دلایل شکست کسب و کارهای کوچک

Cosmetic-packaging-designNO-17-1

دلایل شکست کسب و کارهای کوچک موضوعی است قبل از راه اندازی هر کسب و کار باید در مورد آن دانست تا در مسیر راه دجار آن نشد ، تمامی کسب و کار ها در ابتدای راه ممکن است با شکست مواجه شوند. برای شکوفایی و رشد کسب و کار های کوچک، تلاش و گذر زمان نیاز است تا بتوانید خود را در بازار کار مطرح کنید و به عنوان یک کسب و کار موفق به فعالیت بپردازید. با این حال مدیریت و تدبیر در پیش بردن کار ها می تواند لطمه های احتمالی را به حداقل برساند و مسیرتان را به سمت پیشرفت هموار کند. درواقع همه چیز به شخصی بر می گردد که مدیریت یک مجموعه را به عهده دارد.

همچنین داشتن یک تیم حرفه‌ای می تواند شما را بسیار سریع‌تر به نتیجه برساند. در این مقاله به دلایل عمده شکست کسب و کار های کوچک می پردازیم. با دانستن این دلایل، می توانید ریشه آن ها را بشناسید و در مواقعی که با این مشکلات رو به رو می شوید و می توانید به بهترین شکل این چالش ها را حل کنید.

دلایل شکست کسب و کارهای کوچک از نظر متخصصان
شکست کسب و کارها

دلایل شکست کسب و کارهای کوچک از نظر متخصصان

همان‌طور که پیش از این در مورد دلایل شکست کسب و کارهای کوچک نیز گفته شد، با دانستن برخی اشتباهات رایج که می توانند به  این نوع کسب و کار های کوچک آسیب بزنند، می توانید نقاط ضعف و کمبود ها را شناسایی کنید و با آن ها مقابله کنید. یکی از مهم‌ترین راه های موفقیت که می تواند زمان پیشرفتتان را تسریع دهد، توجه به اشتباهات دیگران و تکرار نکردن آن هاست. در این بخش مشکلات متداولی که ممکن است برای یک کسب و کار پیش بیاید را بیان می کنیم و مطمئن می شویم که به بهترین شکل می توانید جلوی چنین اشکالاتی را بگیرید.

مدیریت نادرست

مدیریت تقریباً در رأس هر کسب و کاری قرار دارد و بیشترین تأثیر را روی دیگر اجزاء و روند پیشرفت کار ها خواهد داشت. در اکثر بررسی هایی که درباره دلایل شکست کسب و کارهای کوچک انجام شده‌اند، نشان داده شده است که در بسیاری از مواقع، مدیران در سقوط و یا پیشرفت شرکت ها و استارتاپ ها نقش کلیدی و مهمی دارند.

زمانی که بحث از استارتاپ به میان می آید، داشتن برنامه ریزی دقیق و استخدام افراد وارد از اهمیت بسیاری برخوردار است. یک مدیر باید بتواند شرایط بحرانی را کنترل کند و تمامی موارد ازجمله امور مالی، هدف گذاری، انتخاب کارکنان، هماهنگی گروه و ایجاد فضای مناسب کاری، همگی بر عهده یک مدیر هستند. خرید و فروش و استخدام ها باید به گونه‌ای انجام شوند که در جهت پیش برد اهداف کاری مفید واقع شوند.

مدیریت نادرست دلیل ناموفق بودن کسب و کارها
مدیریت نادرست

به روز نبودن

یکی از دلایل شکست کسب و کارهای کوچک به روز نبودن اطلاعات است در نتیجه برای اینکه کسب و کارتان پیشرفت کند، باید دائماً خود را به روز کنید و اطلاعات جدید را در کسب و کارتان استفاده کنید. در دنیای مدرن همه چیز به سرعت تغییر می کند و هر روز باید یک قدم به سمت پیشرفت بردارید تا از بازار کار عقب نمانید. به روز کردن اطلاعات به شما این اجازه را می دهد که با رقبا ارتباط داشته باشید و بتوانید در محیطی سالم به رقابت با آن ها بپردازید.

