اشتباهات در طراحی لوگو + نمونه لوگوهای موفق و شکست خورده

اشتباهات در طراحی لوگو
نمونه کارهای طراحی لوگو
اشتباهات در طراحی لوگو از کوچک و بزرگ آن، به جان برند می‌افتد! اهمیت طراحی لوگو حرفه‌ای و اصولی نیز همین جا مشخص می‌شود. تاثیری که طراحی لوگو یا نشان تجاری (مونوگرام، تایپوگرافی، لوگو مینیمال، لوگو تصویری و …) بر روی هویت برند (Brand Identity) دارد، بیشتر از صرفِ داشتن یک نماد است. رابطه میان لوگوی برند با ماندگاری برند یک رابطه مستقیم است. از طرفی ماندگاری برند، مراجعه بیشتر مشتریان و ایجاد وفاداری را در پی خواهد داشت. وفاداری کاربر به برند نیز یکی از KPI های اصلی در هر کسب و کار است. ولی باز هم شاهد اشتباهات در طراحی لوگو هستیم. برخی از برندها در طول دوره کوتاهی از برندینگ، چند لوگوی شکست‌خورده را تعویض می‌کنند.  

لوگو در تغییر سایز، تغییر می‌کند

یکی از اشتباهات در طراحی لوگو این است که شما اگر لوگوی طراحی شده را بزرگ یا کوچک کنید، پیام، مفهوم و زیبایی لوگو دست‌خوش تغییر می‌شود. در حالیکه لوگو در اندازه‌های کوچک، گوشه سایت و کارت ویزیت تا اندازه‌های بزرگ بر روی طراحی بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی و … به کار می‌رود. یعنی شما در تبلیغات محیطی (Environmental Advertisement)  به یک لوگوی قابل ریسایز کردن نیاز خواهید داشت. اگر صاحب کسب و کار هستید، لوگوی خود را اسکرول کنید و در حالت‌های مختلف آن را بسنجید. اینجا است که اهمیت نبود جزییات زیاد در کار مشخص می‌شود. اگر خوانایی لوگوی شما در به کار بردن در شبکه‌های اجتماعی، فایو آیکون، چاپ بر روی لیوان، شوکولوگو، خودکار تبلیغاتی و … کم شود، آیا باز هم می‌توان لوگو را موفق خطاب کرد؟
اشتباهات در طراحی لوگو
طراحی یک لوگوی حرفه ای خیلی کم هزینه تر و زیبا تر از ویرایش و بازسازی یک طرح غیرحرفه ای است.

لوگوهای موفق

 

لوگوی اپل

لوگوی موفق، اپل این لوگوی نمادین از شرکت اپل یکی از نمونه‌ترین آرم‌هایی است که در رسانه‌های محبوب استفاده می‌شود. اگرچه بحث های خاصی در مورد الهام گرفتن از لوگو وجود دارد. خواه الهام بخش آیزاک نیوتن برای کشف جاذبه باشد یا میوه مورد علاقه استیو جاب ، این لوگو با یک رابط کاربری ساده و قابل اعتماد همراه است.  

لوگوی مایکروسافت

لوگوی مایکروسافت یکی از طولانی ترین لوگوهای مورد استفاده (لوگوی مایکروسافت) در اواخر دهه 1980 با تغییرات زیادی طراحی شد. این لوگو از یک پنجره الگوبرداری شده است تا به شما کمک کند چگونه فناوری و رایانه، پنجره‌ای باز به فرصت‌های تجاری مختلف در بازار به کاربران ارائه می‌دهند. لوگوی ویندوز، که لوگوی مایکروسافت از آن ساخته شده است، در دهه 2000 به دلیل پیشرفت در زمینه رابط کاربری گرافیکی و انیمیشن از آن فاصله گرفت. با این حال، از زمان انتشار ویندوز 7 تا لوگوی فعلی ویندوز لاجوردی که در ویندوز 11 استفاده می شود، مایکروسافت مسیرهای خود را با تصاویر سنتی پنجره دنبال کرده است.  

