طراحی بسته بندی غذای حیوانات؛ ایده‌ها، نمونه کارها و قیمت

طراحی بسته بندی غذای حیوانات

طراحی بسته بندی غذای حیوانات نقش مهمی در حفظ کیفیت و تازگی غذا دارد. این موضوع تضمین می کند که مواد غذایی از آلودگی، رطوبت و سایر عوامل محیطی که می توانند کیفیت غذا را کاهش دهند، در امان هستند. اصول طراحی بسته بندی غذای حیوانات یک بخش ضروری در صنعت غذای حیوانات است زیرا به افزایش ماندگاری غذا و جلوگیری از هدر رفتن مواد مغذی کمک می کند.

طراحی پاکت غذای حیوانات مدل های متنوعی دارد. این بسته ‌ها در انواع مختلف تولید می‌شوند و طراحی آن‌ها نقشی حیاتی در تعیین کیفیت و ایمنی غذای حیوانات دارد. همچنین بسته بندی خوب تاثیر بسزایی در افزایش میزان فروش محصول و جلب توجه مشتریان دارد.

استودیو فهار از مجموعه های باتجربه و موفق در زمینه طراحی بسته بندی به شمار می آید. اگر دنبال یک مجموعه برای سفارش بسته بندی غذای حیوانات و اجرای طرح های خلاقانه و باکیفیت برای تولید بسته بندی هستید. استودیو فهار یکی از بهترین انتخاب ها می باشد.

انواع پاکت و بسته بندی غذای حیوانات

انواع پاکت و بسته بندی غذای حیوانات

انواع مختلفی از طراحی پاکت غذای حیوانات در بازار موجود است که هر کدام مزایا و معایبی دارند. با توجه به محصولی که می خواهید آن را بسته بندی کنید و هزینه ای که برای طراحی جعبه غذای حیوانات در نظر گرفته اید؛ باید متریال مناسب را انتخاب کنید. طراحی جعبه بسته بندی شیک موجب شناخته‌تر شدن برند و محصولات شما می‌شود. رایج ترین انواع بسته بندی غذای حیوانات عبارتند از:

· کیسه های پلاستیک

پرمصرف ترین بسته بندی های مواد غذایی حیوانات که تدر طراحی بسته بندی غذای حیوانات مورد استفاده قرار می‌گیرد است و در اندازه ها و اشکال مختلف موجود هستند. آنها وزن کمی دارند، استفاده از آنها آسان است و یک مهر و موم مانع ورود هوا به داخل بسته بندی می شود که به حفظ تازگی غذا کمک می کند.

· کیسه های کاغذی

این کیسه ها یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای کیسه های پلاستیکی هستند و زیست تخریب پذیر می باشند. آنها برای محصولات غذایی خشک حیوانی مانند دانه ها و غلات مناسب هستند. طراحی بسته بندی غذای حیوانات خانگی قوطی های فلزی

· قوطی های فلزی

این قوطی ها معمولاً برای محصولات غذایی حیوانی مرطوب مانند کنسرو غذای سگ و گربه استفاده می شوند. آنها بادوام هستند و ماندگاری طولانی برای غذا فراهم می کنند.

· ظروف شیشه ای و پلاستیکی

 این ظرف ها بیشتر برای خوراکی های تشویقی و غذاهای فانتزی حیوانات به کار گرفته می شود. می توان برای نگهداری مواد غذایی حیوانات هم از آن ها استفاده کرد. قیمت بالایی دارند اما باعث تغییر شکل و فرم محتویات داخل بسته بندی نمی شود. قیمت بالای آن ها باعث می شود تا محبوبیت زیادی نداشته باشند.

تاثیر طراحی بسته بندی غذای حیوانات در میزان فروش  

تاثیر طراحی بسته بندی غذای حیوانات در میزان فروش

طراحی بسته بندی غدای حیوانات عامل مهمی است که می تواند بر فروش محصولات غذایی حیوانی تاثیر بسزایی داشته باشد. با افزایش رقابت در صنایع غذایی حیوانات، طراحی بسته بندی به عنصری حیاتی در جذب و حفظ مشتریان تبدیل شده است. نه طراحی بسته بندی غذای حیوانات بلکه در تمام بسته بندی مواد غذایی، طراحی می تواند به طور قابل توجهی بر ایمنی محصول و همچنین جذابیت کلی و زیبایی آن تأثیر بگذارد.

