نقش گرافیک سایت در جذب مخاطبان چیست؟

نقش گرافیک سایت در جذب مخاطبان چیست؟

داشتن یک وب سایت بهترین راهکار برای تبلیغات و شناساندن کسب و کار خود به جامعه هدف است. اما با این حال زمانی می تواند در پیشرفت یک حرفه دخیل باشد که کاربران زیادی را جذب نماید. عوامل زیادی در ترغیب نمودن کاربر به سمت یک وب سایت وجود دارد که از تاثیر گذار ترین آن می توان به گرافیک اشاره نمود. این آیتم اگر به درستی طراحی گردد می تواند با بالا بردن جذابیت سایت، مخاطبان زیادی را به سمت وب سایت بکشاند. در ادامه این مطلب قصد داریم قدری در مورد نقش گرافیک سایت در جذب مخاطبان صحبت نماییم، لطفا تا انتها با ما همراه شوید.

منظور از گرافیک سایت چیست؟

اگر وب سایتی را تازه راه اندازی نموده‌ اید و سعی دارید که صفحه آن در رتبه بندی ها مورد بازدید قرار بگیرد و ترافیک زیادی را ایجاد کنید از نقش و عملکرد گرافیک غافل نشوید. یک وب سایت هر اندازه هم که از نظر برنامه نویسی، کد نویسی و محتوا وضعیت خوبی داشته باشد اما می توان گفت که این گرافیک است امتیاز نهایی به سایت می دهد و رتبه خوب یا بد آن را تعیین می کند. گرافیک می تواند وب سایت شما را در موتورهای جستجو به سمت رتبه بندی های بالا سوق دهد.

البته قرار گرفتن در جایگاه مناسب در صورتی امکان پذیر است که گرافیک خاص، جذاب و با کیفیت باشد. طراحی نمودن چیدمان صفحه و قالب سایت با استفاده از نرم افزار هایی مانند فتوشاپ و کرول را گرافیک می گویند. به بیانی دیگر، گرافیک در برگیرنده ترکیب رنگ‌ ها، چیدمان تصاویر، سایز قلم، رنگ قلم، طراح لوگو، بنرهای تبلیغاتی و … می باشد. از آنجایی که نقش گرافیک سایت در جذب مخاطبان کاملا مشهود و بی بدیل است بایستی طراحی آن با نهایت دقت و البته کاملا تخصصی انجام بگیرد. به همین دلیل بهتر است که طراحی گرافیک یک سایت به دست افرادی که از دانش و تخصص کافی در این زمینه برخوردار هستند سپرده شود.

تاثیر گرافیک سایت در جذب مخاطب

تاثیر گرافیک سایت در جذب مخاطب

هر چه که گرافیک و جلوه بصری سایت جذاب تر باشد مخاطب بیشتر به سمت آن کشیده می شود. یک گرافیک خوب می تواند مفهوم حرفه ای و خلاق بودن طراح وب سایت را ذهن مخاطب حک نماید و این تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت و عملکرد سایت خواهد گذاشت. گرافیک خلاقانه نه تنها کاربران را به سمت و سوی وب سایت می کشاند بلکه موجب می گردد تا در موتورهای جستوگر نیز به خوبی دیده شود.

به همان اندازه که یک گرافیک خلاق و زیبا می تواند مخاطب را مجذوب وب سایت نماید، اگر به طور غیر اصولی طراحی گردد می تواند تاثیری منفی بر روی عملکرد سایت بگذارد. بنابراین طراحی آن امری تخصصی است و بایستی توسط افرادی که اشراف کامل به مبحث گرافیک سایت دارند انجام بگیرد. با استفاده از ابزارهایی همچون فلش، فتوشاپ، کرول و … می توان طرح‌های گرافیکی خاص و منحصر به فردی را خلق نمود.

برخی از سایت ها همچون سایت های فروشگاهی می توانند از گرافیک بیشترین بهره را ببرند و محصولات و خدمات خود را در قالب تصاویر جذاب و زیبا به کاربران ارائه دهند. تصاویر، لوگوها، نمودارها، برشورها و … قادراند که جزئیات بسیار ریز را به نمایش بگذارند و نکته جالب این است که مردم به خوبی هم قادر به درک مفاهیم آن‌ ها خواهند بود. به بیانی دیگر در مواقعی که ایده ها را نمی توان با جملات بیان نمود استفاده از گرافیک بهترین گزینه است.

مهمترین نکاتی که برای بهتر شدن گرافیک سایت باید بدانید

افرادی که صاحب وب سایتی هستند و یا در زمینه طراحی وب سایت فعالیت می کنند می دانند که نقش گرافیک سایت در جذب مخاطب بسیار کلیدی و تاثیر گذار است. گرافیگ باید به گونه ای باشد که بتواند نظر مخاطب را به سوی کالا و یا خدمات ارائه شده جلب نماید. در واقع طراحی گرافیک از نظر رنگ، قلم، نحوه طراحی، تصاویر و … باید طوری باشد که مخاطب با میل و رغبت بیشتری به سمت وب سایت کشانده شود.

