طراحی بسته بندی کادو

طراحی بسته بندی کادو

هدیه دادن در مناسبت ها و حتی بدون مناسبت می تواند احساس خوشایندی را در مخاطب شما ایجاد کند. هرچه ظاهر هدیه شما زیبا و جذاب تر باشد بیشتر به چشم خواهد آمد و از ارزش بیشتری برخوردار بود. به همین خاطر اگر تولید کننده محصولات کادویی هستید یا محصول شما به نوعی است که می توان آن را به عنوان هدیه به کار برد باید به فکر طراحی بسته بندی کادو مناسب باشید.

شما می توانید یک هدیه کوچک را با یک بسته بندی شکیل با ارزش و منحصربه فرد جلوه دهید. برعکس این اتفاق هم ممکن است بیفتد. یک کادو شیک و جذاب با بسته بندی نامناسب و ساده ممکن است توجه زیادی را به خود جلب نکند.  بسته بندی که ارزش و جلوه محصول شما را بیشتر کند و بتواند توجه دیگران را به خود جلب نماید. طراحی بسته بندی کادو در ظاهر ساده به نظر می رسد اما باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید. به همین خاطر باید طراحی بسته بندی محصول خود را به یک تیم متخصص و حرفه ای بسپارید.

مجموعه استودیو فهار با تیم طراحی گرافیک حرفه ای خود جذاب ترین و خاص ترین بسته بندی ها را برای شما طراحی می کند تا بتوانید محصول خود را با پوششی شکیل و متفاوت در اختیار مشتریان خود قرار دهید. ما با اجرا طراحی های جدید و عالی باعث تفاوت محصولات شما از دیگر رقبانتان خواهیم شد.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

انواع طراحی بسته بندی کادو

طراحی بسته بندی کادو انواع بسیار مختلفی دارد. برخی تمامی قسمت های محصول را پوشش می دهد و برخی دیگر تنها به صورت طراحی لیبل روی محصول قرار داده می شود. انتخاب از بین انواع طراحی های بسته بندی بستگی به نظر و نوع محصول شما دارد. اما برای آنکه بتوانید انتخاب درستی داشته باشید، به چند نکته توجه کنید:

1- طراحی های مفهومی انتخاب کنید. 2- مدل سازی را فراموش نکنید. 3- داستان کوتاهی پشت آن باشد.

با در نظر داشتن این 3 نکته می توانید بهترین طراحی را در بین انواع طراحی بسته بندی کادو انتخاب کنید که عبارتند از:

باکس و جعبه های فانتزی و طرح دار بسته بندی کادو

باکس و جعبه های فانتزی و طرح دار بسته بندی کادو

باکس ها با استفاده از متریال مختلفی ساخته می شوند. برخی از آن ها از جنس کاغذ هستند و برخی دیگر مقوایی و… می باشند. شکل ظاهری آن ها هم با یکدیگر فرق می کند. شما با توجه به اندازه محصول و جنس آن می توانید جعبه ای مناسب را انتخاب کنید. معمولا جعبه ها به صورت درب دار طراحی می شوند. درب برخی از آن ها جدا هستند و برخی دیگر به صورت تاشو، کشویی و… می باشد.

همه چیز بستگی به خلاقیت شما دارد. روی جعبه ها هم می توانید طرح های متنوع و زیبایی را چاپ کنید. طراحی بسته بندی کادو خاص و مدرن توجه زیادی را به خود جلب خواهند کرد و باعث افزایش فروش شما می شوند. امروزه توجه به جعبه های شیشه ای و شفاف نیز بیشتر شده است.

چرا که می توان محتویات داخل آن را مشاهده کرد. از این رو امکان دیزاین و تزئین هدیه در داخل بسته بندی هم وجود دارد که ظاهری بسیار خلاق تر و متفاوت تر به آن می بخشد. در حالت کلی بهتر است طراحی بسته بندی کادو شما متناسب با مد روز باشد تا بتواند نیاز مشتریان را برطرف سازد.

کاغذهای دورپیچ بسته بندی کادو

کاغذهای دورپیچ بسته بندی کادو

شاید جالب باشد اگر بدانید کاغذهای دورپیچ می توانند به عنوان یک بسته بندی عمل کنند. می توانید طرح های متنوعی را روی این کاغذها چاپ و دورتا دور محصول خود بپیچید تا ذهن مخاطب را هم کنجکاو کند. کاغذهای دورپیچ میتوانند به صورت لایه ای یا حتی از جنس های مختلف باشند.

هر یک از آن ها جلوه ظاهری متفاوت، ویژگی های خاص و قیمت مختلفی دارند. معمولا این بسته بندی ها برای محصولاتی استفاده می شود که ابعاد بزرگتری دارند و نمی توان به آسانی ان ها را با توجه به شکل نامتقارنی که دارند، توی جعبه بگذارید. برای جذابیت بیشتر آن می توانید روی کاغذها از روبان، برچسب، لیبل و… هم استفاده نمایدی تا طراحی ان تکمیل شود.

