انواع طراحی بسته بندی جواهرات

طراحی بسته بندی جواهرات

یکی از پارامتر های مهمی که در زمان فروش طلا و جواهرات، به فروشندگان کمک می کند تا فروش بیشتری داشته باشند، طراحی بسته بندی جواهرات است. خانم ها در انتخاب و خرید جواهرات وسواس زیادی خرج می کنند و شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که این وسواس در انتخاب جعبه جواهر هم وجود دارد چرا که قرار است از ارزشمندترین سرمایه آنان نگهداری کند.

درست است که مهم ترین هدف از ساخت این جعبه ها، نگهداری از جواهرات است اما با کمی خلاقیت و دیزاین ظاهر آن می توانید یک تیر و دو نشان بزنید تا توجه خریداران را به محصولات خود جلب نمایید. همچنین با چاپ روی جعبه جواهرات به راحتی می توانید برند خود را تبلیغ کنید که بر روی برندسازی شما بسیار موثر خواهد بود.

شما می توانید سفارش طراحی جعبه جواهرات را به مجموعه استودیو فهار بسپارید. استودیو فهار تمامی تلاش خود را می کند تا با استفاده از امکانات به روز و همچنین اصول و قواعد طراحی، زیباترین باکس ها را برای شما طراحی و با نازل ترین قیمت در اختیار شما قرار دهد. ما نهایت سلیقه را به خرج می بریم تا بتوانیم پاسخگو سلیقه مشتریان شما باشیم و توجه آن ها را جلب کنیم.

اهمیت طراحی بسته بندی جواهرات و بدلیجات و تاثیر آن در فروش

طلا و جواهرات یکی از ارزشمندترین اکسسوری هایی است که خانم ها در هر سنی از آن ها استفاده می کنند. از جواهرات به عنوان هدیه نیز استفاده می شود. واضح است که چنین محصول با ارزشی باید در یک بسته بندی شیک و لایق به خریداران ارائه شود.

ارزش محتویات درون آن بسیار زیاد است و شما هرچقدر هم که برای بسته بندی محصول خرج کنید، ارزشش را خواهد داشت. یک بسته بندی مناسب باعث می شود تا خریداران به راحتی جواهرات خود را برای مدت زمان طولانی در آن نگهداری کنند، تا در اثر عوامل محیطی خراب نشود. ظاهر جذاب بسته بندی هم می تواند هدیه را بسیار زیبا تر و دلنشین تر کند.

جدای از همه این ها خریداران در زمان خرید با یک چالش بزرگ مواجه هستند و آن هم حمل این محصول با ارزش از مغازه تا مقصد است. یک بسته بندی مناسب می تواند این چالش را برای آنان حل کند و در نهایت ایمنی، بدون کوچک ترین دغدغه ای از بابت گم شدن، دزدیده شدن، شکستن و… جواهرات را حمل کنند.

شما با یک طراحی بسته بندی جواهرات ایده آل می توانید این چالش را برای همیشه از بین ببرید و با افزایش رضایت مشتریان فروش خود را چند برابر کنید.

طراحی بسته بندی جواهرات

انواع مدل جعبه اکسسوری

جعبه های اکسسوری انواع بسیار متنوعی دارند. طراحی جعبه بسته بندی برای جواهرات یک گزینه جذاب و ایده آل است. هر یک از آن ها برای اکسسوری های مشخصی قابل استفاده هستند. برای مثال شما نمی توانید در جعبه جواهر انگشتر، دستبند بگذارید یا برعکس. علاوه بر نوع مصرفی جعبه ها، آن ها از نظر ظاهر، شیوه طراحی و.. هم با یکدیگر فرق می کند و بسته به سلیقه خودتان و مشتریان می توانید آن را انتخاب کنید.

از این مدل جعبه همچنین در طراحی بسته بندی زعفران استفاده می شود. انواع مدل جعبه اکسسوری که می تواند جزو انتخاب های شما باشد، عبارتند از:

جعبه جواهرات ایندربرد

ایندربرد نوعی از مقوا است که مقاومت بسیار بالایی داشته و می توان با خاطری آسوده از آن برای ساخت جعبه طلا و جواهرات استفاده کرد. این باکس ها از دو قسمت شفاف و مات تشکیل می شود و ضخامت بالایی هم دارد که باعث شده از محتویات درون بسته در برابر عوامل محیطی محافظت کند.

شاید بر اثر فشار و ضربه، شکل اولیه خود را از دست بدهد و خم شود اما به هیچ عنوان نمی شکند. این جنس جز مواد بازیافتی بوده و آسیبی به طبیعت هم وارد نمی کند. جعبه ایندربرد را می توانید در هر تم رنگی، اندازه و شکلی طراحی و چاپ کنید.

طراحی بسته بندی جواهرات ایندربرد

هاردباکس ها

یکی دیگر از انواع بسته بندی های جواهرات، هارد باکس ها هستند که ظاهری بسیار شکیل و جذاب دارند. تا حدی که توانسته توجه بسیاری از طراحان را برای طراحی بسته بندی جواهرات به خود جلب نماید.

