تاثیر طراحی جعبه و بسته بندی مسواک

بسته بندی مسواک
نمونه کارهای طراحی لیبل و بسته بندی

از سری محصولات بهداشتی پر استفاده که همه افراد از آن استفاده می کنند، مسواک ها هستند. این محصولات باید در بسته بندی های ایمن و کاملا بهداشتی عرضه شوند. حال اگر بتوانید از یک طراحی خاص هم برای بسته بندی مسواک بهره بگیرید بی شک شاهد افزایش میزان فروش محصولتان خواهید شد.

بسته بندی شیک و جذاب که می تواند از مسواک محافظت کند و همچنین ظاهری لوکس به آن ببخشد و برند شما را تبلیغ کند. به عبارتی با طراحي جعبه مسواک شما یک تیر و چند نشان خواهید زد که هم از محصول محافظت می کند و هم با افزایش جلب توجه از مشتریان میزان فروش را بیشتر کرده و همچنین برند شما تبلیغ می کند.

تاثیر طراحی بسته بندی مسواک در فروش

طراحی بسته بندی مسواک می ‌تواند تاثیر چشمگیری بر فروش این محصول داشته باشد. یک بسته بندی جذاب و جالب می ‌تواند توجه مشتریان را به خود جلب کند و آن ‌ها را به خرید این محصول ترغیب کند. همچنین، یک بسته بندی مناسب و کارآمد می‌ تواند از نظر بهداشتی و حفاظت از مسواک، اطمینان بخش باشد و باعث افزایش اعتماد مصرف‌کننده به این محصول شود.

علاوه بر این، طراحی جعبه مسواک مناسب می ‌تواند نقش قابل توجهی در شناخت برند و شناسایی آن داشته باشد. چیدمان، رنگ‌ ها، نوع جعبه و حتی عکس‌ های استفاده شده در بسته بندی، همگی تاثیرگذار در شکل ‌دهی به تصورات و نگرش‌های مصرف‌کننده نسبت به برند هستند. از این رو نباید بسته بندی محصول تولید شده را دست کم بگیرید.

انواع بسته بندی مسواک

انواع بسته بندی مسواک

طراحی جعبه مسواک همچون طراحی بسته بندی لوازم آرايشی متنوع نیست اما انواع گوناگونی دارد. انواع بسته بندی مسواک عبارتند از:

بسته بندی مقوایی

 یکی از رایج ترین نوع بسته بندی های مسواک است که با استفاده از مقوا و پلاستیک انجام می شود. پلاستیک به صورت پرس روی مقوا قرار می گیرد تا از نفوذ هر نوع آلودگی در امان باشد. از طرفی خریداران می توانند از سمت پلاستیکی و شفاف بسته بندی رنگ و مدل مسواک را ببینند و به راحتی انتخاب کنند. این نوع از بسته بندی در برابر رطوبت مقاومت زیادی ندارند.

بسته بندی پلاستیکی

 در این بسته بندی از ظروف پلاستیکی استفاده می شود که به صورت کتابی باز می شوند و مسواک داخل آن قرار دارد. البته وجود یک لیبل باعث پلمپ شدن آن می شود و قبل از خرید هیچکس نمی تواند آن را باز کند. در برابر هر گونه فضار و عامل محیطی هم مقاوم است.

بسته بندی کیفی یا جعبه ای

 در هنگام طراحی پک مسواک و خميردندان معمولا از چنین بسته بندی هایی استفاده می شود تا بتوان داخل پک علاوه بر مسواک اقلام همراه آن همچون خمیر دندان، نخ دندان و.. هم قرار داد. معمولا از جنس پلاستیک هستند.

