بسته بندی یک محصول، اولین چیزی است که توجهات را به خود جلب می کند. احتمالا برای شما هم پیش آمده که حین خرید یک محصول، در صورت وجود دو نمونه با بسته بندی مختلف به سراغ محصولی خواهید رفت که ظاهری جذاب و خلاقانه تری دارد. خرما نیز از این ماجرا مستثنی نیست. مخصوصا اینکه خرماهای ایران در جهان زبانزد بوده و به صورت صادراتی در بازار جهانی هم عرضه می شود. پس نیاز به طراحی بسته بندی صادراتی نیز دارید. برای آنکه بتوانید فروش خرما خود را بیشتر کنید باید پیش از هر چیزی به فکر یک طراحی و ساخت بسته بندی خرما اصولی باشید که در عین زیبایی و جذابیت، سلامت خرماها را هم تضمین کند. اگر به دنبال یک طراحی بسته بندی خرما حرفه ای هستید، ما در استودیو فهار بهترین و با سلیقه ترین طرح ها را برای شما اجرا می کنیم تا بتوانید همچون نگینی در میان رقبای خود بدرخشید.
بستهبندی صادراتی خرما باید با رعایت استانداردهای بینالمللی انجام شود تا خرما در مقصد به صورت سالم و با کیفیت به دست مشتریان برسد. در ادامه به برخی اصول بستهبندی صادراتی خرما یا بسته بندی خرما برای پذیرایی اشاره میکنیم:
از آنجا که خرما یک محصول حساس و زودخراب است، بستهبندی صادراتی خرما باید به گونهای طراحی شود که بهترین شرایط نگهداری و حمل و نقل را برای خرما فراهم کند. به همین دلیل، رعایت استانداردهای بینالمللی، استفاده از مواد با کیفیت، جلوگیری از خرد شدن و خراشیده شدن خرما، جلوگیری از رطوبت و گرد و غبار، حفظ شرایط حمل و نقل و رعایت مقررات و قوانین، از ویژگیهایی هستند که بستهبندی صادراتی خرما موفق باید دارا باشد. همچنین بستهبندی خرما صادراتی باید ظاهری جذاب و مناسب با محصول داشته باشد تا مشتریان در مقصد به آن جذب شوند و از خرما بهترین استفاده را ببرند.
( طراحی شده توسط استودیـو فهـار )
تنها ظاهر و طراحی بسته بندی مواد غذایی نیست که باعث فروش بیشتر آن می شود، بلکه کیفیت محصولات درون بسته نیز از اهمیت بالایی برخودار است. در مورد طراحی بسته بندی خرما نیز به همین صورت است. شما باید به یک سری اصول و نکات در هنگام طراحی توجه کنید تا باعث صدمه دیدن به خرماها نشود و بتوانید یک خرما درجه یک را ارئه دهید. به این منظور بهتر است به اصول زیر پایبند باشید.
این اولین شرط بسته بندی شما خواهد بود. باید به گونه ای طراحی کنید که سبب گرم شدن و افزایش دما خرما نشود. رطوبت به آن نفوذ نکند و بتواند در فاصله ها و زمان های طولانی سلامت خرما را تضمین کند. جنس بسته بندی باید نه چندان سفت باشد که سنگین بوده و غیر قابل حمل شود و نه چندان سبک که بر اثر کوچکترین فشار له شده و خرماهای درون آن خراب شود.
منظور از پاسخ داده به سوالات خریداران، درج اطلاعات روی بسته بندی است. خرما یک خوراکی خوش طعم است که باید مدت زمان انقضاف نگهداری و… روی آن درج شود. وجود این طالاعات به مشتری کمک می کند تا طعم بی نظیر آن را امتحان کند و بتواند در شرایط اصولی از آن نگهداری نماید. همچنین باید میزان قند و کالری موجود در خرما را هم روی بسته بندی درج کنید تا مشتریان با توجه به رژیم غذایی خودشان با خاطری اسوده خریدشان را انجام دهند.
در زمان بسته بندی یک سری نمادهای مشخص وجود دارد که با توجه به نوع محصول بسته بندی باید در طراحی لحاظ شود. وجود این علامت ها نشان از کیفیت بالای محصولات شما دارد. برای مثال:
1 – در طراحی بسته بندی خرما باید نماد چتر را قرار دهید که به معنی دور نگهداشتن از رطوبت است.