سرمایه و بودجه کم
شکست کسب و کارهای کوچک

سرمایه و بودجه کم

در بسیاری از مواقع به دلیل کبود بودجه، استارتاپ ها دچار مشکل می شوند و کسب و کار به شدت آسیب می بینند. این مشکل در بسیاری از مواقع به این دلیل رخ می دهد که افراد نمی خواهند ریسک کنند و از هزینه ها کم می کنند. در پی چنین اتفاقی، نمی توانید انتظار موفقیت بالا داشته باشید. و یا بهتر بگوییم این  می تواند یکی از دلایل شکست کسب و کارهای کوچک محسوب شود .درواقع اگر برای اینکه ضرر نکنید سرمایه کمی را صرف کنید، نمی توانید مراحل را به بهترین شکل پشت سر بگذارید.

بهتر است با مدیریت هزینه ها، شرایط مناسب و امکانات اولیه را برای کسب و کارتان فراهم کنید. در بسیاری از موارد افراد دائماً در کارشان افت می کنند و هزینه های سنگینی هم می پردازند، اما هیچ یک از این کار ها نتیجه بخش نیست. ابتدا باید بودجه بندی و قوانین مدیریت و برنامه ریزی را یاد بگیرید تا بتوانید از پس مشکلات احتمالی بر بیایید. خوشبختانه با دریافت مشاوره خوب از افراد با تجربه و کمک گرفتن از کارمندان متخصص، می توانید طول مدت سازگاری و رسیدن به درآمد را کوتاه کنید.

سرمایه و بودجه کم باعث شکست کسب وکار
سرمایه و بودجه کم

موقعیت اشتباه

یکی از دلایل شکست کسب و کارهای کوچک و رایج‌ترین اشتباهاتی که گاهی یک استارتاپ را به نابودی می کشاند، انتخاب موقعیت دفتر یا مغازه است. اگر کار شما محلی باشد و ارتباط شما با مشتریان به صورت حضوری انجام شود، باید با در نظر گرفتن نکاتی بهترین موقعیت مکانی ممکن را با فراهم کردن شرایط خوب، انتخاب کنید.

همچنین محیط آن باید به گونه‌ای باشد که در مقایسه با رقبایتان، بتواند مشتریان را جذب کند. اگر شغل شما به گونه‌ای است که می توانید آن را در فضای مجازی و اینترنت نیز گسترش دهید، به هیچ وجه از این کار غافل نشوید.

حتی می توانید برای شروع کارتان را از خانه شروع کنید و با گسترش آن، سرمایه بیشتری برای شروع جمع کنید و حتی از ریسک و ضرر بکاهید. برای آگاهی نسبت به اینکه چه موقعیتی برای شما مناسب است، کافیست بدانید مشتری هدف شما چه کسانی هستند، نحوه دسترسی به کسب و کار شما به نسبت راه ها، ترافیک، پارکینگ و غیره چگونه است؟ موقعیت مکانی رقبایتان را بررسی کنید و امکانات اولیه را فراهم نمایید و نیاز های مخاطبتان را بشناسید. از این طریق می توانید بازاریابی بهتری داشته باشید و زودتر به درآمد دلخواهتان برسید.

موقعیت اشتباه باعث شکست کسب وکار
موقعیت اشتباه موجب شکست

برنامه ریزی نادرست

برنامه ریزی مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عنصر مهم در هر کسب و کاری محسوب می شود. حتی اگر سنگین ترین هزینه ها را صرف کنید و در بهترین موقعیت حاضر شوید و یک تیم بی‌نقص جمع کنید، نداشتن برنامه ریزی می تواند به تنهایی از دلایل شکست کسب و کارهای کوچک باشد.

باید بتوانید با توجه به اهداف، امکانات موجود، جدول زمان بندی، شناسایی مشتری و راه جذب مشتری، تمامی اقدامات را در زمان درست انجام دهید. همه چیز باید زمان بندی شود تا بتوانید دید درست و روشنی از آنچه برایتان رخ می دهد داشته باشید.

