عناصر اصلی و نکات مهم در طراحی بسته بندی خاک گربه

طراحی بسته بندی خاک گربه
نمونه کارهای طراحی لیبل و بسته بندی محصولات حیوانی و کشاورزی

صنعت محصولات حیوانات خانگی در رقابت تنگاتنگی است. وقتی مشتریان انتخاب‌های زیادی دارند، به عنوان یک کسب و کار چگونه می‌توانید در این بازار متمایز شوید و توجهی را که شایسته آن هستید را به دست آورید؟ برای جلب توجه مشتری، برندسازی عامل اصلی تمایز است. برای کسب و کارهایی که در تولید محصولات پت فعال هستند، هیچ چیز به اندازه آگاهی از برند اهمیت ندارد.

اینجاست که طراحی بسته بندی نقش مهمی ایفا کند. یکی از محصولات رایج در قفسه کالاهای حیوانات خانگی، خاک گربه است. در این مقاله از «استودیو فهار» در مورد اهمیت و اصول طراحی بسته بندی خاک گربه صحبت می‌کنیم.

اهمیت طراحی بسته بندی خاک گربه

قبل از پرداختن به نقش بسته بندی خاک گربه در توسعه برند، مهم است که بدانیم چرا برندسازی در صنعت محصولات حیوانات خانگی اهمیت دارد. از برندهای بزرگ گرفته تا تولیدکنندگان محلی، ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار دشوارتر از قبل شده است. تمایل مردم به نگهداری از حیوانات در خانه بیشتر شده و در راستای این موضوع نیاز به تهیه کالاهای مورد نیاز نیز افزایش یافته است.

کسب و کارهای بسیاری در این چند سال اخیر وارد حوزه محصولات پت شده‌اند تا نیازهای بازار را تامین کنند. دیده شدن در میان همه برندها برای بقای یک کسب و کار مهم است. زمانی که بتوانید یک تصویر برند قوی و خاص از خود نشان دهید، همیشه در جلوی چشم مشتری خواهید بود.

اهمیت طراحی بسته بندی خاک گربه

وقتی صحبت از محصولات پت می‌شود، بسته بندی اغلب اولین نقطه تماس بین برند و مشتری است. این بدان معناست که طراحی بسته بندی خاک گربه یک فرصت کلیدی برای ایجاد یک هویت برند قوی است. مشتریان ابتدا مجذوب بسته بندی می‌شوند و سپس بعد از استفاده از محصول به کیفیت آن پی می‌برند.

طراحی پاکت خاک گربه باید به گونه‌ای باشد که ارزش‌ها و اهداف کسب و کار را نشان دهند و در عین حال در چشم مشتریان خاص و متمایز بیاید. استفاده از رنگ‌های جذاب، تصاویر خاص، گرافیک منحصر به فرد، فونت‌های متفاوت و به طور کلی توجه به جذابیت بصری بسته بندی می‌تواند‌ یک محصول را میان هزاران کالای دیگر متمایز کند. همچنین اکثر کسب و کارها در کنار طراحی بسته بندی به دنبال ساخت تیزر تبلیغاتی هستند تا تاثیر قوی‌تری بر مشتری بگذارند.

عناصر اصلی در طراحی بسته بندی خاک گربه

عناصر اصلی در طراحی بسته بندی خاک گربه

طراحی کیسه خاک گربه بخشی جدایی ناپذیری از هر استراتژی برندسازی است تا محصول را به گونه‌ای جذاب جلوه دهد که نه تنها توجه مصرف کننده را جلب کند، بلکه منبع خوبی برای تبلیغات باشد. بسته بندی نقش مهمی در آموزش مشتری در مورد محصول ایفا می‌کند، زیرا به مشتری می‌گوید که محصول چیست، چه ارزشی دارد و چه نیازی را از او برطرف خواهد کرد. طراح برای رسیدن به اهداف برندسازی از یکسری اصول و عناصر استفاده می‌کند. چهار عنصر اصلی در طراحی بسته بندی خاک گربه بسته بندی به شرح زیر هستند:

1. رنگ

رنگ‌ها تاثیر روانی زیادی در بسته بندی خاک گربه دارند و می‌توانند توجه را به محصول جلب کنند. برندها به منظور متمایز شدن از رقبا اغلب رنگ‌هایی را انتخاب می‌کنند که به پالت رنگ برند آنها تعلق ندارد. برای مثال، رنگ برند یک کسب و کار آبی و سفید است، اما از رنگ سبز در بسته بندی استفاده می‌کند.

گاهی اوقات این رفتار مخرب خوب است، اما شاید همیشه به نفع برندها نباشد. رنگ‌ها مهم‌ترین عنصر در طراحی بسته بندی هستند، زیرا ناخودآگاه شخصیت برند را منعکس می‌کنند. همچنین اولین چیزی است که به آن توجه می‌شود و از فاصله دور نیز قابل مشاهده است؛ بنابراین مهم است که طراح به صورت استراتژیک از رنگ استفاده کند.

2. تصویر

تصاویر و نمادها به برندسازی کمک می‌کنند و ارزش یادآوری بالایی دارند. بدین معنا که مشتری می‌تواند‌ تصویر را به خاطر نگه دارد. تصاویر به مشتریان کمک می‌کند تا بدون نیاز به خواندن متون روی بسته بندی به راحتی متوجه شوند که محصول چیست.

