گسترده بسته بندی (دایکات یا باز شده بسته بندی و…)

گسترده بسته بندی

تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده که با دیدن یک تصویر از فضای بیرونی و نمای یک ساختمان، توجهتان به آن جلب شود؟ این قدرت عکاسی از فضای خارجی سازه ها است. عکاسی از فضای داخلی ساختمان نیز به همان اندازه جذاب و مهیج است و می تواند توجه خریداران ساختمان و سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

با عکاسی از دکوراسیون داخلی این حس را در مخاطب ایجاد می کنید که در محیط حضور دارد و می تواند بخش های مختلف را ببیند و آن را لمس کند. البته به شرطی که از دوربین و تجهیزات حرفه ای با ترکیب بندی مناسب استفاده کنید.

عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری

عکاسی دکوراسیون معماری داخلی نوعی از عکاسی تبلیغاتی است که می تواند سیل عظیمی از مشتریان را به سمت پروژه شما جاری کند. در این نوع از تصویر برداری شما باید تمامی بخش های محیط را به مخاطب نشان دهید. پس هیچ محدودیتی برایتان تعریف نمی شود و می توانید از تمامی قسمت ها عکس بگیرید. با این حال برخی از قسمت ها برای مخاطبان ارجحیت دارند و بهتر است شما هم تمرکز خود در عکاسی از دکوراسیون داخلی را روی این قسمت ها بگذارید که عبارتند از:

  • عکاسی از دکوراسیون اتاق خواب
  • عکاسی دکوراسیون آشپزخانه
  • عکاسی دکوراسیون سالن پذیرایی و نشیمن
  • عکاسی دکوراسیون فضاهای عمومی ( لابی، حیاط، بالکن و…)
  • عکاسی از نمای بیرونی سازه
  انواع عکاسی معماری و دکوراسیون

انواع عکاسی معماری و دکوراسیون

عکاسی از ساختمان در عین مهیج بودن کار ساده ای نیست و نیاز به تجربه و دانش کافی دارد. همانند فیلمبرداری صنعتی از کارخانه شما باید با تسلط بر تکنیک های عکاسی از دکوراسیون داخلی، تصاویر را ثبت کنید. اما پیش از هر چیزی باید انواع عکاسی از ساختمان را بشناسید که عبارتند از:

  1. عکاسی معماری: در این نوع عکاسی، تمرکز بر روی ساختمان ‌ها، سازه‌ ها و فضاهای معماری است. عکاسان معماری برای ثبت زیبایی و جزئیات ساختمان‌ ها، نورپردازی، طراحی داخلی و خارجی و نحوه تعامل فضای ساختمان با محیط اطراف تلاش می‌ کنند.
  2. عکاسی دکوراسیون: در این نوع عکاسی، هدف اصلی ثبت زیبایی و جزئیات داخل فضاهای مسکونی یا تجاری است. عکاسان دکوراسیون برای نشان دادن حس واقعی فضا از رنگ، نورپردازی و… استفاده می کنند. در این نوع عکسبرداری بیشتر به مبلمان و لوازم دکوراتیو در فضا های داخل خانه یا محل کار پرداخته می شود.
نکته مهم: عکاسی معماری و دکوراسیون علاوه بر منازل و ساختمان های مسکونی، شامل محیط های کاری و رسمی، تجاری و… هم می شود.

چرا باید عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری را حرفه ای انجام داد ؟

عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری به عنوان یک حرفه مهم و حائز اهمیت شناخته می ‌شود. عکاسی حرفه ای از دکوراسیون داخلی و معماری، باعث بهتر و زیباتر دیده شدن فضا می ‌شود و در نتیجه برای مخاطبان بسیار جذاب خواهد بود. این جذابیت سبب جلب توجه آنها و ترغیب به خرید می شود که امتیاز مثبتی برای شما خواهد بود.

از طرفی شما می توانید از عکس ‌های حرفه ای برای تبلیغات، فروش و بازاریابی محصولات و خدمات معماران، طراحان داخلی و صنایع دستی استفاده کنید. در نتیجه هرچه عکس های شما باکیفیت و واقعی تر باشد، اثر بخشی بیشتری هم خواهد داشت.

از این رو باید تصویر برداری صنعتی و تبلیغاتی خود را به افراد متخصص بسپارید. مجموعه استودیو فهار با سال ها سابقه در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی می تواند بهترین کیفیت از عکاسی از دکوراسیون داخلی را ارائه دهد. عکاسان حرفه ای استودیو فهار با استفاده از تجربه و دانش خود، قادر به گرفتن عکس ‌های با کیفیت بالا هستند که نگاه حرفه ‌ای را به نمایش می ‌گذارد.

