تحول در طراحی بسته بندی پلاستیکی: طراحی های مدرن و پویا

طراحی بسته بندی پلاستیکی
نمونه کارهای طراحی بسته بندی محصول

موفقیت یک برند تجاری تا حد زیادی به کیفیت مواد مورد استفاده و همچنین جذابیت و زیبایی طراحی بسته بندی آن بستگی دارد. انتخاب ظروف مناسب نیز عامل مهمی در تعیین بازارپسندی محصول شما است. وقتی همه این عناصر به طور یکپارچه کنار هم قرار گیرند، می تواند فروش و جذابیت کلی محصول را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اگر بتوانید در نگاه اول مشتریان را تحت تاثیر قرار دهید؛ قطعا می توانید آن ها را برای خرید ترغیب کنید.

در این راستا، شما نیاز به یک طراحی بسته بندی پلاستیکی حرفه ای و خیره کننده برای برند خود دارید تا در مقایسه با دیگر برند ها این برند شما باشد که همیشه توجه ها را به خود جلب می کند. برای رسیدن به این هدف باید در انتخاب بسته بندی مناسب دقت بسیاری به خرج دهید. همیشه مراجعه به افراد حرفه ای و زبده بهترین راه برای رسیدن به بهترین خروجی است. استودیو فهار یک مجموعه موفق در زمینه طراحی بسته بندی است که برای خرید و سفارش طراحی بسته بندی باکیفیت، خلاقانه و حرفه ای می توانید به آن ها مراجعه کنید.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

انواع طراحی بسته بندی پلاستیکی

انواع طراحی بسته بندی پلاستیکی

نوع طراحی بسته بندی پلاستیکی اهمیت بسیار زیادی دارد. باید نسبت به محصولی که می خواهید آن را بسته بندی کنید و همچنین نسبت به فاکتور هایی مثل فاسد شدنی یا فاسد نشدی بودن محصول برای طراحی بسته بندی مواد غذایی، سنگینی محصول، نکات بهداشتی مربوط به آن محصول و موارد این چنینی، نوع مناسبی را انتخاب کنید. انواع مختلفی از طرح های بسته بندی پلاستیکی وجود دارد که محبوب ترین و پر استفاده ترین آن ها عبارتند از:

  1. 1. بسته بندی تاول: این نوع بسته بندی شامل یک تاول پلاستیکی شفاف است که مهر و موم شده است. محصول از طریق تاول قابل مشاهده است و کارت را می توان با نام تجاری یا اطلاعات محصول چاپ کرد.
  2. بسته بندی تاشو: بسته بندی تاشو یک طرح دو تکه است که به صورت لولایی به هم متصل می شود. محصول در داخل قرار می گیرد و تاشو بسته و مهر و موم می شود. این نوع بسته بندی اغلب برای وسایل الکترونیکی، طراحی کارتن لوازم برقی یا اقلام کوچکی که نیاز به نمایش دارند استفاده می شود.
  3. بسته بندی خلاء: بسته بندی وکیوم در طراحی بسته بندی پلاستیکی شامل خارج کردن هوا از کیسه پلاستیکی یا ظرف برای ایجاد مهر و موم است. این نوع بسته بندی اغلب برای مواد غذایی استفاده می شود تا عمر مفید آنها افزایش یابد.
  4. بسته بندی کوچک: بسته بندی کوچک شامل پیچیدن یک محصول در فیلم پلاستیکی و سپس استفاده از گرما برای جمع کردن فیلم در اطراف محصول است. این نوع بسته بندی اغلب برای محصولاتی که در حین حمل و نقل نیاز به محافظت دارند مثل بسته بندی زعفران صادراتی استفاده می شود.
  5. کیسه های ایستاده: کیسه های ایستاده، کیسه های پلاستیکی انعطاف پذیری هستند که دارای قسمت پایینی چنگک دار هستند و به آنها اجازه می دهد در قفسه ها به صورت عمودی بایستند. آنها اغلب دارای بسته های قابل مهر و موم هستند و می توان آنها را با اطلاعات نام تجاری یا محصول چاپ کرد.
  6. بسته بندی ترموفرم شده: در طراحی بسته بندی پلاستیکی، بسته بندی ترموفرم شده را ابتدا حرارت می دهند تا زمانی که انعطاف پذیر شود و سپس با استفاده از یک قالب به شکل خاصی در می آید. این نوع بسته بندی اغلب برای محصولاتی که به شکل یا اندازه های سفارشی نیاز دارند استفاده می شود.

