طراحی بسته بندی تخم مرغ

طراحی بسته بندی تخم مرغ
نمونه کارهای طراحی بسته بندی

امروزه تخم مرغ‌ ها هم بدون بسته بندی و هم با بسته بندی به فروش میرسد. تخم مرغ به دلیل حساسیت بالایی که دارد، باید تا زمان مصرف به خوبی مراقبت شود. همچنین سلامت این محصول بسیار مهم است؛ زیرا مصارف گوناگونی دارد و از مواد خوراکی مغذی به خصوص برای کودکان به حساب می‌آید. به همین دلیل در سال های اخیر تمایل مصرف کنندگان به خرید این محصول به صورت بسته بندی شده افزایش پیدا کرده که ناشی از با بالا رفتن سطح آگاهی مردم نیز هست. بنابراین موضوع طراحی بسته بندی تخم مرغ و به طور کل طراحی بسته بندی در تهران از اهیمت زیادی برخوردار شده است.

بسیاری از کارخانه ها با بسته بندی تخم مرغ توانسته‌اند رونقی به کسب و کار خود دهند؛ بنابراین این موضوع نه تنها برای مصرف کنندگان، بلکه برای تولید کنندگان نیز سودآور بوده است. در صورتی که شما نیز طراحی بسته بندی تخم مرغ جذاب و منحصر به فردی را برای عرضه تخم مرغ‌های تولیدی خود به کار بگیرید و نکات بهداشتی را در فرایند تولید رعایت کنید، تغییرات قابل توجهی را در میزان فروش محصولات خود مشاهده خواهید کرد.

هرچه طراحی بسته بندی تخم مرغ‌ محلی یا ماشینی متفاوت‌تر باشد مشتریان بیشتری به آن توجه خواهند کرد و احتمال خرید آن نیز بیشتر خواهد شد. برای آنکه بهترین طراحی بسته بندی محصول را داشته باشید، می‌توانید از خدمات مجموعه استودیو فهار استفاده کنید که از طراحانی باسلیقه و خلاق برخوردار است.

نکات بهداشتی در طراحی بسته بندی تخم مرغ

نکات بهداشتی در طراحی بسته بندی تخم مرغ

برای آنکه تخم مرغ‌ها در سلامت کامل و به صورت کاملاً بهداشتی به دست مصرف کنندگان برسند باید در تهیه بسته بندی آن‌ها نکاتی رعایت شود. اولین و اصلی‌ترین نکته بهداشتی که باید در طراحی بسته بندی تخم مرغ محلی یا ماشینی به آن دقت شود محکم بودن بسته بندی است. موضوع حمل و نقل و ایمنی در طراحی بسته بندی صادراتی نیز اهمیت زیادی دارد.

برای آنکه تخم مرغ‌ ها با سلامت کامل از مرغداری و کارخانه به محل فروش و سپس به دست مشتری برسند، باید بسته بندی محکمی داشته باشند تا از آن‌ها در برابر برخورد با یکدیگر و ضربه محافظت کند. از سوی دیگر بسته بندی تخم مرغ‌ ها باید به گونه‌ای باشد که میکروب‌های محیطی و مواد شیمیایی، راه ورود به داخل بسته بندی و درون تخم مرغ‌ ها را نداشته باشند. برخی از نکاتی که باید در طراحی بسته بندی تخم مرغ به آن‌ها توجه شود به عبارتند از:

۱. بسته بندی تخم مرغ باید دارای تاریخ انقضا و تاریخ تولید باشد.

نکته‌ای که در طراحی بسته بندی تخم مرغ باید به آن دقت کافی داشته باشید درج تاریخ تولید و تاریخ انقضای تخم مرغ‌ ها است. اغلب مشتریان به سراغ خرید محصولاتی می‌روند که دارای تاریخ انقضا و تولید بوده و میزان ماندگاری محصول بر روی بسته بندی آن نوشته شده است.

۲. بسته بندی باید در برابر نور خورشید مقاوم باشد.

هنگامی که تخم مرغ‌ها در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیرند احتمال فاسد شدنشان افزایش پیدا می‌کند. برای آنکه تخم مرغ‌ ها تا رسیدن به دست مشتری و مصرف، سالم بمانند و فاسد نشوند باید آن‌ها را در بسته بندی‌هایی قرار داد که در برابر نور خورشید مقاوم هستند.

۳. بسته بندی باید محصول را کامل در بر بگیرد.

