ایده های نوین طراحی بسته بندی نخ دندان

بسته بندی نخ دندان

سال‌هاست که توجه به سلامت دندان اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است و به همین واسطه کالاهای مرتبط با این حوزه طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند، به طوری که امروزه نخ دندان، مسواک، خمیر دندان و… دارای بازار هدف گسترده‌ای بوده و همواره خریداران زیادی دارند. طراحی بسته بندی نخ دندان سبب می‌شود تا فعالیت در این حوزه سکوی پرتاب خوبی به سمت موفقیت باشد. اما باید بگوییم درست است که تولید محصولات بهداشتی به خصوص نخ دندان بستر مناسبی برای شروع و راه‌اندازی یک کسب و کار خواهد داشت اما پیشرفت در آن مستلزم توجه به نکات مختلفی است.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

به طور مثال یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت‌زا در بحث تولید و فروش کالایی چون نخ دندان، ایجاد یک طراحی بسته بندی نخ دندان اصولی است؛ زیرا امروزه ویژگی ظاهری یک محصول بیش از هرچیزی مهم است و می‌تواند رمز موفقیت یک برند در میان سایر رقبای آن باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به سراغ طراحی کارتن بسته بندی یا به طور کلی طراحی ظاهر بسته‌ بندی نخ دندان رفته و نکات مختلف آن را بررسی نماییم. پس اگر می‌خواهید نکات موجود در بسته بندی نخ دندان را بدانید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اهمیت طراحی بسته بندی در فروش نخ دندان

برای درک اهمیت طراحی بسته بندی نخ دندان اصولی کافیست تصور کنید که به عنوان یک خریدار وارد فروشگاه می‌شوید و به دنبال مارک خاصی نیز نمی‌گردید، حال برای انتخاب یک محصول و بررسی ویژگی‌های آن به سراغ کدام کالا می‌روید؟ اگر کمی با خودمان صادق باشیم باید در پاسخ به این سوال بگوییم که به سراغ محصولی می‌رویم که بسته بندی کاربردی‌تر و جذاب‌تری داشته و در همان ابتدا نظر ما را به سمت خود جلب کرده است.

حال با دید یک تولید کننده باید بگوییم که این موضوع به وضوح نشان می‌دهد که بسته بندی محصول تاثیر بسزایی در فروش دارد، زیرا خریدار به شما فرصتی برای عرض اندام خواهد داد و حالا این کیفیت محصول شماست که حرف اول را می‌زند و می‌تواند یک رهگذر ساده را به مشتری ثابت برندتان تبدیل نماید.

اصول طراحی بسته بندی جذاب برای نخ دندان  

اصول طراحی بسته بندی جذاب برای نخ دندان

حال که به اهمیت طراحی بسته بندی نخ دندان پی بردیم بهتر است به سراغ اصول یک طراحی کاربردی و جذاب برویم و با بررسی آن به شما کمک نماییم تا بهترین بسته بندی را برای محصول خود انتخاب نمایید. این موارد عبارتند از:

  • شناخت مخاطب و جامعه هدف: اولین قدم در طراحی بسته بندی نخ دندان، شناخت مخاطبان هدف شما است. چه کسانی از نخ دندان استفاده می‌کنند؟ سن، جنسیت، سلیقه و نیازهای آنها چیست؟ با شناخت مخاطبان خود می‌توانید طرحی متناسب با نیازها و سلیقه آنها ارائه دهید. به طور مثال اگر نخ دندان شما مناسب کودکان است، منطقی است که طرح و رنگ آن کودکانه بوده و متمایز از نخ دندان بزرگسال باشد.
  • انتخاب رنگ صحیح: رنگ‌ها نقش مهمی در جلب توجه و انتقال پیام دارند. از رنگ های جذاب و مرتبط با محصول خود در طراحی بسته بندی نخ دندان استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید از رنگ‌های آبی و سفید که تداعی کننده پاکیزگی و بهداشت هستند استفاده کنید یا از رنگ‌های قرمز برای ایجاد هیجان و تمایز کمک بگیرید.
  • استفاده از تصاویر و طراحی مرتبط: تصاویر و طرح‌های مرتبط با سلامت و بهداشت دهان و دندان می‌توانند به جذابیت بسته بندی شما اضافه کنند. از تصاویر با کیفیت و واضح استفاده کنید که به طور مستقیم با محصول شما مرتبط باشند.
  • ارائه اطلاعات واضح: اطلاعات مهم در مورد محصول مانند مزایا، نحوه استفاده و مواد تشکیل دهنده آن را به طور واضح و مختصر برروی بسته بندی درج کنید. از فونت‌های خوانا و متناسب با برند خود استفاده کنید؛ اینکار سبب می‌شود تا مخاطبتان بیشتر از پیش علاقه‌مند به خرید محصول شما شود و یک قدم به خرید محصول نزدیکتر شود.
  • خلاقیت و نوآوری: سعی کنید طراحی بسته بندی نخ دندان خلاقانه و غیر تکراری داشته باشید تا محصول شما در بین تنوع محصولات دیگران متمایز بنظر رسیده و نظر مخاطب را به سمت خود جلب نماید.
  • استفاده از مواد اولیه درجه یک و مرغوب: در بسته بندی آرایشی بهداشتی به خصوص فیلد بهداشتی جلب اعتماد خریدار حرف اول را می‌زند و هیچ چیزی جز کیفیت محصول و کیفیت بسته بندی و چاپ آن نمی‌تواند اعتماد خریدار را کسب نماید و احترام شما را به خریدار نشان دهد.
معرفی ایده های نوین در طراحی بسته بندی نخ دندان

