طراحی بسته بندی مربا  

طراحی بسته بندی مربا
نمونه کارهای طراحی لیبل و بسته بندی مربا

مربا یکی از محصولات پر طرفدار در بازار جهانی است که طراحی بسته بندی آن بر روی میزان فروش مربا بسیار موثر است. مخصوصا در زمان صادر کردن مربا، اهمیت بسته بندی آن بسیار بیشتر شده و باید اهمیت زیادی به آن بدهید. زیبایی و جذابیت بصری طراحی بسته بندی مربا صادراتی تنها بخشی از ماجرا است و بخش دیگر آن مرتبط با کیفیت بسته بندی، بهداشت و… است.

هرچه بسته بندی اصولی و شکیل تری داشته باشید، بی شک فروش شما در بازار جهانی بیشتر خواهد بود و می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید. مجموعه استودیو فهار با سال ها سابقه در زمینه طراحی و چاپ بسته بندی محصولات مختلف، نهایت تلاش خود را می کند تا باکیفیت ترین و جذاب ترین طرح بسته بندی مربا را برای شما چاپ و اجرا کند.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

انواع طراحی بسته بندی مربا

کاشت و پرورش انواع میوه ها در کشورمان باعث شده تا صنعت تولید انواع مرباها بسیار گسترش پیدا کند که البته آن را مدیون شرایط اقلیمی در ایران هستیم. تولید کنندگان می توانند انواع مرباها را با طعم های مختلف تولید و با بسته بندی متفاوت و شکیل در بازار ارائه دهند. انواع بسته بندی مواد غذایی در طرح ها و مدل های مختلف در بازار موجود هستند.

مشتریان زیادی در سراسر جهان وجود دارد که با یک بسته بندی مناسب می توانید توجه آن ها را به محصول خود جلب کنید و صادرات آن را رونق ببخشید. بسته بندی صادراتی خشکبار تاثیر بسزایی در فروش و صادرات بیشتر این محصول گذاشته است. اما پیش از آن باید با انواع طراحی بسته بندی مربا صادراتی آشنا شوید که عبارتند از:

بسته بندی  اولیه

برای مربا صادراتی شما باید از چند بسته بندی استفاده کنید. اولین و مهم ترین آن، بسته بندی اولیه است که مربا درون آن قرار میگیرد. این بسته بندی علاوه بر ظاهر زیبا باید کیفیت بالایی داشته باشد. همچنین از متریالی ساخته شود که تاثیری روی مربا ها نگذارد. انواع بسته بندی اولیه مربا شامل موارد زیر می شود:

ظروف شیشه ای

از رایج ترین نوع بسته بندی که برای انواع مربا به کار گرفته می شود، ظروف شیشه ای است. چرا که مربا حالت مایع و چسبناکی دارد. اما ظروف و بسته بندی شیشه ای می توانند به راحتی از آن نگهداری کنند. جابه جایی این ظروف هم بسیار آسان است. اما احتمالا شما هم این سوال را در ذهن دارید که اکثرا تولید کنندگان از این ظروف برای بسته بندی استفاده می کنند. با این شرایط چگونه می توان از آن ها متمایز شد؟

شیشه حالت انعطاف پذیری بسیار زیادی دارد و می توانید در ابعاد و اشکال بسیار متنوعی طراحی آن ها را اجرا کرد. به همین خاطر دست شما برای انتخاب ظرف شیشه ای کاملا باز خواهد بود. علاوه بر آن با طراحی لیبل و برچسب مناسب می توانید بسته بندی خود را تکمیل کنید و ظاهری بسیار خاص به آن ببخشید. این لیبل ها می تواند بر روی دیواره ظرف قرار گیرد و برند شما را در دید مصرف کنندگان قرار دهد.

شما می توانید علاوه بر طراحی لیبل، روی درب ظرف هم طرح خود را چاپ نمایید. اما این کار باعث می شود طراحی شلوغی داشته باشید. البته در برخی مواقع طرح شلوغ متناسب با نوع بسته بندی جلوه بسیار خارق العاده ای به خود میگیرد. با توجه به طراحی بسته بندی مربا صادراتی می توانید از درب های ساده یا طرح دار برای مربا استفاده کنید.

طراحی بسته بندی مربا شیشه ای  

ظروف پلاستیکی

یکی از چالش هایی که در زمان بسته بندی مواد غذایی در ظروف شیشه ای وجود دارد، احتمال شکستن شیشه ها است. با استفاده از ظروف پلاستیکی می توانید این چالش را حل کنید. طراحی بسته بندی پلاستیکی نیز در انواع طرح و اندازه های مختلف تولید می شود و گزینه های بسیاری برای انتخاب خواهید داشت.

ظروف شیشه ای که برای بسته بندی مربا به کار گرفته می شود در حالت کلی به دو دسته تقسیم می شود:

  • ظروف پلاستیکی شفاف

این ظروف جلوه شکیل تری دارند و مصرف کنندگان می توانند محتویات داخل آن را ببینند. همین امر باعث می شود تا برای خرید ترغیب شوند.