پاکت بسته بندی کادو

پاکت بسته بندی کادو

یکی دیگر از انواع طراحی بسته بندی کادو، پاکت ها هستند. این پاکت ها بسته به جنس محصول شما می توانند از جنس پارچه، پلاستیک یا حتی کاغذی باشند. متریالی که امکان چاپ طرح مد نظر شما روی آن ها وجود دارد و می تواند ظاهری زیبا و با ارزش به محصول شما ببخشد. این پاکت ها می توانند دارای آویز باشند یا به صورت پرس اجرا شوند.

نمونه وکیومی پاکت ها با چاپ طراحی های متنوع هم می توانند گزینه دیگری باشند که برای بسته بندی پیش روی شما است. توجه به جزئیات بسته بندی و همچنین طرح های روی آن به نظر تولید کننده و همچنین مخاطبان شما دارد. می توانید از تم های رنگی شاد هم استفاده کنید تا هیجان زیادی را به مخاطب القا نماید.

اهمیت طراحی بسته بندی کادو

اهمیت طراحی بسته بندی کادو

طراحی بسته بندی تاثیر بسیار زیادی بر روی فروش آن دارد. اگر دو محصول یکسان را در دو بسته بندی متفاوت قرار دهید، نمونه ای که بسته بندی جذاب و چشم نواز تری دارد، فروش بیشتری خواهد داشت. در زمان خرید کادو ظاهر و بسته بندی آن بیش از هر چیز دیگری خریداران را برای خرید ترغیب می کند. اما برای آنکه طراحی بسته بندی کادو شما جذاب باشد و تاثیر خود را در فروش داشته باشد، باید یک سری پارامترها را در نظر بگیرید که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می باشد:

  •  متناسب با کاربرد محصول باشد
شما نمی توانید از بسته بندی یک شیشه لیموناد برای گلدان استفاده کنید. هر یک از آن ها بسته بندی های مخصوصی را نیاز دارند که متناسب با جنس، نوع مصرف، اندازه و… باشد. اگر محصول شما از نوع مصرفی همچون شکلات و… است می دانید که ماندگاری زیادی نخواهد داشت. پس نیاز نیست برای طراحی بسته بندی کادو هزینه زیادی صرف کنید و به سراغ متریال گران قیمت و بادوام بروید. می توانید از نمونه های ساده و ارزان هم استفاده کنید. اما زمانی که محصول شما یک المان دکوری یا لوازمی از این قبیل است که برای طولانی مدت قابل استفاده است باید یک بسته بندی باکیفیت و شیک برای آن انتخاب نمایید.
  • بدون محدودیت بسته بندی کنید
گاهی اوقات تولید کنندگان به خاطر نامتقارن بودن ظاهر محصول از پیاده کردن ایده های خود برای بسته بندی پرهیز می کنند. اینجاست که باید بدانید محدودیت تاثیر طراحی بسته بندی کادو در فروش را کاهش می دهد. شما می توانید از هر ایده خلاقانه ای برای بسته بندی محصول خود استفاده نمایید. بسته بندی که جلوه ویژه ای به محصول ببخشد و آن را زیباتر در چشم خریدار نشان دهد.
  • از بافت های گوناگون استفاده نمایید
قرار نیست جنس بسته بندی شما از کاغذ یا مقوا و… باشد. گاهی اوقات می توانید از جنس و بافت های دیگری همچون استیل و فلز، پلاستیک، تور و… استفاده کنید. حس لامسه مخاطب را زمانی که بسته بندی را در دست میگیرد دست کم نگیرید. نمونه ای را انتخاب کنید که مستحکم و در عین حال لطیف باشد تا توجه مخاطب را به سوی خود جلب نماید و او را از خرید خود مطمئن سازد.

چاپ و اجرای طراحی خلاقانه طراحی بسته بندی کادو

چاپ و اجرای طراحی خلاقانه طراحی بسته بندی کادو

طرح های مختلفی را بسته به سلیقه و نظر خودتان می توانید روی بسته بندی ها اجرا کنید. اما نباید از چاپ و اجرای آن غافل شوید. هرچه کیفیت چاپ طرح روی بسته بندی بیشتر باشد و واضح تر دیده شود، به همان اندازه به هدف نهایی خود یعنی فروش بالا و پیشی گرفتن از رقبا نزدیک تر خواهید بود. به این منظور باید از تجهیزات بروز و جدیدی استفاده کنید. ما در استودیو فهار با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز چاپ و اجرای طراحی ها را برایتان انجام خواهیم داد.

در زمان چاپ به چند نکته هم توجه کنید. اگر در طرح شما متن یا نوشته ای وجود دارد باید به گونه ای طراحی شود که در دید باشد و مصرف کننده بتواند به راحتی آن را بخواند. بسته بندی کادو شما باید به گونه ای باشد که کاربر مجبور به کادو پیچ کردن دوباره آن نشود. در این صورت است که می توانید ادعا کنید مسیری که امده اید، کاملا درست بوده است.