اگر در طراحی بسته بندی غذای حیوانات خلاقیت وجود داشته باشد؛ هنگامی که افراد برای انتخاب و خرید محصول به پت شاپ ها مراجعه می کنند؛ محصول شما به خاطر داشتن ظاهری خاص و خلاقانه، بیشتر از سایر برند ها مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین نباید به سادگی از کنار اصول طراحی بسته بندی غذای حیوانات گذشت؛ زیرا از طرفی بر روی ماندگاری بهتر غذا و حفط غذا در برابر آلودگی ها تاثیرگذار است و از جهت دیگر در جلب توجه مشتری و قانع کردن آن برای انتخاب برند شما نیز حائز اهمیت می باشد.

مزایای طراحی بسته بندی غذای حیوانات

مزایای طراحی بسته بندی غذای حیوانات

یک طراحی بسته بندی غذای حیوانات خوب داری مزیت های متخلفی است؛ چه در بحث نگهداری و چه در بحث مارکتینگ طراحی بسته بندی حائز اهمیت می باشد. از نظر مسائل بهداشتی یک بسته بندی استاندار هنگام جا به جایی، انبار کردن و حمل کردن به راحتی آسیب نمی بیند.

اگر بسته بندی محصول شما پیش از رسیدن به مغازه و در حمل و نقل دچار آسیب و پارگی شود؛ دیگر نمی توانید آن را به فروش بگذارید و متحمل ضرر می شوید. این موضوع در طراحی بسته بندی نبات اهمیت بیشتری پیدا می کند. از لحاظ تاثیر گذاری در فروش نیز یک بسته بندی حرفه ای به دلیل خلاقانه بودن نسبت به سایر بسته بندی ها متفاوت و متمایز است و این امر موجب می شود که مشتریان در بین برند های مختلف، محصول شما را انتخاب کنند.

بنابراین اگر هنوز به مقوله بسته بندی محصولات با عنوان یک بخش پیش پا افتاده نگاه می کنید و به اندازه کافی برای طراحی بسته بندی غذای حیوانات خلاقانه و جذاب زمان نمی گذارید و هزینه نمی کنید؛ در واقع خود را از مزیت های یاد شده محروم می کنید.

نکات طراحی بسته بندی غذای حیوانات خانگی

نکات طراحی بسته بندی غذای حیوانات خانگی

برای طراحی بسته بندی غذای حیوانات خانگی لازم است یک سری نکات در نظر گرفته شود که رعایت آن ها کیفیت و اثر گذاری بسته بندی را افزایش می دهد. استاندارد های طراحی بسته بندی غذای حیوانات باید در همه طراحی ها رعایت شود. اصلی ترین نکات برای طراحی بسته بندی غذای حیوانات خانگی مواردی است که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد. اگر این نکات را با چاشنی خلاقیت استفاده کنید؛ نتیجه خوبی خواهید گرفت.

  • از تصاویر باکیفیت برای جذب مشتری استفاده کنید.
  • لوگوی برند را به صورت برجسته روی بسته بندی قرار دهید تا بیشتر جلب توجه کند.
  • از رنگ های چشم نواز برای تمایز بین طعم ها یا انواع غذای حیوانات خانگی استفاده کنید.
  • استفاده از مواد بسته بندی قابل بازگشت به طبیعت، مانند مواد زیست تخریب پذیر یا قابل بازیافت را در نظر بگیرید تا مشتریان علاقه مند به محیط زیست را جذب کنند.
  • افزودن کدهای QR یا سایر ویژگی‌های تعاملی را برای جذب مشتریان و ارائه اطلاعات اضافی درباره محصول در نظر بگیرید.
  • طراحی بسته بندی را ساده و خوانا نگه دارید، با سلسله مراتب مشخصی از اطلاعات، تا اطمینان حاصل شود که مشتریان می توانند به سرعت و به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

طراحی بسته بندی غذای حیوانات برای هر حیوان با توجه به غذای آن حیوان و شرایط خود حیوان متفاوت است زیرا غذای حیوانات می تواند خشک و یا مرطوب باشد و همچنین حجم مصرف مواد غذایی نیز در حیوانات مختلف متفاوت است به همین دلیل با توجه به نوع حیوان بسته بندی مخصوص آن حیوان استاندارد های خاص خود را دارد.