هر یک از این طراحی بسته بندی پلاستیکی به محصول در حال بسته بندی و کاربرد مورد نظر، مزایا و معایب خاص خود را دارند. مهم این است که شما از آن می خواهید برای چه محصولی استفاده کنید. یک نوع بسته بندی می تواند برای یک محصول ایده آل باشد اما همان بسته بندی برای محصولی دیگر ناکارآمد باشد.

طراحی بسته بندی حبوبات‌داروش

مزایای طراحی بسته بندی پلاستیکی

بسته بندی پلاستیکی هرچند دوست دار محیط زیست نیست اما این روز ها در بین برند های مختلف بسیار پرطرفدار شده است. دلیل این محبوبیت ویژگی ها و مزیت های خاص این نوع بسته بندی می باشد. از مهم ترین مزیت های بسته بندی پلاستیکی می توان موارد زیر را نام برد:

  • اولین مزیت استفاده از بسته بندی پلاستیکی هزینه کم آن ها است. این بسته بندی ها قیمت تمام شده بسیار کمتری نسبت به بسته بندی فلزی دارند.
  • تنوع و سهلوت ساخت در طراحی بسته بندی پلاستیکی کار شما را برای انتخاب طرح مورد نظر بسیار آسان می کند.
  • این بسته بندی ها به راحتی حالت اولیه خود را از دست نمی دهند و دوام بالایی دارند. در حالی که بسته بندی های کاغذی، کارتونی و بسته بندی جعبه این چنین نیستند.
  • قابل بازیافت هستند و پروسه بازیافت آن ها دشوار نیست. این موضوع باید در طراحی بسته بندی پلاستیکی مورد توجه قرار گیرد.
  • در بسته بندی پلاستیکی دست شما برای انتخاب رنگ بندی و طرح های متنوع باز است و محدودیت از این نظر ندارد.

طراحی لیبل بسته بندی گوشت ویلو

نکات مهم در طراحی بسته بندی پلاستیکی

یک بسته بندی پلاستیکی با کیفیت باید دارای استاندار های مشخصی باشد تا هم در بحث مارکتینگ و برندسازی موفق باشد و بتواند نظر مشتریان را جلب کند و هم در زمینه کاربردی، پاسخگوی نیاز افراد باشد. چند فاکتور مهم وجود دارد که رعایت آن ها باعث می شود که طراحی بسته بندی پلاستیکی به کیفیت مطلوبی برسد که این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  1. کارایی: بسته بندی باید به گونه ای طراحی شود که محصول را از آسیب در هنگام حمل و نقل مثل بسته بندی صادراتی و نگهداری محافظت کند. همچنین باید به راحتی باز و بسته شود و برای مصرف کننده راحت باشد.
  2. آلودگی زا نبودن : طراحی بسته بندی پلاستیکی باید اثرات زیست محیطی بسته بندی، از جمله قابلیت بازیافت، زیست تخریب پذیری و استفاده از مواد تجدید پذیر را در نظر بگیرد.
  3. نام تجاری: بسته بندی باید به گونه ای طراحی شود که هویت برند را منعکس کند و نقاط فروش منحصر به فرد محصول را به اشتراک بگذارد. طراحی لوگو نیز می تواند بسیار موثر باشد.
  4. ایمنی: بسته بندی باید با در نظر گرفتن ایمنی طراحی شود، از جمله ویژگی های مقاوم در برابر پارگی در صورت لزوم در طراحی بسته بندی پلاستیکی باید رعایت شود.
  5. مقرون به صرفه بودن: طراح باید بین نیاز به بسته بندی با کیفیت بالا و ملاحظات هزینه تعادل ایجاد کند و اطمینان حاصل کند که قیمت طراحی بسته بندی محصول نهایی هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده مقرون به صرفه است.
  6. زیبایی شناسی: بسته بندی باید برای مصرف کنندگان جذاب و چشم نواز باشد و به تمایز آن از محصولات رقیب در قفسه فروشگاه ها کمک کند.
  7. انطباق با مقررات: طراح باید اطمینان حاصل کند که بسته بندی تمام الزامات نظارتی مربوطه، از جمله موارد مربوط به ایمنی مواد غذایی، برچسب گذاری، و استانداردهای زیست محیطی را برآورده می کند.
چاپ و سفارش طراحی لیبل