معرفی ایده های نوین در طراحی بسته بندی نخ دندان

یکی از مهم‌ترین اصولی که در بالاتر و  در بحث بسته بندی جذاب برای نخ دندان گفتیم، خلاقیت و نوآوری در طراحی بود اما از آنجایی که نمود هر خلاقیتی نیاز به الهام از یک ایده‌ی کلی دارد تصمیم گرفتیم در ادامه به معرفی ایده‌های نوین موجود در این حوزه بپردازیم. این موارد شامل:

  • استفاده از بسته بندی زیست تخریب پذیر: سال به سال نگرانی برای تخریب محیط زیست افزایش می‌یابد و بر تعداد افرادی که حواسشان به حفظ محیط زیست است، افزایش می‌یابد. به همین دلیل بهتر است شما نیزبه این جمع پیوسته با ایجاد یک طراحی بسته بندی نخ دندان زیست تخریب پذیر احترام خود را به قشر زیادی از مخاطبانتان و همچنین طبیعت نشان دهید.
  • استفاده از بسته بندی چند منظوره: یک ایده‌ی جذاب در این حوزه این است که از یک بسته بندی چند منظوره استفاده نمایید. به طور مثال طراحی بسته نخ دندان می‌تواند به صورتی باشد که از آن بتوان به عنوان بسته بندی مسواک یا سایر لوازم بهداشتی دندان استفاده کرد.
  • بسته بندی تعاملی: بسته بندی‌های تعاملی تجربه‌ای جذاب و سرگرم کننده برای مشتریان ایجاد می‌کنند. برای مثال، می‌توان از QR Code یا NFC برروی بسته بندی استفاده کرد تا مشتریان به اطلاعات بیشتر در مورد محصول، بازی‌ها یا محتوای آموزشی دسترسی پیدا کنند.
  • بسته بندی شفاف: بسته بندی‌های شفاف به مشتریان اجازه می‌دهند تا محصول را قبل از خرید مشاهده کنند. این نوع بسته بندی‌ها اعتماد و اطمینان مشتریان را افزایش می‌دهند.
  • بسته بندی مینیمال: بسته بندی های مینیمال از طرح های ساده و بدون زرق و برق استفاده می‌کنند. این نوع بسته بندی‌ها حس مدرن و شیک را به مشتریان القا می‌کنند.
  تاثیر رنگ و طرح در طراحی بسته بندی نخ دندان

تاثیر رنگ و طرح در طراحی بسته بندی نخ دندان

یکی دیگر از اصولی که برای طراحی بسته بندی نخ دندان گفتیم انتخاب رنگ و طرح صحیح است اما از آنجایی که این دو مورد تاثیر بسزایی در ایجاد یک طراحی اصولی دارند نیاز به توضیح و تاکید بیشتری دیدیم. به طورکلی رنگ‌ها می‌توانند احساسات و عواطف مخاطب را درگیر کنند و بدون هیچ کلامی پیام شما را به مخاطب برسانند؛ به همین دلیل سعی کنید کمی با روانشناسی رنگ‌ها آشنا باشید تا بتوانید متناسب با نیاز برند خود، رنگ مدنظرتان را انتخاب نمایید. علاوه‌بر این موضوع طرح‌ها و عکس‌های مختلف نیز در ایجاد یک ظاهر جذاب تاثیر شگرفی خواهند داشت. به همین دلیل استفاده از عکس‌های شخصی سازی شده، باکیفیت و مرتبط به شدت پیشنهاد خواهد شد.

نمونه طراحی بسته بندی نخ دندان

نمونه طراحی بسته بندی نخ دندان

علاوه‌بر توجه به نکات بالا، دیدن بسته‌بندی‌های مختلف و ایده گرفتن از آن تاثیر بسزایی در ایجاد یک طراحی حرفه‌ای دارد. مجموعه استودیو فهار با بیش از 17 سال تجربه در زمینه طراحی گرافیکی و رقم زدن 600 پروژه موفق، نمونه‌های بسیار زیادی در حوزه طراحی محصول دارد که می‌تواند به پیشرفت برندتان کمک بسزایی نماید.

  جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل در خصوص طراحی بسته بندی نخ دندان جذاب و کاربردی صحبت نماییم. در آخر نیز توصیه می‌کنیم که اگر جز افرادی هستید که تصور می‌کنند که بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی مثل طراحی بسته بندی خمیر دندان، بسته بندی نخ دندان، بسته بندی شامپو و… تاثیری در افزایش فروش و برندینگ محصول ندارد، با رعایت نکات گفته شده از یک طراحی اصولی استفاده نمایید تا به طور واضحی تاثیر آن در میزان فروش خود ببینید.

4.5/5-(2امتیاز)

مطالب مشابه