لوگوی اینتل

لوگوی اینتل

در سال 2020، اینتل چرخش نمادین حول تایپوگرافی خود را برای یک حروف ساده تر و مینیمالیستی بدون سری از دست داد. این حرکت برای این بود که همه چیز پیچیده‌تر شود و برای شرکت‌ها بسیار مناسب‌تر شود. با توجه به این نکته، لوگوی جدید قصد دارد ظاهری تمیز و جمع و جور داشته باشد تا کارها را برای مصرف کنندگان آسان تر و ساده تر نشان دهد. لوگوی جدید دارای تایپوگرافی است و شبیه لوگوی اصلی طراحی شده که توسط رابرت نویس و گوردون مور این طرح انجام شده است.  

لوگوی HP

لوگوی HP

HP یکی دیگر از شرکت‌هایی است که لوگوی آن در طول سال‌ها بازسازی چندانی نداشته است. این بر اساس نام شرکت و بنیانگذاران آن، بیل هیولت و دیوید پاکارد طراحی شده است. لوگوی HP ساده به نظر می رسد اما با اطلاعاتی از ماهیت بازاریابی کار می کند H و P در یک دایره محصور شده اند و معمولاً به رنگ آبی نمایش داده می شوند که سبب انتقال یک احساس کلی میشود و قابل اعتماد بودن را نشان می دهد. اچ پی یکی از شرکت های قدیمی کامپیوتر  و لپ تاپ است. یکی از لوگوهای ثابت‌ جهانی در زمینه فناوری که بسیار مشهور است.  

لوگوی آمازون

لوگوی آمازون

جف بزوس آمازون را در سال 1995 تاسیس کرد. هدف این شرکت ارائه رضایت مشتری در طیف وسیعی از محصولات مصرف کننده محور است. اگرچه توسط برخی به خوبی شناخته شده نیست، اما آرم آمازون دارای یک خط از “a” است و تا “z” گسترش می یابد، که نشان می دهد آنها تمام محصولات قابل تصور از A-Z را در اختیار کاربران قرار می دهند. همچنین شبیه لبخندی است که رضایت مشتری را که قصد ارائه آن را دارند به کاربران خود منتقل می کند. این شرکت بزرگ فناوری 5 که یکی از شرکت‌های عصر دات‌کام بود و یکی از معدود شرکت‌هایی بود که از سقوط گذشته بود، در دهه گذشته بر بازار خرده‌فروشی الکترونیک تسلط داشت.  

لوگوی تخصصی استودیو فهار

لوگوی استودیو فهار یکی از لوگوهای موفق و چندمنظوره ای که قصد معرفی آن را داریم، لوگوی استودیو فهار می باشد. به تصویر زیر نگاهی بیاندازید؛ چه چیزی از لوگوی زیر متوجه می شوید؟ این یک لوگوی چندمنظوره می باشد؛ با کمی دقت و از زاویه دورتر، می توان آن را به یک تاج پادشاهی تشبیه کرد که به رنگ طلایی و گلد در حال درخشیدن است. همچنین باکمی دقت بیشتر می توان 3 نفر انسان را مشاهده کرد که به هم پیوسته هستند و دست های خود را به هم متصل کرده اند. در قسمت بعدتر یک قلم را در قسمت وسط مشاهده می کنید. قلم یا پِن که ابزار اصلی طراحی می باشد و مرتبط با استودیوی طراحی در نظر گرفته شده است. همچنین در انتهای مرکزی این لوگو، نقطه یا پیکسل را می بینید. نقطه، آغازی ترین حرکت یک طراحی می باشد. همه طرح ها از نقطه شروع می شوند. جهان پیکسل ها از نقاط کوچک تشکیل می شوند. از همه اینها مهم تر اینکه که شما می توانید در لوگوی بالا، نماد بی نهایت را نیز مشاهده کنید. این یک لوگوی مرتبط با استودیو طراحی گرافیک می باشد، شاید یک لوگو تنها بتواند یک معنی داشته باشد اما لوگوهای چندمنظوره لوگوهای پرمفهوم تری هستند. استودیو فهار با یک لوگو دارای 5 مفهوم عالی می باشد و جزو لوگوهای مرتبط در زمینه تخصصی خود به حساب می آید.  