  • ظروف پلاستیکی مات

این ظروف مانع از ورود نور خورشید شده و در نتیجه ماندگاری مربا بیشتر می شود. به همین خاطر برای مرباهای صادراتی می تواند گزینه ایده آلی باشد.

هر یک از ظروف پلاستیکی را که انتخاب کنید می توانید روی آن لیبل طراحی نمایید. همچنین برای درب آن ها می توانید از صفحات پرس و ضد نفوذ هم استفاده کنید و طرح مد نظر خودتان را روی آن چاپ نمایید.

طراحی بسته بندی مربا پلاستیکی

بسته بندی ثانویه

برای صادرات مربا باید آن را در یک بسته بندی خاص و چشم نواز قرار دهید. تنها یک ظرف به این منظور کافی نخواهد بود. شما می توانید از گزینه های متنوعی برای این منظور استفاده کنید که از جذاب ترین آن ها عبارتند از:

  • کیسه های پارچه ای: شما می توانید هر یک از ظروف مربا را داخل یک کیسه پارچه ای بگذارید و لوگو و میوه ای که مربا از آن درست شده است را روی کیسه چاپ نمایید.
  • پک های کاغذی: این پک ها از جنس کاغذ ساخته شده اند و می توانید ظروف مربا را به صورت تکی یا چندتایی داخل آن قرار دهید. بین آن ها حد فاصله ای از جنس کاغذ می باشد که مانع از برخورد ظروف در حین جابه‌جایی می شود. این پک ها جز بسته بندی های لاکچری محسوب می شود و برای هدیه دادن هم گزینه خارق العاده ای هستند که از مربا شما یک محصول کادویی ایجاد می کند که می تواند بر روی فروش آن تاثیر مثبتی بگذارد.

طراحی بسته بندی مربا

بسته بندی مادر

خوب می دانید که در زمان صادرات یک محصول، مسافتی که ممکن است طی کند و در انبار بماند و… ممکن است طولانی باشد. بی شک نمی توان جابه جایی و انبار کردن مربا ها را به صورت تکی انجام داد. شما به یک کارتن و بسته بندی بزرگ تری نیاز دارید تا بتوانید مرباها را در آن بگذارید. طراحی کارتن بسته بندی به نسبت لیبل و برچسب، ساده تر است.

نکات و اصول بهداشتی مهم در طراحی بسته بندی مربا

در زمان طراحی بسته بندی مربا صادراتی نباید از رعایت نکات بهداشتی غافل شوید. همانطور که پیش تر هم گفتیم باید از متریالی استفاده کنید که هیچ تاثیری بر روی محتویات داخل بسته بندی نگذارد. همچنین باید غیر قابل نفوذ باشد و در برابر عوامل محیطی همچون تغییرات دما، تابش نور، ضربه و… مقاوم باشد.

مربا در برابر اکسیژن خراب می شود و نباید در معرض هوازدگی قرار گیرد. به همین خاطر باید بسته بندی برای آن در نظر بگیرید که هوا پلمپ درون آن خارج نشود یا هوا از بیرون بسته به داخل آن نفوذ نکند.

تمامی مراحل طراحی و بسته بندی مربا هم باید در فضای استریل و کاملا پاکیزه انجام شود. علاوه بر کیفیت مربا، بسته بندی آن هم باید توسط وزارت بهداشت تایید شود تا بتوانید آن را صادر کنید. به همین خاطر نباید کوچکترین کوتاهی در رعایت اصول بهداشتی داشته باشید.

طراحی بسته بندی مربا

تاثیر و اهمیت طراحی بسته بندی و لیبل مربا در فروش و برند سازی محصول

یک بسته بندی محصول نماینگر برند تجاری شما است. امروزه توجه به ظاهر محصولات در بازاریابی از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار بوده و جزئی از هویت بصری برند شما خواهد بود. بازار پر است از برندهای رنگارنگی که هر یک از آن ها بسته بندی مخصوص خود را دارند. اما قشر مصرف کننده نام تمامی برندها را می داند؟

قطعا پاسخ این سوال منفی خواهد بود. اما در این میان برخی از برندها پررنگ تر از دیگر نمونه ها در ذهن خریداران ماندگار شده است و این ماندگاری تنها به لطف بسته بندی مناسب است. بسته بندی خرما صادراتی زیادی وجود دارد، اما تنها بسته بندی ک شیک و مخاطب پسند باشد در یاد مخاطبین می ماند. خریداران در وهله اول ظاهر محصول را بررسی می کنند و بعد آن را خریداری می کنند. اگر بتوانید در نگاه اول توجه آن ها را از روی قفسه فروشگاه ها جلب نمایید، برنده خواهید بود.

بسته بندی شما باید بتواند در عین جلب توجه، باعث افزایش حس خرید مشتریان و همچنین نمایش نام برند شما شود. این دقیقا همان روانشناسی فروش و بسته بندی است که تیم حرفه ای استودیو فهار تلاش می کند به بهترین نحو ممکن برای طراحی بسته بندی مربا صادراتی انجام دهد و فروش شما را بیشتر کند.