این نوع بسته بندی بیشتر برای اقلام لوکس استفاده می شود و امکان چاپ و طراحی و اجرا تناژهای مختلف رنگی روی آن ها وجود دارد. ظاهر لوکس و منحصر به فرد این بسته بندی بر روی برندینگ شما تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. اما با وجود تمامی این صحبت ها باید بدانید که قیمت آن بیشتر است و خود دارای انواع مختلفی می باشد که از بین آن ها می توان نوع کشویی و مگنتی را نام برد.

طراحی بسته بندی جواهرات ایندربرد

جعبه های زرهی

این جعبه ها به شکل تاشو یا کشویی طراحی می شوند. یک جعبه همه چی تموم که می توانید تمامی جواهرات خود را داخل آن ها قرار دهید. بخش داخلی آن به صورت مجزا طراحی شده و از قسمت های مختلفی تشکیل می شود که هر یک از آن ها برای قرار دادن لوازم مختلف همچون گردنبند، گوشواره، انگشتر و… در نظر گرفته شده است.

روکش داخلی آن از جنس مخمل و اعیانی بوده که ظاهری بسیار جذاب و زیبا به باکس می بخشد.

در برخی از نمونه ها درب جعبه به صورت شیشه ای بوده و می توانید محتویات داخل آن را مشاهده کنید. مقاومت و کیفیت ساخت این باکس ها بسیار بالا بوده و می تواند پاسخگو نیاز مصرف کنندگان باشد.

طراحی بسته بندی جواهرات

جعبه های ساده

این باکس ها همانطور که از نام آن ها مشخص است، طراحی ساده و در عین حال شیکی دارند. مقاومت آن ها در قیاس با دیگر نمونه ها کمتر است اما می تواند به خوبی از محتویات داخل جعبه نگهداری کند.

قیمت مقرون به صرفه، ابعاد و اندازه کوچک، وزن سبک و قابل حمل بودن و تنوع رنگی از دیگر ویژگی های کاربردی این نوع بسته بندی است که می توانید برای فروش طلا و جواهرات، اکسسوری ها و بدلیجات ها از آن ها استفاده کنید.

جعبه های پلاستیکی

این جعبه ها معمولا برای انگشتر و النگو کارایی دارند. درب آن ها به صورت پلاستیک شفاف است که در عین مقاوم بودن می توانید محتویات داخل بسته بندی را هم مشاهده کنید. پلاستیک بسیار منعطف بوده و در اشکال مختلفی می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

طراحی بسته بندی جواهرات پلاستیکی

چاپ و اجرای طراحی خلاقانه بسته بندی های لوکس جواهرات

طراحی بسته بندی جواهرات و اکسسوری هیچگونه محدودیتی ندارد. شما می توانید به راحتی در نهایت سلیقه، انواع طراحی ها را انجام دهید. نگران نباشید، ما در استودیو فهار آماده خدمت رسانی به شما هستیم. هر طرح و مدلی که مد نظر داشته باشید می توانیم برای شما طراحی و اجرا کنیم. طراحی خلاقانه بسته بندی جواهرات می تواند در سود نهایی کسب و کار شما بسیار موثر باشد.

به همین خاطر نباید عجله کنید و در کمال حوصله و صبر طرح مد نظرتان را انتخاب نمایید. استودیو فهار با بهره گیری از زبده ترین طراحان و گرافیست ها و همچنین استفاده از دستگاه های بروز، جذاب ترین طرح ها را برای شما به ارمغان خواهند آورد تا بتوانید لبخند رضایت را بر لبان خریداران خود هدیه دهید.

نکات مهم در طراحی بسته بندی جواهرات

پیش از چاپ و طراحی بسته بندی جواهرات، باید به یک سری نکات توجه کنید تا باکسی کاربردی را تولید و برای ارائه محصولات خود انتخاب نمایید. از مهم ترین این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی قسمت داخلی جعبه

تنها ظاهر باکس اهمیت ندارد. بلکه قسمت داخلی آن هم باید پوشش مناسب داشته باشد و بتواند از جواهرات به خوبی محافظت کند. پوشش داخلی آن نباید قدیمی باشد و همچنین باید از متریال مناسب انتخاب شود تا سبب سائیده شدن جواهرات نشود. از طرفی نباید خیلی سفت و سخت هم باشد.

  • قفل باکس ها

جعبه ها باید به صورت ایمن تولید وطراحی شوند. اقلام درون جعبه بر اثر عوامل محیطی نباید از جعبه به بیرون پرتاب شود. به همین خاطر باید درب آن به گونه ای باشد که با کوچکترین تلنگر باز نشود و بتوانید به عنوان یک بسته بندی مطمئن از آن استفاده کنید. با این وجود باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که باز و بسته کردن جعبه برای مصرف کننده دشوار نباشد و بتواند این کار را به راحتی انجام دهد.

