برندینگ پروژه های ساختمانی لوکس، مال ها، برج ها و مراکز خرید تجاری و اداری

برندینگ پروژه های ساختمانی

آیا تنها محصولات و خدمات یک برند هستند که به برندسازی نیاز دارند؟ برندینگ پروژه‌های ساختمانی شامل انواع ساختمان‌های لوکس، مال‌ها، مراکز خرید، مراکز تجاری و اداری نیز جزو حوزه‌هایی هستند که خدمات برندینگ خاص و ویژه‌ای را برای تضمین موفقیت عملکرد خود دریافت می‌کنند. آیا می‌دانستید که پروژه‌هایی تجاری مانند مراکز خرید اگر در یک بازه زمانی متوسط 5 ساله نتوانند به شهرت و عملکرد مناسب تجاری خود برسند، تقریبا از دور رقابت خارج خواهند شد. پس به نظر شما چرا تبلیغات محیطی مانند بیلبورد، طراحی سایت لوکس، ارائه فیلم هایپر معرفی پروژه و فضاهای داخلی و … برای چیست؟ این روزها برندهای مشهور جهانی از جمله ورساچ، زارا، کایلی و … ساختمان‌های خاص و لوکس را با تبلیغات گسترده ایجاد می‌کنند. برندینگ پروژه‌های ساختمانی بخشی از موفقیت پروژه‌ها را در آینده‌ای نزدیک تضمین خواهد کرد. 

با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا به طور کامل بخش‌های مختلف برندسازی پروژه‌های ساختمانی را برایتان بگوییم. 

 

برندینگ پروژه های ساختمانی
برندینگ پروژه های ساختمانی

 

برندینگ پروژه های ساختمانی

برندهای بزرگ و مشهور در کنار حضور در دنیای اینترنت، یک فضای لوکس و ساختمان ویژه نیز برای ارائه خدمات خود دارند. از همان روزهای برگزاری افتتاحیه و جشن روز اول تا برنامه‌ها و گردهمایی‌های بعدی و طراحی معماری فضاهای داخلی، هر انتخاب و نوع تبلیغاتی بر اعتبار و برندسازی تاثیرگذار خواهد بود.

برای همین شرکت‌های بزرگ نیاز به یک تیم حرفه‌ای برندینگ پروژه‌های ساختمانی دارند. کسانی‌که در کنار برندسازی دیجیتالی و اینترنتی برند، سرویس‌های دیگری از جمله تهیه کلیپ و تیزر از پروژه، تدوین حرفه‌ای، طراحی لوگو، فروش ویژه، طراحی ست اداری و … را ارائه دهند. 

 

برندینگ پروژه های ساختمانی
برندینگ پروژه های ساختمانی تجاری و اداری

 

از طرفی مال‌ها، مراکز خرید، مراکز تجاری چند منظوره و ساختمان‌های اداری بزرگ نیز برندینگ را به عنوان راهی برای توسعه اقتصاد پایدار به حساب می‌آورند. به شهرهای دبی، دوحه، نیویورک، کوالالامپور، استانبول و حتی تهران نگاه کنید. کوالالامپور را با برج‌های دوقلوی پتروناس، دبی را با برج‌العرب و نیویورک را با میدان تایمز می‌شناسند. گاها یک مرکز تجاری می‌تواند به سمبل و نماد یک شهر تبدیل شود. این خود بخش مهمی از برندسازی شهری یا city branding را تشکیل می‌دهد. شکست هر پروژه ساختمانی تجاری یا اداری تاثیری گسترده‌تر بر روی شهر دارد و برندینگ پروژه‌های ساختمانی در واقع راه‌حلی برای جلوگیری از تجربه شکست خوردن پروژه‌ها است.

