تاثیر طراحی شیرینگ بسته بندی در فروش بیشتر + نمونه کار

طراحی و چاپ شیرینگ بسته بندی
نمونه کارهای طراحی لیبل و بسته بندی

یکی از اصلی ترین فاکتورهای فروش محصول در دنیای مدرن امروز بسته بندی آن است. بسته بندی محصولات به شیوه های مختلفی انجام می شود که یکی از متفاوت ترین آن، شیرینگ بسته بندی است که در آن از دستگاه شیرینگ پک استفاده می شود.

این یک اصطلاح انگلیسی ( shrink ) است که به معنی کوچک و جمع و جور می باشد. واضح است که با این بسته بندی محصول شما فضای کمتری را اشغال خواهد کرد و این خود یک امتیاز مثبت است که می تواند میزان فروش محصول شما را افزایش دهد و سود بیشتری را نصیب شما کند.

شیرینگ بسته بندی چیست؟

شیرینگ بسته بندی چیست؟

شیرینگ بسته بندی یک فرآیندی است که در آن محصولات به صورت مناسب و جذاب بسته بندی می‌شوند. این فرآیند توسط سلفون حرارتی با دستگاه شیرینگ پک انجام می شود. حال اگر شما هم این سوال را در ذهن دارید که شیرینگ بسته بندی چیست؟ و چگونه انجام می شود؟ در پاسخ به آن باید بدانید که در ابتدا محصول در داخل سلفون حرارتی قرار می گیرد، سپس با دستگاه شیرینگ پک به آن حرارت داده می شود.

در نتیجه سلفون در معرض حرارت شکل محصول را به خود می گیرد و به آن می چسبد. حال می توانید با اضافه کردن برچسب و تزئینات روی بسته بندی، یک محصول شیک و جمع و جور را در اختیار مصرف کننده قرار دهید. از طراحی لیبل روی محصول غافل نشوید تا جذابیت بصری محصول شما بیشتر شود و ارزش بیشتری هم داشته باشد. این بسته بندی موجب حفظ تازگی و کیفیت محصولات شما می شود. هدف از شیرینگ بسته بندی، جلب توجه مشتریان، حفاظت از محصول در طول حمل و نقل، و افزایش عمر و ماندگاری آن است.

انواع شیرینگ بسته بندی

انواع شیرینگ بسته بندی

بسته بندی شیرینگ انواع مختلفی دارد. هر یک از آن ها برای طیف خاصی از محصولات قابل استفاده هستند. اما در حالت کلی به 3 دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

  • دستگاه بسته بندی شیرینگ دستی

 این دستگاه همچون سشوار عمل می کند و می توانید برای محصولات معمول در منزل، کارگاه، رستوران و… از آن استفاده کرد. از آنجایی که دست در آن دخالت دارد باید بهداشت فضا را به صورت کامل رعایت کنید.

  • دستگاه بسته بندی شیرینگ کابینتی

 در این روش از یک دستگاه همچون باکس یا کابینت کوچک استفاده می شود که پایه بلندی دارد. دلیل اسم گذاری آن به خاطر طراحی بصری آن است. می توانید محصول خود را داخل محفظه آن بگذارید و با جابه جایی محصول سلفون را دقیق دور آن بپیچید و در نهایت با برش سلفون بسته بندی خود را به اتمام برسانید.

  • دستگاه بسته بندی شیرینگ تونلی

 این دستگاه بیشتر برای مصارف صنعتی مناسب است. محصول شما از قسمت تونلی دستگاه وارد شده و به صورت خودکار عملیات بسته بندی و حرارت دادن سلفون انجام می شود. در نهایت محصول کاملا بسته بندی شده و از قسمت دیگر دستگاه به صورت بهداشتی خارج می شود.

شیرینگ حرارتی بسته بندی

احتمالا تا به امروز بسته بندی های سلفونی را دیده اید که محصولات کاملا سلفون پیچ شده به همراه یک لیبل به فروش می رسند. اما تا کنون از خود سوال کرده اید که این بسته بندی چگونه انجام می شود؟ چرا چنین بسته بندی برای محصول در نظر گرفته شده است؟ در حالی که میشد از طراحی بسته بندی جعبه استفاده کرد؟

این بسته بندی توسط دستگاه حرارتی شیرینگ انجام می شود. حرارت، سلفون را دور محصول محکم و سفت می چسباند. البته به گونه ای تنظیم شده است که هیچ آسیب و ضرری به محصول وارد نمی کند.

هیچ ذره ای قدرت نفوذ به آن را ندارد. می توانید از لیبل های مختلف هم برای معرفی محصول روی آن استفاده کنید. شیرینگ حرارتی به راحتی قابل انجام است و می توان در رستوران و محل عرضه مواد غذایی هم به آسانی از آن استفاده کرد. چرا که بسته بندی به این شیوه نیاز به دانش خاص و مهارتی ندارد.