  • ابعاد و اندازه

جعبه های طلا و جواهرات معمولا در گاوصندوق یا کمد خانه ها نگهداری می شود. باید اندازه و ابعاد آن به گونه ای باشد که در عین محافظت از طلاها در کمد هم قرار بگیرد و فضای زیادی را هم اشغال نکند.

  • طراحی جعبه

طرح روی جعبه باید با محتویاتی که داخل ان قرار می گیرد تناسب داشته باشد. کوچکترین طرحی در شکل و طرح روی باکس می تواند ذهن مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. می توانید از انواع نماد ها، لوگو، نوشته های خاص و … روی بسته بندی استفاده کنید.

طراحی جعبه جواهرات

  • غیر قابل نفوذ بودن

برخی از جواهرات بسیار حساس هستند. تا جایی که تابش نور خورشید می تواند باعث خرابی آن شود. برای چنین محصولاتی بسیار اهمیت دارد که از یک بسته بندی ضد نفوذ استفاده کنید تا نور خورشید وارد آن نشده و آسیبی به جواهر نزند. در چنین مواردی بسته بندی های پلاستیکی شفاف کارایی نخواهد داشت و باید به سراغ یک بسته بندی مناسب بروید.

  • رنگ جعبه

رنگ ها همیشه با روح و روان افراد بازی می کنند. شما می توانید از هر رنگی برای بسته بندی استفاده کنید. اما در این میان رنگ هایی همچون:

  • بژ
  • صورتی کم رنگ و صورتی جیغ
  • یاسی
  • قرمز
  • بنفش
  • زرشکی
  • و…

انتخاب ایده‌آل تری خواهند بود چرا که بسته بندی را بسیار جذاب تر و گران قیمت تر نشان می دهند. همچنین با تماشای این رنگ ها ناخوداگاه افراد احساس هیجان می کنند و هیجان زده می شوند در نتیجه حس لذت بخش تری از خرید خود خواهند داشت که این به نفع شما است.

طراحی بسته بندی جواهرات

قیمت طراحی بسته بندی جواهرات

هنگام ثبت سفارش طراحی جعبه جواهرات، قیمت تمام شده آن  یکی از دغدغه های اصلی سفارش دهندگان است. با وجود اینکه نمی توان قیمت دقیقی را برای این سفارش مشخص کرد اما می توانید عوامل موثر بر قیمت آن را مورد بررسی قرار دهید تا یک سفارش متناسب با بودجه و سرمایه خود ثبت کنید. از سری عواملی که بر روی قیمت طراحی بسته بندی جواهرات اثر می گذارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع جعبه
  • طرح انتخابی
  • سبک بسته بندی
  • متریال و جنس جعبه
  • اندازه
  • ریزه کاری ها و جزئیات طراحی
  • و…

برای دریافت سفارش خود نباید عجله کنید، چرا که ظرافیت بیش از هر چیز دیگری در زیبا به نظر رسیدن باکس های جواهرات اثر می گذارد. استودیو فهار با نازل ترین قیمت، بهترین باکس ها را برای شما طراحی و اجرا می کند.

نمونه طراحی بسته بندی جواهرات

با مشاهده انواع باکس ها و جعبه های بسته بندی، می توانید ایده های ذهنی خود را گسترده کنید و خلاقانه انتخاب نمایید. به همین خاطر می توانید به راحتی نمونه طراحی بسته بندی جواهرات استودیو فهار را مورد بررسی قرار دهید. شما با نگاه کردن به این بسته بندی ها می توانید ظرافت، کیفیت و جذابیت آن ها را احساس کنید. با بررسی دیگر باکس ها می توانید با یک ایده خلاقانه زیبا ترین بسته بندی را برای محصول خود داشته باشید. ما در این مسیر به شما کمک می کنیم تا بدون کوچک ترین کپی برداری یک بسته بندی منحصر به فرد و متفاوت داشته باشید.

یک طراحی بسته بندی جواهرات خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که در زمان خرید طلا و جواهرات، با یک نگاه به جعبه آن شیفته بسته بندی شده اید و تا مدت ها آن را در کمد خود نگه داشته اید. اما چه عاملی سبب می شود که یک بسته بندی جواهرات به این اندازه جذاب و خیره کننده باشد؟ از سری خصوصیات طراحی بسته بندی جواهرات که باعث تمایز شما از رقبانتان می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیک و متناسب با سلیقه امروز باشد.
  • وزن سبکی داشته باشد تا بتوان به راحتی آن را حمل و جابه جا کرد.
  • مقاوم در برابر عوامل محیطی باشد.
  • به راحتی باز و بسته شود.
  • از ایمنی کافی برخوردار باشد.
  • قیمت تمام شده آن مناسب و مقرون به صرفه باشد.
  • تناژ رنگی زیبا و چشم نوازی برای آن انتخاب شود.
  • از کیفیت بالایی برخودار باشد.
5/5-(7امتیاز)

مطالب مشابه