5 نکته مهم در طراحی بسته بندی لوازم تحریر

نمونه کارهای طراحی لیبل و بسته بندی

اگر کمی به عقب برگردیم و بازار کالاهای مختلف مثل لوازم تحریر و پارامترهای موثر بر فروش‌شان را بررسی نماییم، متوجه خواهیم شد که تنها پارامتر مهم در فروش کالا، کیفیت و درون مایه محصول بوده است، اما امروزه به دلیل تنوع بالای محصولات نمی‌توان انتظار داشت که هنوز هم همان فرمول قبلی جوابگو باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که اگر در این بازار پرتلاطم به دنبال سود بیشتر هستید؛ علاوه‌بر باطن محصول خود به ظاهر آن یعنی بسته بندی لوازم تحریر نیز توجه ویژه‌ای کنید و تمام عواملی که سبب ارتقای ظاهر محصولتان می‌شود مانند گرفتن مشاوره بسته بندی و لیبل، طراحی جعبه بسته بندی و… جدی گرفته و با وسواس خاصی پیگیری نمایید.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

اما از آنجایی که اهمیت طراحی بسته بندی لوازم تحریر بسیار بیشتر از آن است که در چند جمله نمایان شود تصمیم گرفتیم ادامه‌ی این مقاله را به اهمیت طراحی بسته بندی یک محصول خاص اختصاص دهیم که این موضوع در آن نمود بیشتری دارد؛ پس همراه ما باشید تمام حواس خود را معطوف به بسته بندی لوازم تحریر فانتزی و معمولی نماییم.

طراحی بسته بندی لوازم تحریر

چگونه با طراحی بسته بندی لوازم تحریر، فروش خود را افزایش دهیم؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است تصور کنید که به عنوان یک خریدار وارد مغازه لوازم تحریر شدید و قصد خرید (به طور مثال) یک جعبه مداد رنگی دارید درحالی که هیچ دید قبلی نیز نسبت به برندها ندارید. حال در بین تنوع بی‌نظیر مقابلتان ترجیح می‌دهید کدام یک از محصولات را در ابتدا برداشته و تست نمایید؟ اگر کمی با خودمان صادق باشیم متوجه خواهیم شد که پیش از هرچیزی بسته بندی مداد رنگی است که به چشم ما آمده و سبب شده به آن فرصت تست کیفیت بدهیم.

این موضوع به راحتی نشان خواهد داد که اگر به بسته بندی لوازم تحریر همچون طراحی بسته بندی لیبل و مکمل ورزشی خود توجه کنیم و آن را به صورت چشمگیر و دلنشینی طراحی کنیم اکثر مشتریان مستقیم به سراغ محصول ما خواهند آمد و فروش کلی (در صورت کیفیت محصول!) به طرز قابل توجهی بالا می‌رود. این موضوع در لوازم تحریر به دلیل طیف سنی خریداران به طرز قابل توجهی تاثیر گذار خواهد بود و تنها کافیست یکبار آن را امتحان کنید تا به وضوح تاثیر آن را حس نمایید.

تاثیر رنگ و طرح در طراحی بسته بندی لوازم تحریر                                                                                                                     

تاثیر رنگ و طرح در طراحی بسته بندی لوازم تحریر

اصول طیف خریداران لوازم تحریر در رنج سنی کودک، نوجوان و جوان قرار دارند به همین دلیل می‌توان پیشبینی کرد که استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های جذاب و شاد در طراحی بسته‌بندی این کالا برخلاف بسته‌بندی کالاهایی چون طراحی بسته بندی قطعات الکترونیکی و.. از اهمیت ویژه‌تری برخوردار باشد.

به طوری که شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های پرشوری چون قرمز، نارنجی و.. هیجان اولیه را ایجاد نمایید و سپس با استفاده از المان‌ها و طرح‌های گرافیکی مختلف بسته‌بندی را به زیباترین حالت ممکن تزئین کرده و در ذهن مخاطب ماندگاری نمایید. اینکار سبب می‌شود تا بسته‌بندی شما متمایز از سایر برندها شده و بعد از گذشت مدتی مشتریان به محض مواجهه با آن برند را تشخیص داده و ساده‌تر اعتماد نمایند.

نکات مهم در طراحی بسته بندی لوازم تحریر

نکات مهم در طراحی بسته بندی لوازم تحریر

حال که تا حدودی به اهمیت بسته بندی لوازم تحریر پی بردید بهتر است به سراغ نکاتی برویم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید طراحی مدنظر خود را کاملا حرفه‌ای کرده و با یک بسته بندی اصولی احترام به مخاطب خود را نشان دهید. این نکات شامل:

  • استفاده از رنگ‌های جذاب و چشمگیری چون قرمز، نارنجی و.. برای القای حس هیجان و شور و استفاده از رنگ‌های ملایمی چون آبی برای القای حس اعتماد
  • استفاده از طرح‌ها و اشکال فانتزی، کارتونی، گرافیکی و.. برای افزایش زیبایی بسته بندی
  • استفاده از متریال اولیه باکیفیت برای افزایش طول عمر بسته بندی کالاهایی چون مدادرنگی، ماژیک، پاستل و…
  • استفاده از لگو و نام برند با فونت و اندازه مناسب
  • بیان ویژگی‌های کلی محصول به صورت واضح و کاربردی

نمونه طراحی بسته بندی لوازم تحریر نمونه طراحی بسته بندی لوازم تحریر

یکی از بهترین راهکارها برای طراحی یک بسته بندی اصولی دیدن نمونه کارهای مختلف در آن حوزه و کمک گرفتن از یک تیم باتجربه و متخصص است. مجموعه استودیو فهار با 17 سال سابقه و تجربه در این حوزه و داشتن نمونه کارهای مختلف در تمام زمینه‌ها مانند طراحی بسته بندی لامپ، طراحی بسته بندی لوازم تحریر مانند بسته بندی خودکار و..، طراحی پک نرم افزار/سی دی و.. می‌تواند به شما در طراحی یکی از بهترین و کاربردی‌ترین بسته‌بندی‌ها و لگوها کمک نماید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که اگر به دنبال طراحی یک بسته بندی متمایز و زیبا هستید حتما از نمونه کارهای این مجموعه دیدن فرمایید.

  جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا گوشه‌ای از اهمیت توجه به ظاهر و تاثیر عجیب آن در برندینگ را بیان کنیم. در آخر نیز پیشنهاد می‌کنیم حتما به نکات گفته شده توجه نمایید تا بتوانید در بازار پررقیب لوازم تحریر به برندی نام آشنا تبدیل شده و فروش محصولاتتان را به بالاترین حد ممکن برسانید.

4.7/5-(3امتیاز)

مطالب مشابه