کارتن بسته بندی ضد آب

کارتن بسته بندی ضد آب

تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده که با دیدن یک تصویر از فضای بیرونی و نمای یک ساختمان، توجهتان به آن جلب شود؟ این قدرت عکاسی از فضای خارجی سازه ها است. عکاسی از فضای داخلی ساختمان نیز به همان اندازه جذاب و مهیج است و می تواند توجه خریداران ساختمان و سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

با عکاسی از دکوراسیون داخلی این حس را در مخاطب ایجاد می کنید که در محیط حضور دارد و می تواند بخش های مختلف را ببیند و آن را لمس کند. البته به شرطی که از دوربین و تجهیزات حرفه ای با ترکیب بندی مناسب استفاده کنید.

عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری

عکاسی دکوراسیون معماری داخلی نوعی از عکاسی تبلیغاتی است که می تواند سیل عظیمی از مشتریان را به سمت پروژه شما جاری کند. در این نوع از تصویر برداری شما باید تمامی بخش های محیط را به مخاطب نشان دهید. پس هیچ محدودیتی برایتان تعریف نمی شود و می توانید از تمامی قسمت ها عکس بگیرید. با این حال برخی از قسمت ها برای مخاطبان ارجحیت دارند و بهتر است شما هم تمرکز خود در عکاسی از دکوراسیون داخلی را روی این قسمت ها بگذارید که عبارتند از:

  • عکاسی از دکوراسیون اتاق خواب
  • عکاسی دکوراسیون آشپزخانه
  • عکاسی دکوراسیون سالن پذیرایی و نشیمن
  • عکاسی دکوراسیون فضاهای عمومی ( لابی، حیاط، بالکن و…)
  • عکاسی از نمای بیرونی سازه
  انواع عکاسی معماری و دکوراسیون

انواع عکاسی معماری و دکوراسیون

عکاسی از ساختمان در عین مهیج بودن کار ساده ای نیست و نیاز به تجربه و دانش کافی دارد. همانند فیلمبرداری صنعتی از کارخانه شما باید با تسلط بر تکنیک های عکاسی از دکوراسیون داخلی، تصاویر را ثبت کنید. اما پیش از هر چیزی باید انواع عکاسی از ساختمان را بشناسید که عبارتند از:

  1. عکاسی معماری: در این نوع عکاسی، تمرکز بر روی ساختمان ‌ها، سازه‌ ها و فضاهای معماری است. عکاسان معماری برای ثبت زیبایی و جزئیات ساختمان‌ ها، نورپردازی، طراحی داخلی و خارجی و نحوه تعامل فضای ساختمان با محیط اطراف تلاش می‌ کنند.
  2. عکاسی دکوراسیون: در این نوع عکاسی، هدف اصلی ثبت زیبایی و جزئیات داخل فضاهای مسکونی یا تجاری است. عکاسان دکوراسیون برای نشان دادن حس واقعی فضا از رنگ، نورپردازی و… استفاده می کنند. در این نوع عکسبرداری بیشتر به مبلمان و لوازم دکوراتیو در فضا های داخل خانه یا محل کار پرداخته می شود.
نکته مهم: عکاسی معماری و دکوراسیون علاوه بر منازل و ساختمان های مسکونی، شامل محیط های کاری و رسمی، تجاری و… هم می شود.

چرا باید عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری را حرفه ای انجام داد ؟

عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری به عنوان یک حرفه مهم و حائز اهمیت شناخته می ‌شود. عکاسی حرفه ای از دکوراسیون داخلی و معماری، باعث بهتر و زیباتر دیده شدن فضا می ‌شود و در نتیجه برای مخاطبان بسیار جذاب خواهد بود. این جذابیت سبب جلب توجه آنها و ترغیب به خرید می شود که امتیاز مثبتی برای شما خواهد بود.

از طرفی شما می توانید از عکس ‌های حرفه ای برای تبلیغات، فروش و بازاریابی محصولات و خدمات معماران، طراحان داخلی و صنایع دستی استفاده کنید. در نتیجه هرچه عکس های شما باکیفیت و واقعی تر باشد، اثر بخشی بیشتری هم خواهد داشت.

از این رو باید تصویر برداری صنعتی و تبلیغاتی خود را به افراد متخصص بسپارید. مجموعه استودیو فهار با سال ها سابقه در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی می تواند بهترین کیفیت از عکاسی از دکوراسیون داخلی را ارائه دهد. عکاسان حرفه ای استودیو فهار با استفاده از تجربه و دانش خود، قادر به گرفتن عکس ‌های با کیفیت بالا هستند که نگاه حرفه ‌ای را به نمایش می ‌گذارد.