2 – همچنین نمادهای دیگری همچون سیب سلامت، استاندارد و… هم باید روی بسته بندی خود قراردهید.این نمادها را در شکل زیر مشاهده میکنید.
ممکن است خرما را در کشورهای عربی و… صادر کنید. در این صورت مشتریان خارج از کشور شما هم باید بتوانند مشخصات محصول را ببینند و از اطلاعات آن استفاده کنند. به همین خاطر باید به زبان کشوری که به آن صادر می کنید باید تمامی اطلاعات را ترجمه کنید. از تم رنگی مناسبی هم انتخاب کنید که ضمن جلب توجه خریداران، اطلاعات درج شده روی آن به خوبی دیده شود.
خرما معمولا در کارتن و جعبه بسته بندی می شود. استفاده از بسته بندی های شیک خرما می شود تا در نظر مشتریان قابل اعتمادتر به نظر بیایید. پس طراحی بسته بندی جعبه نیز مهم است. اما کارتن ها و جعبه ها هم انواع مختلفی دارند که عبارتند از:
کارتن های مقوایی رایج ترین نوع بسته بندی هستند که طراحی بسته بندی صادراتی خرما بر روی آنها صورت میگیرد. قیمت این نوع بسته بندی خرما بسیار معقول و مقرون به صرفه است. می توان طراحی های متنوعی را روی آن ها اجرا کرد. بیشتر برای خرماهای داخل بازار کشور از این نوع بسته بندی استفاده می شود.
در این نوع جعبه کیفیت محصول و شکل ظاهری آن قابل مشاهده می باشد که به بررسی محصول توسط مشتری کمک بسیار میکند.
طراحی بستهبندی خرما به عنوان یکی از عوامل مهم در بازاریابی و فروش خرما، میتواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت آن داشته باشد. برخی از عوامل و مؤثرهایی که بر قیمت طراحی بستهبندی خرما تأثیر میگذارند عبارتند از:
در نهایت، باید توجه داشت که طراحی بستهبندی خرما تنها یکی از عوامل مؤثر در قیمت آن است و عوامل دیگری نیز میتوانند بر قیمت تأثیرگذار باشند.
این خرماها مرغوب ترین خرمای کشور می باشد که به صورت مجلل بسته بندی میشود. کارتن های آن ها هم جز مرغوب ترین ها هستند که میتوان برای بسته بندی از آنها استفاده کرد. این کارتن ها را میتوانید برای پذیرایی در مراسمات و… هم مورد استفاده قرار دهید.
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هنگام خرید خرما به تاریخ درج شده بر روی کارتن خرما بسنده نکرده و حتما جعبه را باز میکنید به شما توصیه میکنیم برای خود و مشتریانتان از این مدل کارتن استفاده کنید همانطور که از نام آن پیداست حالت کشویی دارد و از لحاظ ظاهری بسیار شیک و مدرن است و از محصول در برابر آسیب ها در جابجایی های طولانی محافظت می کند و برای صادرات خرما کارتن بسیار مناسبی چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ کیفی است. تجربه طراحی بسته بندی زعفران با برند شما ثابت کرده است که بسته بندی خلاقانه تاثیر بسزایی در افزایش فروش محصول دارد.
در این جعبه ها که صورت یکپارچه هستند و درب از بدنه ی کارتن جدا نمی شود. این نوع جعبه ها به دو صورت چاپی و لمینتی تولید می شوند که نوع لمینتی آن برای صادرات خرما مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.
در بسیاری از مناسبتها و اعیاد مذهبی از خرما به عنوان هدیه استفاده می شود. در این شرایط جعبه های خرما شیک و لاکچری می توانند انتخاب های مناسبی باشند. این کارتن ها از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار هستند. لذا از این دسته کارتن بیشتر برای مصارف کادویی و صادرات و موقعیت های خاص استفاده میشود. در صورتیکه طرح یا ابعاد خاص و دلخواهی مد نظرتان است، میتوانید کارتن فانتزی خود را سفارش دهید.
این نوع کارتن ها ساده ترین و قدیمی ترین نوع کارتن ها برای بسته بندی خرما هستند. درب و کفی این جعبهها از یکدیگر جدا بوده و میتوانید برای پذیرایی از آن استفاده کنید. این کارتن ها دارای ابعاد مختلفی هستند و از لحاظ هزینه نیز جزو ارزان ترین نوع کارتن بسته بندی خرما محسوب می شوند و در عین سادگی بسیار شیک و زیبا جهت ارسال خرما به دست مشتری و یا حتی صادرات خرما هستند.
