اصول طراحی لوگو صنعتی به همراه نمونه کار و قیمت

طراحی لوگو صنعتی
نمونه کارهای طراحی لوگو

داشتن یک لوگو صنعتی باعث می شود تا مخاطبان با مجموعه و شرکت شما بیشتر آشنایی پیدا کنند و اعتماد بیشتری به محصولات و خدمات برند شما داشته باشند. لوگو شما بازتابی از فعالیت و تاریخچه شرکت شما است. هرچه مجموعه شما بزرگتر، حرفه ای تر و هیجان انگیز تر باشد، لوگو شما هم  باید به همان اندازه جذاب باشد تا بتواند تصویر درستی از برند شما را نمایش دهد. نکته مهمی که نباید از آن غافل شوید، تفاوت طراحی لوگو صنعتی با دیگر حوزه ها است.

در صنعت مخاطبان شما همگی از قشر حرفه ای هستند و نمی توانید به یک لوگو ساده اکتفا کنید. باید به سراغ طراحی لوگو حرفه ای و طرح های خلاقانه و جدید اما با ظاهری ساده بروید که بتواند اهداف و خدمات برند شما را به خوبی به نمایش بگذارد.

برای طراحی لوگو صنعتی می توانید این کار را به تیم حرفه ای و مجرب استودیو فهار بسپارید. طراحان با توجه به اسم برند، زمینه فعالیت، سابقه و سلیقه مشتریان بهترین لوگو را برای شما طراحی می کند تا بتوانید از طریق آن در ذهن ها مانا شوید.

طراحی لوگو برای شرکت های صنعتی و کارخانه ها
نمونه کار طراحی لوگو تئو TEO

طراحی لوگو برای شرکت های صنعتی و کارخانه ها

کارخانه ها و شرکت های بسیاری در صنعت هستند که محصولات مشابهی را تولید می کنند اما هیچ یک از آن ها لوگو یکسان یا شبیه به هم ندارند. طراحی لوگو شرکت شما باید متفاوت تر از همکاران و رقبای شما باشد. البته برای طراحی لوگوی شرکت های صنعتی و کارخانه ها می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که عبارتند از:

همکاری با یک شرکت طراح لوگو حرفه ای در این روش، شما می توانید با یک مجموعه یا استودیو طراحی حرفه ای تماس بگیرید و درخواست طراحی لوگو برای شرکت خود را به آن ها بدهید. طراحان با توجه به نام و فعالیت شما، نقشه های مختلف را برای لوگو پیشنهاد می دهد و پس از تایید یک طرح، آن را به صورت دقیق تر اجرا کرده و به شما تحویل می دهد.

در هر روشی، باید به نام و فعالیت شرکت توجه کنید تا لوگوی مناسبی برای خودتان طراحی نمایید. همچنین، از رنگ های مناسب استفاده کنید که قابل خواندن باشد.

آیا واحد های کوچک صنعتی هم نیاز به لوگو دارند ؟

بله، واحد های کوچک صنعتی نیز به لوگو نیاز دارند. به طور مثال طراحی لوگو صنایع چوب یاعث می شود تا برندها در این زمینه شناخته‌شده‌تر باشند و اعتماد بیشتری به آنها صورت گیرد. لوگو یک عنصر مهم در شناسایی برند و تشخیص آن در بازار است. با داشتن یک لوگو منحصر به فرد، شما می توانید برای مشتریان خود یک هویت قابل تشخیص ارائه دهید و اعتماد آنها را جلب کنید.

همچنین، لوگو می تواند همانند عکاسی صنعتی از کارخانه به عنوان یک ابزار تبلیغاتی بسیار قدرتمند عمل کند و به شما کمک کند تا در بازار رقابت کنید. پس چه یک واحد صنعتی نوپا و کوچک داشته باشید چه یک کارخانه بزرگ صنعتی، در هر صورت طراحی لوگو برای شما الزامی خواهد بود. لوگویی که مشتریان با آن شما را بشناسند و تا مدت ها قابل استفاده باشد.