قیمت طراحی بسته بندی کادو

قیمت طراحی بسته بندی کادو

داشتن یک بسته بندی مناسب ارزش بیشتری به هدیه شما می بخشد و همچنین نگهداری از آن را ساده تر می کند. واضح است که طراحی چنین بسته بندی برای شما هزینه بر خواهد بود. اما نگران نباشید، تیم طراحی استودیو فهار با نازل ترین قیمت و با بهترین کیفیت جذاب ترین طراحی بسته بندی کادو را برای شما ارائه می دهد.

شما می توانید با در نظر داشتن قیمت و ارزش محصول خود، جنس ان، اندازه و دیگر مشخصاتی که دارد یک بسته بندی مناسب انتخاب کنید. عوامل مختلفی وجود دارد که بر روی قیمت طراحی بسته بندی کادو اثر می گذارد و از مهم ترین این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1- متریال 2- طرح انتخابی و جزئیات آن 3- کیفیت نهایی 4- سرعت در تحویل طرح 5- اندازه بسته بندی 6- و… هزینه برای طراحی بسته بندی کادو را می توان یک سرمایه گذاری در نظر گرفت. چرا که در مدت زمان کمتری با فروش بالای محصولات مواجه خواهید شد و بیشتر از مقداری که برای آن هزینه کرده اید، سود خواهید کرد. اما این بدین معنی نیست که گران قیمت ترین طراحی ها را انتخاب کنید.

هر طرحی متناسب با محصولی اجرا می شود و شما هم باید نمونه ای را انتخاب کنید که بیشترین جلوه را به محصول شما ببخشد. حال این طرح می تواند قیمت کمتری داشته باشد و به هیچ عنوان به این معنی نیست که کیفیت پایینی دارد و به درد کار شما نمی خورد.

نمونه طراحی بسته بندی کادو

نمونه طراحی بسته بندی کادو

اگر هنوز در انتخاب طرح مد نظر خودتان سردرگم هستید و نمی توانید بهترین نمونه را انتخاب کنید، می توانید با کارشناسان استودیو فهار از طریق شماره تماس های درج شده ارتباط بگیرید. ما به شما کمک میکنیم تا زیباترین طراحی بسته بندی کادو را انتخاب نمایید. علاوه بر آن یک سری نمونه کار هم قرار داده ایم تا بتوانید از آن ها ایده بگیرید و طرح های خلاقانه داشته باشید.

ما طرح های ذهنی شما را به واقعیت تبدیل می کنیم. هر طرحی که داشته باشید اجرا می کنیم و می توانید با بررسی نمونه کارها از کیفیت کار مطمئن شوید. طراحی های استودیو فهار به هیچ عنوان کپی از رقبای شما نبوده و هر طرحی متناسب با هویت بصری و مشخصات محصول شما به صورت منحصر به فرد اجرا می شود.

یک طراحی بسته بندی کادو خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

یک طراحی بسته بندی کادو خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

طراحی بسته بندی کادو انواع گوناگونی دارد. برخی از آن ها هرچند ساده هستند اما فروش بالایی دارند. برخی دیگر با وجود انواع تزئینات و دیزاین هایی که برای بسته در نظر گرفته شده است، با استقبال ایده آلی روبه رو نمی شوند. سوالی مهمی که مطرح می شود این است که چه عاملی باعث می شود تا یک سری از طرح ها موفق تر از دیگر نمونه ها باشد و بتواند به فروش بالا برسد؟

تولید بسته بندی در اندازه های مختلف جهت استفاده تمامی محصولات در اندازه و ابعاد مختلف تنها بخشی از ماجرا است. بخش دیگر آن مرتبط با خصوصیاتی است که بسته بندی شما باید داشته باشد. از مهم ترین این خصوصیات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک باشد.
  • قابل حمل باشد و بتوان به آسانی آن را جابه جا کرد.
  • در برابر عوامل محیطی از محتویات درون بسته محافظت کند.
  • ظاهری شیک و جذاب داشته باشد.
  • قیمت آن مناسب باشد.
  • ظرافت در طراحی و ساخت آن در نظر گرفته شود.
  • تنوع رنگی داشته باشد.
  • نوشته های روی آن با فونت و سایز مناسب باشند.
  • هیچ غلط املایی نداشته باشد.
  • کیفیت چاپ عالی داشته باشد.
  • نکات روانشناسی برای رنگ بسته بندی در نظر گرفته شود.
  • استانداردهای دیزاین بسته برای فروش در آن رعایت شود.
  • به راحتی باز شود.
  • طراحی خاص و جدیدی داشته باشد که از دیگر رقبا و همکاران متفاوت تر به نظر برسد.
  • تمامی قسمت های محصول و هدیه مد نظر را پوشش دهد.
4/5-(1امتیاز)

مطالب مشابه