از این نوع کارتن ها به خاطر ظاهر زیبایی که دارند بیشتر برای صادرات خرما مورد استفاده قرار می گیرند و حتی میتوان در موقعیت های خاص مثل اعیاد مذهبی و در مراسم ها استفاده کرد.
طراحی کارتن خرما صادراتی هرچه شکیل تر باشد، محوبیت بیشتری خواهد داشت. از طرفی باعث می شود رطوبت خرما حفظ شود و دچار خشک شدگی نشود. خرماهایی که می خرید و خشک هستند، به خاطر نفوذ هوا به داخل بسته بندی آنها است. پس کارتن خرما صادراتی باید از این حیث که مدت زمان زیادی در حمل و نقل است کاملا امنیت محتوای درون آن را تضمین نماید. از دیگر مزیت ها و اهمیت طراحی و بسته بندی اصولی خرما می توان به موارد زیر اشاره کرد:
طراحی بسته بندی صادراتی خرما باید زیبا و به گونه ای باشد که مصرف کننده را به خرید ترغیب کند. این امر کاملا سلیقه ای است و می توانید هر ایده ای که در ذهن دارید در آن پیاده کنید. برای مثال: می توانید از طرح درخت نخل یا خرما و نخلستان روی جعبه استفاده کنید. همچنین می توانید بخشی از جعبه را برش بدهید تا محصولات درون جعبه دیده شود و مشتریان با بررسی کامل نمونه جعبه خرما را تهیه کنند. اگر خرما شما دارای پودر پسته، گردو و… است این ایده باعث می شود مشتریان از وجود پودر روی سطح خرماها اطمینان حاص کنند. می توانید از نخ ها یا روبان های تزئینی هم روی بسته بندی استفاده کنید. طراحان حرفه ای ما در استودیو فهار، جدیدترین ایده ها را برای محصولات مختلف، مثل طراحی بسته بندی شیر اجرا می کنند. می توانید هر تم رنگی یا مدلی که می خواهید را سفارش دهید. هر طرحی که در ذهن دارید، کافی است با ما در میان بگذارید تا آن را در واقعیت لمس کنید. ما به تصورات ذهنی شما رنگ حقیقت خواهیم زد. طراحی اصولی با چاپ با کیفیت، متناسب با نظر شما کاری است که ما در کم ترین زمان برایتان انجام خواهیم داد. رضایت شما و حفظ کیفیت محصولات شماف هدف اصلی ما در استودیو فهار است.
طراحی بسته بندی خرما پیش از هر چیزی به نظر شما و مخاطبان هدفتان بستگی دارد. بگذارید با یک مثال برایتان توضیح دهیم. اگر خرما را برای مراسمات ختم ارائه می دهید، باید بسته بندی ساده تر و در عین حال با تم رنگی تیره داشته باشد تا احساس همدردی با صاحب عزا کنید. می توانید درون خرما از مغز گردو و… هم استفاده کنید. اما زمانی که خرما را برای مهمانی ها، ضیافت های ماه رمضان و… عرضه می کنید باید طراحی بسته بندی خلاقانه داشته باشد. می توانید از تم های رنگی روشن استفاده کنید. برای مصرف راحتتر می توانید درون هر بسته خرما، یک چنگال پلاستیکی کوچک هم قرار دهید. با این کار به راحتی رضایت مشتریان را جلب خواهید کرد چرا که مصرف خرما برایشان راحت تر خواهد بود. با وجود همه این ها یک بسته بندی خوب باید خصوصیات زیر را هم داشته باشد:
FAHAR STUDIO
استودیـو فهـار مفتخر است که با بیش از 17 سال تجربه در زمینه طراحی گرافیک، توانسته اعتماد صدها برند معتبر را به خود جلب نموده و طراحی بیش از 600 پروژه موفق را در کارنامه خود به ثبت برساند. تعدد و مشتری پسند بودن نمونه کارهای موجود در این سایت، نشانگر کم و کیف این ادعاست. جهت مشاهده نمونه کارها و سفارش خدمات با ما در ارتباط باشید.