هزینه تصویربرداری نیز در استودیوفهار بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. البته قیمت عکاسی دکوراسیون به عوامل مختلفی هم بستگی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • تعداد شات
  • ابزار و تجهیزات به کار گرفته شده
  • طرح و معماری فضا
  • نوع چیدمان
  • میزان ویرایش تصاویر
  • نورپردازی و…
   مزیت های عکاسی حرفه ای از دکوراسیون داخلی

 مزیت های عکاسی حرفه ای از دکوراسیون داخلی

در زمینه پوشاک و فروشگاه لباس عکاسی از پوشاک باعث افزایش فروش محصول می شود چرا که کاربران با دیدن محصول، نوع دوخت، رنگ طبیعی، بافت و… راحت تر می توانند تصمیم به خرید بگیرند. این نکته در عکاسی از دکوراسیون داخلی بصورت حرفه ای هم صدق می کند و می تواند فروش شما را بیشتر کند. اما این تنها مزیت عکاسی حرفه از از دکوراسیون داخلی نیست و مزایای دیگری هم دارد که عبارتند از:

  • تجسم فضا

مخاطبان شما با دیدن این تصاویر می توانند محیط را تصور کنند و حس حضور در آن را بدون بودن در ان فضا احساس کنند. در نتیجه مشتریان بالقوه شما به راحتی تصمیم به خرید یا اجرا ملک و استفاده از خدمات شما خواهند گرفت.

  • تقویت برندینگ

اگر یک طراح حرفه ای یا صاحب یک برند و شرکت طراح داخلی و معماری هستید، تصاویر باکیفیت باعث تقویت برندینگ شما خواهد شد. چرا که می توانید از این تصاویر در رسانه های مختلف و برای تبلیغات استفاده کنید.

  • افزایش وفاداری مشتریان

شما با این تصاویر باعث می شود که مشتریان قبلی و قدیمی شما هم مجذوب نمونه کارهای شما شوند و به خریداران وفادار شما تبدیل شوند. به عبارتی با یک تیر دو نشان خواهید زد و در عین جذب مشتریان جدید می توانید مشتریان قبلی خود را هم حفظ کنید.

نکات مهم عکاسی از دکوراسیون داخلی

نکات مهم عکاسی از دکوراسیون داخلی

درست است که تجهیزات اصلی ترین عامل برای عکاسی باکیفیت می باشد اما تسلط بر تکنیک های عکاسی و اصول آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از نکات های مهم عکاسی دکوراسیون داخلی عبارتند از:

  • نورپردازی

بهتر است زمانی را به عکاسی اختصاص دهید که امکان استفاده از نور طبیعی برایتان وجود دارد. البته در صورت نیاز می توانید از نور مصنوعی هم استفاده کنید. البته باید حواستان به انعکاس نور از سطوح مختلف باشد. این همان نکته کلیدی است که در عکاسی تبلیغاتی لوازم خانگی هم اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • ترکیب بندی
ترکیب بندی فاکتور مهمی در عکاسی است و منظور از آن نحوه چیدمان و قرار گیری المان ها در تصویر است. یک ترکیب بندی مناسب باعث می شود که تصویر جذاب و چشمگیر باشد.
  • ویرایش و ادیت نهایی
به جرات می توان گفت هیچ عکسی بدون ادیت حرفه ای نمی تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. البته قرار نیست در ویرایش اغراق کنید بلکه باید کمی حس و روح به تصویر ببخشید.
  • انتخاب لنز مناسب

برای عکاسی از دکوراسیون داخلی باید بسته به نوع عکاسی از لنزهای مختلف استفاده کنید. می خواهید کل سازه را در عکس جای دهید؟ یا از فاصله دور قرار است عکاسی کنید؟ و… برای هر یک از ان ها نیاز به یک لنز متناسب با آن خواهید داشت.

نمونه عکاسی از دکوراسیون داخلی

نمونه عکاسی از دکوراسیون داخلی

شب ها برای عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری اقدام نکنید. طبق امار بدست آمده تصاویری که در روز و با نور آفتاب ثبت می شوند، نتیجه و تاثیر بیشتری دارند. البته می توانید با بررسی نمونه عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری ساختمان ها نیز به این نکته پی ببرید. جزئیات در روز واضح تر و بهتر دیده می شوند و همچنین عکس ها بسیار دلباز هستند. اگر قصد عکاسی دکوراسیون معماری در تهران را دارید، می توانید نمونه کارهای استودیو فهار را بررسی کنید و با خاطری آسوده سفارش خود را به تیم مجرب و باتجربه ما بسپارید.

