طراحی و چاپ بسته بندی پاکت سیگار حرفه ای

طراحی بسته بندی سیگار
نمونه کارهای طراحی لیبل و بسته بندی

صنعت محصولات حیوانات خانگی در رقابت تنگاتنگی است. وقتی مشتریان انتخاب‌های زیادی دارند، به عنوان یک کسب و کار چگونه می‌توانید در این بازار متمایز شوید و توجهی را که شایسته آن هستید را به دست آورید؟ برای جلب توجه مشتری، برندسازی عامل اصلی تمایز است. برای کسب و کارهایی که در تولید محصولات پت فعال هستند، هیچ چیز به اندازه آگاهی از برند اهمیت ندارد.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

اینجاست که طراحی بسته بندی نقش مهمی ایفا کند. یکی از محصولات رایج در قفسه کالاهای حیوانات خانگی، خاک گربه است. در این مقاله از «استودیو فهار» در مورد اهمیت و اصول طراحی بسته بندی خاک گربه صحبت می‌کنیم.

اهمیت طراحی بسته بندی خاک گربه

قبل از پرداختن به نقش بسته بندی خاک گربه در توسعه برند، مهم است که بدانیم چرا برندسازی در صنعت محصولات حیوانات خانگی اهمیت دارد. از برندهای بزرگ گرفته تا تولیدکنندگان محلی، ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار دشوارتر از قبل شده است. تمایل مردم به نگهداری از حیوانات در خانه بیشتر شده و در راستای این موضوع نیاز به تهیه کالاهای مورد نیاز نیز افزایش یافته است.

کسب و کارهای بسیاری در این چند سال اخیر وارد حوزه محصولات پت شده‌اند تا نیازهای بازار را تامین کنند. دیده شدن در میان همه برندها برای بقای یک کسب و کار مهم است. زمانی که بتوانید یک تصویر برند قوی و خاص از خود نشان دهید، همیشه در جلوی چشم مشتری خواهید بود.

اهمیت طراحی بسته بندی خاک گربه

وقتی صحبت از محصولات پت می‌شود، بسته بندی اغلب اولین نقطه تماس بین برند و مشتری است. این بدان معناست که طراحی بسته بندی خاک گربه یک فرصت کلیدی برای ایجاد یک هویت برند قوی است. مشتریان ابتدا مجذوب بسته بندی می‌شوند و سپس بعد از استفاده از محصول به کیفیت آن پی می‌برند.

طراحی پاکت خاک گربه باید به گونه‌ای باشد که ارزش‌ها و اهداف کسب و کار را نشان دهند و در عین حال در چشم مشتریان خاص و متمایز بیاید. استفاده از رنگ‌های جذاب، تصاویر خاص، گرافیک منحصر به فرد، فونت‌های متفاوت و به طور کلی توجه به جذابیت بصری بسته بندی می‌تواند‌ یک محصول را میان هزاران کالای دیگر متمایز کند. همچنین اکثر کسب و کارها در کنار طراحی بسته بندی به دنبال ساخت تیزر تبلیغاتی هستند تا تاثیر قوی‌تری بر مشتری بگذارند.

عناصر اصلی در طراحی بسته بندی خاک گربه

عناصر اصلی در طراحی بسته بندی خاک گربه

طراحی کیسه خاک گربه بخشی جدایی ناپذیری از هر استراتژی برندسازی است تا محصول را به گونه‌ای جذاب جلوه دهد که نه تنها توجه مصرف کننده را جلب کند، بلکه منبع خوبی برای تبلیغات باشد. بسته بندی نقش مهمی در آموزش مشتری در مورد محصول ایفا می‌کند، زیرا به مشتری می‌گوید که محصول چیست، چه ارزشی دارد و چه نیازی را از او برطرف خواهد کرد. طراح برای رسیدن به اهداف برندسازی از یکسری اصول و عناصر استفاده می‌کند. چهار عنصر اصلی در طراحی بسته بندی خاک گربه بسته بندی به شرح زیر هستند:

1. رنگ

رنگ‌ها تاثیر روانی زیادی در بسته بندی خاک گربه دارند و می‌توانند توجه را به محصول جلب کنند. برندها به منظور متمایز شدن از رقبا اغلب رنگ‌هایی را انتخاب می‌کنند که به پالت رنگ برند آنها تعلق ندارد. برای مثال، رنگ برند یک کسب و کار آبی و سفید است، اما از رنگ سبز در بسته بندی استفاده می‌کند.