انواع سبک های طراحی لوگو صنعتی
طراحی لوگو ترکیبی شرکت گسترش ارتباطات مبنا

انواع سبک های طراحی لوگو صنعتی

برای طراحی لوگو صنعتی از سبک های مختلفی بسته به نوع فعالیت، سلیقه خودتان و… می توانید انتخاب کنید. اما پیش از انتخاب باید سبک های طراحی لوگو صنعتی را بشناسید که عبارتند از:

  • سبک هنری: این سبک شامل طرح هایی است که از عناصر هنری مانند: خطوط، رنگ ها و شکل ها در آن استفاده می شود.
  • سبک حروفی: در این سبک، لوگو با استفاده از حروف طراحی می شود. این حروف ممکن است به صورت ساده یا با تغییرات و ترکیبات خاص طراحی شوند. از حروف به تمامی زبان ها می توانید استفاده کنید اما معمولا حروف انگلیسی و فارسی رواج بیشتری دارد.
  • سبک تصویری: در این سبک، لوگو با استفاده از تصاویر و نماد های خاص طراحی می شود. این تصاویر ممکن است به صورت ساده یا پیچیده باشند.
  • سبک نام: در این سبک، لوگو با استفاده از نام برند یا شرکت طراحی می شود. در بعضی موارد، نام به صورت خط بسته و چشمگیر طراحی می شود.
  • سبک شخصیت یا مسکات: در این سبک، لوگو با استفاده از شخصیت های متناسب با سبک کاری شما طراحی می شود. این سبک که به مسکات نیز شناخته می شود برای برندهایی که به دنبال جذابیت و خلاقیت هستند، مناسب است.
اصول طراحی لوگو صنعتی
طراحی لوگو هات فویل

اصول طراحی لوگو صنعتی

هر طراحی از یک سری قواعد و قوانین از پیش تعیین شده پیروی می کند. اگر شما هم می خواهید مانند نمونه لوگو صنعتی سایر برندها، لوگویی در قالب همین چهارچوب داشته باشید، باید یک سری اصول را رعایت کنید. طراحی لوگو صنعتی باید با رعایت اصول زیر انجام شود:

  • سادگی: لوگو صنعتی باید ساده و قابل فهم باشد تا بتوان به راحتی آن را تشخیص داد.
  • یکپارچگی: اجزای لوگو باید به هم پیوسته و یکپارچه باشند تا یک واحد متمرکز و هماهنگ به نظر برسد.
  • قابل خواندن: فونت استفاده شده در لوگو باید خوانا و قابل فهم باشد. البته از آنجایی که مخاطبان شما قشر حرفه ای هستند این اجازه را دارید تا حد نسبی آن را پیچیده کنید.
  • مرتبط با فعالیت: لوگو صنعتی باید مناسب با نام و فعالیت شرکت شما باشد.
  • رنگ‌ بندی: رنگ ‌بندی لوگو صنعتی باید مطابق با اهداف و ایدئولوژی شرکت باشد. البته بسته به نظر شخصی خودتان می توانید رنگ آن را هم انتخاب کنید.
  • حفظ همخوانی: در طراحی لوگو صنعتی، تمامی اجزا استفاده شده باید هماهنگ با یکدیگر باشد تا تصویر نهایی به صورت یکپارچه باشد.
  • منحصر به فرد: لوگو صنعتی باید منحصر به فرد باشد و از لوگو دیگر همکاران شما متمایز شود. برای طراحی لوگو به هیچ عنوان کپی برداری نکنید.
نمونه طراحی لوگو صنعتی  
طراحی لوگو دو زبانه کارخانه تولید نوشیدنی باپیک

نمونه طراحی لوگو صنعتی  

برای آنکه بتوانید یک لوگو خارق العاده داشته باشید بهتر است سری به لوگو دیگر برندها بزنید و از آن ها ایده بگیرید. به این منظور ما در استودیو فهار نمونه لوگو صنعتی ساده و پیچیده را در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانید از آن ها الهام بگیرید. شما می توانید ایده های ذهنی خود را با طراحان ما درمیان بگذارید تا لوگویی متناسب با نظر و سلیقه شما برایتان اماده کنیم.

جمع بندی

طراحی لوگو صنعتی ساده یکی از مهمترین عناصر برای شناسایی و تبلیغات شرکت ها و برندهای صنعتی است. در طراحی لوگو صنعتی، باید به نکات زیر توجه کرد:

  • انتخاب رنگ های مناسب با توجه به نوع فعالیت شرکت
  • استفاده از نمادها و علائم مناسب با فعالیت شرکت
  • استفاده از فونت های مناسب و خوانا
  • تلاش برای طراحی یک لوگو ساده، قابل خواندن و قابل شناسایی

طراحان لوگو صنعتی در استودیو فهار با رعایت تمامی نکات و اصول مهم، یک لوگو حرفه ای و جذاب برای شما طراحی می کنند که به رشد و شناخت شرکت شما کمک شایانی می کند. هزینه آن هم بسیار مناسب بوده و نگرانی از بابت قیمت طراحی لوگو صنعتی نخواهید داشت.

4.5/5-(24امتیاز)

مطالب مشابه