طراحی بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی

طراحی بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی
نمونه کارهای طراحی لیبل و بسته بندی

یکی از اصلی ترین محصولات در سبد غذایی ما، پروتئین ها یا همان گوشت، مرغ و یا ماهی است که عرضه آن ها در بازار با بسته بندی های به خصوصی انجام می شود. بسته بندی ایمن، سبک و ارزان قیمت که بتواند سلامت محصولات پروتئینی را در هر شرایطی تضمین کند. وجود تنوع بالا این محصولات و نحوه ارائه آن ها سبب شده طراحی بسته بندی مواد پروتئینی و به طور کل طراحی بسته بندی مواد غذایی بسیار متنوع باشد.

از آنجایی که مرغ و گوشت خیلی زود فاسد می شود باید در انتخاب نوع بسته بندی گوشت و مرغ و استانداردهای تعیین شده بسیار دقت کنید تا محصولی با کیفیت را به دست مشتریان برسانید. البته نباید از طراحی بسته بندی گوشت هم غافل شوید.

اهمیت طراحی بسته بندی مواد پروتئینی

طراحی مناسب بسته بندی مواد پروتئینی و بسته بندی محصول به صورت اصولی مانع از تغییر رنگ، طعم و بو، فساد و خراب شدن آن‌ ها می ‌شود. با استفاده از انواع بسته بندی گوشت و محصولات پروتئینی، مواد پروتئینی در شرایط بهینه نگهداری شده و به مصرف کننده در حالت تازه و با کمترین خطر سلامت عرضه می ‌شوند.

اهمیت طراحی بسته بندی مواد پروتئینی
طراحی لیبل محصولات گوشتی اوگینک نامزی

همچنین طراحی بسته بندی مواد پروتئینی همانند طراحی بسته بندی غذای حیوانات که محصولات حساسی هستند باید حرفه ای و استاندارد باشد تا مانع ورود هوا، رطوبت، نور، حشرات و باکتری ‌ها به داخل محصول شده و خطر آلودگی را کاهش دهد. این موضوع در بسته بندی سوسیس و کالباس بسیار مهم است که آلودگی وارد جعبه و یا کارتن محصول نشود.

طراحان بسته بند های پروتئینی باید به این نکته توجه کنند که محصولات پروتئینی معمولا حساس هستند و به سرعت خراب می ‌شوند. بسته بندی مناسب باعث حفظ چیدمان و جلوگیری از آسیب دیدگی به محصولات پروتئینی می ‌شود. این موضوع در بسته بندی هایی مثل بسته بندی ماهی و گوشت مرغ از اهمیت بیشتری برخوردار است.

از طرفی با یک بسته بندی اصولی، حمل و نقل مواد پروتئینی بسیار آسان می ‌شود. ناگفته نماند که طراحی يك بسته بندی منحصر به فرد مثل طراحی بسته بندی حبوبات، به شركت ها كمك می كند تا هويت خود را در بازار تثبیت كنند و از رقابت با ساير شركت ها، جذب مشتريان بيشتری داشته باشند.

انواع بسته بندی گوشت و محصولات پروتئینی  
طراحی لیبل محصولات گوشتی ویلو

انواع بسته بندی گوشت و محصولات پروتئینی  

بسته بندی گوشت به شیوه های مختلفی انجام می شود. برخی از آن ها به صورت تازه هستند و برخی دیگر یخ زده و… هر یک از آن ها نیاز به طراحی بسته بندی گوشت متنوعی دارند. همچنین نوع گوشت ها نیز با هم فرق می کند. از انواع بسته بندی گوشت و محصولات پروتئینی که بسته به نوع محصول خود می توانید از ان ها استفاده کنید، عبارتند از:
  1. بسته بندی برای محصولات تازه: گوشت و محصولات پروتئینی به صورت تازه و بدون هرگونه فرآوری در بسته ‌بندی ‌های مناسب قرار می‌ گیرند. بسته بندی خشک شامل پلاستیک های ساده، جعبه های کاغذی یا کاغذ روغنی است که معمولا لیبل ها روی آن ها چاپ می شوند.
  2. بسته بندی محصولات منجمد: گوشت و محصولات پروتئینی در این نوع بسته ‌بندی قبل از فرآوری در دمای مناسب منجمد می ‌شوند. کارتن بسته بندی گوشت کاغذی، جعبه های پلاستیک، کارتن های فلزی و چرم جزو بسته بندی منجمد محسوب می شوند.
  3. بسته بندی فرآورده ها: در این نوع طراحی بسته بندی مواد پروتئینی، محصولات پروتئینی به صورت فرآورده ها (مانند سوسیس و کالباس) در بسته ‌بندی های مناسب قرار می ‌گیرند. این نوع بسته ‌بندی شامل پلاستیک های چند لایه، جعبه های فلزی و چرم است که احتمالا در بسته بندی سوسیس و کالباس این نوع جعبه ها را مشاهده کرده‌اید.
  4. بسته بندی برای محصولات با زمان ماندگاری بیشتر: برای بسته بندی گوشت و محصولات پروتئینی که به صورت فرآورده ها (مانند کنسرو) باید در بسته ‌بندی های مناسب قرار بگیرند تا ماندگاری بیشتری داشته باشند، ازبسته بندی های با زمان ماندگاری بیشتر استفاده می شود. قوطی های فلزی، پلاستیک های چند لایه و جعبه های کاغذ و…  نمونه هایی از آن هستند.
  5. بسته بندی محصولات خشک: گوشت و محصولات پروتئینی به صورت خشک شده (مانند گوشت خشک، سوسيس خشك و …) در بسته ‌بندی های ایده آل عرضه می شوند. بسته بندی خشک شامل کاغذ روغنی، جعبه بسته بندی گوشت کاغذی و پلاستيک های چند لايه است.
    قیمت طراحی بسته بندی مواد پروتئینی
    نمونه کار طراحی لیبل ماکان پروتئین

قیمت طراحی بسته بندی مواد پروتئینی

بسته بندی مواد پروتئینی انواع گوناگونی دارد به عنوان مثال بسته بندی همبرگر، بسته بندی سوسیس و یا کالباس که هر یک از آن ها قیمت خاص خود را دارند. جدای از نوع بسته بندی، عوامل دیگری از جمله قیمت طراحی لیبل هم هستند که هزینه طراحی بسته بندی مواد پروتئینی را تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از این مواد عبارتند از:

  • جزئیات طرح
  • میزان اصلاحیه ها
  • مهارت طراح
  • ابعاد و اندازه طرح
  • میزان اصلاحیه ها و تغییرات درخواستی
  • و…
تیم مجرب و حرفه ای استودیو فهار جذاب ترین و خلاقانه ترین بسته بندی ها را با قیمت مناسب برای شما طراحی می کند.
نمونه طراحی بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی
نمونه کار طراحی بسته بندی همبرگر ویلو

نمونه طراحی بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی

گوشت و مواد پروتئینی جزو پروژه های محبوب برای گرافیک کارها هستند چرا که می توانند سوژه های جالبی را برای طراحی آن ها پیدا کنند. شما می توانید با بررسی نمونه طراحی بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی و همچنین نمونه بسته بندی فست فود از آن ها ایده بگیرید و یک طراحی خاص و متفاوت انتخاب کنید.
4.4/5-(27امتیاز)

مطالب مشابه