برای طراحی بسته بندی خاک گربه بدون شک استفاده از تصاویر جذاب از گربه‌های زیبا و خاص می‌تواند‌ نشان دهنده نوع محصول باشد. طراح برای ایجاد خلاقیت بیشتر ممکن است از تصاویر کارتونی برای طراحی بسته بندی استفاده کند. همچنین کسب و کارها می‌توانند از خدمات تصویر برداری با هلی شات برای رویدادهای خود بهره ببرند.

بسته بندی خاک گربه

3. فونت

تایپوگرافی عنصر مهم دیگری از هویت برند است و ارزش‌های کسب و کار را نشان می‌دهد. هر فونت مجموعه‌ای از مفاهیم متفاوت را القا می‌کند و از این رو یک نمایش منحصر به فرد از اینکه شما چه کسی هستید و چه چیزی را به عنوان یک برند نشان می‌دهید ایجاد می‌کند.

برندها اغلب از فونت‌ها و سریف‌های پررنگ برای جلب توجه استفاده می‌کنند، زیرا آنها ظاهری ساده دارند و به راحتی خوانده می‌شوند. بعضی از فونت‌ها لوکس بودن را نشان می‌دهند و برخی دیگر مدرن بودن را تداعی می‌کنند. انتخاب فونت مناسب به ارزش‌های برند وابسته است و می‌تواند نشان دهنده کیفیت محصول باشد.

4. گرافیک

گرافیک بسته بندی همان چیدمان و سبک طراحی است. استفاده درست از رنگ، فونت، لوگو، توضیحات محصول و تصاویر به معنای ایجاد یک چیدمان و سبک طراحی جذاب خواهد بود. ساختار کلی طراحی توجه مصرف کننده را به خود جلب کرده و به راحتی در قفسه فروشگاه دیده می‌شود.

عوامل موثر دیگر در گرافیک شامل اندازه و شکل بسته بندی هستند. طراح با در دست داشتن ابعاد و اندازه بسته بندی می‌تواند‌ ایده‌های خود را پیاده سازی کند. همچنین شکل بسته بندی و طوری که مشتری محصول را در دست می‌گیرد نیز در طراحی اهمیت بالایی دارد.

نکات مهم در طراحی بسته بندی خاک گربه

نکات مهم در طراحی بسته بندی خاک گربه

در ادامه به برخی نکات مهم در طراحی کیسه و طراحی لیبل بسته بندی خاک گربه اشاره می‌کنیم:

  • طراح قبل از شروع طراحی بسته بندی ابتدا اهداف برند و مخاطبان هدف را بررسی می‌کند. او می‌پرسد: «نیازها و ترجیحات آنها چیست؟» طراح با انجام تحقیقات اولیه می‌تواند‌ اهداف برند را به بازار هدف متصل کند.
  • ایجاد یک سبک طراحی ثابت در تقویت هویت برند مهم است. بهتر است طراح از بک گرافیک مشابه در تمامی محصولات حیوانات خانگی استفاده کند. تنوع در طراحی می‌تواند‌ باعث سردرگمی شود و یکپارچگی در عناصر برندسازی را بهم بزند.
  • موادی که برای بسته بندی خاک گربه استفاده می‌شود نیز می‌توانند به شناخت برند کمک کنند. استفاده از مواد سازگار با محیط زیست برای نشان دادن تعهد به پایداری یا مواد درجه یک برای انتقال حس لوکس بودن و کیفیت بسیار مهم است.
  • طراح باید عناصر خاص برند را در طراحی بسته بندی خود بگنجاند. این عناصر شامل لوگو یا سایر نشانه‌های بصری هستند که با برند ارتباط دارند. قرارگیری مکان لوگو در طراحی باید طوری باشد که مخاطب سریع آن را تشخیص دهد.
  • هنگامی که طرح اولیه بسته بندی خاک گربه نهایی شد، مهم است که با مخاطبان هدف خود تست شود و بر این اساس بازخورد تکرار کنید. گرفتن بازخورد می‌تواند‌ نقاط ضعف طراحی را مشخص کند.

 

 

کلام آخر

طراحی بسته بندی خاک گربه یک ابزار بازاریابی محسوب می‌شود. این موضوع ادراکات مصرف کننده را شکل می‌دهد، وفاداری به برند را تقویت می‌کند و محصول را از رقبا متمایز خواهد کرد. بسته بندی با طراحی جذاب تاثیر مثبت بر تجربه کاربری دارد، زیرا مشتریان امروز نه تنها به کیفیت خاک گربه بلکه به جزئیات مختلف از جمله سبک طراحی و جنس بسته بندی اهمیت زیادی می‌دهند.

اگر به دنبال اثری ماندگار در قلب و ذهن مصرف کنندگان خود هستید از خدمات طراحی بسته بندی استودیو فهار استفاده کنید. همچنین از خدمات گسترده ما مانند تولید تیزر تبلیغاتی رستوران، عکاسی حرفه‌ای از محصول و سایر موارد بهره مند شوید.

4.6/5-(9امتیاز)

مطالب مشابه