طراحی بسته بندی شیرینی

طراحی بسته بندی جعبه شیرینی
نمونه کارهای طراحی بسته بندی

چه تازه پا در میدان رقابت گذاشته باشید و شیرینی فروشی جدید خود را راه اندازی کرده باشید، چه سابقه طول و دراز در قنادی و فروش شیرینی دارید در هر صورت طراحی بسته بندی شیک و طراحی لیبل بسته بندی خلاقانه، رمز موفقیت شما خواهد بود. شیرینی طعم لذیذ و خوشمزه ای دارد که هیچ جوره نمی توان از آن گذشت. اما همانطور که مشتریان شما با نگاه کردن به ظاهر شیرینی ها پشت ویترین آن ها را انتخاب می کنند، طراحی بسته بندی شیرینی باید به صورت مطلوب و جعبه شیرینی ها هم باید شیک و جذاب باشد. به این منظور شما به یک طراحی جعبه شیرینی مناسب و زیبا نیاز دارید که بتواند از شیرینی ها در برابر عوامل محیطی و آلودگی ها محافظت کند و همچنین ظاهری لوکس و خاص به شیرینی های شما ببخشد.

ما در استودیو فهار با طراحی بسته بندی شیرینی شیک و مدرن باعث جذب مشتری و افزایش فروش شما خواهیم شد. طراحان با تجربه ما با در نظر داشتن عوامل روانشناسی در خرید با سلیقه ترین و متفاوت ترین طرح ها را برای بسته بندی محصولات شما اجرا می کنند.

طراحی بسته بندی شیرینی

انواع طراحی بسته بندی و جعبه شیرینی

زمانی که وارد یک مغازه شیرینی فروشی می شوید، با تنوع زیادی از شیرینی ها مواجه خواهید شد. قطعا در چنین زمانی انتخاب برای شما بسیار سخت می شود و دلتان می خواهد طعم تک تک شیرینی ها را بچشید. حال تصور کنید همه این شیرینی ها در یک بسته بندی ثابت و ساده عرضه شود! چه ضد حالی بدی خواهد بود. چرا که انتظار داریم بسته بندی شیرینی ها هم مانند خود آن ها متنوع و دلفریب باشد. از این رو بهتر است به سراغ انواع طراحی بسته بندی و شیرینی بروید و از بین آن ها چند نمونه را انتخاب کرده و در زمان فروش از آن ها استفاده کنید. انواع طراحی بسته بندی شیرینی عبارتند از:

طراحی بسته بندی قوطی شیرینی و کوکی

جعبه های شیرینی برجسته با لوگوی اختصاصی

در طراحی بسته بندی شیرینی این جعبه ها برای همه ما آشنا است. جعبه هایی در اندازه های مختلف که برای خرید شیرینی ها یک کیلویی، یک کیلو و نیمی و… استفاده می شود. معمولا درب آن ها جدا بوده و روی جعبه قرار میگیرد. جنس آن ها از مقوا بوده که هم برای شیرینی های تر و هم شیرینی ها خشک قابل استفاده است. اما زمانی طراحی جعبه شیرینی متفاوت و خاص خواهید داشت که به سراغ جعبه های جدید بروید. جعبه هایی که دارای درب تاشو هستند یا حتی به صورت کشویی طراحی شده اند. با کمی خلاقیت به همین راحتی می توانید فروش خود را دو چندان کنید.

در برخی از جعبه های شیرینی، می توان از پنجره های نایلونی هم استفاده کرد تا محتویات و نوع شیرینی های موجود در جعبه قابل مشاهده باشد. با این بسته بندی در قنادی می توان شیرینی ها را در مقادیر گوناگون پیش از انتخاب خریداران بسته بندی کرد. روی این جعبه ها می توانید طرح های مختلفی را چاپ کنید. هرچه طرح چاپ شده و رنگ جعبه جذاب تر باشد به همان میزان می تواند توجه مشتریان را به خود جلب نماید. برای ثبت سفارش جعبه بسته بندی می توانید با کارشناسان استودیو فهار تماس بگیرید.

طراحی پاکت شیرینی

طراحی پاکت بسته بندی شیرینی و قنادی

پاکت ها نوع دیگری از طراحی بسته بندی شیرینی امروزی هستند که اغلب برای شیرینی ها خشک کاربرد دارند. چرا که درب آن ها تا می شود و مقاوم در برابر ضربه و فشار نیستند. به همین خاطر نمی توان برای شیرینی های تر از آن ها استفاده کرد. این بسته بندی زمانی کارایی خواهد داشت که مشتریان شما تعداد کمی شیرینی سفارش دهند. علاوه بر قنادی ها پاکت های شیرینی در کافی شاپ ها و کافه رستوران ها در طراحی بسته بندی فست فود استفاده زیادی دارد.