5 لوگوی ناموفق

 

لوگوی رویال میل

لوگوی رویال میل

در سال 2001 رویال میل در بریتانیا ایده تغییر نام و لوگوی خود را مطرح کرد. در حالی که گاهی اوقات می توان یک طرح جدید را به عنوان یک گزینه خوب در نظر گرفت، در این مورد، این شرکت اینترنتی با شکست روبرو شد. اگرچه توجه رویال میل به افزایش و رقابت با شرکت های پستی محبوب مانند UPS و FedEx بود، هویت برند جدید آنها به جای شناساندن هویت اصلی شرکت ، منجر به سردرگمی گسترده در بین کاربران شد. این شرکت ارائه دهنده اینترنت یا سرویس تحویل پست بود و اما طولی نکشید که رویال میل تصمیم گرفت به نام قدیمی و طراحی لوگوی خود بازگردد و نام تجاری جدید خود را رها کند.  

لوگوی مسترکارت

لوگوی مسترکارت

این لوگو در زمان خود بسیار مشهور بود و در سال 2006 شرکت مورد نظر لوگوی خود را تغییر داد اما لوگوی جدید آنقدر شلوغ و در هم بود که مردم عادی درک درستی از آن را دریافت نمی کردند، بنابراین شرکت تصمیم گرفت روی جزییات لوگوی جدید کار کند.  

لوگوی کِرَفت

لوگوی کِرَفت لوگوی کرفت مربوط میشود به شرکت صنایع غذایی که در کشور آمریکا ساخته شده است، این شرکت پنیرهای بسیار خوشمزه ای را به سراسر جهان صادر می کرد، لوگویی که این شرکت ساخت متاسفانه شش ماه بیشتر کار نکرد به دلیل اینکه بازخورد منفی از آن دریافت میشد. بنابراین تغییر لوگوی شرکت ناموفق بوده و شرکت دوباره لوگوی قبلی خود را مورد استفاده قرار داد.  

لوگوی AOL

لوگوی AOL AOL شرکتی است که خدمات اینترنتی را انجام می دهد ، این شرکت نیز لوگوی خود را در سال 2006 تغییر داد، اما لوگوی جدید با شکست مواجه شد به دلیل اینکه کارشناسان لوگوی قبلی را تاثیر گذارتر می دانستند و اما با توجه به اینکه میزان خدمات پایین آمده بود، اما شرکت لوگوی جدید را تغییر نداد.  

لوگوی المپیک لندن

لوگوی المپیک لندن این لوگو نیز با نقد منتقدان روبرو شد و اینگونه بود که آنها می گفتند لوگو بیشتر شبیه به یک برنامه کودک است و باید لوگوی بهتری طراحی میشد.

طراحی لوگوی پیچیده

به برندهای محبوب جهانی نگاه کنید. لوگوی آنها چگونه است؟ مثلا برند اپل! سیر تکمیل و تغییر لوگوی اپل را دیده‌اید؟ در لوگوی اول، به حدی طرح شلوغ است که متوجه ارتباط آن با کسب و کار نخواهید شد. از کلِ این طرح، سیب در حال سقوط، جدا شده و به‌عنوان لوگوی اصلی به کار رفته است. همین سیب گاز زده اپل نیز در سالهای مختلف به سمت ساده‌تر شدن و مینیمال‌تر شدن رفته است. اینگونه است که برندی مانند اپل در گزینش و طراحی لوگوی خود اشتباه را جبران کرده است. برای همین توصیه طراحان حرفه‌ای لوگو این است که از طرح‌های شلوغ که ماندگاری کم و معانی زیاد دارند پرهیز کنید. از جمله لوگوهای شلوغ و شکست خورده دیگر می‌توان به لوگو Comprehensive health care اشاره کرد. به کار بردن آبجکت‌های زیاد در این تصویر، نمایی عجیب و تا حدودی خجالت‌آور به آن داده است. گویی ما به شخصیت یک خانه زل زده‌ایم و او معذب است!  

طراحی لوگوی شرکت یاشیل قطره زنجان

طراحی لوگوی شرکت یاشیل قطره زنجان که توسط تیم استودیو توسعه برند فهار انجام شد.

طراحی لوگوی یاشیل قطره

اشتباهات طراحی لوگو شامل طیفی از ایرادات ایده‌پردازی تا انتخاب رنگ، شکل، هارمونی، نوع لوگو و … می‌شود. انسجام در طول پروسه طراحی کردن لوگو خیلی مهم است. حتما در مورد هویت بصری برند که بخش مهمی از برندینگ به حساب می‌آید شنیده‌اید؟ در آنجا قسمت‌های مختلف قابل مشاهده و قابل درک برند کنار هم قرار می‌گیرند و احساسات و ادراک مشتری را شکل می‌دهد. اولین آیتم برجسته، لوگوی کسب و کار است. پس برای جلوگیری از اشتباهات رایج در طراحی لوگو، با ما در استودیو فهار همراه باشید تا چند اشتباه کوچک و بزرگ را برایتان ارائه دهیم.