بسته بندی غذای سگ و گربه

بسته بندی غذای سگ و گربه

از آنجایی که غذای مصرفی سگ و گربه خشک است و همچنین به نسبت پرندگان و دیگر حیوانات خانگی غدا بیشتری مصرف می کنند؛ بهترین متریال برای طراحی بسته بندی غذای سگ و گربه کاغذ و کیسه است. بسته بندی آن ها بهتر است بزرگ باشد؛ زیرا برای مدتی طولانی نیاز آن ها را به غذا برای حیوان خانگی رفع می کند.

برای تمایز کردن طعم های مختلف باید از رنگ بندی های متفاوت برای آن ها استفاده کرد. بهترین رنگ ها برای بسته بندی غذای سگ و گربه، رنگ های شاد هستند که توجه ها را به سمت خود می کشانند. بعضی از غذاهای سگ و گربه مثل کنسرو های ماهی و گوشت غدای مرطوب هستند. برای این غذا ها بهترین گزینه استفاده از قوطی های فلزی است.

چاپ و اجرای طراحی بسته بندی غذای حیوانات

بسته بندی غذای پرنده

محصولات غذایی پرندگان معمولاً در کیسه ها و ظروف ساخته شده از موادی مانند پلاستیک، کاغذ و فلز بسته بندی می شوند. نوع بسته بندی مورد استفاده برای محصولات غذایی پرندگان به نیازهای خاص محصول بستگی دارد. غذاهای خشک و تر باید بر روی لیبل آن مشخص گردد. لیبل غذاهای خشک می‌تواند شبیه به طراحی لیبل خشکبار باشد.

به عنوان مثال، برخی از غذاهای پرندگان مستعد فاسد شدن هستند و نیاز به بسته بندی هوا دار دارند، در حالی که برخی دیگر را می توان در بسته بندی های فاقد هوا نگهداری کرد. گندم، برنج و دانه جات این چنینی اصلی ترین غذای پرندگان می باشد. رعایت این نکات در طراحی بسته بندی غذای پرنده باعث ایجاد حس اعتماد در مشتری می‌شود.

برای طراحی بسته بندی غذای حیوانات مناسب برای این محصولات بهتر است از پلاستیک های بادوام استفاده کنید که به خاطر چگالی بالای این محصولات، تا بسته بندی آسیب نبیند و پاره نشود. همچنین بخشی از بسته بندی باید شفاف باشد تا مشتری محتویات بسته را مشاهده کند.

بسته بندی غذای ماهی

ماهی ها با خاطر حجم کمی که غذا مصرف می کنند؛ کوچک ترین بسته بندی ها را دارند. بهترین انتخاب برای طراحی بسته بندی غذای ماهی، قوطی های پلاستیکی می باشد. از آنجایی که ابعاد این قوطی ها کوچک است؛ باید از رنگ های گرمِ پررنگ مثل قرمز و زرد استفاده کنید تا بیشتر جلب توجه کند. همچنین بهتر است کیفیت این بسته بندی ها به نحوی باشد که قابل دوباره پر کردن و استفاده مجدد باشد.

چاپ و اجرای طراحی بسته بندی غذای حیوانات

چاپ و اجرای طراحی بسته بندی غذای حیوانات

برای بسته بندی غذای حیوانات طرح ها و مدل های آماده متنوعی وجود دارد. بسته بندی غذای حیوانات به اندازه طراحی بسته بندی زعفران نیاز به لوکس بودن و ظریف بودن ندارد. اما این طراح ها در برند های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته و شرکت و برند های مختلفی از آن ها برای بسته بندی محصولات خود استفاده کرده اند‌. نکته اینجا است که یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در بازار، یونیک بودن و خاص بودن محصولات نسبت به سایر رقبا است.

اگر سعی دارید به بهترین برند در زمینه کاری خود تبدیل شوید؛ استفاده از طراحی بسته بندی غذای حیوانات معمولی و تکراری این مهم را محقق نمی سازد. باید سعی کنید از هر نظر نسبت به برند های رقیب متمایز باشید. به طور مثال در طراحی دستمال کاغذی از آنجایی که بسته بندی اولین فاکتوری است که مشتری با آن مواجه می شود و ارتباط بصری از اصلی ترین عامل های جلب نظر و جذب اعتماد است؛ پس خاص بودن بسته بندی بسیار ضروری است.

اکنون این امکان وجود دارد که شما یک طراحی بسته بندی غذای حیوانات منحصر به فرد و انحصاری برای برند خود سفارش دهید. این سفارش را می توانید مستقیما با طراح های حرفه ای بسته بندی در میان بگذارید. برای این کار تنها لازم است؛ ایده خود را برای طراحی بسته بندی با جزییات تمام به طراح انتقال دهید.

