اهمیت طراحی لیبل بادی اسپلش و اسپری دوفاز در برندینگ

لیبل بادی اسپلش

اغلب می‌گویند: «نباید یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت کنید!» اما این موضوع در مورد محصولات مصرفی به ویژه کالاهای آرایشی و بهداشتی صادق نیست. لیبل روی محصولات تاثیر مستقیمی بر قضاوت مشتری دارد و می‌تواند‌ او را به خرید تشویق کند یا محصول را نادیده بگیرد. طراحی لیبل بادی اسپلش و اسپری دوفاز اهمیت زیادی برای تولید کننده این محصولات دارد، زیرا لیبل حرفه‌ای در ذهن مشتری می‌ماند و به برند سازی کمک می‌کند. در این مقاله از «استودیو فهار» در مورد اهمیت و مراحل طراحی لیبل اسپری دوفاز صحبت می‌کنیم.

اهمیت طراحی لیبل بادی اسپلش و اسپری دوفاز

طراحی لیبل محصول به زیبایی شناسی و چیدمان گرافیک‌ها و اطلاعات روی لیبل کالای شما اشاره دارد. طراحی لیبل بادی اسپلش و اسپری دوفاز حرفه‌ای در حین نشان دادن قصد و مزایای کالا، توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند. طراحی لیبل محصول مانند یک تبلیغ عمل می‌کند، بدون اینکه شما هزینه اضافی بابت تبلیغ پرداخت کنید. از سویی دیگر، طراحی لیبل بسیار فراتر از قرار دادن نام و لوگو روی یک محصول است. لیبل وسیله‌ای برای برقراری ارتباط با مشتری و ایجاد اعتماد است. در ادامه به مزایای استفاده از خدمات طراحی لیبل بادی اسپلش و اسپری دوفاز اشاره می‌کنیم:

  • لیبل به عنوان شناسه محصول شناخته می‌شود. این موضوع به مشتری کمک‌ می‌کند تا محصول مورد نظر را از سایر کالاهای مشابه متمایز کند. ایجاد تمایز می‌تواند‌ یک مزیت رقابتی ایجاد کند که منجر به آگاهی از برند می‌شود.
  • لیبل همچنین اطلاعات توصیفی مانند اندازه، مواد تشکیل دهنده، دستورالعمل‌های نحوه استفاده از محصول، نحوه نگهداری صحیح محصول و موارد دیگر را ارائه‌ می‌دهند. این موارد موضوعات بسیار مهمی بر روی لیبل طراحی بسته بندی ماهی است.  همه اینها به جان بخشیدن به محصول کمک‌ می‌کند و مشتری را راهنمایی می‌کند.
  • بازاریابی در مورد جلب توجه مشتری است و این دقیقاً همان کاری خواهد بود که یک لیبل انجام‌ می‌دهد. لیبل‌ می‌تواند خریداران بالقوه را تشویق به خرید کند، در صورتی که به صورت اصولی طراحی شود.
  • لیبل از مشتریان در برابر خرید محصولات اشتباه محافظت‌ می‌کند، زیرا حاوی تمام اطلاعات صحیح و مرتبط است. این موضوع باعث می‌شود تا مشتریان به جای حدس و گمان، دقیقاً همان چیزی را که به دنبال آن هستند خریداری کنند. بطور مثال طراحی لیبل شفاف بر روی بسته بندی خوراک مرغ باعث می شود تا انواع خوراک از هم جدا شوند.

طراحی لیبل بادی اسپلش و لیبل دوفاز

عناصر اصلی در طراحی لیبل بادی اسپلش و اسپری دوفاز

هنگام طراحی لیبل داشتن خلاقیت حرف اول را می‌زند، زیرا مصرف کنندگان را وسوسه می‌کند تا محصول شما را انتخاب کنند. برای این موضوع باید از یکسری عناصر تشکیل دهنده در طراحی لیبل اسپری دوفاز استفاده کرد که در ادامه شرح می‌دهیم:

  • نام محصول: نام محصول باید یکی از قابل مشاهده‌ترین جنبه‌های لیبل باشد.
  • لوگوی برند: لوگو به مردم کمک می‌کند تا فوراً محصول را با برند مرتبط کنند.
  • عناصر گرافیکی: رنگ، الگو، عکس، فونت و غیره باید با برند هماهنگ باشند.
  • توضیحات محصول: شامل جزئیات تولید و اطلاعاتی شامل وزن خالص، فهرست مواد تشکیل دهنده، بهترین تاریخ مصرف، بارکد یا شماره سریال هستند.
  • دستورالعمل استفاده: حتی ساده‌ترین بادی اسپلش و اسپری دوفاز نیز باید از یک توضیح مختصر در مورد نحوه استفاده بهره مند شود.
  • اطلاعات تماس: درج آدرس وبسایت، شبکه‌های اجتماعی و راه‌های ارتباطی دیگر توصیه می‌شود.

