بررسی تعرفه ساخت فیلم صنعتی و عوامل موثر در تعیین قیمت

قیمت ساخت فیلم صنعتی
در تمام صنایع، ویدیو به ابزاری برای کسب و کارها تبدیل شده است تا در مقابل رقبا از جمله شرکت‌های تولیدی و صنعتی برتری پیدا کنند. تولید فیلم صنعتی می‌تواند‌ جامع‌ترین و واقعی‌ترین نگاه را به شرکت و محصولات شما بدهد تا به عنوان برندی معتبر شناخته شوید. با این حال، قیمت ساخت فیلم صنعتی موضوع بسیار مهمی است که باید از همان ابتدا در نظر بگیرید.
تعرفه فیلم صنعتی اغلب تحت عوامل مختلف تعیین می‌شود که در نهایت بر کیفیت و اثربخشی ویدیو تاثیر مستقیم می‌گذارد. در این مقاله از «استودیو فهار» در مورد هزینه تولید فیلم صنعتی صحبت می‌کنیم.

فیلم صنعتی چیست؟

فیلم صنعتی نوعی محتوای ویدیویی است که به طور خاص برای مقاصد صنعتی یا تجاری تولید می‌شود. فیلم صنعتی به طور ویژه برای صنایع و کارخانه‌ها اختصاص دارد تا نمایشی از ساخت یک محصول یا فرآیندهای تولیدی یک صنعت را با استفاده از تصویربرداری هوایی، عکاسی صنعتی و … به نمایش بگذارد. برای مثال، اگر شرکتی می‌خواهد به مخاطبان خود نشان دهد که نوشابه انرژی‌زا تحت فرآیندهای پیشرفته و مطابق با استانداردها تولید می‌شود، بهتر است پس از بررسی هزینه ساخت فیلم صنعتی به سراغ ساخت فیلم صنعتی برود.
 
تولید ویدیوی صنعتی شامل فرآیند برنامه ریزی، فیلمبرداری صنعتی و ویرایش محتواست که بر روی شیوه خاص تولید، پردازش یا بسته بندی محصولات متمرکز است. تولید ویدیوی صنعتی اغلب برای معرفی شرکت یا محصول، بازاریابی و آموزش مصرف ‌کنندگان در مورد استانداردها، راه‌ حل‌ها یا نحوه خرید اشاره دارد. ساخت تیزر تبلیغاتی برای صنایع و کارخانجات باید توسط یک شرکت معتبر با قیمت ساخت فیلم صنعتی واضح و شفاف انجام شود تا اثربخشی بالایی داشته باشد.
 
اهمیت بررسی تعرفه ساخت فیلم صنعتی
 
اهمیت بررسی تعرفه ساخت فیلم صنعتی
کل فرآیند تولید فیلم صنعتی شامل طیف وسیعی از هزینه‌هاست که شامل تجهیزات، خدمه، بازیگران، ویرایش و سایر موارد می‌شود. مهم است که هر یک از آیتم‌های فیلمبرداری صنعتی را از نظر هزینه بررسی کرده تا بودجه مناسب را برای سفارش آن تهیه کنید. بررسی هزینه‌ تولید ویدیو صنعتی می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد پروژه خود بگیرید. برای مثال، هزینه تولید فیلم صنعتی برای نمایش در تلویزیون یا انتشار در شبکه‌های اجتماعی با هزینه ساخت فیلم صنعتی کارخانه بسیار متفاوت خواهد بود.
بررسی تعرفه ساخت مستند صنعتی امکان ارزیابی دقیق‌تری از بازده سرمایه گذاری بالقوه را فراهم می‌کند. این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا امکان سنجی و سودآوری محصول نمایش داده شده در فیلم صنعتی را انجام دهید. بازگشت سرمایه، افزایش آگاهی از برند و فروش محصولات از جمله اهدافی هستند که باید بین کیفیت توید فیلم و هزینه‌های مربوط به آن بررسی‌های لازم را انجام دهید؛ بنابراین مهم است که از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تولید فیلم و عکاسی صنعتی استعلام تعرفه فیلمبرداری صنعتی بگیرید.
 