طراحی لوگو در کوتاه‌ترین زمان

می‌توانم تا فردا لوگوی شما را آماده و ارائه دهم. این جمله‌ی ترسناکی است که خود یکی اشتباهات در طراحی لوگو به حساب می‌آید. این را به یاد داشته باشید که شروع خوب نصف کار است.طراحی لوگو باید از یک فیلترچندگانه عبور کند، برای همین حضور یک کارشناس بازار در کنار طراح لوگو الزامی است. زدن اتودهای اولیه، بررسی ایده‌ها، بررسی نوع کسب و کار و جلسات آنالیز اتودها در حضور کارفرما، مستلزم اختصاص دادن زمان است. پس احتمال اینکه لوگوهای عجله‌ای برای برند موفق عمل نکنند، زیاد است. از طرفی زمان طولانی نیز تضمینی برای کیفیت کار نخواهد بود.

لوگوی بی‌ربط به نوع کسب و کار

همین الان گفتیم که طراح لوگو باید نوع کسب و کار را به طور دقیق بداند. طراح لوگو باید بریف درستی از پروسه طراحی و ماهیت ببزینس داشته باشد. منظور این است که طراح باید اهداف کسب و کار، خدمات شرکت، استراتژی‌های کوتاه مدت و بلندمدت و کلیت کسب و کار را بشناسد. در طول انتخاب نوع فونت، رنگ، آیکون و تصویر در طراحی لوگو، تناسب با نوع کسب و کار خیلی مهم است. به نظر شما رنگ سیاه و طرح‌های خشن برای گالری فروش صنایع دستی مناسب است؟ همین طرح برای باشگاه و کارخانه تولید خودرو چگونه است؟ پس مورد دیگر از اشتباهات در طراحی لوگو عدم تناسب در ظاهر و کانسپت لوگو با نوع کسب و کار است.

لوگوی کسب و کارتان را قبلا جایی دیده‌اید

اشتباه دیگر در طراحی لوگو استفاده از طرح برندهای مشهور یا لوگوی رقبا با دادن تغییرات است. حواستان باشد، لوگوی شما باید وجه تمایز با شما دیگر کسب و کارهای هم‌نوع است. اینجا است که مفهوم خلاقیت و نوآوری در طراحی لوگو مطرح می‌شود. مفهوم و پیام اصلی مانند روح در جوهره لوگو جاری است و با تغییر دادن فونت، رنگ یا دستکاری لوگو نمی‌توان اثر جدیدی خلق کرد. از طرفی در پروسه ثبت شرکت، یک لوگوی تکراری یا مشابه به مشکل برمی‌خورد. حتی اگر شما لوگوی خود را ثبت کردید و پروسه انحصاری شدن آن طی شد و دیدید که افرادی از لوگوی شما کپی‌براری کرده‌اند، می‌توانیداز طریق قانونی شکایت و پیگیری کنید. پس از همان اول طرح لوگوی یونیک و مختص به خود را داشته باشید. نقدی که به لوگوی اسنپ وارد شده و آن را مشابه با لوگوی یاهو می‌دانند، به طوریکه تنها نام برند و رنگ آن عوض شده است.

به کار بردن لوگوی یکبار مصرف

به کار بردن لوگوی یکبار مصرف منظورمان از این حرف است که برخی از لوگوها در زمان کوتاهی قابل استفاده هستند یا به اصطلاح زمان‌دار هستند. لوگوی شما باید برای نسل الان و نسل آینده قابل خواندن و درک کردن باشد. به‌عنوان مثال به کار بردن رنگ مد سال در طرح لوگو، تنها تا پایان سال برای مخاطب جالب خواهد بود. به جای آن از رنگ سازمانی برند خود استفاده کنید. البته این یکی از موارد کوچک اشتباهات در طراحی لوگو است. در طول پروسه ریدیزاین سایت و ریبرندینگ می‌توان طرح لوگو را نیز به روز‌رسانی کرد.