هزینه تصویربرداری نیز در استودیوفهار بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. البته قیمت عکاسی دکوراسیون به عوامل مختلفی هم بستگی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • تعداد شات
  • ابزار و تجهیزات به کار گرفته شده
  • طرح و معماری فضا
  • نوع چیدمان
  • میزان ویرایش تصاویر
  • نورپردازی و…
   مزیت های عکاسی حرفه ای از دکوراسیون داخلی

 مزیت های عکاسی حرفه ای از دکوراسیون داخلی

در زمینه پوشاک و فروشگاه لباس عکاسی از پوشاک باعث افزایش فروش محصول می شود چرا که کاربران با دیدن محصول، نوع دوخت، رنگ طبیعی، بافت و… راحت تر می توانند تصمیم به خرید بگیرند. این نکته در عکاسی از دکوراسیون داخلی بصورت حرفه ای هم صدق می کند و می تواند فروش شما را بیشتر کند. اما این تنها مزیت عکاسی حرفه از از دکوراسیون داخلی نیست و مزایای دیگری هم دارد که عبارتند از:

  • تجسم فضا

مخاطبان شما با دیدن این تصاویر می توانند محیط را تصور کنند و حس حضور در آن را بدون بودن در ان فضا احساس کنند. در نتیجه مشتریان بالقوه شما به راحتی تصمیم به خرید یا اجرا ملک و استفاده از خدمات شما خواهند گرفت.

  • تقویت برندینگ

اگر یک طراح حرفه ای یا صاحب یک برند و شرکت طراح داخلی و معماری هستید، تصاویر باکیفیت باعث تقویت برندینگ شما خواهد شد. چرا که می توانید از این تصاویر در رسانه های مختلف و برای تبلیغات استفاده کنید.

  • افزایش وفاداری مشتریان

شما با این تصاویر باعث می شود که مشتریان قبلی و قدیمی شما هم مجذوب نمونه کارهای شما شوند و به خریداران وفادار شما تبدیل شوند. به عبارتی با یک تیر دو نشان خواهید زد و در عین جذب مشتریان جدید می توانید مشتریان قبلی خود را هم حفظ کنید.

نکات مهم عکاسی از دکوراسیون داخلی

نکات مهم عکاسی از دکوراسیون داخلی

درست است که تجهیزات اصلی ترین عامل برای عکاسی باکیفیت می باشد اما تسلط بر تکنیک های عکاسی و اصول آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از نکات های مهم عکاسی دکوراسیون داخلی عبارتند از:

  • نورپردازی

بهتر است زمانی را به عکاسی اختصاص دهید که امکان استفاده از نور طبیعی برایتان وجود دارد. البته در صورت نیاز می توانید از نور مصنوعی هم استفاده کنید. البته باید حواستان به انعکاس نور از سطوح مختلف باشد. این همان نکته کلیدی است که در عکاسی تبلیغاتی لوازم خانگی هم اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • ترکیب بندی
ترکیب بندی فاکتور مهمی در عکاسی است و منظور از آن نحوه چیدمان و قرار گیری المان ها در تصویر است. یک ترکیب بندی مناسب باعث می شود که تصویر جذاب و چشمگیر باشد.
  • ویرایش و ادیت نهایی
به جرات می توان گفت هیچ عکسی بدون ادیت حرفه ای نمی تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. البته قرار نیست در ویرایش اغراق کنید بلکه باید کمی حس و روح به تصویر ببخشید.
  • انتخاب لنز مناسب

برای عکاسی از دکوراسیون داخلی باید بسته به نوع عکاسی از لنزهای مختلف استفاده کنید. می خواهید کل سازه را در عکس جای دهید؟ یا از فاصله دور قرار است عکاسی کنید؟ و… برای هر یک از ان ها نیاز به یک لنز متناسب با آن خواهید داشت.

نمونه عکاسی از دکوراسیون داخلی

نمونه عکاسی از دکوراسیون داخلی

شب ها برای عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری اقدام نکنید. طبق امار بدست آمده تصاویری که در روز و با نور آفتاب ثبت می شوند، نتیجه و تاثیر بیشتری دارند. البته می توانید با بررسی نمونه عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری ساختمان ها نیز به این نکته پی ببرید. جزئیات در روز واضح تر و بهتر دیده می شوند و همچنین عکس ها بسیار دلباز هستند. اگر قصد عکاسی دکوراسیون معماری در تهران را دارید، می توانید نمونه کارهای استودیو فهار را بررسی کنید و با خاطری آسوده سفارش خود را به تیم مجرب و باتجربه ما بسپارید.

  جمع بندی

از جذاب ترین ژانرهای عکاسی، عکاسی دکوراسیون داخلی و معماری است. البته اگر از عکاسان و تجهیزات حرفه ای برای تصویربرداری از مکان مد نظر خود استفاده کنید. شما با این هنر می توانید مسیر موفقیت را برای خودتان هموار کنید. سعی کنید عکس ها را از زاویه های خاص ثبت کنید تا موجب حیرت مخاطبان شود.