عناصر گرافیکی با ایجاد محتوای بصری می توانند به بهترین شکل ممکن پیام را به مخاطب منتقل نمایند. همچنین این آیتم می تواند بازدیدکنندگان را به ماندن در وب سایت ترغیب کند. اما سوالایی که در این زمینه مطرح می شود این است که چطور می توانیم گرافیکی جذاب برای برقراری تعادل بین ایده و مخاطب ایجاد کنیم. برای پاسخگویی به این سوال باید در هنگام طراحی یکسری نکات که منجر به بهتر شدن گرافیک سایت می شوند را پیاده سازی نماییم. در ادامه این مطلب به شرح پاره ای از این نکات خواهیم پرداخت:

مهمترین نکاتی که برای بهتر شدن گرافیک سایت باید بدانید

انتخاب رنگ مناسب

با کمک روانشناسی رنگ و تاثیر آن بر روی ذهن مخاطب می توان گرافیکی منحصر به فرد خلق نمود. به عقیده بسیاری از روانشناسان، رنگ‌ ها به طور ذاتی این توانایی را دارند تا احساسات مخاطبان را تحریک نمایند. به عنوان مثال استفاده از رنگ های روشن در بیشتر قسمت وب سایت حالتی کسل کننده و بی روح ایجاد می کند. از این رو با استفاده از ترکیب رنگ مناسب می توان واکنش بازدید کننده را تحریک نمود.

انتخاب قلم‌های خوانا

از دیگر آیتم‌هایی که نقش گرافیک سایت در جذب مخاطبان را پر رنگ تر می کند، انتخاب نوع قلم است. این نکته به ظاهر کوچک می تواند هماهنگی مناسبی را در تمام بخش‌های وب سایت ایجاد نماید. فونت و قلم فانتزی گرچه می تواند وب سایت را زیبا و جذاب تر کند اما اگر بیش از حد فشرده و یا سبک باشد تاثیری عکس در پی خواهد داشت و مخاطب را از پیام اصلی وب سایت دور می کند. قلم هر چه قدر ساده تر باشد نقش موثرتری را در دیده شدن وب سایت دارد.

انتخاب تصاویر جذاب

تصاویر نقش بسیار ارزنده ای را می توانند در طراحی یک وب سایت ایفا نمایند چرا که می توانند در ذهن مخاطب حک شوند. از این رو افرادی که می خواهند از طریق عناصر گرافیکی توجه مخاطبان را به وب سایت جلب کنند بایستی بر روی تصاویر با کیفیت و جذاب تمرکز بیشتری نمایند. انتخاب تصاویر واقعی به همراه یک ترکیب رنگ مناسب در پس زمینه وب سایت به خصوص صفحه اصلی آن می تواند ترافیک سایت را بهبود ببخشد. همچنین بهتر است که از تصاویر کم حجم و بهینه استفاده شود تا هم کار گرافیکی را کمتر نماید و هم این که سایت را زیباتر از آنچه که هست نشان دهد.

توجه به فولد سایت

از دیگر نکاتی که شما عزیزان باید آن را مد نظر قرار دهید فولد سایت است. فولد می تواند در قسمت بالا و یا پایین سایت قرار بگیرد که هر چه چیدمان آن مرتب و هم تراز تر باشد بهتر می تواند توجه مخاطب را به سمت بازدید از صفحات مختلف وب سایت جلب نماید.

طراحی بنر و لوگو

با طراحی بنر و طراحی لوگو به بهترین شکل می توان توجه مخاطب را به سمت اهداف وب سایت جلب نمود. این دو آیتم از ابزارهای مهم تبلیغاتی هستند و می توانند در ذهن و روان مخاطب حک شوند. از این رو طراحی گرافیکی بنر و لوگو باید به شکلی کاملا ماهرانه و هدف دار انجام بگیرد.

انواع روش ها برای طراحی گرافیکی سایت و گرافیک سایت چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

بعد از این که موفق به طراحی وب سایت شدیم با استفاده از نرم افزار و ابزارهای مخصوص می توانیم رنگ بندی، لوگو، قلم، فونت، تصاویر و سایر عناصر گرافیکی را به شکلی کاملا هدف دار و با توجه به نوع کسب و کار اینترنتی در بطن وب سایت بگنجانیم. روش هایی که برای طراحی گرافیک سایت مورد استفاده قرار می گیرند بایستی دارای خصوصیاتی باشند که بتوانند بین جلوه بصری و ترغیب مخاطب برای ماندن در وب سایت تعادل برقرار کنند. از جمله این شاخصه ها می توان اشاره ای به موارد زیر نمود:

طراحی گرافیکی مبتنی بر هارمون بین اجزا

– طراحی گرافیکی مبتنی بر جلوه بصری

– طراحی گرافیکی مبتنی بر حس کنجکاوی مخاطب

– طراحی گرافیکی مبتنی بر داشتن استراتژی

– طراحی گرافیکی مبتنی بر عملکرد سایت

به عنوان مثال، یکی از انواع روش‌های گرافیکی، طراحی مبتنی بر آیتم‌های زیبایی است. این ویژگی نقش بسیار مهمی را در جلب نظر مخاطبان ایفا می کند. کاربران وقتی که وارد یک وب سایت می شوند در اولین نگاه با برخورد به جلوه بصری، تصمیم می گیرند که صفحات وب را ببیند و یا این که سریعا از آن خارج شوند. از این رو تا جایی که امکان دارد باید از طرح های گرافیکی چشم نواز و زیبا استفاده نمود.

انواع روش ها برای طراحی گرافیکی سایت و گرافیک سایت چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

جمع بندی

در این مقاله سعی نمودیم که نقش گرافیک سایت در جذب مخاطبان را به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان بیان نماییم. برای این که وب سایت شما ترافیک بالایی داشته باشد و شاهد بازدیدکننده های واقعی باشید، بایستی به طراحی گرافیک و جلوه ظاهری آن بسیار توجه نمایید. شما با کمک یک تیم متخصص می توانید امتیاز و رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستوجوگر بالا ببرید.

4.8/5-(23امتیاز)

مطالب مشابه

آیا کتاب ها محتوای سبز هستند

محتوای سبز چیست؟

سبز محتوایی برای تمام فصول تازه ماندن و سبز بودن، جادویی است که نه‌تنها محتوا بلکه بسیاری از مفاهیم دیگر

ادامه مطلب »