ساخت ویدیوهای آموزشی برای برندینگ و فروش

تولید ویدیوی آموزشی

محتوای تبلیغاتی پنهان می‌تواند در دل یک ویدیوی آموزشی نهفته باشد و بیش‌تر از کارمندان بخش فروش، بفروشد! یا حتی باعث یک اکشن از سمت کاربر شود که از خرید ارزشمندتر باشد! شروع و پایان یک محتوای آموزشی می‌تواند یک کال‌تو‌اکشن یا طرح پرسش باشد که منجر به تولید لید یا پرورش لید باشد. هنر در مارکتینگ زمانی معنا پیدا می‌کند که شما بتوانید غیر محسوس تبلیغ کنید و بفروشید!

ارائه‌های آسانسوری و ویدیوهای یک دقیقه‌ای می‌تواند مورد استقبال مخاطبان هدف شما قرار گیرد و جالب است بدانید که سوشال‌ها نیز استقبال ویژه‌ای از این نوع ویدیوها می‌کنند. موشن گرافیک نیز بسیار تاثیر گذار است. فرمول موفقیت در محتواهای ویدیویی این است که شما برای مخاطب یک “ارزش” خلق کنید و سپس منتظر گرفتن یک یا چند امتیاز از سمت کاربر باشید.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار


ویدیوهای آموزشی می‌توانند توجه بخش بزرگی از مارکت را به سمت شما جلب کنند. زمانی که شما پروژه سئو خود را دیرتر از رقبای خود شروع کرده‌اید و نیاز به یک بازاریابی درونگرا در یک زمان کم هستید ویدیو مارکتینگ یک راه میانبر است که می‌تواند رقبا را به تماشای شما بنشاند!

به یاد داشته باشید که فقط و فقط در صنعت مد و فشن است که شما “باید کمتر صحبت کنید و بیشتر نشان بدهید”!

ویدیوهای آموزشی یک روش سریع و پویا برای نشان دادن نحوه عملکرد چیزی (یک برنامه، یک کالا، نرم افزار، خدماتی خاص و…) به مخاطبان است. در بحث صنعت ساخت فیلم صنعتی برای کارخانه بسیار موثر است. آموزش‌های ویدیویی علاوه بر اینکه یک راه مفید و جذاب برای انتقال اطلاعات به مخاطبان اند، یک تاکتیک عالی  برایSEO نیز است. فیلم‌های آموزشی بخش مهمی از استراتژی بازاریابی ویدئویی اند و می‌توانند ضامن بهترین نتایج ممکن در افزایش نرخ تبدیل باشند. این مقوله در سالهای اخیر بیش از پیش محبوب شده است. هنگامی که مشتریان شما به دنبال پاسخ هستند، به دنبال فیلم های آموزشی می‌گردند. یک ویدئوی آموزشی باکیفیت باعث جلب توجه مورد نیاز برند شما می شود.

بهترین روش‌های بازاریابی، روش‌های دو سر برد اند که هم برای برند ارزش افزوده ایجاد کنند و هم برای مخاطبان هدف. ویدئوی آموزشی  آگاهی از برند شما را گسترده‌تر می‌کند و برای مشتریان نیز آموزنده و مفید است.

معرفی استودیویی برای تهیه و تولید ویدیوهای آموزشی یا تیزرهای تبلیغاتی

استودیوی توسعه برند فهار ده ها تیزر حرفه ای و متنوع برای نمایشگاه های بین المللی تولید کرده است. می توانید بخشی از این تیزرها را در لینک زیر مشاهده فرمایید :

مزایای ایجاد ویدیو آموزشی برای برندها چیست؟

بر اساس مطالعه انجام شده توسط Wyzowl بیش از 70 درصد از مردم وقتی می‌خواهند از نحوه عملکرد یک محصول یا خدمات مطلع شوند، دیدن ویدیو آموزشی را بر خواندن متن ترجیح می‌دهند. آموزش‌های ویدئویی سریعتر و جالبتر از متن‌اند زیرا بر روش‌های پویا، مصور و قابل درک برای توضیح نحوه کار چیزی تمرکز می‌کنند. به طور کلی ویدئوها به شما این امکان را می‌دهند که اطلاعات متنوعی را به صورت چابک و جذاب با ترکیب توضیحات صوتی، تایپوگرافی، تصاویر، ایفوگرافیک‌ها و بسیاری موارد دیگر ارائه کنید. ویدئوهای آموزشی اعتماد مشتریان بالقوه را افزایش می‌دهد و می‌تواند در افزایش نرخ تبدیل به میزان قابل توجهی موثر باشد. همچنین ارائه محتوای مرتبط و مفید به مشتریان موجود می‌تواند به افزایش وفاداری مشتریان منجر شود و احتمال خریدهای مکرر را افزایش دهد.

