طراحی بسته بندی تن ماهی

طراحی بسته بندی تن ماهی
نمونه کارهای طراحی لیبل و بسته بندی محصولات حیوانی و کشاورزی

یکی از انواع محصولات خوراکی که بسته بندی خاصی دارد، تن ماهی است. زیبایی ظاهری محصول شما تاثیر مستقیمی با میزان فروش آن خواهد داشت. اما از آنجایی که بهترین بسته بندی برای تن ماهی، ظروف کنسروی است، دست شما برای انتخاب طرح ها و اجرای آن زیاد باز نخواهد بود. البته در طراحی بسته بندی تن ماهی همه چیز به ابتکار و خلاقیت شما وابسته است. شما می توانید با استفاده از ایده های جدید، محصول خود را به اوج ببرید و در دید همگان قرار دهید. اما فراموش نکنید که نکات بهداشتی باید به صورت کامل رعایت شود.

اگر می خواهید تن ماهی برند شما در قفسه ها خودنمایی کند، طراحی بسته بندی آن را به ما بسپارید. استودیو فهار با بهره گیری از طراحان حرفه ای و با تجربه، یک طراحی بسته بندی محصول حرفه ای و اصولی و بسیار جذاب برای شما طراحی و اجرا می کند که باعث می شود نگاه مخاطبان را مجذوب خود کند و شما را از رقبایتان جلو بیندازد. باسلیقه ترین طراحی بسته بندی تن ماهی و دیگر محصولات دریایی را از ما بخواهید.

انواع طراحی بسته بندی فلزی تن ماهی

انواع طراحی بسته بندی فلزی تن ماهی

همانطور که طراحی بسته بندی زعفران صادراتی در فروش و نگهداری آن بسیار مهم است، باید به طراحی بسته بندی تن ماهی توجه ویژه‌ای شود. تن ماهی یک محصول دریایی به عمل آمده از ماهی های دریایی است که اگر در بسته بندی مناسبی قرار داده نشود، به سرعت خراب شده و خواص خود را از دست می دهد.

برای ماندگاری بالای این محصول، باید آن را در ظروف و بسته بندی فلزی درب دار یا همان کنسرو ها بگذارید که هوا هم قدرت نفوذ به آن را نداشته باشد. اما زمانی که شما هم همچون همکاران و رقبای خود از قوطی های کنسور برای بسته بندی تن ماهی استفاده کنید، چه چیزی باعث وجه تمایز محصولاتتان از یکدیگر خواهد شد؟ تنها نام برند تولید کننده؟ در این صورت مشتریان باید ساعت ها زمان صرف خواندن اسم برند روی تن ماهی کنند. اینجا است که خلاقیت وارد شده و شما را از این نگرانی در می آورد. شما باید به فکر یک بسته بندی مناسب برای کنسرو تن ماهی باشید.

از انواع طراحی بسته بندی تن ماهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روکش های پشت چسبی

یکی از رایج ترین طراحی بسته بندی تن ماهی، استفاده از روکش های پشت چسبی است که روی کنسور چسبانده می شود. شما می توانید هر طراحی که برای محصول خود در نظر دارید روی این روکش چاپ کرده و دور کنسرو بپیچید. روی این برچسب باید نام برند، محتویات درون کنسرو، تاریخ تولید و انقضا و… را ثبت کنید تا خریداران با اطمینان بیشتری محصول شما را خریداری کنند.پس طراحی برچسب و طراحی لیبل بسته بندی نیز اهمیت پیدا می کند.

جعبه های فانتزی

این طراحی بسیار خاص و متفاوت است. جعبه هایی در آن طراحی می شوند که کنسرو تن ماهی طراحی و شکل نهایی آن را کامل می کند. به عبارتی تنها دو یا سه قسمت کنسرو را می پوشاند. با این طراحی شما مشتریان را مجذوب خود خواهید کرد و می توانید جلوه ای خاص تر هم به محصول خود ببخشید. البته جعبه ها به اندازه ای بزرگ نیستن که فضای زیادی را اشغال کنند. شما می توانید اطلاعات لازم و ضروری را هم روی برچسب کنسرو و هم روی جعبه کنار آن چاپ کنید.