گاهی اوقات این رفتار مخرب خوب است، اما شاید همیشه به نفع برندها نباشد. رنگ‌ها مهم‌ترین عنصر در طراحی بسته بندی هستند، زیرا ناخودآگاه شخصیت برند را منعکس می‌کنند. همچنین اولین چیزی است که به آن توجه می‌شود و از فاصله دور نیز قابل مشاهده است؛ بنابراین مهم است که طراح به صورت استراتژیک از رنگ استفاده کند.

2. تصویر

تصاویر و نمادها به برندسازی کمک می‌کنند و ارزش یادآوری بالایی دارند. بدین معنا که مشتری می‌تواند‌ تصویر را به خاطر نگه دارد. تصاویر به مشتریان کمک می‌کند تا بدون نیاز به خواندن متون روی بسته بندی به راحتی متوجه شوند که محصول چیست.

برای طراحی بسته بندی خاک گربه بدون شک استفاده از تصاویر جذاب از گربه‌های زیبا و خاص می‌تواند‌ نشان دهنده نوع محصول باشد. طراح برای ایجاد خلاقیت بیشتر ممکن است از تصاویر کارتونی برای طراحی بسته بندی استفاده کند. همچنین کسب و کارها می‌توانند از خدمات تصویر برداری با هلی شات برای رویدادهای خود بهره ببرند.

بسته بندی خاک گربه

3. فونت

تایپوگرافی عنصر مهم دیگری از هویت برند است و ارزش‌های کسب و کار را نشان می‌دهد. هر فونت مجموعه‌ای از مفاهیم متفاوت را القا می‌کند و از این رو یک نمایش منحصر به فرد از اینکه شما چه کسی هستید و چه چیزی را به عنوان یک برند نشان می‌دهید ایجاد می‌کند.

برندها اغلب از فونت‌ها و سریف‌های پررنگ برای جلب توجه استفاده می‌کنند، زیرا آنها ظاهری ساده دارند و به راحتی خوانده می‌شوند. بعضی از فونت‌ها لوکس بودن را نشان می‌دهند و برخی دیگر مدرن بودن را تداعی می‌کنند. انتخاب فونت مناسب به ارزش‌های برند وابسته است و می‌تواند نشان دهنده کیفیت محصول باشد.

4. گرافیک

گرافیک بسته بندی همان چیدمان و سبک طراحی است. استفاده درست از رنگ، فونت، لوگو، توضیحات محصول و تصاویر به معنای ایجاد یک چیدمان و سبک طراحی جذاب خواهد بود. ساختار کلی طراحی توجه مصرف کننده را به خود جلب کرده و به راحتی در قفسه فروشگاه دیده می‌شود.

عوامل موثر دیگر در گرافیک شامل اندازه و شکل بسته بندی هستند. طراح با در دست داشتن ابعاد و اندازه بسته بندی می‌تواند‌ ایده‌های خود را پیاده سازی کند. همچنین شکل بسته بندی و طوری که مشتری محصول را در دست می‌گیرد نیز در طراحی اهمیت بالایی دارد.

نکات مهم در طراحی بسته بندی خاک گربه

نکات مهم در طراحی بسته بندی خاک گربه

در ادامه به برخی نکات مهم در طراحی کیسه و طراحی لیبل بسته بندی خاک گربه اشاره می‌کنیم:

  • طراح قبل از شروع طراحی بسته بندی ابتدا اهداف برند و مخاطبان هدف را بررسی می‌کند. او می‌پرسد: «نیازها و ترجیحات آنها چیست؟» طراح با انجام تحقیقات اولیه می‌تواند‌ اهداف برند را به بازار هدف متصل کند.
  • ایجاد یک سبک طراحی ثابت در تقویت هویت برند مهم است. بهتر است طراح از بک گرافیک مشابه در تمامی محصولات حیوانات خانگی استفاده کند. تنوع در طراحی می‌تواند‌ باعث سردرگمی شود و یکپارچگی در عناصر برندسازی را بهم بزند.
  • موادی که برای بسته بندی خاک گربه استفاده می‌شود نیز می‌توانند به شناخت برند کمک کنند. استفاده از مواد سازگار با محیط زیست برای نشان دادن تعهد به پایداری یا مواد درجه یک برای انتقال حس لوکس بودن و کیفیت بسیار مهم است.
  • طراح باید عناصر خاص برند را در طراحی بسته بندی خود بگنجاند. این عناصر شامل لوگو یا سایر نشانه‌های بصری هستند که با برند ارتباط دارند. قرارگیری مکان لوگو در طراحی باید طوری باشد که مخاطب سریع آن را تشخیص دهد.
  • هنگامی که طرح اولیه بسته بندی خاک گربه نهایی شد، مهم است که با مخاطبان هدف خود تست شود و بر این اساس بازخورد تکرار کنید. گرفتن بازخورد می‌تواند‌ نقاط ضعف طراحی را مشخص کند.