اشتباه در انتخاب نوع فونت

یکی از انواع طراحی لوگو، تایپوگرافی است. در این نوع لوگو، اسم برند در طرح لوگو با فونت و طرح خاص کشیده می‌شود. نمونه موفق این نوع لوگوها، گوگل و کوکاکولا هستند. نکته مهم در مورد انتخاب فونت لوگو، توجه به اصول روانشناسی مخاطب است. مخاطبان برند چه کسانی، با چه ویژگی‌هایی و در چه رده سنی می‌باشند. اینجا نیز اصل ساده بودن همچنان برجا است اما استفاده از رایج‌ترین فونت‌های دم دست انگلیسی و فارسی را اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم. به کار بردن فونت‌های داخل باکس پیش‌فرض، خود مرتکب شدن به اشتباهی جدید در طراحی لوگو است.

رنگ لوگو نیز می‌تواند اشتباه باشد

رنگ لوگو نیز می‌تواند اشتباه باشد پیشنهاد ما این است که از یک، دو و نهایتا سه رنگ در طرح لوگوی خود استفاده کنید. استفاده از تن رنگی زیاد و متعدد هم در طول پروسه طراحی و هم در پروسه چاپ تاثیرات بد خود را خواهد گذاشت. اجازه بدهید که مشتریان شما، با یک رنگ خاص شما را به یاد بیاورند. مانند برند پپسی که فورا دو رنگ آبی و قرمز را در ذهن ما تداعی می‌کند. یا برند مک دونالد که زرد و قرمز را تداعی می‌کند. رنگ زرد به کار رفته در لوگوی مک دونالد که حرف M است نیز از حوزه‌ی کاری این برند یعنی سیب زمینی گرفته شده است. پس حتما رنگ انتخابی شما باید کاملا مرتبط با خدمات و فعالیت کسب و کار شما باشد.

دست طراح را بسته‌اید

برخی از کارفرمایان به دنبال عملی کردن ایده‌های خود هستند حتی به غلط! باید این را بپذیریم که دنیای طراحی گرافیک، اصول علمی، هنری و زیبایی‌شناسانه خاص خود را دارد. برای همین بهترین کار این است که شما یک طراح لوگوی حرفه‌ای را پیدا کنید و در طی جلسات هر آنچه مد نظر دارید را به او انتقال دهید. سپس ادامه کار طراحی کردن لوگو را به او بسپارید. مطمئن باشید شما در طول سفارش طراحی لوگو و تحویل گرفتن آن، دو تا سه بار حق ویرایش طرح را خواهید داشت.

لوگو در یک محیط پیکسلی طراحی شده است

آیا با تفاوت‌های تصاویر پیکسلی و تصاویر وکتور یا برداری آشنایی دارید؟ تصاویر پیکسلی همانطور که از نامشان مشخص است از واحدهای کوچکتری به نام پیکسل تشکیل شده‌اند. یعنی اگر شما این تصویر را دوبرابر کنید هر کدام از پیکسل‌ها نیز دو برابر خواهند شد. اما در تصاویر وکتور یا برداری، هر نقطه از تصویر با یک مختصات خاص خود تعریف می‌شود برای همین زوم کردن تصویر تاثیری در کیفیت نخواهد داشت. یعنی شما می‌توانید حجم تصویر را کم کنید بدون اینکه از نظر کیفیت، مشکلی برای تصویر پیش بیاید. برای همین طراحی لوگو در برنامه‌های برداری مانند ایلاستریتور توصیه می‌شود. در این صورت با زوم کردن لوگو حالت دندانه‌ای شدن تصویر پیش نخواهد آمد.

لوگو وابسته به جلوه‌های ویژه است

منظور از جلوه‌های ویژه، طرح سایه روشن لوگو، رنگ‌های مختلفی که به آن داده شده و افکت‌هایی است که به تصویر داده شده است. برای همین است که طراحان لوگو در قالب سیاه سفید طراحی می‌کنند و اضافه کردن رنگ را به گام‌های آخر طراحی لوگو اختصاص می‌دهند. برای اینکه از این اشتباهات در طراحی لوگو جلوگیری کنند. براق کردن لوگو، حالت برجسته دادن به آن، ایجاد سایه روشن یا ترکیب سه بعدی پیچیده خوب است اما اگر زمانی اتفاق بیفتد که لوگو را از خامی و بی‌معنایی نجات دهد، باطل است.