برای آنکه آلودگی‌های محیطی و باکتری‌ها بر روی تخم مرغ تأثیر نگذارند و از منافذ موجود وارد محصول نشوند، لازم است طراحی بسته بندی تخم مرغ‌ محلی طوری باشد که کاملاً محصول را در بر گیرد. این نوع بسته بندی‌ها خیال مشتری را از بابت سلامت و آلوده نشدن تخم مرغ‌ها را راحت می‌کند.

۴. بسته بندی باید دارای نام برند و مشخصات کامل محصول باشد.

مشتری برای خرید یک محصول در نگاه اول به نوع بسته بندی تخم مرغ و سپس تولید کننده آن توجه می‌کند. در صورتی که برند تولید کننده محصول خوش سابقه باشد، نام برند درج شده بر روی محصول تداعی کننده سلامت آن برای مشتری خواهد بود. در این صورت مشتری این محصول را خریداری خواهد کرد.

انواع طراحی بسته بندی تخم مرغ

انواع بسته بندی تخم مرغ

تخم مرغ‌ها در بسته بندی‌های مختلف و متنوعی وارد بازار می‌شوند. از نظر جنس این بسته بندی می توانند به صورت بسته بندی پلاستیکی، بسته بندی کارتنی و … باشد. نکته مهم این است که طراحی بسته بندی تخم مرغ ولیبل تخم مرغ باید به صورت طراحی بسته بندی خلاقانه باشد. بسته بندی این محصولات می‌تواند دارای تعداد جایگاه‌های متفاوتی باشد. به‌عنوان‌مثال برخی از بسته بندی‌ها دارای ۴ جایگاه و برخی دارای  ۶، ۸، ۱۲ و ۳۰ جایگاه هستند. این کار به دلیل آن است که مصرف کنندگان بتوانند با توجه به نیاز غذایی خود به هر تعداد  که می‌خواهند تخم مرغ خریداری کنند.

لازم به ذکر است انواع مختلفی از بسته بندی‌های تخم مرغ در بازار دیده می‌شود که هر یک از مواد خاصی تولید شده‌اند. انواع بسته بندی تخم مرغ، همه قابل بازیافت بوده و ضرری به محیط زیست نمی‌رسانند. در ادامه قصد داریم برخی از انواع بسته بندی‌های تخم مرغ را با یکدیگر بشناسیم. بسته بندی تخم مرغ پلاستیکی

۱. بسته بندی پلاستیکی

بسته بندی‌ پلاستیکی پرطرف‌دارترین بسته بندی‌هایی هستند که اغلب شرکت‌ها تقاضای طراحی آن‌ها را دارند. این بسته‌ها علاوه بر آن که می‌تواند جلوی ورود باکتری‌ها و آلودگی‌ها را به تخم مرغ‌ها بگیرند، از برخورد تخم مرغ‌ها با یکدیگر جلوگیری کرده و مانع ضربه به این محصولات می‌شوند. اغلب بسته بندی‌های پلاستیکی دارای درب بوده که می‌توانند به طور کامل تخم مرغ‌ها را در بر بگیرند.

بسته بندی تخم مرغ مقوایی

۲. بسته بندی مقوایی

یکی دیگر از بسته بندی‌هایی که برای نگهداری و انتقال تخم مرغ‌ها از آن استفاده می‌شود، بسته بندی مقوایی است. این نوع بسته بندی بسیار محکم بوده و می‌تواند از برخورد و ضربه دیدن تخم مرغ‌ها جلوگیری کند. بسته بندی مقوایی اغلب برای انتقال تعداد زیادی تخم مرغ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بسته بندی تخم مرغ کارتنی

۳. بسته بندی کارتنی

بسته بندی‌ کارتنی از انواع بسته بندی تخم مرغ مانند بسته بندی‌های مقوایی یا جعبه تخمه مرغ برای انتقال تخم مرغ‌ها با تعداد زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. اغلب به این‌گونه است که تخم مرغ‌ها در یک بسته بندی کوچک و به تعداد کم چیده شده و سپس درون یک بسته بندی بزرگ‌تر کارتنی قرار می‌گیرند. حال با استفاده از بسته بندی‌های کارتونی به فروشگاه‌های مورد نظر منتقل می‌شوند.

بسته بندی تخم مرغ فیبری

۴. بسته بندی فیبری

از دیگر انواع بسته بندی تخم مرغ می‌توان به بسته بندی‌های فیبری اشاره کرد. امروزه دغدغه بسیاری از صاحب نظران استفاده از بسته بندی‌هایی است که قابلیت بازیافت داشته باشند. به همین خاطر اغلب شرکت‌ها ترجیح می‌دهند از بسته بندی‌ فیبری برای انتقال تخم مرغ‌ها و رساندن آن‌ها به دست مشتری استفاده کنند؛ چراکه بسته بندی‌های فیبری راحت‌تر از سایر بسته بندی‌ها بازیافت می‌شوند. اغلب این بسته‌ها دارای درب بوده و می‌توانند به خوبی جلوی رسیدن آلودگی‌ها را به تخم مرغ‌ها بگیرند.