آویزهای فانتزی

نوع دیگری از طراحی های خلاقانه برای بسته بندی تن ماهی، استفاده از آویزهای فانتزی است. این آویزها به شکل های گوناگون در طرح های ماهی، گرد، بیضی و… بسته به سلیقه شما چاپ می شود. می توانید از دستگیره کنسرو آنها را آویزان کنید. طرح روی آویزها می تواند نام برند شما، شعار تبلیغاتی یا حتی کدهای تخفیف و… باشد که توجه مشتریان را به خود جلب می کند و باعث می شود تا در بین محصولات قفسه، تن ماهی برند شما را انتخاب کنند.

جعبه های تن ماهی

استفاده از طراحی جعبه در بسته بندی تمامی محصولات یک گزینه پر طرفدار و ایده آل است. شما می توانید برای تن ماهی هم از این ایده استفاده کنید. اما از آنجایی که تن ماهی آبدار است و یک محصول خشک به حساب نمی آید، نمی توانید آن را به صورت مستقیم داخل جعبه بگذارید. پیشنهاد ما به شما، قرار دادن کنسرو تن ماهی داخل جعبه است. شاید با خود بگویید، این یک هزینه اضافه است و شما باید دو بسته بندی برای تن ماهی در نظر بگیرید. اولی کنسرو و دومی جعبه! دقیقا این همان مسئله ای است که ابتکار و خلاقیت شما را نیاز دارد.

داشتن دو بسته بندی برای محصول، قیمت فروش آن را بیشتر خواهد کرد. از این رو برای اینکه مخاطبان شما گزینه ارزان تر را ترجیح ندهند، باید یک آپشن و امتیاز برای آنها در نظر بگیرید. حال این آپشن می تواند یک درب باز کن کنسرو درون جعبه باشد. قرار دادن ادویه مخصوص ماهی، قاشق پلاستیکی و… درون جعبه می تواند ارزش آن را بیشتر کند و مشتریان هم از آن استقبال خواهند کرد. با کمی جذاب کردن بسته بندی می توانید روند فروش آن را صعودی کنید. به هیچ عنوان طراحی بسته بندی تن ماهی و تاثیر آن در فروش را دست کم نگیرید. این  جعبه ها می توانند به شکل های فانتزی و مختلفی طراحی شوند. در دنیا بیش از میلیون ها نوع ماهی وجود دارد و شما می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید و جعبه خود را به همان شکل طراحی نمایید.

سینی کنسرو

نوع دیگری از بسته بندی ها که برای کنسرو تن ماهی به کار گرفته میشود، سینی کنسرو است. این سینی جنس کارتنی دارد و می توان از ان برای جابه جا کردن تعدادی از تن ماهی ها استفاده کرد. کنسروهای تن ماهی به صورت منظم روی آن چیده میشوند. سپس با سلفون آن را میپیچند تا به صورت یک پک آماده باشد. حال کاملا فیکس شده و می توانید خرید تن ماهی مورد نیاز خود را به صورت سینی و در تعداد بالا انجام دهید.

جعبه مادر

برای جابه جایی کنسرو های تن ماهی در هر نوع بسته بندی که باشند، نیاز به یک سری کارتن های بزرگ خواهیم داشت. به این کارتن ها جعبه مادر گفته می شود که در سایز های بزرگ هستند و می توان تعداد زیادی کنسرو را درون آن قرار داد. بسته بندی صادارتی پسته نیز دارای جعبه مادر است که در تعداد زیاد ثادر می شوند. این جعبه ها در دید مشتری قرار نمیگرد به همین خاطر طراحی ساده تری دارد. اما ضخامت آن ها بیشتر است تا در برابر عوامل محیطی همچون فشار، ضربه و… از محصولات مراقبت کنند.