چاپ و سفارش طراحی لیبل

در زمینه طراحی بسته بندی پلاستیکی تنوع در طرح و نقش زیاد است و تا کنون انواع مختلفی از بسته بندی پلاستیکی برای برند های مختلف تولید شده است. اما این طرح ها بار ها و بار ها توسط شرکت های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته و به چشم مشتریان آشنا است و دیگر نمی تواند آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. پس اگر به دنبال این هستید که برند خود را به یک برند منحصر به فرد تبدیل کنید؛ استفاده از این طرح ها نتنها کمکی به شما نمی کند بلکه به شخصیت برند شما نیز ممکن است؛ آسیب وارد کند. زیرا مهم ترین ویژگی یک برند خاص متمایز بودن و داشتن اِلمان اختصاصی و منحصر به فرد خود است.

پس لازم است که یک طراحی بسته بندی خلاقانه و کم نظیر برای برند خود تولید کنید تا شما را با دیگر برند هایی که در قفسه فروش وجود دارند؛ متمایز کند. استودیو فهار این امکان را برای برند هایی که می خواهند تبدیل به بهترین برند در زمینه خود شوند؛ فراهم آورده است. شما با مراجعه به آن ها می توانید یک طرح سفارشی و مخصوص به خود را ثبت کنید تا طراحان باتحربه آن ها اقدام به تولید و اجرایی کردن طرح مورد نظر شما کنند. برای این کار باید سعی کنید که ایده خود را برای طراحی بسته بندی پلاستیکی با جزئیات کامل بیان کنید تا طراح بتواند تصویر ذهنی که از بسته بندی ایده ال در ذهن شما است را در ذهن خود متصور شود.

همچنین می توانید برای بهبود و یا تکمیل ایده طراحی بسته بندی پلاستیکی خود از طراحان مجرب این مجموعه مشورت بگیرید. با این کار شما صاحب یک بسته بندی انحصاری خواهید شد که مانند آن در هیچ فروشگاهی وجود نخواهد داشت. از آنجایی که بسته بندی اولین فاکتوری است که مشتری آن را می بیند؛ شما می توانید با متمایز بودن نظر مشتریان را به برند خود جلب کنید و از برند های رقیب در فروش پیشی بگیرید. همچنین داشتن یک طراحی لیبل حرفه ای نیز به ارتباط بصری هرچه بیشتر مشتریان به شما کمک می کند که در این زمینه نیز این مجموعه خدمات ارزش مندی به شما ارائه می دهد.

نمونه طراحی بسته بندی پلاستیکی

انتخاب یک بسته بندی مناسب برای افرادی که تصویر واضحی از آن چه می خواهند در ذهنشان ندارند؛ کار بسیار سختی است. اما رفع این مشکل کار سختی نیست. برای حل شدن این مشکل نمونه طراحی بسته بندی پلاستیکی در سایت قراره گرفته تا افراد بتوانند آن ها را در سایت مشاهده کنند و با مرور این نمونه ها تصمیم گرفتن برای انتخاب یک بسته بندی پلاستیکی خوب، آسان تر خواهد شد. همچنین می توانید از این نمونه های موجود برای ثبت یک سفارش خاص برای برند خود ایده بگیرید و یا اگر ایده ای از قبل برای طراحی بسته بندی دارید؛ با مشاهده این نمونه ها می توانید ایده خود را تکامل و بهبود دهید.

