اهمیت طراحی شاپینگ بگ برای برند شما

طراحی شاپینگ بگ
نمونه کارهای طراحی شاپینگ بگ

ساک خرید یا شاپینگ بگ برای مشتری فقط ابزاری برای حمل محصول است، اما برای یک برند می‌تواند‌ راهی برای برندسازی باشد. استفاده از بگ خرید با ظاهری چشم نواز و خاص نه تنها برای ایجاد تصویری از شخصیت برند، بلکه برای تبلیغات رایگان نیز روشی عالی است. طراحی شاپینگ بگ می‌تواند تأثیر عمیق‌تری بر شناخت برند بگذارد، زیرا مشتریان ممکن است بگ را نگه دارند و یا با خود به هر جایی ببرند که در این صورت بازاریابی رایگانی هم برای شما انجام داده اند.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

اگر کسب و کاری دارید که محصول خاصی را به دست مشتری می‌دهد، بهتر است برای به معرفی نام برند خود از خدمات طراحی و چاپ ساک دستی بهره ببرید. در این مقاله از «استودیو فهار» اهمیت طراحی شاپینگ بگ را بررسی خواهیم نمود.

اهمیت توجه به طراحی شاپینگ بگ

اهمیت توجه به طراحی شاپینگ بگ

ساک خرید محکم و باکیفیت نه تنها می‌تواند نیاز مشتریان را برآورده کند، بلکه راهی برای ارائه تبلیغات رایگان است. وقتی مشتری یک محصول را با یک بگ زیبا و کاربردی تحویل می‌گیرد، بلافاصله احساس مثبتی خواهد داشت. این احساس مانند زمانی است که افراد کادوی تولد دریافت می‌کنند؛ اما طراحی ساک دستی کاغذی می‌تواند تجربه مشتری را فراتر از مرزهای فیزیکی برند گسترش دهد. شما با طراحی بسته بندی ساشه و ساک خرید می‌توانید ارزش‌های برند خود را نشان دهید.

زمانی که فردی یک جفت کتونی از برند نایکی خریداری می‌کند، محصول در یک کیسه خرید شیک به مشتری تحویل داده می‌شود. این کار نایکی نه تنها احترام به مشتری است، بلکه نوعی کلاس و شخصیت برند را نشان می‌دهد. این شخصیت همان چیزی است که نایکی را از برندهای دیگر متمایز می‌کند. پس اگر می‌خواهید در میان رقبای خود متمایز شوید، طراحی شاپینگ بگ چشم نواز که اهداف تبلیغاتی برند شما را نشانه می‌گیرد، اهمیت بالایی دارد. در ادامه به مزایای استفاده از خدمات طراحی ساک تبلیغاتی اشاره می‌کنیم:

  • یک ساک خرید جذاب می‌تواند توجه را به خود جلب کند، دیده شدن را برای برند به ارمغان بیاورد و هویت برند را تقویت کند.
  • طراحی بسته بندی محصول می‌تواند بخش خاطره انگیزی از سفر مشتری باشد و کاربر عادی را به مشتری وفادار تبدیل کند.
  • ساک خرید باید با رویکرد استفاده مجدد طراحی شود. بدین معنا که مشتری ساک را برای حمل وسائل مختلف استفاده می‌کند.
  • طراحی و چاپ ساک دستی فرصتی برای بیان شعار و جملات انگیزشی است. پیام‌های خلاقانه می‌توانند مردم را در خیابان جذب خود کنند.
  • ساک خرید می‌تواند یک ابزار بازاریابی مقرون به صرفه باشد، زیرا نام برند شما یا لوگو را به صورت رایگان نمایش می‌دهد.
 
نحوه طراحی شاپینگ بگ
نمونه کار نحوه طراحی شاپینگ بگ زعفران برند فانوس الاحلام
 

نحوه طراحی شاپینگ بگ

طراح ابتدا اهداف و نیازهای کسب و کارها را بررسی می‌کند. سپس تحقیقات بازار انجام خواهد شد تا شرایط رقبا و آنچه مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، استخراج شوند. این مرحله به انجام تحقیقات مربوط می‌شود تا دیدگاه اولیه در مورد ارزش‌های برند و بازار هدف ایجاد شود. سپس طراح بسته به نوع محصولات و مشخصات برند طراحی را شروع می‌کند. در این مرحله ممکن است به مجوزهای لازم برای بسته بندی محصولات غذایی برای کسب و کارهای فعال در حوزه غذا نیاز باشد.

استفاده از رنگ برند، تایپوگرافی، نمادها، اشکال یا هر نوع بیان خلاقانه در این مرحله انجام می‌شود. همچنین سبک طراحی با ابعاد و فرم ساک خرید تطبیق داده می‌شود. سپس یک نمونه واقعی از طراحی شاپینگ بگ ایجاد خواهد شد تا طرح قابل بررسی بوده و به عبارتی ملموس باشد و بتوان ایرادات نهایی را استخراج کرد. کارفرما با تایید طراحی نهایی می‌تواند ساک خرید را برای چاپ سفارش دهد.