بسته بندی تخم مرغ پلی استری

۵. بسته بندی پلی استری

از دیگر بسته بندی‌های تخم مرغ می‌توان به بسته بندی پلی استری اشاره کرد. این بسته‌ها می‌توانند از برخورد تخم مرغ‌ها با یکدیگر، ضربه به آن‌ها، تابش نور خورشید و دیگر صدمات جلوگیری کرده و تخم مرغ‌ها را سالم به دست مشتری برسانند.

اهمیت طراحی جعبه برای طراحی بسته بندی تخم مرغ

اهمیت طراحی جعبه برای بسته بندی تخم مرغ

بسته بندی از نظر حفظ سلامت محصول و همچنین جذب مشتری به خرید، اهمیت زیادی دارد؛ به همین خاطر همواره به تولیدکنندگان پیشنهاد می‌شود از بسته بندی مناسب مثل جعبه تخمه مرغ برای توزیع آن‌ها به مراکز فروش استفاده کنند. در ادامه قصد داریم اهمیت طراحی بسته بندی تخم مرغ را از نظر حفظ سلامت محصول و افزایش خرید آن بررسی کنیم.

اهمیت طراحی بسته بندی تخم مرغ از نظر حفظ سلامت محصول

اهمیت طراحی بسته بندی تخم مرغ از نظر حفظ سلامت محصول

شاید شما نیز همچون بسیاری از افراد پوسته تخم مرغ را بسیار محکم و نفوذ ناپذیر بدانید؛ اما باید بگوییم این‌گونه نیست. بر روی تخم مرغ منافذ زیادی وجود دارد که می‌توانند اکسیژن را به داخل تخم مرغ رسانده و دی‌اکسیدکربن خارج کنند. صاحب نظران اثبات کرده‌اند بر روی تخم مرغ حدود ۱۱ هزار منفذ وجود دارد.

از آنجایی که این منافذ می‌توانند آلودگی‌ها را به داخل تخم مرغ‌ها انتقال دهند، نوع طراحی بسته بندی تخم مرغ این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است. طبیعتاً تخم مرغ‌هایی که به صورت فله به فروش می‌رسند دچار آلودگی بیشتری می‌شوند اما تخم مرغ‌هایی که درون بسته بندی‌های خاص و پوشیده توزیع می‌شوند کمتر در معرض آلودگی قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است بسیاری از افراد معتقدند آهکی بودن پوسته تخم مرغ از ورود آلودگی به داخل آن جلوگیری می‌کند اما باید بگوییم این مسئله نیز اشتباه است. از آنجایی که پوسته تخم مرغ بسیار شکننده و حساس است در صورتی که با دقت زیاد و به طور خاص حمل و نگهداری نشود می‌تواند سلامت مشتریان را به خطر بیاندازد.

از سوی دیگر تخم مرغ‌ها می‌توانند با ضربه کوچکی صدمه دیده و پوسته آن‌ها دچار شکستگی شود؛ به همین خاطر وجود بسته بندی مناسب برای این محصولات امری ضروری است. بسته بندی آن‌ها باید مقاومت و استحکام لازم را برای محافظت از تخم مرغ‌ها داشته باشد. اهمیت این موضوع در طراحی پاکت قهوه نیز مشاهده می شود.

اهمیت طراحی بسته بندی تخم مرغ از نظر افزایش خرید محصول

اهمیت طراحی بسته بندی تخم مرغ از نظر افزایش خرید محصول

طراحی بسته بندی در جذب مشتری و افزایش فروش محصول بسیار تأثیرگذار است. اغلب مشتریان علاقه دارند محصول درون بسته بندی را دیده، از سلامت آن مطمئن شده و سپس آن را خریداری نمایند. به همین خاطر بسته بندی باید بتواند خیال مشتری را از بابت سلامت محصول راحت کرده و مشتری را جذب خرید کند. بسته بندی صادراتی خشکبار به صورت شفاف تاثیر بیشتری در فروش آن داشته است.

لازم به ذکر است هنگامی که تخم مرغ‌ها در فروشگاه کنار محصولات دیگر قرار می‌گیرند باید بتوانند با محصولات سایر برندها رقابت کرده و مشتری‌ها را به سمت خود جذب کنند. این طراحی بسته بندی تخم مرغ است که می‌تواند به دلیل جذاب و متفاوت بودن مشتری‌ها را ترغیب به خرید محصول کند. همچنین در صورتی که بسته بندی محصول مصل جعبه تخمه مرغ دارای اطلاعات محصول و برند تولید کننده آن باشد مشتریان بیشتر برای خرید آن انگیزه خواهند داشت.