یک طراحی بسته بندی پلاستیکی خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

بسته بندی پلاستیکی ایده ال باید در چند بخش به کیفیت بالایی رسیده باشد تا به بازده مناسبی برسد. یک طراحی بسته بندی پلاستیکی خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • دوام: مهم ترین کارایی و وظیفه یک بسته بندی پلاستیکی خوب در امان نگه داشتن محصول از آسیب دیدن و خراب (در مواردی فاسد) شدن است. بسته بندی باید به اندازه کافی قوی باشد تا محصول را از آسیب در هنگام حمل و نقل و جابجایی محافظت کند.
  • عملکرد: بسته بندی باید به راحتی باز و بسته شود و باید روش باز بسته شدن آن کاملاً متناسب با محصول طراحی شود. این موضوع احساس راحتی بیشتری به مشتریان می دهد و همچنین استفاده از بسته بندی را آسان می کند.
  • قابل بازیافت : بسته بندی باید از موادی ساخته شود که سازگار با محیط زیست بوده و قابل بازیافت باشد. سازگاری با محیط زیست و قابل بازیافت بودن از مواردی است که با مانور تبلیغاتی بر روی آن دادن می توانید مشتریان زیادی جلب کنید. این مورد در طراحی بسته بندی فست فود از اهیمت بیشتری برخوردار است.
  • برندسازی: بسته بندی باید به گونه ای طراحی شود که تصویر و ارزش های برند را منعکس کند و به راحتی برای مصرف کنندگان قابل تشخیص باشد. مینیمالیست بودن و واضح بودن معنای برند بسیار مهم است. برند باید به شکلی باشد که معنای آن را به راحتی مشتریان درک کنند.
  • اطلاعات: در طراحی بسته بندی پلاستیکی باید تمام اطلاعات لازم در مورد محصول، از جمله مواد تشکیل دهنده، ارزش غذایی، و دستورالعمل های استفاده را ارائه دهد. این کار به نوعی احترام به مشتری به شمار می آید. همچنین باعث می شود تا مشتری با اطمینان بیشتری از برند شما خرید کند. در طراحی لیبل لبنیات تمامی اطلاعات موردنیاز بر روی آن نوشته می شود.
  • جلوه بصری: بسته بندی باید از نظر بصری خیره کننده و برای مصرف کنندگان جذاب باشد، وطرح آن در قفسه خودنمایی کند. استفاده از رنگ ها و اِلمان های درست در طراحی سبب بولد شدن بسته بندی در بین دیگر محصولات موجود می شود.
  • توجیه اقتصادی: طراحی بسته بندی پلاستیکی باید طوری باشد که هزینه های تولید را به حداقل برساند و در عین حال تمام معیارهای فوق را رعایت کند. نباید بسته بندی باعث افزایش قیمت غیر منطقی محصول شود و همچنین نباید کم اهمیت شمرده شود. هزینه بسته بندی پلاستیکی باید متناسب با ارزش محصول باشد.
  • راحتی در حمل: در طراحی بسته بندی باید این موضوع را در نظر داشته باشید که قرار است بعد از خرید، این محصول حمل و جا به جا شود. طراحی بسته بندی در تهران برای همه محصولات امکان پذیر نیست. پس باید به شکلی طراحی شود که جا به جایی آن سخت نباشد. تعبیه قسمتی به عنوان جای دست برای محصول کمک زیادی به آسان شدن جا به جای آن می شود.
  • به طور کلی، یک طراحی بسته بندی پلاستیکی خوب باید عملکرد، پایداری، نام تجاری، اطلاعات، زیبایی شناسی و مقرون به صرفه بودن را متعادل کند تا بسته ای ایجاد کند که برای مصرف کنندگان موثر و جذاب باشد.
4.5/5-(2امتیاز)

مطالب مشابه