نکات مهم در طراحی شاپینگ بگ
نمونه کار نحوه طراحی شاپینگ بگ برند روبو استار

نکات مهم در طراحی شاپینگ بگ

طراح از یکسری عناصر برای طراحی ساک دستی کاغذی استفاده می‌کنند که در نهایت منجر به ایجاد یک طرح خاص، زیبا و هدفمند می‌شود. در ادامه به نکات مهم در طراحی شاپینگ بگ اشاره می‌کنیم:

نام برند

از آنجایی که ساک خرید یک جنبه تبلیغاتی رایگان است، باید حائی لوگو و نام برند باشد. مهم است که نام و لوگو در مرکز، کنار یا در امتداد قسمت بالایی کیف قرار گیرد تا خود را به خوبی نشان دهد. طراحی اغلب یک نمونه از طراحی اولیه را ایجاد می‌کند تا ببینید وقتی مردم آن را به روش‌های مختلف با خود حمل می‌کنند (روی شانه، دست و غیره) چگونه به نظر می‌رسد. بدون توجه به اینکه مردم چگونه ساک را حمل می‌کنند، نام برند و لوگو باید در یک ناحیه قابل مشاهده روی ساک قرار گیرد. توصیه می‌کنیم با بررسی قیمت طراحی لیبل می‌توانید از خدمات نصب لیبل نیز بهره مند شوید.

رنگ مناسب

استفاده از رنگ مناسب می‌تواند‌ توجهات را به ساک خرید جلب کند. در حالت ایده آل باید از رنگ‌های برند خود استفاده کنید. با این کار می‌توانید مردم را با رنگ‌های برند خود آشنا کنید؛ اما اگر رنگ برند شما بخصوص نیست، طراحی باید ترکیب از رنگ‌ها را انتخاب کند که توجه مردم را به خود جلب کنند. برای مثال، اگر لوازم آرایشی می‌فروشید و رنگ برند شما صورتی است، رنگ مشکی یا سفید گزینه مناسبی برای ترکیب رنگی جهت طراحی شاپینگ بگ و کارتن مادر خواهد بود.

تصاویر خلاقانه

یکی از کارهای جالب و نوآورانه در طراحی شاپینگ بگ، استفاده از تصاویر خلاقانه است. این تصاویر می‌تواند‌ به سرعت نظر بیننده را جلب کنند. به عنوان مثال، اگر تجهیزات پخش موسیقی می‌فروشید، این امکان را دارد از تصاویر خوانندگان روی بگ خود استفاده کنید.

پیام و شعار

گاهی اوقات کلمات مناسب روی افراد تأثیر می‌گذارند؛ بنابراین اگر جملات قدرتمندی بیان کنید، مردم می‌توانند آنها را به خاطر بسپارند. این پیام‌ها می‌توانند بحث برانگیز یا الهام بخش باشند. پیام یا شعار باید آنقدر کوتاه باشد که در یک نگاه خوانده شود. به این ترتیب، مردم کل پیام را دریافت خواهند کرد، حتی اگر فقط نگاهی گذرا به آن داشته باشد. برای مثال، اگر فروشنده عطر هستید، استفاده از پیامی مانند «رایحه خوش عشق!» در کنار یک تصویر عاشقانه می‌تواند‌ به شدت جلب توجه کند.

 
ایده‌های خلاقه در طراحی شاپینگ بگ
نمونه کار طراحی شاپینگ بگ زعفران برند کوروش

ایده‌های خلاقه در طراحی شاپینگ بگ

وقتی صحبت از طراحی کیف خرید می شود، خلاقیت حد و مرزی نمی شناسد! باید به ایده‌های خلاقانه بپردازیم که می‌توانند شاپینگ بگ ها را نه تنها وسیله‌ای برای حمل کالا، بلکه بخشی به یاد ماندنی از تجربه خرید کنند. استفاده از مواد سازگار با محیط زیست مانند کاغذ بازیافتی یا پلاستیک های زیست تخریب پذیر نه تنها تعهد یک برند به پایداری را نشان می دهد، بلکه برای مصرف کنندگان دوستدار محیط زیست نیز جذابیت دارد.

طراحی ساک های خریدی که می توانند برای مصارف دیگر تغییر کاربری داده شوند، مانند تاشو در یک کیسه کوچکتر، تبدیل به کوله پشتی یا حتی به عنوان بسته بندی هدیه، کاربردی است و ارزشی به طراحی می بخشد. طرح های مینیمالیست و ظریف با برجسته سازی ظریف پیچیدگی و زیبایی را چند برابر می کند و تصویر برند را بصورت شیک تری ارائه دهد.

  کلام آخر

طراحی شاپینگ بگ باید خلاقانه و همراه با نوآوری باشد، زیرا مردم طرح‌های ساک خرید را در خاطر خود نگه می‌دارند و اگر طرحی تکراری بود، آن را فاقد ارزش می‌دانند. ساک خرید ابزاری عالی برای تبلیغات رایگان است و شما تنها کافیست طرحی خاص را روی آن چاپ کنید تا آگاهی از برند را افزایش دهید. برای بررسی قیمت طراحی جعبه و بسته بندی و خدمات طراحی شاپینگ بگ با مشاوران ما در استودیو فهار تماس بگیرید.

4.7/5-(3امتیاز)

مطالب مشابه