 

 

کلام آخر

طراحی بسته بندی خاک گربه یک ابزار بازاریابی محسوب می‌شود. این موضوع ادراکات مصرف کننده را شکل می‌دهد، وفاداری به برند را تقویت می‌کند و محصول را از رقبا متمایز خواهد کرد. بسته بندی با طراحی جذاب تاثیر مثبت بر تجربه کاربری دارد، زیرا مشتریان امروز نه تنها به کیفیت خاک گربه بلکه به جزئیات مختلف از جمله سبک طراحی و جنس بسته بندی اهمیت زیادی می‌دهند.

اگر به دنبال اثری ماندگار در قلب و ذهن مصرف کنندگان خود هستید از خدمات طراحی بسته بندی استودیو فهار استفاده کنید. همچنین از خدمات گسترده ما مانند تولید تیزر تبلیغاتی رستوران، عکاسی حرفه‌ای از محصول و سایر موارد بهره مند شوید.

سیگار یکی از پر مصرف ترین دخانیات است و با وجود اینکه مضررات زیادی برای سلامتی بدن دارد، اما باز هم فروش آن در بازار بسیار زیاد است. امروزه برند ها و مدل های مختلف سیگار در بسته بندی های متنوع به فروش می رسند. طراحی بسته بندی سیگار می تواند به تنهایی فروش محصول شما را در بازار افزایش دهد.

هرچه بسته بندی پاکت سیگار ساده و به دور از هر گونه جزئیات اضافه و طرح های شلوغ باشد، حس رهایی را به بیننده القا می کند و در نتیجه موجب ترغیب برای خرید محصول مورد توجه می شود.

 اهمیت و ضرورت طراحی بسته بندی سیگار

بسته بندی مناسب سیگار، محصول را در برابر آسیب ‌های خارجی مانند ضربه، رطوبت، نور خورشید و دمای بالا حفظ می ‌کند. این مهم ترین دلیل در طراحی پاکت سیگار است و نباید از آن غافل شوید. اما باید بدانید که پاکت سیگار به دلایل دیگری هم اهمیت دارد.

در بسته بندی این دسته از محصولات مثل بسته بندی تنباکو، استفاده از چیدمان مناسب در بسته بندی، طراحی محصول خود را بهینه خواهید کرد که توجهات زیاد را به سمت محصول شما جلب می کند. با افزایش جلب توجه، میزان مشتریان شما هم بیشتر خواهد شد و می توانید به سود بالاتری برسید. طراحان بسته بندی با استفاده از رنگ ‌ها، الگوها و عناصر گرافیکی مختلف، تلاش می‌ کنند تا پاکت سیگار را جذاب و جالب به نظر برسانند.

این جذاب ‌سازی باعث جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی محصول مورد نظر خواهد شد. به همین خاطر است که علاوه بر طراحی پاکت سیگار، انتخاب یک طراح خوب هم اهمیت بسیار زیادی دارد.

تاثیر طراحی بسته بندی سیگار در توسعه برند و فروش

تاثیر طراحی بسته بندی سیگار در توسعه برند و فروش

تاثیر طراحی بسته بندی سیگار در برندینگ و فروش آن بسیار مهم است. طراحی پاکت سیگار همانند لیبل و بسته بندی لوازم آرایشی می تواند نقش مهمی در جذب مشتریان و افزایش فروش داشته باشد. همانطور که در زمان خرید لوازم آرایشی به ظاهر و رنگ بسته بندی توجه می کنید، در هنگام خرید سیگار هم رنگ و ظاهر آن مهم است.

طراحی بسته بندی سیگار ممکن است تاثیر قابل توجه در تصمیم گیری مشتریان داشته باشد. چیدمان مناسب المان های طراحی، استفاده از رنگ های جذاب و جلب کننده، استفاده از الگو های خلاقانه و استفاده از عکس های جذاب، امکان خرید محصول شما را افزایش می دهد.

همچنین طراحی پاکت سیگار می تواند عامل متمایز کننده برند شما از رقبا باشد. همچنین با ارائه یک طراحی لوگو منحصر به فرد و جذاب، شرکت شما می تواند نام و لوگو خود را به خوبی به نمایش بگذارد و به عنوان یک برند نام آوازه شناخته شود. است به طور قابل توجه در جذب مخاطبین کمک کند.