هر طراحی بسته بندی شیرینی را که بخواهید می توانید روی این پاکت ها چاپ کنید. وزن سبکی دارند و از لحاظ قیمت مقرون به صرفه هستند. همچون جعبه ها می توان در دو نوع تمام کاغذی یا پنجره دار آن را طراحی کرد. در نوع اول برای دیدن محتویات پاکت باید درب آن را باز کنید اما در نوع دوم به آسانی از قسمت پنجره پاکت می توان شیرینی های داخل آن را دید. از انجایی که دیگر برای دیدن شیرینی ها نیاز نیست آب را باز و بسته کنید، هوا کمتر به داخل پاکت می رود و شیرینی ها شما خشک نمی شوند.

نمونه بسته بندی قوطی شیرینی

پاکت سرو سالنی

در بسیاری از قنادی ها فضایی جهت نشستن و میل کردن شیرینی ها وجود دارد که در این صورت مشتری می تواند شیرینی مورد علاقه خود را سفارش داده و در همانجا میل کند. در چنین شرایطی دیگر پاکت و جعبه جهت بسته بندی به کار نخواهد آمد. پاکت سرو سالنی یک گزینه عالی برای شما خواهد بود که بدون درب بوده و همچون یک بشقاب لبه دار است که می توانید شیرینی ها را داخل آن قرار داده و به مشتری تحویل بدهید.

در طراحی بسته بندی شیرینی این بسته بندی ضمن آنکه محیطی لوکس در قنادی ایجاد می کند، کار شما را هم آسان می کند. چرا که نیازی به استفاده از ظروف و شستن دوباره آن ها نیست. همچنین بسته بندی پلاستیکی استفاده نمی شود که آسیبی به طبیعت نزند.

طراحی بسته بندی جعبه شیرینی

بسته بندی شیرینی کرافت

بسته بندی کرافت یک ایده بهداشتی و در عین حال ساده و شیک است که این روزها بسیار ترند شده و طرفدران زیادی دارد. طراحی کارتن شیرینی کرافت می تواند هم با مقوا و هم با پلاستیک انجام شود. بسته های کوچکی که دارای درب تاشو هستند و می توان مینی کیک ها و… را هم درون آن ها قرار داد.

چاپ روی این بسته بندی ها بهتر است ساده باشد تا جلوه آن را بیشتر کنند. اما با این وجود شما می توانید هر طرحی که دوست دارید روی بسته ها چاپ نمایید.

طراحی جعبه شیرینی

طراحی جعبه های لاکچری قنادی

این باکس ها تنوع طرح بسیار زیادی دارند. همچون جعبه های شیرینی هستند با این تفاوت که برای ساخت و تولید آن ها از متریال مرغوب و درجه یک استفاده می شود. به همین خاطر ظاهری لوکس دارند که هر دیده ای را شیفته می کند. طراحی بسته بندی شیرینی لاکچری مخصوص رقابت جذب مشتری است. تنوع زیادی هم دارد و می توانید از باکس های فانتزی هم استفاده کنید که حین بسته بندی ظاهری خاص همچون یک کیف، صندوق و… به خود میگیرند.

داخل این باکس ها یک سینی پلاستیکی هم قرار داده می شود که می توان به واسطه این سینی شیرینی های داخل جعبه را از هم تفکیک و جدا کرد. تعیین مرز بین شیرینی ها مخصوصا برای شیرینی های تر باعث حفظ سلامت و شکل ظاهری آن ها می شود.

بسته بندی شیرینی

طراحی جعبه های چند طبقه

یکی دیگر از انواع طراحی جعبه شیرینی که شما را به یک برند تبدیل می کند، جعبه های چند طبقه است. این جعبه ها فضای زیادی را اشغال می کنند اما می توان از چند نوع شیرینی داخل آن ها استفاده کرد که ارزش محتویات آن را بالا می برد. یک ایده نو و جذاب است که می تواند باعث ایجاد تمایز و تقاوت شما دیگر رقبا شود.

بسته بندی شیرینی

طراحی ظروف پلاستیکی

از دیگر انواع طراحی بسته بندی شیرینی، می توان به ظروف پلاستیکی اشاره کرد که تنوع بسیار بالایی دارند. اما با روی کار آمدن دیگر بسته بندی ها، امروزه توجه زیادی به این ظروف نمی شود. همچنین آسیبی که ظروف پلاستیکی به طبیعت وارد می کنند باعث شده تا دیگر استفاده از آن ها رواج زیادی نداشته باشد. نکته دیگری هم که وجود دارد عدم چاپ برند و طرح روی آن ها است.

نکته مهم: طراحی کارتن شیرینی با توجه به نوع مصرفی خریداران در نظر گرفته می شود وجود همه آن ها در یک قنادی جز نیازهای اولیه آن است.

اهمیت رعایت نکات بهداشتی در‌ طراحی جعبه شیرینی و بسته بندی قنادی

شیرینی یک خوراکی خوش طعم انرژی زا است که در صورت قرارگیری در برابر هوا احتمال خشک شدن و خرابی آن وجود دارد. همچنین دارای روکش خاصی نیست و ممکن است آلودگی ها و میکروب ها به سرعت روی آن بنشیند. به همین خاطر رعایت نکات بهداشتی در راحی بسته بندی شیرینی امری بسیار مهم تلقی می شود.

