تیم تبلیغاتی حرفه ای و ایده آل

تیم تبلیغاتی حرفه ای و ایده آل

شاید تا به الان به فکر انتخاب یک تیم تبلیغاتی حرفه‌ای نبوده باشید. اما دقیقا در عصری قرار داریم که آژانس‌های برندینگ و تیم‌های تبلیغاتی در جایگاه مطمئن و پر تقاضای خود قرار دارند. همه ما می‌دانیم که تبلیغات به معنای روش‌ها و کارهایی است که برای فروش و معرفی خدمات یا محصولات به عموم مردم به کار می‌روند. اما این تنها یک تعریف یک خطی است. در حالی که پروسه‌ی بازاریابی و تبلیغ کردن برای برند، مانند مسیری به سوی هدف است. که باید برای پیمودن آن، به نقشه راه و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مجهز بود. اینجا است که تیم تبلیغاتی حرفه‌ای و ایده‌آل اهمیت پیدا می‌کند. چرا که این مسیر شامل، هدف‌گذاری اصولی بر روی مخاطبان، تعریف و طراحی محصول و خدمات و به اشتراک‌گذاری آن‌ها از کانال‌های مختلف می‌باشد.


آگاهی در مورد تیم‌های تبلیغاتی به شما کمک می‌کند که بتوانید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. در عین حال برای کسانی‌که به زمینه تبلیغات و بازاریابی علاقه دارند نیز آگاهی با سیستم استودیوهای تبلیغاتی خیلی مفید است. ما نیز در این مقاله بر روی کارهای یک تیم تبلیغات و خدماتی که ارائه می‌دهند خواهیم پرداخت. با ما تا پایان همراه باشید.

 

ساختار یک تیم تبلیغاتی
ساختار یک تیم تبلیغاتی برحسب جایگاه اشخاص

ساختار یک تیم تبلیغاتی

تیم‌های تبلیغاتی به چند زیرمجموعه کوچک‌تر قابل تقسیم هستند که هر کدام در بخش‌های جداگانه فعالیت  دارند. ساختار کل تیم بدین شکل است که هر کدام مانند پازلی در کنار هم قرار می‌گیرند و یک تیم کامل شامل چندین متخصص از زمینه‌های مختلف می‌باشد. از مدیر خلاق و تخصصی گرفته تا حسابدار تیم، همه در کنار هم مشغول به کار خواهند شد. دپارتمان‌های مختلف تیم حرفه‌ای تبلیغاتی شامل موارد زیر می‌باشد:

  • مدیریت (management): این دپارتمان بر روی اهداف، چشم‌اندازها و ماموریت‌های کسب وکار تمرکز دارند. از یک تا دو نفر تا 10 نفر می‌توانند در این بخش مشغول به کار باشند.
  • خدمات حساب (account services): خط ارتباطی میان مشتری و تیم تبلیغاتی به حساب می‌آید. مسولیت‌های این دپارتمان نیز، ملاقات با مشتری‌ها، مذاکره در مورد شرایط کمپین‌های تبلیغاتی و ایجاد یک برنامه ارسال و تحویل است.
  • تحقیق و بازاریابی (research and marketing): جمع آوری اطلاعات و داده‌های مورد نیاز برای طراحی بهتر کمپین‌ها ضروری است. این دپارتمان برای این است که اطمینان حاصل کنند که آیا پیام برند به طور موفقیت‌آمیز به مشتریان منتقل شده است و آیا کمپین موفق عمل کرده است.
  • بخش مالی (Financial): اداره بخش بودجه در هر تیم تبلیغاتی خیلی مهم است. تیمی که شما برای تبلیغات و بازاریاب انتخاب می‌کنید باید در جهت سودآوری و صرفه جویی در منابع مالی شما کار کنند. رسیدگی به حقوق کارکنان تیم، بودجه داخلی و هزینه‌های آژانس بر عهده این دپارتمان است.
  • بخش رسانه (media): کانال‌های رسانه‌ای برای طراحی و به کار بردن کمپین‌ها را مشخص کنید. این روزها پلتفرم‌های رسانه‌ای برای تبلیغات شامل تلویزیون، رادیو، بیلبورد، روزنامه، سایت، شبکه‌های اجتماعی و … می‌باشد. شناسایی پتانسیل‌ها و هدف قرار دادن مخاطبان از این کانال‌ها بخش مهم دیگر ساختار تیم‌های تبلیغاتی است.
  • تیم تولید‌کننده محتوا و خدمات گرافیکی (creator): این دپارتمان نیز تولید محتوا برای کسب و کار را برعهده دارد. مهارت‌های خاص افراد این بخش برای ایجاد محصول مورد درخواست مشتری به کار می‌رود. کارهای گرافیکی و تولید محتوای این تیم باید هم مورد تایید شرکت باشد و هم مشتری را به خود جذب کنند. منظور از افراد مشغول به کار در این دپارتمان، موارد زیر است:
  • مدیر
  • کپی رایتر
  • ویراستار
  • هنرمندان دیجیتال
  • طراحان گرافیک
  • عکاسان
  • ویراستار عکس
  • ویراستار ویدیو
  • فیلمبردار
  • بخش تولید (production): این بخش نیز ورودی‌های دپارتمان‌های قبل را به واقعیت و عمل تبدیل می‌کند. ارتباط موثر میان این بخش با دپارتمان رسانه، برای این است که انواع بسترهای دیجیتال و فیزیکی برای کمپین‌ها مشخص شود.
در یک تیم تبلیغاتی نهایتا این مدیر و رهبر آن تیم است که سرنوشت بازاریابی را مشخص می کند.
در یک تیم تبلیغاتی نهایتا این مدیر و رهبر آن تیم است که سرنوشت بازاریابی را مشخص می کند.