برنامه‌ای که در نظر می گیرید باید بر اساس بینش درست و سنجش حریف باشد. می توانید از یک مشاور کسب و کار کمک بگیرید تا عملکرد بهتری داشته باشید. در این بین تحلیل و بررسی بازار کار، پیش بینی و برنامه ریزی هزینه ها، تحلیل رقبا و به روز کردن اطلاعات، می توانید پیشرفت خوبی داشته باشید.

نداشتن برنامه ریزی درست برای کسب وکار موجب شکست میشود
برنامه ریزی نادرست برای گسب و کار
برنامه ریزی غلط برای گسب و کار
برنامه ریزی نادرست برای گسب و کار

 

فضای کاری غیرضروری

در بسیاری از مواقع، کسب و کار های تازه هزینه های گزافی را می پردازند تا کسب و کارشان را در محیط بزرگ‌تری معرفی کنند و هزینه های اضافی زیادی را خرج می کنند. درست است که پیشرفت و گسترش زمینه کاری بسیار ارزشمند است؛ اما بهتر است در ابتدای کار محتاطانه عمل کنید و هزینه ها را تا حد ممکن محدود نگهدارید و زمانی که پیشرفت کردید و تقاضا زیاد شد، می توانید روی گسترش آن تمرکز کنید. فراموش نکنید مهم‌ترین نکته قابل توجه در ابتدا، تمرکز روی معرفی کسب و کارتان و جلب نظر مشتریان است.

دوری از ابزار های مدرن کسب و کار

امروزه بسیاری از ارتباطات کاری در سطح جهان به صورت اینترنتی و در فضای مجازی انجام می شود. این یک حقیقت محض است و تمامی جهان را تحت تأثیر قرار داده است. کسب و کار مجازی طی چند سال اخیر در ایران نیز بسیار پیشرفت کرده است و اکثر کسب و کار های نوپا در این زمینه فعالیت می کنند. فضای مجازی و سوشال مدیا بهترین مارکت برای فعالیت است. دوری از این فضا و به روز نکردن اطلاعاتتان در این زمینه، می تواند برایتان گران تمام شود. حتی اگر مغازه دارید و خدماتتان برای مشتری های حضوری است، این فضا می تواند برایتان مشتری های بیشتری جمع کند.

چرا موفق نمیشویم؟
چرا موفق نمیشویم؟

 

چکار کنیم موفق باشیم؟

با در نظر گرفتن نکاتی را که در مورد دلایل شکست کسب و کارهای کوچک پیش از این گفتیم و رعایت آن ها، می توانید مسیر پیشرفت را بسیار سریع و با کمترین ضرر طی کنید و اگر عملکرد خوبی همراه با برنامه ریزی داشته باشید، می توانید آینده کسب و کارتان را تضمین کنید. بهتر است حتماً با یک مشاور وارد مشورت کنید تا بتوانید عملکرد بهتری داشته باشید. زمانی که یک شخص ماهر شما را همراهی می کند، می تواند همه چیز را به صورت تخصصی ببیند و این نکته در رشد شما تأثیرگذار خواهد بود. رقبا را دائماً آنالیز کنید و اهدافتان را با این دیدگاه تنظیم نمایید که کاری بهتر از آن ها ارائه کنید.

جمع‌بندی

نحوه ارائه اهمیت بسیار زیادی دارد و باید با برنامه ریزی، درک درستی از کارتان ایجاد کنید تا مشتری احساس نیاز کند و بعد بداند بهترین پاسخ برای آن نیاز، محصول یا خدمات شماست. اشتباهات گفته شده که دلایل شکست کسب و کارهای کوچک است را تکرار نکنید و حیطه کاری‌تان را مشخص کنید. تلاشتان باید مداوم باشد تا نتیجه بگیرید.

چکار کنیم موفق باشیم؟

5/5-(1امتیاز)

مطالب مشابه