نکته مهم: ظرف های کنسرو که برای بسته بندی تن ماهی از آنها استفاده می شود، دارای انواع مختلفی هستند که از نظر شکل ظاهری، ارتفاع، اندازه و… با یکدیگر فرق می کنند. از رایج ترین اشکال کنسرو نوع دایره ای آن است. اما مدل های بیضی، مستطیلی، استوانه ای و… هم دارد که با توجه به سیلقه خودتان می توانید آن را انتخاب کنید.

اهمیت رعایت نکات بهداشتی در‌طراحی بسته بندی تن ماهی

تن ماهی یک ماده غذایی مقوی است که خواص بسیار زیادی دارد. مصرف آن به صورت منظم برای همه افراد توصیه می شود. این محصول باید به صورت بهداشتی و مطابق با استانداردها تولید و در اختیار خریداران قرار بگیرد. یکی از مهم ترین بخش هایی که قبل از رسیدن به دست مشتری باید پشت سر بگذارد، طراحی بسته بندی آن است. بسته بندی تن ماهی باید مثل بسته بندی صادراتی خرما کاملا بهداشتی و در محیطی ایزوله و بدون دخالت دست انجام شود. پیش از آنکه این محصول به فروش برسد، باید توسط سازمان غذا و دارو تایید شود. کوچک ترین درزی در کنسروها نباید وجود داشته باشد. همچنین کنسروها سطوح صاف و یکدست داشته باشند. کوچک ترین برآمدگی یا فرورفتگی در کنسرو نشان از خراب بودن آن است.

طراحی بسته بندی تن ماهی باید بدون استفاده از مواد شیمیایی باشد تا جذب ماده غذایی نشود و سلامت مصرف کنندگان را به خطر نیندازد. این مورد در بسته بندی صادراتی خشکبار از طرفی بهتر است یک طراحی شیک و متفاوت داشته باشید که خریداران را برای خرید و امتحان تن ماهی شما ترغیب کند. برای بسیاری از ما این اتفاق بارها پیش آماده که یک محصول و مواد غذایی و خوراکی را تنها با نگاه کردن به بسته بندی و ظاهر آن خریداری کرده ایم. از این فرصت نهایت استفاده را برای فروش بیشتر بکنید. البته ناگفته نماند که کیفیت محصول تولیدی شما یا همان تن ماهی هم نقش اساسی در فروش دارد.

هیچکس نمی خواهد پولی بابت یک تن ماهی بد طعم و بد بو بدهد. هرچند که بسته بندی آن خاص و جذاب باشد! یک بسته بندی شیک لایق محتویات خوش طعم است. این نکته را هرگز از یاد نبرید تا بتوانید سود و نتیجه آن را ببینید.

چاپ و اجرای طراحی خلاقانه طراحی بسته بندی تن ماهی

احتمالا تا به الان نوع بسته بندی محصول خود را انتخاب کرده اید. حال باید به سراغ طراحی و چاپ بسته بندی آن بروید. هرچه کیفیت چاپ بیشتر باشد، رنگ و روی زیباتری به بسته بندی شما خواهد بخشید که نگاه ها را به خود خیره می کند. درست مانند بسته بندی صادراتی ادویه که هر چقدر خلاقانه تر باشد توجهات بیشتری را جلب می نماید. اما اگر چاپ آن کیفیت مد نظر را نداشته باشد، بسیار بی روح جلوه می کند. حتی ممکن است این تصور را در ذهن خریدار ایجاد کند که این محصول قدیمی است و از تولید آن زمان زیادی می گذرد. باید این کار را به یک مجموعه حرفه ای بسپارید.