هدف اصلی طراحان بسته بندی ایجاد متون و تصاویر گرافیکی منحصر به فرد، خلاقانه و بدیع در طراحی جعبه محصولات است که در مدت زمان کوتاهی توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کند. از آنجایی که اکثر بسته بندی‌ها یک ساختار معمولی دارند، بسیاری از برندها به سراغ بسته بندی‌های متفاوت و سفارشی می‌روند.

بسته بندی خاص می‌تواند‌ به برندسازی کمک کند و باعث شود کسب و کارها در میان رقبای خود دیده شوند. اینجاست که «گسترده بسته بندی» می‌تواند‌ نقش تعیین کننده‌ای ایفا کند. در این مقاله از «استودیو فهار» در مورد اصطلاح گسترده بسته بندی و اهمیت آن صحبت می‌کنیم.

گسترده بسته بندی یا دایکات چیست؟

گسترده بسته بندی (Packaging Structure) یک فایل لایه باز از بسته بندی است. این فایل با عناوینی مانند قالب دایکات، گسترده جعبه و باز شده‌ بسته بندی نیز شناخته می‌شود. درحقیقت، زمانی که شما جعبه یک محصول را به طور کامل باز می‌کنید تا از حالت سه بعدی خارج شود و حالتی دو بعدی به خود بگیرد، گسترده بسته بندی را انجام داده‌اید. هر جعبه محصول یک فایل لایه باز دارد که از طریق آن قالب ساز می‌تواند‌ برش‌های لازم را روی مقوا اعمال کند تا طرح اولیه به یک بسته بندی کامل تبدیل شود. سپس بسته بندی با تایید کارفرما وارد مرحله چاپ می‌شود.

گسترده بسته بندی یا دایکات چیست
نمونه کار طراحی بسته بندی آرد جوانه فرد

اهمیت باز شده‌ بسته بندی

گسترده بسته بندی پلی بین طراحی هنری و عملکرد یک جعبه بسته بندی است که در نهایت ارزش و وضعیت کالا منعکس می‌کند. طراحی بسته بندی محصول باید به اندازه خود کالا مورد توجه قرار گیرد. مهمترین دلیل در طراحی دایکات این است که می‌تواند‌ به انتقال داستان و ارزش‌های برند به روشی چشم نواز کمک کند.

به عنوان مثال، یک شرکت فروش آجیل ممکن است بخواهد از یک شکل منحصر به فرد برای طراحی بسته بندی خود استفاده کند تا ظاهری جذاب، غیر متعارف و سرگرم کننده به کالای خود بدهد. هدف نهایی می‌تواند‌ دور شدن از اشکال رایج و تغییر تصور ذهنی مصرف کننده از بسته بندی‌های مرسوم کالاهاست.

طراحی گسترده بسته بندی می‌تواند به برند شما کمک کند تا در کنار رقبا برجسته شوید. اگر رقبای شما تمایل به استفاده از بسته بندی معمولی دارند، طراحی بسته بندی می‌تواند‌ برای مصرف کنندگان متمایز باشد. علاوه بر این، ایجاد یک ساختار بسته بندی منحصر به فرد چشم مصرف کنندگان را به خود جلب می‌کند.

استفاده از یک کارتن مادر سفارشی و ساختار یافته ظاهری جذاب و متمایز ارائه می‌دهد. زمانی که مشتری مجذوب بسته بندی می‌شود، بدون شک می‌داند که کالاهای درون بسته بندی نیز تا چه اندازه با ارزش خواهد بود. طراحی باز شده بسته بندی را می‌توان برای مناسبت‌های خاص مانند شب یلدا و روزهای مهم سال (روز مادر، روز پدر و غیره) استفاده کرد تا به جلب توجه بیشتر کمک کند.

اصول طراحی دایکات
نمونه کار طراحی بسته بندی ادویه بنی تاک

اصول طراحی دایکات

طراحی دایکات می‌تواند یک فرآیند چند مرحله‌ای باشد. بسته بندی باید کاربردی باشد و محصول را ایمن نگه دارد، اما همچنین باید ظاهر زیبایی داشته باشد. بسته بندی باید ترکیبی از یک تصویر کامل از مشخصات برند (نام یا لوگو)، گرافیک، متن و ویژگی‌های محصول باشد. ترکیب این چهار جنبه طراحی گسترده بسته بندی را تشکیل می‌دهد. منظور از گرافیک استفاده از رنگ، اشکال و نمادهاست. به طور کلی، فرآیند طراحی باز شده بسته بندی از یکسری اصول پیروی می‌کند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

1- محصول

چه چیزی می‌فروشید؟ این سوال می‌تواند‌ قالب بسته بندی و خلاقیت‌هایی را که طراح می‌تواند‌ در نظر بگیرد مشخص کند. محصول به طراح می‌گوید که ویژگی‌های مهم بسته بندی چیست. گسترده بسته بندی برای یک محصول غذایی متفاوت از یک کالای دیجیتالی است، زیرا بر عملکرد و زیبایی تاثیر می‌گذارد.

