0 تا 100 طراحی بسته بندی ماهی و میگو

بسته بندی ماهی و میگو

هنگامی که کسب و کارها در حال تدوین برنامه برندسازی خود هستند، طراحی بسته بندی اغلب در انتهای لیست کارها می‌رود؛ اما توجه به کیفیت و طراحی حرفه‌ای بسته بندی می‌تواند‌ مهمترین راه در موفقیت شرکت‌ها در بازار پررقابت امروز باشد. طراحی بسته بندی ماهی و میگو به عنوان اولین نقطه تماس با مشتری عمل می‌کند که بر تصمیمات خرید او تأثیر می‌گذارد.

ممکن است شما بهترین محصول را از نظر کیفیت در بازار تولید کنید، اما چگونه می‌خواهید به مشتری بگویید که کیفیت محصول شما بالاست، وقتی به طراحی بسته بندی اهمیت نمی‌دهید؟ همانطور که ما فکر می‌کنیم فردی با ظاهری زیبا و موجه شخصیت خاصی نیز دارد، بسته بندی محصول نیز چنین رویکردی خواهد داشت. در این مقاله از «استودیو فهار» در مورد اهمیت و اصول طراحی بسته بندی ماهی و میگو صحبت می‌کنیم.

نحوه طراحی بسته بندی ماهی و میگو

اهمیت طراحی بسته بندی ماهی و میگو

شما 7 ثانیه فرصت دارید تا اولین برداشت مثبت را در مشتری ایجاد کنید. از آنجایی که برای تقویت آگاهی از برند نیاز به برداشت اولیه مثبت است، پس ایجاد یک هویت بصری قوی، ثابت و متمایز در طراحی بسته بندی ماهی و میگو اهمیت زیادی دارد. برداشت اولیه به این معناست که مشتری برای بار اول محصول شما می‌بیند و نسبت به آن قضاوت می‌کند.

این موضوع می‌تواند یک مزیت رقابتی ایجاد کند؛ حتی استفاده از یک رنگ خاص می‌تواند قابلیت تشخیص بسته بندی محصول در میان هزاران کالای دیگر را تا 80 درصد بهبود بخشد. فعالان صنف ماهی، میگو و آبزیان می‌توانند از این رویکرد برای جلب توجه مشتری استفاده کنند.

اهمیت طراحی بسته بندی ماهی و میگو

اگر طراحی بسته بندی تن ماهی به صورت حرفه‌ای انجام شود، تمایلات بیشتری برای خرید آن وجود خواهد داشت. بسته بندی نه فقط یک محصول بلکه بیشتر شبیه به یک هدیه است که به مشتری داده می‌شود. شما وقتی هدیه را به دوست خود می‌دهید، آن را به خوبی تزئین می‌کنید تا دوست شما با دیدنش احساس مثبتی داشته باشد.

برای مثال، تجربه تیزر  تبلیغاتی آنباکسینگ نشان می‌دهد که مشتریان تا چه اندازه به بسته بندی ماهی و میگو اهمیت می‌دهند. این رویکرد تنها مختص بسته بندی قطعات الکترونیکی مانند گوشی همراه نیست، بلکه هر محصولی که درون یک بسته یا جعبه قرار دارد از این قاعده پیروی می‌کند. بیایید ببینیم آمارها در مورد اهمیت طراحی بسته بندی چه چیزی می‌گویند:

  • 65 درصد از مصرف کنندگان به دلیل خاص بودن طراحی بسته بندی، آن محصول را خریداری کرده‌اند.
  • 30 درصد از کسب و کارها گزارش دادند که با بهبود ظاهر بسته بندی محصول، درآمد آنها افزایش یافته است.
  • 52 درصد از مردم می‌گویند که اگر بسته بندی را دوست داشته باشند با رضایت بیشتری برای محصول هزینه می‌کنند.
  • 70 درصد مصرف کنندگان پذیرفتند که تصورشان از یک برند صرفاً بر اساس بسته بندی شکل می‌گیرد.

نحوه طراحی بسته بندی ماهی و میگو

نحوه طراحی بسته بندی ماهی و میگو

توجه به جنس بسته بندی و ایجاد یک طراحی منحصر به فرد برای شروع کار کافی نیست! طراح باید یکسری اصول و نکات را در کار خود در نظر بگیرند تا بتواند به اهداف برند و بازار هدف دست یابد. این اصول در بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی و محصولات دریایی به یک اندازه مهم هستند. در ادامه به نکات مهم در طراحی بسته بندی ماهی و میگو می‌پردازیم:

  •  شناسایی مخاطب هدف

مخاطبان هدف اولین گام در برندسازی است. دانستن اینکه مخاطبان هدف چه چیزی دوست دارند و چه چیزی نیازهایشان را برآورده می‌کند، تفاوت در موفقیت و شکست را مشخص کند. می‌توان پرسید: «چه چیزی توجه مشتریان هدف را جلب می‌کند؟ چه نوع رنگی برای آنها جذابیت دارد؟ چه تصویری می‌تواند محصول را از رقبا متمایز کند؟»

پاسخ به این سؤالات می‌تواند‌ به یک پرسونای مخاطب خاص منجر شود. صرف زمان برای شناخت مشتری و پرسونای مخاطب بسیار مهم است. این موضوع در بسته بندی ماهی و میگو می‌تواند‌ هویت برند را تقویت کرده و در بلند مدت باعث ایجاد پایگاه بزرگی از مشتریان خاص شود.