کاربرد های شیرینگ بسته بندی

کاربرد های شیرینگ بسته بندی

این بسته بندی که امروزه بسیار رواج پیدا کرده و برای بسته بندی محصولات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. چنین بسته بندی هزینه ارزان تری هم برای تولید کنندگان خواهد داشت و تنها به یک طراحی لیبل شیرینگ نیاز خواهید داشت. این بسته بندی برای مصارف و محصولات گوناگون قابل استفاده می باشد و از کاربردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته بندی انواع مواد غذایی
  • بسته بندی گالن و قوطی
  • ماسک و دارو
  • بسته بندی بطری
  • غذاهای آماده در رستوران و کافی شاپ ها و…
مزیت های شیرینگ بسته بندی

مزیت های شیرینگ بسته بندی

شاید تصور کنید که جمع و جور بودن این بسته بندی تنها مزیت آن است. اما با این بسته بندی شما یک پوشش شفاف برای محصول خود خواهید داشت که محتویات داخل آن کاملا مشخص است. در نتیجه خریداران به وضوح می توانند کیفیت محصول و محتویات داخل بسته بندی را مشاهده کنند و یک انتخاب آگاهانه داشته باشند. از دیگر مزایای بسته بندی شیرینگ می توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  • با محیط زیست سازگار است.
  • کاملا بهداشتی است.
  • مانع از ورود عوامل بیماری زا و…. به محصول می شود.
  • در برابر عوامل محیطی همچون ضربه و فشار از محصول محافظت می کند.
  • سبب حفظ طراوت و تازگی مواد غذایی می شود.
  • گرد و غبار، رطوبت، ویروس و… هم قدرت نفوذ به آن را ندارند.
  • می توان برای محصولات متنوعی از آن استفاده کرد.
  • قیمت تمام شده مقرون به صرفه ای هم دارد.
  • بسته بندی با آن زمان زیادی نیاز ندارد.

طراحی و چاپ شیرینگ حرفه ای و تاثیر آن در فروش

طراحی و چاپ شیرینگ حرفه ای می‌ تواند تاثیر قابل توجهی در فروش شما داشته باشد. زمانی که یک شیرینگ با طراحی جذاب و حرفه ای به مشتریان ارائه می ‌شود، احتمالا بیشتر توجه آن ‌ها را جلب خواهد کرد و به نتیجه ‌ای مثبت در فروش منجر خواهد شد. طراحی شیرینگ باید بازار هدف و نیازهای مشتریان را در نظر بگیرد.

به همین خاطر از طرح‌ های جذاب، رنگارنگ و مناسب استفاده کنید تا به چشم مخاطبان جذاب باشد و توجه آن ها را به خود جلب نماید. همچنین، استفاده از عکس ‌های با کیفیت و متناسب با محصولات شما در لیبل نقش مهمی در جذب توجه آنها خواهد داشت.

علاوه بر طرح لیبل و بسته بندی، نحوه استفاده از شیرینگ هم در میزان فروش هم تاثیر دارد. به عنوان مثال، اگر شیرینگ حامل پیام ‌های تخفیف یا پروموشن های ویژه باشد، احتمال بالاتر رفتن فروش و  جذب خریداران جدید بیشتر خواهد شد.

طراحی و چاپ لیبل شیرینگ در تهران

طراحی شیرینگ بسته بندی همراه با یک لیبل جذاب سبب افزایش فروش شما می شود. می توانید از لیبل متالایز یا لیبل کاغذی استفاده کنید. البته بسته به نوع محصول امکان استفاده از سینی پلاستیکی یا مقوایی و… هم وجود دارد.

اگر شما هم به دنبال طراحی و چاپ لیبل شیرینگ در تهران هستید، مجموعه استودیو فهار با متخصصین خود آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. تیم استودیو فهار با سال ها سابقه و تجربه در این زمینه می توانند بهترین بسته بندی و طراحی لیبل را برایتان فراهم کنند تا بازار را دست بگیرید و توجه مصرف کنندگان را جلب نمایید.

هزینه شیرینگ بسته بندی

هزینه شیرینگ بسته بندی

برای بسته بندی شیرینگ شما به یک دستگاه شیرینگ پک نیاز خواهید داشت. دیگر نیاز به خرید متریال اولیه و… نخواهد بود و سلفون به راحتی پاسخگوی نیاز شما است. از این رو هزینه این بسته بندی نسبت به قیمت طراحی جعبه و بسته بندی مقرون به صرفه تر است.

با این کار قیمت فروش محصول هم کمتر می شود و مشتریان بیشتری می توانند به راحتی این محصول را خریداری کنند. خوب می دانید که کیفیت با قیمت منصفانه سبب افزایش فروش و درآمد شما می شود. از طرفی رضایت مشتریان را هم جلب می کند و باعث می شود تا برند شما شناخته شده تر از قبل باشد.

نمونه طراحی شیرینگ بسته بندی

شیرینگ حرارتی بسته بندی می تواند محصول شما را متفاوت از دیگر رقبا در بازار به نمایش بگذارد. همین تفاوت به راحتی سبب جلب توجه خریداران خواهد شد. البته باید به فکر یک طراحی لیبل جذاب هم باشید. می توانید از نمونه طراحی لیبل شیرینگ بسته بندی استودیو فهار ایده بگیرید. ما خلاقانه ترین لیبل ها را برای شما اجرا می کنیم. نگران قیمت لیبل شیرینگ هم نباشید. کیفیت را با نازل ترین قیمت از ما بخواهید.

 جمع بندی

اگر شما هم قصد سفارش طراحی لیبل یا خرید لیبل شیرینگ را دارید، می توانید به راحتی به صورت اینترنتی از هر جای ایران که هستید اقدام کنید. امکان ثبت سفارش به صورت آنلاین در استودیو فهار برای شما مشتریان عزیز هم وجود دارد. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما اماده راهنمایی به شما عزیزان هستند.

4.5/5-(11امتیاز)

مطالب مشابه