 

لوگو برای پروژه‌های ساختمانی

لوگو تنها برای کسب و کارها، فروشگاه‌ها و برندها طراحی نمی‌شود. طراحی لوگو حرفه‌ای برای پروژه‌های ساختمانی بخش مهم دیگر از برندسازی آن‌ها است. یک لوگو مانند نماینده و نماد پروژه عمل می‌کند. شاید به جرات بتوان گفت، که هیچ یک از پارت‌های برندسازی به اندازه لوگو نتواند اتحاد و انسجام در میان بخش‌های مختلف بازاریابی و برندسازی را ایجاد کند. چرا که همین لوگو در بخش‌های مختلف دیگر از جمله کاتالوگ معرفی پروژه، بیلبورد، فیلم معرفی پروژه، سایت و … نیز به کار خواهد رفت. ویژگی‌های مشترکی را می‌توان در لوگوهای برتر ایران دید که به راحتی در طراحی لوگوی حرفه‌ای و موفق به کار برد. آیا لوگوی پروژه‌های تجاری و اداری مشهور دنیا از جمله برج خلیفه، برج العرب، برج میلاد، تاور بریج و … را دیده‌اید؟ 

 

 

برندینگ پروژه های ساختمانی
طراحی لو برای برندینگ پروژه های ساختمانی

 

اسلوگان 

یک بخش مهم برندینگ پروژه‌های ساختمانی به تعریف و ساخت اسلوگان (Slogan) اختصاص دارد. اسلوگان همان شعار تبلیغاتی برند است که به هدف جذب مشتریان و ماندگاری برند در عرصه‌های مختلف زندگی آن‌ها به کار می‌رود. در کنار لوگو که نماد تصویری برند است، اسلوگان به مثابه نماد نوشتاری برند، پیام و ماموریت برند را به مخاطبان نمایش می‌دهد. شما تنها یک جمله برای اسلوگان به کار خواهید برد و هرچه تعداد کلمات این جمله کمتر و مفهوم آن گیرا تر باشد بهتر است. بعنوان مثال، اسلوگان دیزنی لند، “شادترین نقطه روی زمین” است. برای برندینگ پروژه‌های ساختمانی انتخاب نوع شعار متناسب با اهداف پروژه و پتانسیل‌هایش برای مشتریان است. 

بسته به هر کمپین تبلیغاتی که برند شما می‌بندد و هدفی که از آن دارید، طراحی اسلوگان می‌تواند متفاوت باشد. در این راستا به جوهره برند توجه داشته باشید، دقیقا چه چیزی شما را از دیگر رقبایتان جدا و متمایز می‌کند. پس در طراحی شعار تبلیغاتی برند، مزیت‌های کسب و کار خود را در نظر بگیرید. اصول برند و ماموریت‌هایتان را جلو چشم داشته باشید. می‌توانید در متن اسلوگان ادعا کنید، اما ادعایی که به آن پایبند بوده باشید. و در نهایت هرچه جمله اسلوگان کوتاه‌تر باشد و خواندن آن ساده و ریتمیک باشد، ماندگاری و جذابیت آن برای مشتریان بیشتر خواهد بود. حواستان باشد که شعار تبلیغاتی برند یا اسلوگان با تگ‌لاین یا شعار برند تفاوت دارد.

تفاوت‌ های اسلوگان و تگ لاین

یکی از تفاوت‌های آن‌ها این است که جنبه تبلیغاتی اسلوگان بیشتر است و امکان تغییر آن در زمان‌های مختلف و به مناسبت‌های مختلف وجود دارد، در حالیکه تگ‌‌لاین (Tagline)، مانند لوگو، نهایت تغییری که بکند در پروسه ریدیزاین است که اصلاح یا بهتر شود. بعنوان مثال شعار قبلی لورال، “چون من ارزشش را دارم” بود که با یک تغییر کوچک به “چون شما ارزشش را دارید” تبدیل شد. همین تغییر کوچک بسیار در نگاه مخاطب تاثیرگذار خواهد بود. دیگر اینکه تگ لاین برای معرفی برند (کلی) است اما اسلوگان با هدفی خاص در پروسه بازاریابی دیجیتال تعریف می‌شود و برای معرفی محصول، خدمات یا کمپین خاص به کار می‌رود. پس این دو اصطلاح نباید یکی گرفته شود. و اما برای نوشتن اسلوگان سه سوال را باید با آن پاسخ دهید:

  1. برند شما چیست؟
  2. چه کاری دارید انجام می‌دهید؟
  3. چرا این کار را انجام می‌دهید؟

 

برندینگ پروژه های ساختمانی
انتخاب درست تگ لاین و اسلوگان مناسب در برندینگ پروژه های ساختمانی

 

فیلم هایپررئال معرفی پروژه 

یک بخش مهم دیگر از برندینگ پروژه‌های ساختمانی، تدوین فیلم هایپررئال از معرفی پروژه است. حتما شما هم فیلم ساخت و ساز یک هتل لوکس یا مرکز تجاری را به صورت تایم لپس یا انیمیشن دیده‌اید. این نوع ویدئوها که خود بخشی از ویدئو برندینگ و ویدیو مارکتینگ به حساب می‌آیند بسیار در جذب نگاه مشتری و مخاطب تاثیرگذار هستند. برای ساخت یک پروژه تجاری، تا زمان افتتاح می‌توان به کمک ساخت یک فیلم هایپر رئال که در واقع تصاویر و رندرهای فوق واقعی از پروژه هستند، خود و چشم‌اندازی که در سیمای شهری خواهید داشت را به دیگران معرفی کنید. 

این فیلم تا زمان افتتاحیه و در جذب افراد مختلف برای پیش خرید کردن واحدهای تجاری و یا بالقوه ساختن مشتریان تاثیر خود را خواهد گذاشت. برای همین یکی از خدمات حرفه‌ای و تاثیرگذاری که استودیوهای برندسازی پروژه‌های ساختمانی لوکس، مال‌ها، برج‌ها و مراکز تجاری یا اداری انجام می‌دهند، تدوین و ساخت انیمیشن با استفاده از نرم افزارهای مدل سازی مثل سینما 4D  و فیلم هایپررئال از پروژه‌ها است. 

 

کاتالوگ معرفی پروژه و امکانات

طراحی کاتالوگ حرفه‌ای در برندینگ پروژه‌های ساختمانی در واقع طراحی کالانما، کارنما یا ریزفضاها و چشم‌اندازهای پروژه به صورت فهرست‌وار و خلاصه است. کاتالوگ خود بخشی از بازاریابی محیطی است که در جذب مشتری به برند تاثیر زیادی دارد. در داخل آن نیز باید از لوگوی پروژه، اسلوگان، تگ‌لاین، اهداف برند و … استفاده کرد.

در پروژه‌های ساختمانی لوکس مانند مراکز تجاری، مال‌ها، مراکز خرید، مراکز اداری یا هتل‌ها، کاتالوگ نقش حیاتی در جذب مشتری در دو بازه زمانی مختلف پیش از ساخته شدن و بعد از ساخته شدن را ایفا می‌کند. در کاتالوگ پروژه‌های ساختمانی که عموما بیشتر از 2 برگ هستند و محدودیتی در تعداد برگ آن‌ها وجود ندارد، از نوشتار، تصویر و علائم برای معرفی پروژه و درک مخاطب از آن استفاده می‌شود. مزیت‌های کاتالوگ در برندینگ پروژه‌های ساختمانی به شرح زیر است:

  • یک راه مازاد بر دیگر روش‌های بازاریابی است که برای پروژه تبلیغ موثر می‌کند
  • خدمات و امکانات مختلف پروژه را به صورت خلاصه نمایش می‌دهد
  • این امکان را به مشتریان و مخاطبان می‌دهد که در زمان‌های مختلف به مطالعه بخش‌های آن بپردازند.
  • زمان‌بندی برای تاثیرگذاری آن وجود ندارد و در واقع کاتالوگ به صورت نامحدود به رسالت خود در تبلیغات محیطی ادامه می‌دهد.