ما در استودیو فهار جذاب ترین و زیبا ترین طراحی ها مثل طراحی بسته بندی آجیل و طراحی بسته بندی تن ماهی را در اختیار شما قرار می دهیم. علاوه بر طراحی چاپ طرح انتخابی شما را هم با جدیدترین تجهیزات روز و با بالاترین کیفیت انجام خواهیم داد تا یک بسته بندی بدون نقص داشته باشید و بتوانید در بین رقبا پیشی بگیرید.

فرقی نمی کند سابقه طول و دراز در زمینه تولید و عرضه تن ماهی داشته باشید، یا تازه وارد این عرصه شوید، در هر صورت بسته بندی محصول شما کلید موفقیتتان خواهد بود که ممکن است امکان صدرات تن ماهی را هم برایتان فراهم کند.

نمونه کار طراحی بسته بندی تن ماهی 
نمونه کار طراحی لیبل کنسرو تن ماهی رابینسون

نمونه کار طراحی بسته بندی تن ماهی 

تنوع طراحی های بسته بندی تن ماهی بسیار زیاد است. شما می توانید یک ویژگی را از هر کدام بردارید و با تلفیق آنها یک طراحی جدید داشته باشید. به عبارتی نمونه کارهای طراحی بسته بندی تن ماهی یک منبع الهام بخش است که می تواند ایده های ناب و جدیدی را در ذهن شما روشن کند. در طراحی پاکت بسته بندی با مشاهده نمونه کارها می توان ایده های مختلفی گرفت. در مورد بسته بندی تن ماهی نیز به همین صورت است و می توانید نمونه کارهای مختلف استودیو فهار را ببینید و از آن ها ایده بگیرید. همچنین دیدن و بررسی این نمونه کارها خیال شما را از کیفیت طراحی و چاپ توسط فهار آسوده می کند.

نکته مهم دیگر این است که شما می توانید طراحی که در ذهن دارید را با طراحان ما در میان بگذارید. ما طرح ذهنی شما را تبدیل به واقعیت می کنیم و می توانید به آسانی از آن استفاده کنید. تیم حرفه ای استودیو فهار در کنار شما است تا بین رقبای خود بدرخشید.

قیمت طراحی بسته بندی تن ماهی
نمونه کار طراحی لیبل بسته بندی کنسرو تن ماهی موسیو

قیمت طراحی بسته بندی تن ماهی

طراحی بسته بندی تن ماهی قیمت ثابت و مشخصی ندارد. عوامل بسیاری وجود دارد که در تعیین قیمت طراحی بسته بندی آن نقش اساسی دارند. مهم ترین آن ها عبارتند از:

1- سایز و اندازه

2- متریال به کار رفته

3- تعداد

4- طرح انتخابی و میزان جزئیات کار

5- و… .

استودیو فهار بهترین طراحی ها را با کیفیت درجه یک و تضمینی و با ارزان ترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

یک طراحی بسته بندی تن ماهی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

طراحی بسته بندی تن ماهی تنوع زیادی دارد. اما در این میان برخی از آن ها به عنوان بهترین و عالی ترین نوع طراحی بسته بندی خلاقانه شناخته می شوند. چرا که خصوصیات لازم برای برتر شدن را دارند. این خصوصیت عبارتند از:

  • از محتویات درون بسته در برابر عوامل محیطی محافظت کند.
  • قیمت مناسبی داشته باشد و باعث افزایش قیمت فروش آن نشود.
  • ساده و در عین حال زیبا باشد.
  • لیبل داشته باشد.
  • اطلاعات مورد نیاز خریدار را در اختیار او قرار دهد.
  • مشخصات محصول با فونت و سایز مناسب روی بسته نوشته شود تا با یک نگاه بتوان آن را مطالعه کرد.
  • جذاب و کاربر پسند باشد.
  • به صورت آسان باز شو باشد تا مصرف کننده انرژی زیادی صرف باز کردن آن نکند.
  • بو نداشته باشد.
  • قابل حمل بوده و وزن آن سبک باشد.
  • تم رنگی جذاب و متناسب با محتویات درون بسته داشته باشد.
5/5-(1امتیاز)

مطالب مشابه