چاپ و اجرای طراحی خلاقانه لیبل و ظروف طراحی بسته بندی مربا صادراتی

استودیو فهار طراحی متفاوت و منحصر به فردی را برای محصول شما اجرا می کند. طراحی متناسب با طعم مربا، بازار هدف، لوگو و برند تجاری شما و… که سبب می شود از دیگر برندها متمایز شوید. قطعا شما هم به عنوان یک تولید کننده ایده ها و طرح هایی را برای بسته بندی محصول خود در ذهن دارید.

نگران نباشید، کافی است مشخصات ایده های خود را با ما در میان بگذارید تا برای شما طراحی و اجرا کنیم. متخصصین ما در حوزه طراحی گرافیک زیباترین و متفاوت ترین طراحی ها را برای مرباهای شما به ارمغان خواهند آورد. علاوه بر طراحی بسته بندی مربا صادراتی و لیبل چاپ آن ها را هم به بالاترین کیفیت برایتان انجام خواهیم داد.

طراحی بسته بندی مربا

قیمت طراحی بسته بندی مربا

زمانی مربا شما ارزش صادر کردن را خواهد داشت که کیفیت و جذابیت بصری مناسبی داشته و توسط وزارت بهداشت هم تایید شود. در غیر این صورت صادرات سودآوری نخواهید داشت. به همین خاطر بهتر است روی طراحی بسته بندی مربا صادراتی سرمایه گذاری کنید. چرا که بعد از دست گرفتن بازار های خارجی چندین برابر این سرمایه را بدست خواهید آورد.

قیمت طراحی بسته بندی این محصول هم به عوامل مختلفی همچون متریال به کار رفته، طراح انتخابی، نحوه چاپ، تعداد سفارشات، سبک طراحی، مدل بسته بندی و… بستگی دارد. با شناخت این فاکتور ها می توانید به راحتی بسته بندی متناسب با هزینه و سرمایه خودتان انتخاب نمایید.

البته که استودیو فهار خدمات طراحی بسته بندی محصول را با کیفیت درجه یک و قیمتی مناسب در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد. می توانید برای استعلام قیمت و همچنین کسب مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نمونه طراحی بسته بندی مربا

پیش از سفارش طراحی بسته بندی مربا صادراتی شما می توانید نمونه کارهای استودیو فهار ببینید. تمامی این نمونه کارها توسط تیم حرفه ای استودیو فهار انجام شده است و کیفیت و جلوه آن ها از روی تصاویر هم قابل لمس می باشد. محصولات صادراتی باید بسته بندی صادراتی داشته باشند تا بتوانید در این زمینه موفقیت های زیادی کسب کنید.

بی شک شما بهترین هستید و ما بهترین ها را برای شما به ارمغان خواهیم آورد. می توانید نمونه کارها را بررسی و از کیفیت طراحی ها مطمئن شوید. همچنین از آن ها ایده بگیرید تا بسته بندی خارق العاده ای داشته باشید. ناگفته نماند که هیچگونه کپی برداری برای بسته بندی شما صورت نخواهد گرفت و طراحی به صورت منحصر به فرد و سفارشی برای برند و محصول شما انجام می شود.

یک طراحی بسته بندی مربا خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

طراحی بسته بندی مربا صادراتی انواع بسیار گوناگونی در سبک های مختلف دارد. اما در این میان هستند نمونه هایی که قدرت زیادی در کسب رضایت خریداران دارند و در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته اند. از آنجایی که مربا صادراتی در بازار خارجی عرضه می شود، باید طراحی متفاوت تر از نمونه ای که در بازار داخلی ارائه می شود داشته باشد.

از مهم ترین خصوصیاتی که انتظار می رود در یک طراحی بسته بندی مربا خوب و جذاب وجود داشته باشد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوشته های روی بسته بندی به زبان بازار هدف ترجمه شود.
  • فونت و قلم نوشته ها به گونه ای باشد که افراد عینکی و مسن هم بتوانند به آسانی آن را بخوانند.
  • مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی داشته باشد.
  • ضد نفوذ باشد.
  • از نظر ظاهری خاص و زیبا باشد.
  • محتویات درون بسته قابل مشاهده باشد.
  • قیمت تمام شده آن کمتر باشد تا تاثیر زیادی روی هزینه فروش محصول نگذارد.
  • از متریال باکیفیت و با دوام استفاده شود.
  • رنگبندی جذاب و متناسب با طعم مربا داشته باشد.
  • قابل اجرا در طرح و اندازه های مختلف باشد.
  • از تصاویر نامناسب روی بسته بندی استفاده نشود. طرح خیلی ساده یا خیلی شلوغی نداشته باشد.
  • توسط وزارت بهداشت تایید شود.
  • به راحتی قابل حمل و جابه جایی باشد.
  • درب بسته بندی به سهولت باز شود.
  • و… .
3.7/5-(4امتیاز)

مطالب مشابه