انواع طراحی لوگو به درستی درک نشده‌اند

انواع طراحی لوگو به درستی درک نشده‌اند انواع سبک‌های طراحی لوگو وجود دارند پس از کجا بفهمیم که کدام نوع برای کسب و کار ما بیشتر جواب می‌دهد؟ در پاسخ دادن به این سوال دو مسئله مهم دخیل هستند. اول اینکه شما به‌عنوان صاحبان کسب و کار باید سبک دلخواه و مورد نظر خود را انتخاب کنید. دوم اینکه طراح به‌عنوان متخصص طراحی لوگو می‌تواند در انتخاب نوع لوگو به شما کمک کند. طراحی لوگو تصویری نمونه سبک پرطرفدار میان مشتریان است. طراحی لوگو مینیمال نیز روز به روز در حال گسترش است. پپسی، نایک، اپل، نشنال جئوگرافیک، اینستاگرام، واتساپ، توییتر و … نمونه‌های موفق لوگو تصویری هستند. از طرفی مونوگرام نیز طیف گسترده‌ای از کسب و کارها را شامل شده است. در این نوع طراحی لوگو از حرف اول یا دو حرف اول برند برای طرح لوگو استفاده می‌شود. از جمله نمونه‌های موفق مونوگرام می‌توان به IBM، hp، GM  و LG  … اشاره کرد. دیگر نوع طراحی لوگو تایپوگرافی است مانند لوگو گوگل یا کوکاکولا. البته حالت ترکیبی نیز وجود دارد مانند آنچه در طرح لوگوی آمازون و علی بابا می‌بینیم. برای همین اصلا فکر نکنید که شما تنها در یک نوع سبک می‌توانید موفق شوید این خود یک نمونه دیگر از اشتباهات در طراحی لوگو است.

طراحی لوگو کلیشه دارد

توصیه ما این است که مفهوم، آبجکت‌های به کار رفته در طرح لوگو، رنگ و نمادها از هر گونه نمایش نژادپرستی و شخصی‌سازی به دور باشد. مفهوم برندینگ در سطح جهانی مطرح است و دنیای اینترنت شما را فراتر از مرزها خواهد برد، پس آرم و نشان تجاری شما نیز باید آماده‌ی نمایش در عرصه جهانی باشد.

طراح جایگاه خود را نمی‌شناسد

یک طراح هر چقدر هم که توانا و خلاق باشد، اگر زمام کار طراحی را به مشتریان بسپارد، به آنها و به خود ظلم کرده است. رفع ایرادهای بی‌شمار، نهایی کردن تمام خواسته‌های کارفرما، عدم مطالعه کافی در زمینه برند، عدم توجه به خواسته‌های کارفرما و … همگی در لیست اشتباهات در طراحی لوگو قرار دارند. اشتباهاتی که از سوی طراح به کار وارد می‌شود.

فایل نهایی محتوی لوگو را تحویل نگرفته‌اید

در پایان کار، طراح لوگو به شما فرمت‌های مختلف لوگو از جمله JPEG, EPS, PNG, PSD و … را ارائه می‌دهد. این فایل‌ها را نزد خود نگه دارید چرا که برای طراحی کارت ویزیت، طراحی برند بوک، طراحی سایت،  و … به آن نیاز خواهید داشت. از طرفی هرگونه تغییر و باز طراحی لوگو را به راحتی می‌توان در فایل اصلی لوگو وارد کرد.

جمع‌بندی

ما به شما هر اشتباهی که ممکن است در طول طراحی لوگو اتفاق بیفتد را گفتیم. از مسئله ریسایز کردن لوگو، به کار بردن رنگ‌ و فونت اشتباه تا طراحی در محیط وکتور، ارتباط صحیح کارفرما-طراح، شناخت هویت برند، نیاز کاربر، شناخت انواع سبک‌های طراحی و … . یک لوگوی موفق ویژگی‌های زیبایی، سادگی، معناداری، ماندگاری، قابل استفاده در اندازه‌های مختلف، هارمونی، مرتبط بودن، رنگی بودن، جدید بودن، کلیشه‌ای نبودن، به روز بودن، تاریخ‌دار نبودن، خلاقانه بودن را با هم دارد. همین الان می‌توانید اشتباهات در طراحی لوگو را نسبت به نشان تجاری خود بسنجید. خدمات ما در زمینه طراحی گرافیک، طراحی لوگو، عکاسی صنعتی و … می‌باشد. با ما تماس بگیرید.

مطالب مشابه