نوع اطلاعات و نوشتار و تصاویری که در کاتالوگ تبلیغاتی پروژه‌های ساختمانی لوکس می‌آیند، خیلی مهم است. بهتر است که با کلمات خلاصه، بارزترین و بهترین خدمات و امکانات پروژه را معرفی کنید. استانداردهایی که در ساخت و ساز به کار برده‌اید، مزیت‌های پروژه، میزان پایداری زیست محیطی و رعایت شاخص‌های پایداری در پروژه بسیار در جذب نگاه مشتریان تاثیرگذار خواهد بود. در کل دو نوع کاتالوگ تبلیغاتی برای پروژه‌های ساختمانی وجود دارد:

  1. کاتالوگ‌هایی برای پیش از اتمام ساخت پروژه: این نوع بروشور و کاتالوگ برای پیش فروش و جذب سرمایه‌گذار و خریدار به کار می‌رود. پلان‌ها، فضاهای داخلی، رندرهای بیرونی و داخلی در کنار فیلم هایپررئال در این مرحله بسیار موثر واقع می‌شوند.
  2. کاتالوگ‌هایی برای پایان ساخت و بعد از افتتاح پروژه: این کاتالوگ نیز برای خواندن خریداران و مشتریان به داخل پروژه و معرفی خدمات، امکانات و مزیت‌های پروژه به کار می‌رود.

شما به هر دوی این کاتالوگ‌ها در برندینگ پروژه ساختمانی نیاز خواهید داشت.

 

تبلیغات محیطی مثل بیلبورد

بیلبورد یک نوع تبلیغات محیطی در سطح شهر است و ابعاد آن نیز متناسب با سیمای شهری و نوع برخورد عابران با آن است. هر بیلبورد که در روی پل‌ها، کنار اتوبان‌ها، ورودی‌های اصلی شهر و مکان‌های پرتردد نصب می‌شود. پروژه‌های ساختمانی نیز نوعی فضای شهری محسوب می‌شوند که می‌توان برای معرفی و ارائه آن‌ها، از بیلبوردهای شهری به عنوان راهی برای تبلیغات استفاده کرد.

در سال‌های اخیر نیز شاهد بیلبوردهای دیجیتال در شهرهای مدرن بوده‌ایم. این نوع بیلبوردها قابلیت نمایش تصاویر مختلف را در زمان‌های مختلف دارند. به‌عنوان مثال بیلبوردهای مراکز شهر و میادین اصلی، در زمان ناهار، رستوران‌های سطح شهر را معرفی می‌کند. 

 

برندینگ پروژه های ساختمانی
انتخاب بیلبورد مناسب برای برندینگ پروژه های ساختمانی

 

بیلبوردهای تبلیغاتی پروژه‌های ساختمانی می‌توانند ابعاد مختلف از جمله 2*3، 3*5، 2*7 یا 7*9 متر داشته باشند. تعیین جانمایی نصب بیلبورد با توجه به نوع پروژه ساختمانی بسیار مهم است. هرچه مسیر تردد شلوغ‌تر و متنوع‌تر باشد، تبلیغات شما از طریق بیلبورد یا بنرهای شهری موفق‌تر خواهد بود.

بهتر است بیلبورد شما افقی باشد، دامنه دید افقی 60 درجه و عمودی 30 درجه برای دیدن بیلبوردها وجود دارد و طراحان باید این را در پروسه طراحی مد نظر داشته باشند. یادتان باشد که هر مخاطب به طور متوسط چند ثانیه برای دیدن بیلبورد و خواندن اطلاعات آن فرصت دارد، باید در عین اینکه حواس آن‌ها را پرت نکنید، مهم‌ترین اطلاعات پروژه را به طور خلاصه در ذهن آن‌ها حک کنید. 

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یک گام مهم دیگر در برندینگ پروژه‌های ساختمانی است. اگر شما برای پروژه و معرفی ان هنوز سایت قدرتمندی سفارش نداده‌اید، یک ترفند خوب برای جذب مشتریان در دنیای اینترنت وجود دارد. آن هم این است که شما سایت‌های مشهور، پرترافیک و مرتبط را پیدا می‌کنید، سپس یک رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری از پروژه و معرفی آن را در آن سایت منتشر می‌کنید. متن رپورتاژ بدین شیوه است که شما به طور کامل و مفید، اطلاعات لازم و اخبار جدید را در زمینه پروژه به خوانندگان ارائه می‌دهید.