 

تبلیغات مبتنی بر یافتن مشتری

منظور از تبلیغات مبتنی، تبلیغاتی است که رویکرد خاصی مطابق با اهداف برند برای آن تعریف می‌شود. در این میان تبلیغات مبتنی بر یافتن مشتری، رویکردی است که به منظور دستیابی به مشتریان بالقوه با احتمال بالای خرید به کار می‌رود. تعریف مشتریان، مکان حضور آن‌ها، علایق و سلایق آن‌ها، در فروش بهتر و به ثمر رسیدن تبلیغات بسیار موثر است. برای همین تیم‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی از این روش بسیار استفاده می‌کنند. حتی می‌توان تبلیغات مبتنی بر مکان را نیز راهی برای پیدا کردن خریداران و مشتریان بالقوه دانست. به‌عنوان مثال شما به افراد مسافر در سرمای زمستان، پیام رزرو کلبه‌های گرم شبانه با قیمت مناسب ارسال می‌کنید. در این‌جا دقیقا نیاز و درخواست مشتری مورد هدف قرار گرفته شده است.

شرکت های تبلیغاتی موفق در ایران

تبلیغات یک پروسه چندبخشی و پیچیده است و تیم تبلیغاتی به مجموعه دپارتمان‌ها و افرادی گفته می‌شود که در طراحی و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی موفق نقش دارند. برای همین تمامی کسب و کارها و برندها از کوچک و بزرگ که خدمات یا محصولی برای ارائه دارند، به یک تیم بازاریابی و تبلیغاتی در کنار خود نیاز خواهند داشت. در داخل کشور خودمان شرکت‌های تبلیغاتی در عرصه برندینگ و بازاریابی مشغول به کار هستند. اگر می‌خواهید ویژگی‌های یک شرکت تبلیغاتی موفق در ایران را بدانید، چند نکته را مد نظر داشته باشید:

  • خدمات تیم را به دقت بررسی کنید
  • نمونه کارهای آن‌ها منبع خوبی برای بررسی کیفیت و لول کاری‌شان است
  • از به روز بودن تیم و ساختار و عملکرد آن‌ها اطمینان حاصل کنید
شناسایی مشتریان بالقوه در بازاریابی دیجیتال، وجه تمایز و پیشرفت یک برند در برابر رقابا است.
شناسایی مشتریان بالقوه در بازاریابی دیجیتال، وجه تمایز و پیشرفت یک برند در برابر رقابا است.

خدمات تیم تبلیغاتی

خدمات آژانس تبلیغاتی به تمام کارها و خروجی‌هایی گفته می‌شود که از ساختار آن انتظار می‌رود دیده شود. حتی می‌توان خدمات شرکت‌های تبلیغاتی را نیز به چند زیرمجموعه دیگر تقسیم‌بندی کرد. ارائه خدمات یکپارچه تبلیغات، خدمات برندینگ، خدمات بازاریابی، خدمات ریدیزاین، خدمات تولید محتوا، خدمات تبلیغات محیطی و … بخش‌هایی از این خدمات به حساب می‌آیند. حتما در انتخاب شرکت تبلیغاتی به لیست خدماتی که ارائه می‌دهند نگاه کنید. اینجا است که متوجه خواهید شد، آیا این تیم می‌تواند مشکلات و مسائل مورد نیاز شما را شناسایی، برطرف و برآورده کند یا خیر. بهترین خدمات تبلیغاتی موردی است که بتواند با کمترین هزینه، بیشترین میزان بازدهی و جذب مشتری و سود را به همراه داشته باشد. حال برای تبلیغات روش‌های مختلفی به کار می‌رود.