2- مشتری

به چه کسی می‌فروشید؟ برای طراحی بهترین گسترده بسته بندی باید به ترجیجات مخاطب هدف توجه کنید. از خود بپرسید: «نیازهای مشتریان چیست؟ چگونه بسته بندی محصولات این مشکلات را حل می‌کنند؟» پاسخ به این دو سوال می‌تواند‌ به طراحی بسته بندی صادراتی خلاقانه و نوآورانه کمک کند.

3- کسب و کار

کسب و کارتان چیست؟ مدل کسب و کار در طراحی گسترده بسته بندی تاثیر زیادی دارد. محصولاتی که در قفسه‌های فروشگاه‌ها ارائه می‌شوند (B2B) در مقایسه با بسته بندی‌هایی که به شرکت‌ها ارائه می‌شوند (B2C)، متفاوت هستند. بررسی نوع و مدل کسب و کار می‌تواند‌ هدف بسته بندی را مشخص کند.

نقش متریال در گسترده بسته بندی
نمونه کار بسته بندی جعبه براکت تلویزیون برند بترون

نقش متریال در گسترده بسته بندی

متریال بر جلوه بصری بسته بندی کالا تأثیر می‌گذارد. مواد بسته بندی اعم از مواد کاغذی، پلاستیکی مانند شیرینگ بسته بندی، شیشه‌ای، فلزی، سرامیکی، چوبی و سایر مواد کامپوزیتی هستند که هر کدام بافت و احساس خاصی را منتقل می‌کنند. استفاده از مواد مختلف در کنار سبک طراحی می‌تواند احساسات متفاوتی مانند تازگی، سردی یا تجمل را به مصرف کنندگان انتقال دهد.

با این حال، متریال اصلی در بسته بندی اکثر محصولات، «کاغذ» است. مواد کاغذی تنوع بی‌شماری دارند و هر کدام براساس دوام، کیفیت، کاربرد و قیمت به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. گاهی اوقات یک نوع کاغذ به سختی تا می‌شود یا مناسب ایجاد طرح‌های خاص نیست. اینجاست که طراح باید با توجه به نوع متریال برای طراحی دایکات اقدام کند.

عملکرد در گسترده بسته بندی

عملکرد در گسترده بسته بندی

بسته بندی محصول به دو دلیل اصلی طراحی و ساخته می‌شود. اول اینکه از کالا محافظت می‌کند، دوم اینکه به مصرف کننده کمک می‌کند تا محصول را نگهداری کرده و حمل و کند؛ در هر دو مورد موضوع امنیت و حفظ کالا در اولویت قرار دارد. طراحی گسترده بسته بندی باید به هدف محفاظت بهتر از کالا انجام شود. به عکس زیر توجه کنید:

عکس فوق یک کارتن شش عددی تخم مرغ است. متریال اصلی مورد استفاده برای بسته بندی مقوایی، کاغذی است که توسط بندهای لاستیکی در اطراف یک ساختار محکم را ایجاد کرده‌اند. تخم‌ها در یک شکاف بیضی شکل از بالا در محل خود قرار می‌گیرند، زیرا بندهای لاستیکی خاصیت ارتجاعی دارند و تخم مرغ‌ها را در محل خود سفت نگه می‌دارند.

حتی اگر بسته بندی را وارونه کنیم، باز هم تخم مرغ‌ها بدون حرکتی در محل خود قرار می‌گیرند. این سبک طراحی گسترده بسته بندی در کاهش آسیب به تخم‌ها نقش اساسی را ایفا می‌کند. این بسته بندی عمدتاً با هدف حمایت از مصرف کنندگان ایجاد شده است.

  کلام آخر

گسترده بسته بندی در زمینه‌های تولید، تیراژ، فروش و مصرف نقش مهمی دارد. عملکرد آن محافظت از محصولات، انتقال اطلاعات محصول، تسهیل حمل و نقل و تحت تاثیر قرار دادن مشتریان است. برای کسب و کارهایی که می‌خواهند در بازار امروز خود را از رقبا جدا کرده و مصرف کنندگان با بسته بندی‌های خاص خود هیجان زده کنند، استفاده از خدمات طراحی دایکات و باز شده بسته بندی می‌تواند‌ راهکاری اثربخش باشد. برای انجام خدمات طراحی بسته بندی، طراحی لیبل محصول و سایر موارد از متخصصان استودیو فهار کمک بگیرید.

4.5/5-(2امتیاز)

مطالب مشابه