نکته مهم در مورد رپورتاژ نویسی این است که نوشتار باید عاری از تبلیغ‌نویسی باشد، چرا که خود رپورتاژ، ابزاری تبلیغی است. سفارش رپورتاژ برای پروژه‌های ساختمانی از جایی اهمیت پیدا کرده است که نمی‌توان از حجم بالای میلیون‌ها نفر کاربر و مخاطب اینترنتی چشم‌پوشی کرد.  از جمله مزایای رپورتاژ برای پروژه‌های ساختمانی لوکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب برای همه پروژه‌ها
  • بیشتر دیده شدن مخصوصا در دنیای اینترنت
  • افزایش اعتبار پروژه
  • هزینه مناسب این نوع تبلیغات در مقایسه با دیگر گزینه‌ها در برندینگ پروژه‌های ساختمانی
  • اگر سایت مخصوص پروژه‌ ساختمانی را نیز داشته باشید، به بهبود سئو و رتبه گرفتن در گوگل منجر خواهد شد.

حتما نوشتن رپورتاژ را به افراد حرفه‌ای بسپارید که با ساختار این نوع محتوا و نگارش صحیح آن آشنایی کامل داشته باشد. حتما بارها با رپورتاژ پروژه‌های لوکس مخصوصا هتل‌ها، آپارتمان‌ها و واحدهای تجاری روبه‌رو شده‌اید. این پروژه‌ها بخشی از پیش فروش کردن واحدهای خود را با همین رپورتاژها انجام می‌دهند.

 

برندینگ پروژه های ساختمانی
طراحی سایت مراکز تجاری

 

طراحی سایت لوکس و تبلیغات سوشال

طراحی سایت لوکس و حرفه‌ای برای ساخت و سازهای لاکچری، قدم و ضربه نهایی برندینگ پروژه‌های ساختمانی است. مانند آنچه برای بلندترین برج و آسمان‌خراش دنیا در دبی یعنی برج خلیفه اتفاق افتاده است. کمتر کسی در دنیا وجود دارند که با این برح که به نماد مدرن شهر دبی تبدیل شده است، آشنایی نداشته باشد. در عین حال یک سایت مخصوص و حرفه‌ای نیز دارد که با گرافیک و دیزاین مناسب به معرفی پروژه، خدمات و امکانات مختلف آن پرداخته است. در همان صفحه اول سایت burjkhalifa.ae تصویری زیبا از برج را خواهید دید به همراه شعار زیر:

“160 داستان در مورد 160 طبقه”

که در کنار این‌ها لوگوی برج، طراحی هدر، فوتر، گرافیک مناسب و امکان گشت و گذار راحت در سایت، رزرو بلیط و رفتن به اینجا را برای تمام جهانیان آسان و جذاب‌تر ساخته است. برای همین است که پروژه‌های بزرگ ملی و بین‌المللی باید در عرصه شبکه جهانی اینترنت نیز حرفه‌های زیادی داشته باشند.

 

جمع بندی)

حال شما به طور کامل می‌دانید که یک پروژه ساخت و ساز چگونه می‌تواند سهم خود را  در بازار و مارکت جهانی صنعت ساختمان پیدا کند. یک پروژه ساختمانی از لحظه شروع اتودهای طراحی توسط معمار و تیم طراحی ساختمان، به یک تیم بازاریاب و برندینگ نیاز خواهد داشت. به شما گفتیم که لوگوی مراکز تجاری معروف چگونه در ایجاد اعتبار تجاری موثر هستند و یا داشتن اسلوگان مانند جایگاه‌سازی برای برند است، کاری که با تگ‌لاین نمی‌توان انجام داد.

در نهایت با اقداماتی از جمله طراحی کاتالوگ، طراحی بیلبورد، سفارش رپورتاژ خبری و طراحی سایت نیز می‌توان بخش مهمی از تبلیغات محیطی و بازاریابی دیجیتال را پوشش داد. در نهایت این شما هستید که بوسیه برندینگ پروژه‌های ساختمانی، خواهید درخشید.

مطالب مشابه