از تبلیغات سنتی و نمایش تیزر تبلیغاتی در تلویزیون گرفته تا تبلیغات دیجیتال و طراحی لوگو و ساخت موشن گرافیک. یعنی خدمات تیم حرفه‌ای تبلیغات، عرصه‌های زیر را در برمی‌گیرد:

  • تبلیغات سنتی
  • تبلیغات محیطی
  • تبلیغات مدرن
  • تبلیغات مبتنی بر وب
  • تبلیغات دیجیتال

ما در اینجا به برخی از متداول‌ترین و مهم‌ترین خدمات تیم تبلیغاتی حرفه‌ای اشاره خواهیم کرد.

تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی به هر آنچه که در سطح شهر و محیط زندگی خود مشاهده می‌کنید و نقش تبلیغاتی دارد، گفته می‌شود. حتما تا به الان خود شما نیز بارها جذب بیلبوردهای جذاب میان راهی یا تبلیغات دیواری سطح شهر، به روی وسایل نقلیه و … شده‌اید. البته این رشته از خدمات تیم تبلیغاتی حرفه‌ای را تحت عنوان تبلیغات خارج از خانه نیز می‌شناسند. این دقیقا جایی را نشانه می‌گیرد که شما با دیگر روش‌های تبلیغاتی به آن دسترسی ندارید.

فکرش را بکنید که در ورودی شهر، در مورد خدمات هتل و مراکز اقامتی یک بیلبورد مشاهده کنید. مطمئنا نام آن در ذهن مشتری خواهد ماند. احتمال زیادی هم وجود دارد که شماره تماس هتل را بر روی گوشی خود ذخیره کند.  تبلیغات محیطی اگرچه فروش بیشتر و هدف قرار دادن مشتری را به دنبال دارد. اما از نظر گرفتن مجوز و هزینه نصب و نمایش محدودیت‌ها و سختی‌هایی نیز به همراه دارد.

ساخت بنر جهت درج در پل های هوایی

طراحی و ساخت بنر جهت درج در پل‌های هوایی یکی از بهترین کارهایی است که یک تیم تبلیغاتی می‌تواند برای یک کسب و کار انجام دهد. پل عابر پیاده برای مکان‌هایی ساخته می‌شود که نیاز به تردد افراد پیاده وجود دارد. به‌عبارتی این مکان‌ها پتانسیل شلوغی و جمعیت را دارند. برای همین مدیران تبلیغات و متخصصان بازاریابی، به چشم یک فرصت به این قضیه نگاه می‌کنند. خلاقیت و نوآوری در طراحی بنرهای پل پیاده خیلی مهم است.

افراد سواره تنها چند ثانیه به بنر شما نگاه خواهند کرد. یک تصویر خلاقانه و جذاب به همراه یک جمله کوتاه و شعارگونه در کنار نام برند می‌تواند یک بنر موفق برای برند شما باشد. ابعاد یک بنر و اندازه فونت و کیفیت بالای تصاویر به کار رفته در آن خیلی مهم است. این بنر قرار است که از فاصله‌های چند صد متری دیده شود. شاید لازم باشد از یک داستان‌سرای برند برای انتخاب نوشتار روی برند کمک بگیرید.

طراحی گرافیک
طراحی گرافیک

طراحی خاص و حرفه ای

منظور از خدمات طراحی خاص و حرفه‌ای، این است که تیم بتواند چیزی فراتر از نوشته، عکس، تصویر و انیمیشن ارائه دهد. این جنبه از تیم تبلیغاتی حرفه‌ای از زیبایی‌شناسی گرفته تا لایه‌های زیرین تبلیغات، ارائه و چاپ و گرفتن بازخورد را در دستور کار خود دارند. حواستان باشد، درگیر کردن و جذب مشتری به محصولات و خدمات برند، فراتر  از ارسال نسخه‌های چاپی و جملات معمولی و تصایر رنگی است. الان مسئله مهم‌تر درگیر احساسات و هدف قرار دادن حواس 5 گانه آن‌ها است. این جدیدترین مسئله در دنیای تبلیغات برند است که طراحان حرفه‌ای را از طراحان آماتور جدا می‌کند.

بیلبورد , تابلو , اگهی نامه و …

طراحی، چاپ و نصب تابلو شرکت یا محل کسب و کار یکی دیگر از خدمات تیم‌های تبلیغاتی است. قدرت تابلو و بیلبورد تبلیغاتی در بازاریابی محیطی را نباید دست کم گرفت. یک تابلو زیبا و جرفه‌ای ، همیشه در دید ناظران و افراد در حال رفت و آمد است. برای همین امکان ماندگاری برند شما در ذهن مشتریان بسیار بالاتر خواهد بود. طراحی، چاپ و نصب بیلبورد سه مسئله بسیار مهم هستند که باید توسط شرکت تبلیغاتی مورد بررسی و سنجش قرار بگیرد. محل نصب بیلبورد و مکان‌های هدف را ابتدا مشخص کنید.