چاپ و اجری طراحی خلاقانه طراحی بسته بندی تخم مرغ

چاپ و اجرای طراحی خلاقانه طراحی بسته بندی تخم مرغ

امروزه هر چقدر بسته بندی‌ها خلاقانه و متفاوت‌تر طراحی شده باشند مشتریان بیشتری جذب خرید آن محصول می‌شوند. به همین خاطر اغلب تولید کنندگان به دنبال مجموعه‌ای هستند که بتواند بسته‌بندی محصولات آن‌ها مثل جعبه تخمه مرغ را به صورت جذاب و خلاقانه طراحی کند.

از آنجا که طراحی بسته بندی تخم مرغ و لیبل تخم مرغ مهارت و خلاقیت زیادی می‌خواهد لازم است این مسئولیت را بر عهده مجموعه‌ای بگذارید که بسیار در طراحی بسته بندی ماهر باشد. برای طراحی بسته بندی تخم مرغ ما به شما مجموعه استودیو فهار را معرفی می‌کنیم.

این مجموعه به عنوان بهترین شرکت طراحی بسته بندی با داشتن طراحان بسیار ماهر و خلاق می‌تواند بسته بندی و لیبل تخم مرغ مورد نظر شما را همان‌طور که می‌خواهید طراحی کند. برای این کار تنها کافی است مشخصاتی را که برای طراحی بسته بندی مد نظر دارید و برایتان اهمیت دارد، برای مجموعه فهار ارسال کنید تا بسته بندی مورد نظر شما را همان‌طور که می‌خواهید برایتان طراحی کنند.

قیمت طراحی بسته بندی تخم مرغ

قیمت طراحی بسته بندی تخم مرغ

از آنجایی که قیمت طراحی بسته بندی از عوامل مختلفی تأثیر می‌پذیرد نمی‌توان به طور دقیق گفت قیمت طراحی بسته بندی تخم مرغ چقدر است. با توجه به عواملی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد می‌توان قیمت طراحی بسته بندی را مشخص کرد.

یکی از عواملی که بر روی قیمت بسته بندی تأثیر می‌گذارد، اضافه کردن بخش یا قسمتی برای تبلیغات محصول است. بسیاری از تولید کنندگان علاقه دارند هنگام طراحی بسته بندی بروشوری بر روی آن مبنی بر تبلیغ محصول، حراج و… قرار بگیرد که این مسئله بر روی قیمت طراحی بسته بندی تأثیر می‌گذارد. سایر عوامل مؤثر بر روی قیمت طراحی بسته بندی تخم مرغ به عبارت زیر است.

  • تعداد بسته بندی
  • نوع آن
  • نرخ ارز
  • نوع چاپ بسته
  • ابعاد آن
  • میزان اطلاعاتی که می‌خواهید بر روی بسته بندی درج شود.
  • نحوه طراحی بسته بندی

خصوصیات طراحی بسته بندی تخم مرغ خوب

یک طراحی بسته بندی تخم مرغ خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

 برای آنکه محصول شما بتواند مشتریان زیادی جذب کند و توان رقابت با محصولات سایر برندها را داشته باشد باید دارای یک بسته بندی خاص باشد. برای آنکه بتوان یک بسته بندی خاص و منحصر به فرد داشت باید با توجه به خصوصیات خاصی آن را طراحی کرد. این خصوصیات به عبارت زیر هستند.

  • نام برند باید بر روی بسته بندی به صورت خلاقانه درج شود.
  • بسته بندی سبک باشد تا وقتی تخم مرغ‌ها درون آن قرار می‌گیرند چندان سنگین به نظر نرسد.
  • بسته بندی باید در برابر نور خورشید و رطوبت مقاوم باشد.
  • طراحی بسته بندی تخم مرغ خلاقانه بسیار اهمیت دارد.
  • بسته بندی، باید نسبت به بسته بندی سایر برندها متفاوت باشد.
  • قیمت، تاریخ تولید و انقضا محصول باید بر روی بسته بندی به صورت دقیق درج شود.
  • بسته بندی باید از ضربه به تخم مرغ‌ها و صدمه دیدن آن‌ها جلوگیری کند.
  • هر چقدر بسته پوشیده‌تر و بسته‌تر باشد آلودگی کمتر به داخل تخم مرغ‌ها نفوذ می‌کند.
4.6/5-(14امتیاز)

مطالب مشابه