  جمع بندی

از جذاب ترین ژانرهای عکاسی، عکاسی دکوراسیون داخلی و معماری است. البته اگر از عکاسان و تجهیزات حرفه ای برای تصویربرداری از مکان مد نظر خود استفاده کنید. شما با این هنر می توانید مسیر موفقیت را برای خودتان هموار کنید. سعی کنید عکس ها را از زاویه های خاص ثبت کنید تا موجب حیرت مخاطبان شود.

امروزه در تولیدات صنعتی مدرن به ویژه در مراحل بعدی تولید نهایی که شامل بسته بندی، نگهداری و حمل و نقل کالا به مصرف کنندگان می‌شود، ایمنی محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است.

آمارها نشان می‌دهند که حدود پنج تا 10 از کالاها به دست خرده فروشان نمی‌رسد. این خطا تا حدی به دلیل بسته بندی، طراحی نامناسب، مواد بسته بندی و سایر موارد است. با وجود برخی از محصولات مرطوب مانند مواد غذایی یا شرایط آب و هوایی خاص (بارندگی و برف)، استفاده از کارتن بسته بندی ضد آب می‌تواند‌ در حفظ امنیت بیشتر کالاها و محصولات کمک کند؛ اما کارتن ضد آب واقعاً وجود دارد؟ در این مقاله از «استودیو فهار» در مورد کارتن بسته بندی ضد آب و مزایای این نوع بسته بندی ها بحث خواهیم نمود.

کارتن بسته بندی ضد آب چیست؟

کارتن بسته بندی از مقوا ساخته می‌شود، بنابراین وقتی خیس می‌شود دیگر قابل استفاده نیست. ساخت کارتن ضد آب با توجه به تطبیق پذیری و کاربردی بودن این کارتن می‌تواند راه حلی عالی برای جلوگیری از خراب شدن محتویات داخل بسته بندی شود. به ویژه برای شرکت‌های که به طراحی بسته بندی محصول اهمیت زیادی می‌دهند، ضد آب بودن کارتن می‌تواند در حفظ اطمینان مشتریان و در نتیجه توسعه برند کمک زیادی کند.

می‌توان گفت که چیزی به عنوان کارتن بسته بندی ضد آب وجود ندارد که بتواند 100 درصد در برابر خیس شدن و رطوبت مقاومت کند؛ اما تولید کنندگان اغلب مقاومت کارتن را در برابر رطوبت با استفاده از مواد و روش‌های خاصی افزایش می‌دهند. به این ترتیب، یک لایه پوشش ضد آب داخل کارتن تعبیه می‌شود تا مقاومت آن را برابر رطوبت افزایش دهند.

مزایای کارتن بسته بندی ضد آب

مزایای کارتن بسته بندی ضد آب

اولین مورد از فواید کارتن بسته بندی ضد آب ایمنی در هنگام حمل و نقل است. بسیاری از محصولات قبل از اینکه به فروشگاه‌ها یا مشتریان برسند، مدت زیادی را در کامیون‌ها یا کشتی‌ها سپری می‌کنند؛ بخصوص اگر بسته بندی زعفران صادراتی باشد. محصولات در طول سفر می‌توانند در معرض رطوبت قرار بگیرند که می‌تواند باعث خوردگی اقلام فلزی، لاستیک و پلاستیک و مواد آلی تجزیه شود. کارتن بسته بندی ضد آب از محصولات در برابر این شرایط آسیب‌زا محافظت می‌کند.

بسته بندی ضد آب می‌تواند از خراب شدن زودرس محصولات جلوگیری کند. در مورد مواد غذایی باید گفت که هوای مرطوب می‌تواند باعث ایجاد رطوبت در سطح مواد غذایی شود و زمینه را برای رشد میکروارگانیسم‌ها راحت‌تر کند.

کارتن بسته بندی ضد آب دوام بیشتری نسبت بسته بندی‌های دیگر دارد. قابلیت ضد آب بودن باعث سالم ماندن ظاهر کارتن می‌شود که نقش مهمی در بازارپسندی محصولات ایفا می‌کند. بسیاری از شرکت‌ها از خدمات طراحی لوگو حرفه‌ای استفاده می‌کنند تا ظاهر بسته بندی خود را بهبود ببخشند. استفاده از بسته بندی بادوام‌تر نیز نشان دهنده تعهد شرکت برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان است.