مراحل طراحی لیبل بادی اسپلش و اسپری دوفاز

مراحل طراحی لیبل بادی اسپلش و اسپری دوفاز

لیبل اولین برداشت مشتری از محصول شماست، پس می‌تواند‌ منجر به برداشتی مثبت یا منفی شود. لیبل اطلاعات مهمی را در مورد اینکه محصول چیست و چگونه از آن استفاده کنید به مشتری منتقل می‌کند. همچنین ارزش‌های برند را در یک نگاه منتقل می‌کند. پس مهم است که طراح مراحل طراحی لیبل لوازم آرایشی و بهداشتی را مطابق با موارد زیر انجام دهد:

انجام تحقیقات

طراحی لیبل در ابتدا با تحقیق در مورد مخاطبان و رقبا شروع می‌شود. محصولات بادی اسپلش و اسپری دوفاز برای همه افراد از جمله مردان، بانوان، دختران و پسران در همه سنین استفاده می‌شود؛ اما بانوان مخاطب اصلی این محصولات محسوب می‌شوند. با این حال، برای هر دسته از مخاطبان همانند بسته بندی نوار بهداشتی، باید ترجیحات، سن، علاقه مندی‌های و سایر موارد را مورد بررسی قرار داد. این مرحله پرسونای مخاطب نامیده می‌شود. به این معنی که محصول مطابق با نیازهای کاربر هدف طراحی و تولید می‌شود.

تعیین بودجه

به راحتی می‌توان با عناصر پر زرق و برق و لوکس لیبلی زیبا و خاص را طراحی کرد؛ اما هزینه طراحی لیبل گران قیمت در نهایت به مصرف کننده منتقل می‌شود و بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می‌گذارد. پس در این مرحله با کارفرما برای بررسی میزان بودجه گفتگو صورت می‌گیرد. سبک طراحی لیبل، تعداد لیبل، جنس لیبل، چاپ لیبل، طراحی بسته بندی و سایر موارد در هزینه نهایی موثر هستند. با این حال، هزینه طراحی به اندازه هزینه‌های دیگر مانند چاپ بالا نیست و پیشنهاد می‌شود که بهترین کیفیت را از طراحی دریافت کنید.

مراحل طراحی لیبل بادی اسپلش و اسپری دوفاز

جمع آوری اطلاعات

به غیر از نام محصول، لوگوی شرکت و اطلاعات دیگر باید در طراحی لیبل بادی اسپلش و اسپری دوفاز در نظر گرفته شوند. پس طراحی لوگوی آرایشی هم در اینجا اهمیت خاصی پیدا می کند. لیست مواد تشکیل دهنده محصول، گواهینامه‌های ویژه، بارکد و سایر اطلاعات ضروری را باید قبل از شروع طراحی جمع آوری کرد. نیازهای طراحی را طراح به کارفرما ارائه می‌دهد تا اطلاعات مربوط به محصول در اختیار طراح قرار گیرد. جمع آوری اطلاعات مرحله بسیار مهمی است، زیرا تاثیر مستقیمی در نحوه طراحی و هدف گذاری در بازار برای فروش به مشتری دارد.

چیدمان طراحی

هنگامی که اطلاعات را جمع آوری کردید و متوجه شدید که از چه متریالی برای لیبل استفاده می‌شود، اکنون زمان برنامه ریزی برای چیدمان طراحی لیبل اسپری دوفاز است. چیدمان طراحی به نحوه جایگذاری و سلسله مراتب طراحی لیبل مربوط می‌شود. همانند بسته بندی قطعات الکترونیکی یک لیبل نه تنها باید زیبا به نظر می‌رسد، بلکه باید اطلاعات کلیدی محصول را نیز منتقل می‌کند. استفاده درست از لوگو، فونت، تصاویر و اطلاعات کلی محصول در لیبل به دیده شدن و تمایز آن با دیگر کالاهای داخل قفسه فروشگاه کمک می‌کند.

عناصر تزئینی

با در نظر گرفتن چند ایده طراحی گرافیکی می‌توان یک طراحی لیبل اسپری دوفاز چشم نواز ایجاد نمود. استفاده از دو رنگ خاص که به رنگ‌های برند هم نیز نزدیک هستند، به ایجاد یک طراحی منحصر به فرد کمک می‌کنند. در عین حال، لیبل نباید خیلی شلوغ یا خواندن آن سخت باشد. درست مثل بسته بندی شامپو، حفظ سادگی اهمیت زیادی دارد، زیرا محصولات بادی اسپلس و اسپری‌ها ابعاد کوچکی دارند و استفاده از جزئیات پیچیده باعث سردرگمی بیشتر مشتری می‌شوند. بعد از پایان طراحی و تصحیح کار، لیبل برای چاپ به چاپخانه فرستاده می‌شود.

خدمات طراحی لیبل بادی اسپلش و اسپری دوفاز

طراحی لیبل نه تنها جنبه اطلاع رسانی دارد، بلکه رابطه مستقیمی با برندسازی و فروش دارد. لیبل به عنوان هویت محصول شناخته می‌شود و در قضاوت مشتری تاثیر می‌گذارد. محصولاتی مانند بادی اسپلش و اسپری دوفاز به طراحی لیبل خاص نیاز دارند تا در میان هزاران کالای مشابه دیگر دیده شوند. برای این موضوع بهتر است با بهترین شرکت‌ های طراحی بسته بندی و لیبل همکاری کنید. برای بررسی هزینه طراحی لیبل و نحوه انجام کار با مشاوران ما در استودیو فهار تماس بگیرید.

4.5/5-(2امتیاز)

مطالب مشابه