اگر می‌خواهید هنگامی که مشتریان دنبال پاسخ سوالات خود اند، با ارائه پاسخ سوالاتشان آن‌ها را جذب محتوای خود کنید و به طور موازی به تبلیغ محصول و خدمات خود بپردازید، باید آموزش های ویدئویی را در استراتژی محتوای ویدیویی خود بگنجانید.

نکات برجسته‌ای که باید در ویدیو آموزشی در نظر گرفت:

علاوه بر نکات معمولی که هنگام اجرای یک استراتژی بازاریابی ویدئویی باید به آن توجه کنید، ساخت و تولید یک فیلم آموزشی دارای ویژگی های خاصی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ساخت ویدیوی آموزشی

محتوای غنی در قالب ویدیو تولید کنید

حتما بارها شنیده‌اید که محتوا پادشاه است. گرچه این جمله کامل نیست اما به هوشمندی بر ارزش محتوای غنی تاکید می‌کند. مخاطبان به خوبی می‌توانند تفاوت یک ویدیوی آموزشی خوب که به آن‌ها اطلاعات ناب و جدیدی می‌آموزد را با ویدیوهایی که اطلاعات تکراری و نخ‌نما را بارها تکرار می‌کنند، تشخیص دهند. برای تولید محتوای خود زمان کافی صرف کرده تا بتوانید در ویدیوهای آموزشی خود اطلاعات مفید و یونیک به کاربران عرضه کنید.

ویدیویی با جذابیت بصری ایجاد کنید

مخاطبان برای یافتن محتوای آموزشی مورد نیاز خود در فضای مجازی به اقیانوسی از منابع مختلف دسترسی دارند. برای پیروز بودن در این رقابت، یکی از فاکتورهای مهم جذابیت بصری ویدیو شماست. آموزش ویدئویی باید بتواند کاربران را تا انتهای ویدیو راضی نگه دارد. اگر محتوای ویدیویی شما بسیار غنی باشد اما خالی از هر گونه المان بصری مانند رنگ‌ها، تایپوگرافی مناسب، المان‌های گرافیکی و…. باشد، برای کاربر جذابیتی زیادی نخواهد داشت و ممکن است کاربر تا انتهای ویدیوی شما را تماشا نکند.

ویدیو بایستی سرگرم کننده و به دور از خستگی باشد

یکی دیگر از مواردی که محتوای شما را جذاب می‌کند نوع استفاده از زبان و بیان است. یک آموزش تصویری باید آموزنده باشد، اما این به این معنا نیست که فضا برای کمی طنز وجود ندارد. با توجه به آرکتایپ برند و مخاطبان هدفتان، می‌توانید بدون خارج شدن از موضوع اصلی، از بیان طنز استفاده کنید و هم‌زمان با آموزنده بودن، سرگرم‌کننده نیز باشید.

ویدیوی آموزشی خود را کوتاه نگه دارید

به عنوان یک قاعده کلی، سعی کنید بیشتر از 10 دقیقه به سراغ آموزش های ویدیویی نروید. در فضای مجازی کاربران به سمت محتواهای کوتاه‌تر گرایش بیشتری نشان می‌دهند. در بسیاری موارد فیلم‌های آموزشی طولانی خارج از حوصله کاربر است. اگر مطلب آموزشی شما طولانی است، می‌توانید آن را به صورت چند قسمتی ارائه کنید.

در ویدیوی آموزشی به سوال و نیاز کاربر پاسخ دهید

اگر ویدیو شما درباره کالایتان است، شایع‌ترین مشکلات و اشتباهاتی که در حین استفاده از آن اتفاق می‌افتد را بیابید و دانش مفیدی را برای درک بهتر محصولاتتان، در ویدیو خود قرار دهید. به عنوان مثال، اگر مشتری شما می‌خواهد نحوه تغییر تنظیمات صدا در تلویزیون را سرچ کند، نمی‌خواهد یک آموزش ویدئویی کامل و طولانی در مورد همه تنظیمات را بداند. برای تعامل هرچه بهتر با کاربران، نیازهایشان را شناسایی کنید و تلاش کنید با ادبیاتی که متناسب با جامعه هدفتان است، به سوالات و نیازهایشان پاسخ دهید. اگر مخاطبان محتوا را در نیمه راه رها کنند، احتمالاً ویدیو شما به اندازه کافی مرتبط و واضح نیست.

4.5/5-(6امتیاز)

مطالب مشابه