برخی از کسب و کارها هنوز از کارتن‌های معمولی برای بسته بندی محصولات خود استفاده می‌کنند. این کارتن‌ها به راحتی پاره می‌شوند و برای مشتریان مشکل ایجاد می‌کنند. این موضوع می‌تواند بسیاری از مشتریان را از خرید مجدد محصولات منع کند؛ بنابراین، از مزایای استفاده از کارتن بسته بندی ضد آب می‌توان به افزایش اعتمادسازی و کمک به برندسازی اشاره کرد.

ضد آب کردن کارتن بسته بندی

ضد آب کردن کارتن بسته بندی

تولید کنندگان معمولاً از مواد و روش‌های مختلف برای ضد آب کردن کارتن استفاده می‌کنند. هر روش بسته به هزینه مواد اولیه و میزان محافظت در برابر رطوبت با بقیه متفاوت است.

پوشش چسب PVA

روکش چسب PVA تا حدی خاصیت ضد آب به کارتن می‌دهد. این پوشش تنها در برابر سه تا چهار بار خیس و خشک شدن مقاوم است. تولید کنندگان یک تکه چسب را با یک قسمت آب مخلوط می‌کنند. سپس داخل جعبه را با یک لایه چسب PVA می‌پوشانند. اجازه می‌دهند لایه برای چند ساعت خشک شود.

لایه دوم چسب PVA بعد از دو یا سه ساعت اعمال می‌شود. برای لایه سوم، یک مخلوط دیگر با دو بخش PVA و یک قسمت آب آماده می‌شود. دوباره باید چسب خشک شود. درنهایت باید یک ظاهر درخشان روی سطح مقوا مشاهده کنید. در زمان اعمال چسب PVA باید لبه‌ها، گوشه‌ها و هر گوشه و کنار کارتن با دقت به چسب آغشته شود تا راه نفوذی برای ورود آب و رطوبت وجود نداشته باشد.

پوشش رزین فایبرگلاس

یکی از بهترین پوشش‌های ضد آب، رزین فایبرگلاس است. قابلیت چسبندگی بالای این رزین نه تنها برای کارتن مقوایی مناسب است، بلکه در شیشه، فلز، پلاستیک و غیره نیز استفاده می‌شود. برای اعمال پوشش رزین فایبرگلاس ابتدا نایلون سیلیکونی روی زمین پخش می‌شود. مواد پس از خشک شدن می‌توانند به هر چیزی که روی آن قرار می‌گیرد بچسبند؛ اما به سیلیکون نمی‌چسبد.

پوشش موم پارافین

اعمال موم پارافین پرکاربردترین و رایج‌ترین روش ضد آب کردن کارتن بسته بندی است. به هر حال به دلیل چسبندگی کم به اندازه سایر پوشش‌ها دوام بالایی دارد. مزیت آن قیمت بسیار مناسب است.

قیمت کارتن بسته بندی ضد آب  

قیمت کارتن بسته بندی ضد آب

کارتن بسته بندی ضد آب معمولاً با قیمت بیشتری نسبت به کارتن معمولی مقوایی فروخته می‌شود؛ اما مزایایی که با استفاده از آن به دست می‌آید، ارزش هزینه بالا را دارد. قیمت این کارتن بسته به تعداد سفارش مشتری، کیفیت ساخت، اعتبار سازنده، عرضه و تقاضا و سایر موارد متفاوت خواهد بود. مطمئناً بکارگیری کارتن ضدآب در طراحی کوجب افزایش قیمت طراحی بسته بندی محصول خواهد شد.

کلام آخر

تحویل محصولاتی که در کارتن بسته بندی شده‌اند در شرایط مرطوب مانند باران یا رطوبت با مشکلاتی همراه است؛ بنابراین، اتخاذ تدابیر مناسب برای جلوگیری از این وضعیت ضروری است. مهمترین کاری که می‌توان انجام داد، خرید کارتن بسته بندی ضد آب است.

این کارتن از یک لایه پوشش مقاوم در برابر رطوبت ساخته شده که می‌تواند کیفیت و دوام بسته بندی را تا رسیدن به مقصد حفظ کند. برای استفاده از انواع خدمات طراحی بسته بندی، ساخت موشن گرافیک یا تیزر تبلیغاتی با مشاوران ما در استودیو فهار تماس بگیرید.

امتیاز دهید

مطالب مشابه