این بسته بندی ها همانند طراحی بسته بندی پسته باید به گونه ای باشد که بتوانند از شیرینی در برابر عوامل مختلف محافظت کنند. همچنین برای شیرینی های تر در برابر رطوبت مقاوم باشند. نکته مهم دیگری که در خصوص بهداشت بسته بندی های شیرینی باید در نظر بگیرید عدم تاثیرگذاری کارتن شیرینی است.

با رعایت این نکات می توانید طراحی بسته بندی شیرینی شکیل و بهداشتی داشته باشید که توجه همگان را به خود جلب می کند. استودیو فهار زیبا ترین و خاص ترین بسته بندی ها را به صورت بهداشتی در اختیار شما قرار می دهد.

چاپ و اجرای طراحی خلاقانه طراحی کارتن شیرینی

هر بسته بندی که برای شیرینی های خود انتخاب کنید، زمانی به اسم و برند شما شناخته خواهد شد که اطلاعات و طراحی منحصر به فرد خود را روی آن چاپ کنید. برای چاپ کردن نیاز به یک سری طراحی ها دارید که بتوانید در ابعاد مختلف آن را اجرا کنید. تمامی طراحی هایی که در استودیو فهار انجام می شود، قابلیت این را دارد که در اندازه های مختلف چاپ شود. هرچه چاپ طرح بسته بندی روی آن با کیفیت بالایی انجام شود، جلوه و زیبایی آن بیشتر خواهد شد. این یک نکته طلایی است که نباید از آن غافل شوید. پایین بودن کیفیت چاپ مشتریان را از شما ناراضی خواهد کرد.

از طرفی شیرینی به عنوان یک هدیه در مراسمات مختلف همچون خواستگاری، سوغات، عید دیدنی، مهمانی و… استفاده می شود. بسیار مهم است که همانند طراحی بسته بندی کادو، بسته بندی شیکی داشته باشد و بتوان از آن به عنوان یک کادو استفاده کرد. شما در قنادی خود می توانید چندین نوع بسته بندی داشته باشید تا خریداران با توجه به نیاز خود آن ها را انتخاب کنند. اما همه آن ها باید چاپ و طراحی خاص و جذاب داشته باشند تا توجه خریداران را جلب کنند.

اکسسوری های مختلفی هم می توانید در قنادی داشته باشید تا برای تزئین بسته بندی روی آن قرار دهید. این اکسسوری ها می توانند روبان، ریسهف پاپیون، برچسب یا هر مدل دیگری باشد.

نمونه کار طراحی جعبه شیرینی

تنوع طراحی های بسته بندی شیرینی بسیار زیاد بوده و حتی می توان گفت بیشتر از حد تصور شما است. اما برای آنکه بتوانید در این بازار رنگارنگ یک طراحی جعبه شیرینی ایده آل برای خود انتخاب کنید، می توانید از دیگر نمونه ها الهام بگیرید. بسته بندی های رقبای خود را بررسی کنید و از آن ها ایده بگیرید. استودیو فهار با تیم حرفه ای خود جذاب ترین طراحی ها را برای شما اماده و اجرا می کند. می توانید از بین نمونه کارهای ما انتخاب کنید. خبر خوب این است که شما می توانید با انتخاب نمونه مد نظر تغییرات سلیقه ای خود مانند: عوض کردن رنگ، طرح پس زمینه و… را هم روی آن اعمال کنید. ما طرح ذهنی شما را در کم ترین زمان ممکن به واقعیت تبدیل خواهیم کرد.

قیمت طراحی بسته بندی شیرینی

قیمت طراحی بسته بندی شیرینی یکی از دغدغه های صاحبان قنادی است. قطعا اگر به دنبال کیفیت بالا و خاص بودن هستید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. اما نگران نباشید، قیمت های طراحی جعبه شیرینی در استودیو فهار بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. تعیین قیمت طراحی ها بستگی به عوامل مختلفی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- طرح انتخابی

2- تعداد

3- نوع بسته بندی

4- جزئیات و ریزه کاری های طرح

و…

طراحی بسته بندی جعبه شیرینی

یک طراحی جعبه شیرینی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

یک طراحی جعبه شیرینی برای آنکه بتواند رضایت مصرف کننده را به همراه داشته باشد و همچنین فروش شما را دو چندان کند، باید یک سری خصوصیات را داشته باشد. از مهم ترین این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مطابق با استانداردهای تعریف شده باشد.
  • نکات بهداشتی در آن رعایت شود.
  • از محتویات درون بسته ( شیرینی تر، خشک و…) محافظت کند.
  • مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد.
  • وزن آن سبک باشد.
  • قیمت مناسب و ارزانی داشته باشد.
  • جلوه ظاهری آن کاربرپسند باشد.
  • اطلاعات قنادی و شیرینی فروشی روی آن چاپ شود.
  • آسیبی به طبیعت وارد نکند.
  • مواد سازنده بسته بندی به داخل شیرینی ها نفوذ نکند و تاثیری روی آن ها نداشته باشد.
  • قابل حمل باشد.
4.9/5-(16امتیاز)

مطالب مشابه