همچنین می توانید برای بهبود طرح خود با طراح مشورت کنید. چرا که طراحی بسته بندی غذای خشک حیوانات با غذاهای تر می‌تواند متفاوت باشد. پس از انتقال کامل ایده و طرح خود برای ساخت بسته بندی خاص، طراحان اقدام به عملی کردن آن می کنند. با این کار شما صاحب یک بسته بندی انحصاری و خلاقانه شده اید و برند خود را از سایر برند ها متمایز کرده اید. یکی از مجموعه های معتبر برای اجرای سفارش سازی بسته بندی غذای حیوانات استودیو فهار می باشد که طراحان و کارشناسان با تجربه ای را در اختیار دارد.

  قیمت طراحی بسته بندی غذای حیوانات

قیمت طراحی بسته بندی غذای حیوانات

قیمت بسته بندی های مختلف بستگی به عوامل متفاوتی دارد. اولین عامل کیفیت متریال هایی است که در تولید بسته بندی مورد استفاده قرار گرفته شده است. متریال استفاده شده تاثیر بسزایی در مقاومت و دوام بسته بندی دارد. متریال های رایجی که در بسته بندی غذای حیوانات استفاده می شوند؛ فلزی، پلاستیک و کاغذ می باشند.

با توجه به قیمت متریال مصرفی، قیمت بسته بندی و قیمت طراحی بسته بندی غذای حیوانات نیز تغییر می کند. میزان متریال استفاده شده عامل تاثیر گذار بعدی است. مصرف متریال هزینه تمام شده محصول را افزایش می دهد که این موضوع بر روی قیمت نهایی آن نیز تاثیر گذار است. طرح و نقش های به کار رفته روی بسته بندی نیز بر روی قیمت آن موثر است.

استفاده از طرح های متداول و ساده قیمت پایین تری از اجرای طرح های خاص و سفارشی دارد که به همان نسبت در بازدهی و کیفیت خروجی نیز تاثیر گذار است. میزان زمان و مهارتی که برای اجرای بسته بندی نیاز می باشد هم بر روی قیمت طراحی لیبل موثر است‌.

نمونه طراحی بسته بندی غذای حیوانات

نمونه طراحی بسته بندی غذای حیوانات

بسیاری از افراد برای انتخاب یک بسته بندی مناسب دچار سردرگمی می شوند و ایده ذهنی خاصی برای یک بسته بندی ایده ال ندارند. این یک مسئله متداول می باشد و به راحتی قابل حل است. برای این دسته افراد نمونه های طراحی بسته بندی در سایت قرار گرفته است‌. با مشاهده نمونه بسته بندی غذای حیوانات می توانید ایده بگیرید و بسته بندی مورد نیاز خود را پیدا کنید.

این نمونه طرح ها انوع متنوعی دارد که افراد می توانند با مراجعه به سایت و مرور آن ها آشنایی بیشتری با این زمینه پیدا کنند. انواع طراحی بسته بندی غذای تر حیوانات و یا غذای خشک در نمونه کارها موجود هستند. همچنین با دیدن این نمونه ها می توانید برای طراحی بسته بندی برند خود ایده بگیرید و کار شما برای انتخاب و یا سفارش بسته بندی آسان می شود.

خصوصیات یک طراحی بسته بندی غذای حیوانات خوب

بسته بندی ها باید از یک سری استاندارهایی پیروی کنند تا به کیفیت لازم برای مورد استفاده قرار گرفتن برسند. داشتن این خصوصیات برای حفظ بهداشت مواد غذایی حیوانات در داخل محصول و همچنین جلب رضایت مشتری از محصول اهمیت دارد. اهیمت این موضوع در طراحی بسته بندی در تهران بیشتر می شود.

  • بسته بندی محصول باید استحکام کافی را دارا باشد تا به آسانی دچار پارگی نشود.
  • بسته بندی باید به خوبی پلمپ شده باشد تا مانع نفوذ هوا و دیگر عوامل فاسد کننده محتویات درون بسته بندی، شود.
  • لیست محتویات درون بسته بندی به همراه ارزش غذایی آن ها باید بر روی آن درج شده باشد.
  • طراحی آن به شکلی باشد که به راحتی بتوان آن را حمل کرد.
  • انتخاب رنگ و دیگر اِلمان های لازم برای جلب توجه به درستی انجام شده باشد.
5/5-(4امتیاز)

مطالب مشابه