود می توانند گزینه ای مناسب انتخاب نمایند. طراحی بسته بندی ادویه یکی از ابزارهای کاربردی در زمینه تبلیغات و بازاریابی است. طراحی اگر به شکلی دقیق و اصولی پیاده سازی گردد می تواند به راحتی در جامعه هدف مورد شناسایی قرار بگیرد. برند به محصول هویت و شخصیت می‌ بخشد و باعث تاثیرگزاری در ذهن و روان مخاطب می گردد.

بهترین طراحی بسته بندی ادویه را از ما بخواهید

ایده های نو در طراحی بسته بندی ادویه

کیفیت و طراحی زیبا، رمز موفقیت محصول

طراحی بسته بندی ادویه باید به گونه ای باشد که بتواند به شکل مناسبی از محصول محافظت نماید. در طراحی لیبل لوازم آرایشی بهداشتی این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است. علاوه بر این جلوه بصری و ایده بسته بندی ادویه هم باید مد نظر قرار بگیرد تا بتواند توجه مشتری را به خود جلب کند. یکی از عمده دلایل خرید یک محصول توسط مشتری شکل ظاهری است. اگر فروش ادویه جنبه صادراتی داشته باشد که بایستی به طراحی خاص آن اهمیت ویژه‌ای داد. اگر می خواهید که برند خود را به شکلی کاملا موثر در بازار جا بیاندازید و بازار هدف به راحتی شما را مورد شناسایی قرار دهد، بایستی هزینه ای را صرف بازاریابی و تبلیغات نمایید. طراحی بسته بندی ادویه یکی از ابزارهای موثر تبلیغاتیست که شما می توانید با هزینه ای اقتصادی به دستاوردهای خوبی در فروش دست پیدا نمایید. 

طراحی بسته بندی ادویه جات
طراحی بسته بندی ادویه

قیمت طراحی بسته بندی ادویه جات

قیمت طراحی بسته بندی ادویه به عواملی همچون قیمت روز مواد اولیه، نوع طرح، نوع متریال و … بستگی دارد. به عنوان نمونه هر چه که جنس بسته بندی محکم تر و با دوام تر باشد بایستی هزینه بیشتری را بابت طراحی آن پرداخت کرد. استودیو توسعه برند فهار قیمت های خود را بین 10 تا 20 درصد تخفیف نسبت به تعرفه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در نظر گرفته است. همچنین برای مشاهده قیمت های بسته بندی می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

بهترین طراحی بسته بندی ادویه را از ما بخواهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5-(5امتیاز)