  •  ارسال موثر پیام برند

هنگام طراحی بسته بندی ماهی و میگو مهم است که پیام اصلی برند در نظر گرفته شود، زیرا محصول مستقیماً با مشتری حرف می‌زند و او را برای خرید متقاعد می‌کند. زمانی که مخاطبان هدف شناسایی شدند، اکنون می‌توان پیام خاصی را به مخاطبان ارسال کرد. برای مثال، اگر مخاطبان به دنبال محصولات دریایی هستند و به محصولات پرورشی علاقه‌ای ندارند، این پیام را می‌توان از طریق بسته بندی و شعار برند به مشتریان منتقل کرد. انتخاب کلمات مناسب و روش بیان درست آن اهمیت زیادی دارد. ممکن است روی محصولات خود بنویسید: «محصولات دریایی برند … را مستقیماً از دست ماهیگیران شمال بگیرید!»

با انتخاب بهترین شرکت طراحی بسته بندی می‌توانید پیام خود را واضح و به شکلی اثربخش به مخاطبان هدفتان ارسال کنید.

بسته بندی ماهی و میگو

  •  متمایز شدن نسبت به رقبا

طراحی بسته بندی ماهی و میگو برای همه برندها اعم از قدیمی و نوظهور اهمیت زیادی دارد، زیرا متمایز شدن از دیگران برگ برنده برند است. طراحی بسته بندی کیسه زباله خلاقانه باعث می شود تا در میان رقبا به خوبی بدرخشید. یکی از راه‌های متمایز شدن از رقبا، بررسی کاری است که آنها انجام داده‌اند. اگر اکثر رقبا از رنگ آبی استفاده می‌کنند، برای تمایز محصول می‌توان از رنگ صورتی، قرمز یا قهوه‌ای بهره برد.

درست است که محصولات دریایی اغلب با رنگ آبی مرتبط هستند، اما رنگ گوشت این محصولات اغلب صورتی، قرمز یا قهوه‌ای است. پس در انتخاب رنگ بیراهه نرفتید! پس برای تاثیرگذاری بیشتر در مخاطب جهت تشخیص محصول در بین همه کالاها در قفسه فروشگاه، بهتر است عملکرد رقبا به خوبی بررسی شوند تا طراحی متمایزی ایجاد کرد.

  •  انواع متریال بسته بندی ماهی

جنس و متریال ساخت بسته بندی اهمیت زیادی دارد، زیرا مکمل طراحی حرفه‌ای است. انواع بسته بندی ماهی شامل بسته بندی وکیوم، نایلون بسته بندی ماهی، لفاف بسته بندی، پاکت بسته بندی، بسته بندی با اتمسفر اصلاح شده (MAP) و کارتن بسته بندی ضد آب هستند. هر متریال ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد که برای انواع محصولات دریایی استفاده می‌شود.

جنس بسته بندی می‌تواند‌ کیفیت طراحی را افزایش دهید. مشتریانی که در قفسه فروشگاه به دنبال خرید محصولات دریایی هستند، اول به طراحی کالا توجه می‌کنند، سپس محصول را در دست می‌گیرند تا کیفیت بسته بندی را بسنجند. درحقیقت، جنس بسته بندی و طراحی آن نقش مکمل را برای هم دارند و به یک اندازه مشتری را به خود جلب می‌کنند.

سفارش خدمات طراحی بسته بندی ماهی و میگو با استودیو فهار

طراحی بسته بندی جزء ضروری هر کسب و کار موفقی است و پتانسیل ایجاد یک اثر ماندگار در بین مشتریان را دارد. مهم است که به ظاهر بسته بندی خود توجه داشته باشید، زیرا می‌تواند محصول شما را از رقبا متمایز کرده و وفاداری به برند را تقویت کند. به یاد داشته باشید که یک طراحی بسته بندی ماهی و میگو می‌تواند بازاریابی دهان به دهان را نیز تشویق کند. اگر در تهران قصد بازاریابی محصول خود را دارید باید طراحی بسته بندی در تهران آگاه باشید و مطابق با سلیقه بازار برندینگ خود را انجام دهید.

اگر مشتریان تحت تأثیر طراحی بسته بندی شما قرار گرفته‌اند، احتمالاً آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند یا آن را به دوستان و خانواده پیشنهاد می‌کنند. برای استفاده از خدمات طراحی بسته بندی و تیزر تبلیغاتی معرفی محصول با کارشناسان ما در استودیو فهار تماس بگیرید.

4.6/5-(5امتیاز)

مطالب مشابه