انواع طراحی بسته بندی سیگار

انواع طراحی بسته بندی سیگار

طراحی بسته بندی سیگار انواع مختلفی دارد و عموماً به تنوع و تفاوت در برند های مختلف سیگار بستگی دارد. شما می توانید بسته به مخاطب هدف، هویت بصری برند و… نوع بسته بندی را انتخاب کنید. در حالت کلی، می ‌توان انواع طرح ‌های بسته بندی سیگار را به شکل ‌های زیر تقسیم کرد:

بسته بندی کاغذی

بسته بندی های کاغذی تنها در بسته بندی قهوه کاربرد ندارد. این نوع بسته بندی شامل جعبه ‌های کاغذی است که معمولاً دارای طرح‌ های گرافیکی و لوگوهای مخصوص هر برند سیگار هستند. اغلب برای آنکه مقاومت و استحکام جعبه بسته بندی سیگار بیشتر شود، یک پوشش پلاستیکی هم برای آن در نظر گرفته می شود. بسته بندی های کاغذی سیگار وزن سبکی دارند و از نظر قیمت هم مقرن به صرفه هستند.

جعبه فلزی

 جعبه‌ های فلزی نسبت به جعبه ‌های کاغذی استحکام و مقاومت بیشتری دارند. این نوع بسته بندی علاوه بر حفظ سلامت سيگار، قابليت حفظ طعم و عطر آن را نيز دارد. بسته بندی فلزی سیگار بسیار لوکس بوده و قیمت بالاتری هم دارند. این جعبه ها در اشکال گوناگون طراحی شده اند و تنوع بالایی هم دارند.

جعبه چرم

این نوع جعبه با استفاده از چرم با کيفيت تولید مي شود و به دليل ظاهر شکيل و لطيف، مخاطبان خاص خود را هم دارند. چنین جعبه بسته بندی سیگار باعث می شود تا سیگار به یک هدیه جذاب هم برای علاقه مندان به آن تبدیل شود.

جعبه پلاستيک

جعبه های پلاستیکی مقاومت بسیار بالایی دارند. هرچند که برای سیگار کمتر از آن استفاده می شود اما به نوبه خود می تواند گزینه جذابی با تم های رنگی مختلفی باشد.

پاکت مقوایی

 مقوا ضخامت بیشتری نسبت به کاغذ دارد و از این رو می تواند به خوبی از سیگار محافظت کند. امکان طراحی جعبه مقوایی در سایز و اشکال مختلف هم وجود دارد و امروزه جزو محبوب ترین نوع بسته بندی برای سیگار به حساب می اید که اکثر برندها از آن استفاده می کنند.

 طراحی بسته بندی حرفه ای سیگار  

طراحی پاکت سیگار حرفه ای

با ارائه یک محصول حرفه ای در بازار می توانید آن را با ارزش واقعی که دارد به فروش برسانید و سود زیادی کسب کنید. از این رو باید طراحی بسته بندی محصول خود را به افراد حرفه ای بسپارید. اگر به دنبال یک تیم حرفه ای طراحی بسته بندی در تهران هستید، استودیو فهار یکی از بهترین گزینه هایی خواهد بود که پیش رو دارید. طراحان استودیو فهار با سابقه چند ساله و دانشی که در این زمینه دارند می توانند بهترین بسته بندی ها را برای شما طراحی کنند.

نمونه طراحی بسته بندی سیگار

بسته بندی های سیگار انواع متنوعی دارند که از نظر طرح، جنس، سبک طراحی، تم رنگی و… با هم فرق می کنند. همین عوامل سبب می شود تا قیمت طراحی بسته بندی ها هم با هم فرق داشته باشد. بهتر است نمونه طراحی بسته بندی سیگار را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید. همچنین متناسب با برند، بودجه و مخاطبان هدف انتخاب کنید.

نکات و اصول طراحی بسته بندی دخانیات 

برای داشتن بسته بندی جذاب و منحصر به فرد در کنار انتخاب طرح های زیبا و طراحی دقیق، بهتر است به یک سری نکات هم دقت کنید که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • سعی کنید از رنگ های جیغ برای بسته بندی استفاده نکنید.
  • بهتر است ابعاد بسته بندی کوچک باشد تا به راحتی در جیب جا شود.
  • مشخصات و اطلاعات کاربردی را روی بسته بندی درج کنید.
  • نام برند را واضح و بزرگ در بسته بندی چاپ کنید تا با یک نگاه قابل تشخیص باشد.
4.5/5-(4امتیاز)

مطالب مشابه