تبلیغات نمایشی: تمام آنچه که باید بدانید!
تبلیغاتی که در رادیو و تلویزیون به سمع و بصر مخاطبین میرسد، با توجه به هزینههای گزافی که در قبال پخش هر تبلیغ از تبلیغکننده دریافت میکند، به نظر میرسد مناسب کسب و کارهای کوچک نباشد. با حضور گسترده اینترنت و استفاده وسیع مردم در اقشار مختلف جامعه، شیوه تبلیغات نیز دستخوش تغییرات شگرفی شده است. در این مقاله به بررسی تبلیغات نمایشی که یکی از بسترهای تبلیغات برپایه وب و اینترنت هستند میپردازیم و هر آن چیز که در مورد این نوع از تبلیغات باید بدانید را مطرح میکنیم.
خدمات تخصصی
استـــودیو فهـــار
ساخت لوگو موشن صبا باطری توسط استودیو توسعه برند فهار
در پایین برای شما یک نمونه لوگو موشن از شرکت باطری سازی صبا باطری که توسط استودیو توسعه برند فهار، طراحی و تدوین شده را آورده ایم.
تبلیغات نمایشی چیست؟
منظور از تبلیغات نمایشی، ارائه روشیهایی به منظور جذب مخاطب در وبسایتها، رسانههای دیجیتال و سایر بسترهای رسانه اجتماعی است. هرگونه تبلیغ متنی، تصویری و یا ویدئویی که به تشویق کاربر به کلیک روی صفحه نمایش و در نهایت بازدید او از بنر یا آگهی تبلیغاتی و انجام اقدامی مثل خرید از سایت منتهی شود، تبلیغات نمایشی نام دارد.
گروههای تبلیغات نمایشی و تبلیغات آنلاین در ازای هر کلیک (CPC)، باتوجه به رقم تعیین شدهای، هزینه و تعرفهای مشخص تعیین میکنند. در این صورت با هر کلیکی که کاربر بر روی تبلیغ شما میکند، موتورهای جستوجو با محاسبه تعداد کلیکها هزینهای را بابت آنها از گروه صاحب تبلیغ دریافت میکنند.
از تبلیغات نمایشی همچنین میتوان برای کمپینهای هدفگیری مجدد استفاده کرد. منظور جایی است که تبلیغات به کاربرانی که قبلا از وب سایت خاصی بازدید کرده اند، ارائه می شود. هدف این است که آنها را مجددا هدف قرار دهید و تشویق کنید تا برای انجام همان کار (یا اقدامی در مرحلهای متفاوت) به وب سایت بازگردند.
طراحی استاپ موشن صنایع غذایی و گوشت سمینتال
در پایین برای شما یک نمونه طراحی استاپ موشن صنایع غذایی و گوشت سمینتال که توسط استودیو توسعه برند فهار طراحی و تدوین شده است را آورده ایم.
انواع تبلیغات نمایشی
تبلیغات نمایشی شما میتواند در اشکال و انواع مختلفی باشد که شامل موارد زیر است:
تبلیغات بنری
از جمله قدیمی ترین و سنتی ترین انواع تبلیغات نمایشی، میتوان از بنرهای تبلیغاتی یاد کرد که معمولا در بالای وب سایتها در قالب “بنر” ظاهر میشوند.
تبلیغات بینابینی
این تبلیغات به عنوان صفحات و در برابر کاربران قبل از اینکه به صفحه اصلی درخواست شده هدایت شوند، ظاهر میشوند.
رسانه غنی
این تبلیغات شامل عناصر تعاملی مانند عناصر ویدئویی، صوتی و قابل کلیک میشوند.
تبلیغات ویدئویی
بستر تبلیغاتی آپارات و همچنین شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک راه جدیدی را برای بازاریابان باز کرده است. تبلیغات ویدئویی به شما این امکان را میدهد که به مخاطبان خود دسترسی پیدا کرده و در سطح شخصی با آنها ارتباط برقرار کنید چرا که آنها مخاطب عام نیستند و مخاطب خاص محصول شما هستند که به شکل دستچین شده تبلیغ شما برای آنها قابل رویت است، در این صورت ارزش سرمایهگذاری را دارند.
چگونه میتوانیم تبلیغات نمایشی موثری داشته باشیم؟
با توجه به این که 11 درصد از کاربران اینترنت در حال حاضر تبلیغات نمایشی را مسدود کردهاند و بسیاری دیگر تنظیمات خود را به گونهای قرار دادهاند که تبلیغات نمایشی اصلا برایشان قابل رویت نباشد، بنابراین باید سخت کار کنید تا مطمئن شوید که اگر اقدام به تولید و انتشار یک تبلیغ نمایشی کردهاید کاربران روی آن کلیک میکنند و آن را میبینند یا خیر. لازم به ذکر است برای ارائه تبلیغات نمایشی موثر میتوانید از نظر متخصصان و کارشناسان خبره در بخش دیجیتال مارکتینگ آژانس تبلیغاتی فهار بهرهمند شوید و با آنها مشورت نمایید. اگر میخواهید خوش بدرخشید و چند برابر آنچه هزینه میکنید را به دست آورید، خدمات ارزنده این آژانس را از دست ندهید. ما کنار شما هستیم تا بهترین نتیجه از تبلیغات حاصل شود و کسب و کار پر سود و رونقی داشته باشید.