عوامل موثر در قیمت ساخت فیلم صنعتی
 

عوامل موثر در قیمت ساخت فیلم صنعتی

این روزها هرکسی می‌تواند دوربینی به دست بگیرد و به خود برچسب فیلمبردار بزند تا بتواند انواع و اقسام فیلم‌های مختلف را بگیرد. حقیقت این است که تولید ویدیو صنعتی بسیار سخت‌تر از ساخت یک تیزر تبلیغاتی برای اینستاگرام است! بنابراین انتظار این وجود دارد که تعرفه فیلم صنعتی بالا باشد. درحقیقت، ساخت ویدیوی صنعتی یک فرآیند پیچیده است که به ترکیبی از خلاقیت و مهارت فنی نیاز دارد. در ادامه یک نمای کلی از فرآیندهای تولید فیلم صنعتی ارائه می‌دهیم که بر تعرفه فیلمبرداری صنعتی مستقیم دارند:
 

1- توسعه مفهوم

درک هدف: شناسایی اهداف و مخاطبان ویدیو
ایجاد پیام: ایجاد یک داستان یا روایت متقاعد کننده همسو با برند

2- پیش تولید

هماهنگی: برنامه‌ ریزی، بودجه‌ بندی، بازیگری، جستجوی مکان و موارد دیگر
فیلمنامه نویسی: تبدیل مفهوم به یک فیلمنامه دقیق برای هدایت مراحل تولید

3- تولید فیلم

فیلمبرداری: ضبط تصاویر، هدایت بازیگران و اطمینان از کیفیت بالای صدا و تصویر
همکاری تیمی: تهیه‌ کنندگان، کارگردانان، فیلمبرداران و سایر اعضای گروه

4- پس از تولید

ویرایش: برش و مونتاژ فیلم برای تشکیل یک داستان منسجم برای انتقال پیام
جلوه‌های ویژه: افزودن جلوه‌های بصری، گرافیکی یا انیمیشن در صورت نیاز
تنظیم صدا: میکس و مسترینگ صدا برای بهبود تجربه کاربری
اطمینان از همسویی محصول نهایی با اهداف اولیه و انتظارات مشتری
 
 
انواع هزینه تولید فیلم صنعتی
 

انواع هزینه تولید فیلم صنعتی

درک این مراحل تولید فیلم، دید جامعی از آنچه در ساخت یک ویدیوی صنعتی کیفیت بالا انجام می‌شود، ارائه خواهد داد. با شناخت مراحل ساخت فیلم تبلیغاتی صنعتی می‌توان هزینه نهایی را تخمین زد. با این حال، در جدول زیر به جزئیات بیشتری در مورد تعرفه سفارش فیلم صنعتی حرفه‌ای اشاره می‌کنیم:
 
هزینه پیش از تولید
تحقیق و بررسی اهداف برند
 
تعیین برنامه زمانی و هماهنگی‌ها
 
فیلمنامه نویسی و داستان نویسی
 
تهیه تجهیزات مورد نیاز
هزینه تولید
حمل عوامل تولید فیلم و تجهیزات به محل
 
استخدام و هماهنگی بازیگران و خدمه
 
مدت زمان ساخت ویدیوی صنعتی
هزینه پس از تولید
ویرایش ویدیو از نظر مدت زمان و پیچیدگی
 
استفاده از جلوه‌های ویژه در ساخت
 
تعداد ویدیو قابل تحویل (سایت، اینستاگرام یا غیره)
درصد تفکیک هزینه‌های ساخت فیلم صنعتی عبارت است از:
 
  • 30 درصد برای پیش تولید
  • 35 درصد برای تولید
  • 35 درصد برای پس از تولید
درصدهای فوق تقریبی هستند و می‌توانند بسته به شرایط متفاوت باشند.
با توجه به انواع هزینه های گفته شده که در تعیین قیمت نهایی تاثیرگذار هستند، تعرفه ساخت فیلم صنعتی می تواند بین 50 میلیون تومان تا 480 میلیون تومان باشد. البته برای تعیین قیمت دقیق بنابر نوع پروژه خود با کارشناسان ما ۰۹۱۲۳۱۲۸۴۳۰ تماس حاصل فرمایید.
 
کلام آخر
بررسی هزینه تولید فیلم صنعتی می‌تواند‌ تاثیر مستقیمی بر کیفیت و تاثیرگذاری محتوای ویدیو باشد. استفاده از یک سناریو قوی، وجود افراد کاربلد و برخورداری از تجهیزات پیشرفته می‌توانند‌ کیفیت بالا را تضمین کنند. توصیه ما این است که ابتدا قیمت ساخت فیلم صنعتی و تعرفه ساخت مستند صنعتی را ارزیاب کنید، سپس با بررسی نیازهای خود سفارش نهایی را ثبت کنید. «استودیو فهار» می‌تواند خدمات مربوط به تولید فیلم صنعتی و یا عکاسی تبلیغاتی را با داشتن تیم حرفه‌ای و نمونه کارهای موفق از صفر تا صد در نهایت کیفیت به شما ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران ما تماس بگیرید.
4.5/5-(4امتیاز)

مطالب مشابه