نکات مهم در طراحی پک مسواک و خمیر دندان

نکات مهم در طراحی پک مسواک و خمیر دندان

شما می توانید از هر ایده ای برای بسته بندی مسواک استقبال کنید. اما در این بین رعایت کردن یک سری نکات ضروری است و تا زمانی که تمامی این نکات را رعایت نکنید موفق به کسب تاییدیه سازمان بهداشت و دارو نخواهید بود. برخی از این نکات عبارتند از:

  1. محافظت از مسواک: بسته بندی باید به خوبی از مسواک محافظت کند تا از آسیب و خرابی در طول حمل و نقل جلوگیری شود.
  2. بهداشت: بسته بندی باید امکان دسترسی آسان به محصول را فراهم کند و همچنین بهداشت و سلامت مصرف کننده را تضمین کند. این اصل در بسته بندی خمیر دندان اهمیت بسیار زیادی دارد.
  3. جذابیت: بسته بندی باید جذاب و جالب باشد تا توجه مصرف کننده را جلب کرده و او را به خرید و استفاده از محصول تشویق کند. با رعایت این نکته است که می توانید متفاوت از رقبا عمل کنید.
  4. اطلاعات: بسته بندی باید شامل اطلاعات مفید درباره استفاده، نگهداری، تاریخ انقضاء و سایر دستورالعمل ‌های لازم باشد.
  5. حجم مناسب: بسته بندی باید مناسب با حجم و ابعاد مسواک باشد تا فضای اضافی را نگیرد و همچنین حمل و نقل را آسان‌ تر کند. پس از طراحی جعبه های بزرگ و … خودداری کنید.

 

اهمیت توجه به گروه های سنی در طراحی بسته بندی مسواک

اهمیت توجه به گروه های سنی در طراحی بسته بندی مسواک

توجه به گروه های سنی در طراحی بسته بندی مسواک از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا نیازها و ترجیحات افراد در هر گروه سنی ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، بسته بندی مسواک های کودکان باید جذاب و رنگارنگ باشد تا کودکان را به استفاده از آن تشویق کند. همچنین، جعبه مسواک های بزرگسالان نیز باید شامل اطلاعات فنی و تبلیغات مناسب باشد تا افراد در هر گروه سنی، به راحتی اطلاعات لازم را درباره محصول دریافت کنند.

به طور کلی، توجه به گروه های سنی در طراحی پک مسواک و خمیردندان، موجب افزایش جذابیت و فروش محصول خواهد شد و نقش مهمی در موفقیت بازارپژوهان دارد. در کنار مسواک این نکته باید در طراحی بسته بندی نخ دندان و دیگر اقلام بهداشتی هم باید رعایت شود.

 نمونه طراحی جعبه مسواک

 نمونه طراحی جعبه مسواک

طراحی بسته بندی مسواک شاید ساده و آسان به نظر برسد اما به دلیل وجود برندهای مختلف و همچنین اجرا ایده های گوناگون نیاز به خلاقیت بسیار دارد. طراحان ما در مجموعه استودیو فهار با سال ها سابقه می توانند جذاب ترین و بهترین بسته بندی ها را برای محصول شما اجرا کنند. می توانید نمونه طراحی بسته بندی مسواک، لوازم بهدشتی، طراحی بسته بندی ژیلت و دیگر محصولات را ببینید و از کیفیت کار طراحان هم مطمئن شوید.

 

جمع بندی

در زمان بسته بندی مسواک به رنگ آن هم توجه کنید. هرچه هماهنگی بین رنگ مسواک و بسته بندی آن بیشتر باشد، نگاه های بیشتری را به خود جلب خواهد کرد. از طرفی سعی کنید به سراغ بسته بندی بروید که هزینه زیادی ندارد تا بر روی قیمت فروش محصول تاثیر چندانی نداشته باشد. استودیو فهار با تضمین کیفیت انواع بسته بندی مسواک را با نازل ترین قیمت برایتان انجام می دهد. می توانید برای استعلام دقیق قیمت و همچنین مشاوره رایگان انتخاب بسته بندی همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5-(1امتیاز)

مطالب مشابه