در ادامه به بررسی 4 نکته طلایی در ارتقا تبلیغات نمایشی میپردازیم:
1. ساختار
اساس تبلیغات نمایشی خوب ساختار آن است. تحقیقات انجام شده بر روی تاثیر تبلیغات بر کاربران میگویند که تبلیغات نمایش داده شده باید “از محتوای معمولی صفحات وب قابل تشخیص باشند و واحد تبلیغات باید دارای مرزهای مشخص باشد و با محتوای عادی وب اشتباه نشود.”
بنابراین، باید مطمئن شوید که تبلیغات شما دارای ساختار قوی و در عین حال انعطاف پذیر برای تناسب با هر قالب باشد.
برای انجام این کار، به عناصر اساسی تبلیغات نمایشی فکر کنید. هر تبلیغ باید شامل چهار جزء اصلی باشد:
- لوگو یا نام شرکت شما
- گزاره ارزشی
- تصویر یا نمای تصویری از خدمات شما
- یک دکمه CTA
- رنگ
در تفکر طراحی، رنگ بسیار مهم است زیرا برای جلب توجه افراد و برانگیختن احساسات استفاده میشود. مردم همچنین رنگبندی شما را با نام تجاری شما مرتبط میکنند. مثلا با شنیدن کلمه پفک نمکی یا کوکاکولا به یاد جلد قرمز رنگ آن بیافتید.
روانشناسی پشت رنگ جذاب است و چیزی است که هنگام طراحی تبلیغات باید به آن توجه کنید. به عنوان مثال، مردان و زنان ترجیحات رنگ متفاوتی دارند.
به عنوان یک قاعده کلی، پالت رنگ شما باید محدود به یک گروه رنگ خاص باشد. شما باید دو یا سه رنگ اصلی را برای استفاده در تبلیغات نمایشی خود انتخاب کنید. اگر از رنگین کمان رنگ استفاده کنید، بیننده نمیتواند روی موارد مهم تمرکز کند.
2. تایپوگرافی
تایپوگرافی یکی دیگر از عناصر طراحی در تبلیغات نمایشی است که توجه کاربر شما را به مهمترین اطلاعات جلب میکند.
“مهمترین چیزی که باید داشته باشید سلسله مراتب تایپوگرافی واضح و خوانا است. مهم نیست که تصاویر بصری شگفت انگیزی دارید زیرا اگر مخاطبان شما نتوانند پیام شما را بخوانند یا درک کنند پس روی تبلیغ شما کلیک نمیکنند. ”
نوع حروف نیز تأثیرگذار است. تعداد نامحدودی فونت وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید. اما این به آن معنا نیست که شما باید از چندین فونت مختلف در تبلیغات نمایشی خود استفاده کنید.
3. سادگی
آیا تا به حال در مورد اصل KISS چیزی شنیده اید؟ این عبارت به معنی حفظ سادگی مفهوم است.
بدیهی است که تبلیغات نمایشی ماهیت سادهای دارند. شما قرار نیست کل نام تجاری خود را در یک تبلیغ x250 300 جا دهید. بنابراین، شما باید آن را ساده نگه دارید. باید پیام خود را به وضوح و به سرعت منتقل کنید.
یکی دیگر از راه های طراحی ساده در تبلیغات نمایشی شما این است که طراحی کل کمپین را یکپارچه کنید. هرچه سادهتر باشد و مخاطب را مستقیم به سمت کلیک کردن بر روی آن هدایت کند، بیشترین تعداد کلیک را هم به دنبال خواهد داشت. تجسم کنید مخاطب از بین آن حجم از رنگ و نوشته و عکس چگونه جذب محتوای بنر شود و بر روی آن کلیک کند؟ در این صورت هرچه سادهتر باشد، تمایل مخاطب به باز کردن آن بیشتر خواهد شد.
4. تصاویر سفارشی و گرافیک
هرگز نباید از تصاویر برای پر کردن فضا استفاده کنید. میدانید که تصاویر در بازاریابی ضروری هستند. و اساس تبلیغات نمایشی، همانطور که از اسم آن بر میآید، نشان دادن و نمایش تصاویر است اما گمان نکنید که هرچه پیچیدهتر باشند، تاثیرگذاری بیشتری نیز به دنبال خواهند داشت.
تصاویر اطلاعات ارزشمندی را منتقل میکنند و باعث جلب توجه میشوند. تاثیری که تصاویر این تبلیغات میگذارد این است که شما را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول کنجکاو میکند. انتخاب تصاویر باید کاملا هدفمند و در جهت معرفی و تبلیغات انجام شود و زیاد از حد پیچیده کردن آن فقط کار را خرابتر میکند.