هرچه ازدحام عابر پیاده، ترافیک، وجود چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و چهارراه‌ها در محل نصب بیشتر باشد، بهتر است. چرا که ورودی‌های مختلف از انشعابات مختلف را به خود جذب می‌کند و این یعنی بیلبورد و بنر شما بیشتر دیده خواهد شد. نکات مهمی در مورد طراحی بیلبورد، تابلو و آگهی‌نامه وجود دارد که بهتر است بدانید:

  • شناسایی ایده‌های تازه و الهام گرفتن از نمونه‌های موفق خارجی
  • استفاده از عکس‌های با کیفیت بسیار بالا
  • متون و نوشتار کوتاه و کاملا واضح و جذاب
  • استفاده از رنگ‌های مناسب و جذاب
  • ارتباط کامل بیلبورد و تابلو با نوع کسب و کار
  • مشخص کردن هدف تبلیغ (به دنبال جذب مشتری، فروشنده، نیروی کار یا چه چیزی هستید؟)

طراحی لوگو

طراحی لوگوی حرفه‌ای و اصولی به مخاطبان و مشتریان توضیح می‌دهد که شما چه کسی هستید و چه پیامی برای آن‌ها دارید. به کار بردن لوگو در تبلیغات سبب می‌شود که ارتباط میان برند و مشتریان عمیق‌تر شود. در واقع ارتباط میان شما و مشتریان هدف قوی‌تر می‌شود و بازخوردهای باورنکردنی را از آن‌ها دریافت خواهید کرد. شاید الان ذهن شما درگیر تعرفه طراحی لوگو باشد اما به شما 10 دلیل ارائه می‌دهیم که چرا خدمات تیم تبلیغاتی حرفه‌ای باید شامل طراحی لوگو نیز باشد:

  • اولین برخورد مشتریان و برند است
  • با حفظ مشتریان وفادار، مشتریان جدید را جذب می‌کند
  • شخصیت و هویت منحصر بفرد شرکت را شکل می‌دهد
  • برندسازی را بهبود می‌بخشد
  • با مخاطبان شما ارتباط می‌گیرد و پیام برند را منتقل می‌کند
  • برنامه‌ریزی و استراتژی‌های تبلیغات را آسان‌تر می‌سازد
  • تعریف محتوا و نوع مناسب برای ارائه را راحت‌تر می‌کند
  • شما حرفه‌ای تر به نظر خواهید رسید
  • ثبات و دوام به برند می‌بخشد
  • یک پیام واحد و بسیار مهم را از سوی شما به دیگران انتقال می‌دهید حتی مواقعی که خودتان حضور ندارید.

نمونه لوگو های طراحی شده در استودیو توسعه برند فهار

در ادامه تعدادی از لوگو های طراحی شده توسط استودیو توسعه برند فهار را برای شما آورده ایم.

طراحی لوگوی عسلیوم
طراحی لوگوی عسلیوم توسط استودیو توسعه برند فهار
طراحی لوگو برای مواد غذایی یاشیل قطره
طراحی لوگوی شرکت یاشیل قطره
طراحی لوگوی آرکا باطری
طراحی لوگوی آرکا باطری
طراحی لوگوی نامزی فود
طراحی لوگوی نامزی فود

 

جمع بندی)

دیدید؟ شما هم به یک تیم تبلیغات حرفه‌ای در کنار خود نیاز دارید. نه برای این‌که بتوانید محصولات خود را معرفی کنید و مردم شما را بشناسند. بلکه برای این‌که بتوانید مشتریان بالقوه را پیدا کنید و از میان آن‌ها خریداران واقعی را جذب کنید. در این صورت فروش بیشتر و محبوبیت برای خود و شرکت‌تان به ارمغان بیاورید. ما به شما ساختار یک شرکت تبلیغاتی را به همراه تعریف و بخش‌های مختلف و خدمات آن‌ها ارائه دادیم. الان خیلی راحت‌تر می‌توانید آژانس‌های تبلیغاتی موفق و حرفه‌ای را از موارد آماتور و معمولی تشخیص دهید. برای کسب اطلاعات کامل‌تر در مورد خدمات بیشتر تیم تبلیغاتی از جمله ریدیزاین لوگو و خدمات بسته‌بندی محصولات می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مشابه