مقایسه تبلیغات کلیکی (PPC) و تبلیغات نمایشی
تفاوت اصلی بین تبلیغات نمایشی و تبلیغات کلیکی در هدف است. تبلیغات نمایشی تقاضا را ایجاد میکنند، اما تبلیغات کلیکی بر اساس پاسخ به یک تقاضای سرچ شده ظاهر میشوند.
شما به عنوان تبلیغ کننده باید شرایطی را که خریداران و مخاطبان مورد نظر شما در جستجوی آن هستند شناسایی کنید. تبلیغات کلیکی برای افزایش فروش و مشاهده یک بازگشت سرمایه عظیم بسیار مناسب هستند.
از سویی دیگر، تبلیغات نمایشی به منظور آگاهی بیشتر به مخاطب تولید میشوند و در انواع PPC و CPM قابل بارگذاری هستند.
تبلیغات نمایشی معمولا هنگام وبگردی کاربر در مقابل او ظاهر میشود. ممکن است که او حتی به دنبال محصول شما نباشد اما با دیدن بنر تبلیغاتی شما بر روی آن کلیک کند. ممکن است کاربر نداند شما چه کسی هستید یا به محصول شما نیاز دارد، بنابراین وظیفه شما به عنوان تبلیغ کننده این است که به او نشان دهید که به آنچه شما به او پیشنهاد میدهید نیاز خواهد داشت. در این مرحله از بازی، شما سعی در فروش فوری ندارید، بلکه محتوای ارزشمندی را ارائه میدهید که به ایجاد آگاهی کمک میکند.
تبلیغات نمایشی شما چگونه باشد که بتوانید پول بیشتری را ذخیره کنید؟
همانطور که در تعریف این نوع تبلیغات گفتیم، به ازای هر کلیک کاربر بر روی تبلیغات نمایشی شما هزینهای از شما دریافت میشود. در ذیل نکاتی را به طور موردی عنوان کردیم که با رعایت آنها بتوانید هزینه بیشتری را ذخیره کنید.
- با نوشتن کپی تبلیغ بهتر، CTR را افزایش دهید
- از افزونهها برای افزایش بیشتر CTR استفاده کنید
- تنظیمات مکانیابی کمپین خود را تنظیم کنید
- یک گزارش تعارض کلمه کلیدی منفی ایجاد کنید
- کلمات کلیدی جدید برای هدف بیابید
- هدف یابی دستگاه را بررسی کرده و پیشنهادات را برای موبایل بهینه کنید
- آزمونهای A/B خود را به پایان برسانید
- زمان واقعی را صرف کار در حساب های PPC خود کنید
- مکان یابی را فراموش نکنید
- از قدرت و جادوی کلمات کلیدی منفی بهرهمند شوید
- مناقصه خودکار را اجرا کنید
- به مکانهای پیش فرض توجه کنید
- افراد را به صفحه اصلی بفرستید
- اهداف خود را برای تنظیم بودجه خود تعیین کنید
- حساب های گوگل ادز و آنالیتیک خود را متصل کنید
- به بودجه خود پایبند باشید
- شبکه نمایش گوگل را برای موارد بعدی ذخیره کنید
- مکان های خاص را هدف قرار دهید
- در نتایج جستجو موقعیت پایینتری را هدف قرار دهید
- کلمات کلیدی و کلید واژههای بلند یا به اصلاح دم دراز را امتحان کنید
- ایجاد کمپین های خاص را از یاد نبرید
- نظارت و تنظیم را در الویت قرار دهید
سخن پایانی
تبلیغات نمایشی کارآمدتر از اکثر گزینههای دیجیتالی موجود هستند چراکه این تبلیغات از نظر بصری جذاب بوده و پیام برند شما را بدون مزاحمت منتشر میکند. وقتی تبلیغات نمایشی را با سایر تکنیک های بازاریابی ترکیب میکنید، میتوانید با مشتریان بالقوه در تمام مراحل کسب و کار خود ارتباط برقرار کنید. نظر شما چیست؟ به نظر شما این نوع تبلیغات تا چه حد در موفقیت کسب و کارتان تاثیرگذار خواهد بود؟ از همراهی شما صمیمانه ممنونیم.
مطالب مشابه
تایپوگرافی چهره زیبای برند شما
در این مقاله میخواهیم پیرامون مفهوم و اهمیت تایپوگرافی یا هنر حروف چینی، صحبت کنیم. در تایپوگرافی، تایپ و تصویر
رابط کاربری UI، کاربران تان را به مشتری تبدیل می کند!
UI لایهی گرافیکی لذت بخش سایت رابط کاربری که به آن UI نیز میگویند، بهطور کلی بر روی ظاهر یک
تجربه کاربری یک کلیک سرنوشتساز
تجربهی کاربری یک کلیک سرنوشتساز تجربه کاربری User Experince که به زبان سادهتر، به آن UX میگویند یک مفهوم پیچیده
استفاده بیزنسی از کلاب هاوس و بررسی چگونگی آن
نحوه استفاده بیزنسی از کلاب هاوس آیا کلاب هاوس اپلیکشنی برنامه ریزی شده فقط برای تفریح و سرگرمی و