طراحی بسته بندی تخمه به صورت تخصصی + نمونه بسته بندی

طراحی بسته بندی تخمه
نمونه کارهای طراحی لیبل و بسته بندی

صنعت محصولات حیوانات خانگی در رقابت تنگاتنگی است. وقتی مشتریان انتخاب‌های زیادی دارند، به عنوان یک کسب و کار چگونه می‌توانید در این بازار متمایز شوید و توجهی را که شایسته آن هستید را به دست آورید؟ برای جلب توجه مشتری، برندسازی عامل اصلی تمایز است. برای کسب و کارهایی که در تولید محصولات پت فعال هستند، هیچ چیز به اندازه آگاهی از برند اهمیت ندارد.

اینجاست که طراحی بسته بندی نقش مهمی ایفا کند. یکی از محصولات رایج در قفسه کالاهای حیوانات خانگی، خاک گربه است. در این مقاله از «استودیو فهار» در مورد اهمیت و اصول طراحی بسته بندی خاک گربه صحبت می‌کنیم.

اهمیت طراحی بسته بندی خاک گربه

قبل از پرداختن به نقش بسته بندی خاک گربه در توسعه برند، مهم است که بدانیم چرا برندسازی در صنعت محصولات حیوانات خانگی اهمیت دارد. از برندهای بزرگ گرفته تا تولیدکنندگان محلی، ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار دشوارتر از قبل شده است. تمایل مردم به نگهداری از حیوانات در خانه بیشتر شده و در راستای این موضوع نیاز به تهیه کالاهای مورد نیاز نیز افزایش یافته است.

کسب و کارهای بسیاری در این چند سال اخیر وارد حوزه محصولات پت شده‌اند تا نیازهای بازار را تامین کنند. دیده شدن در میان همه برندها برای بقای یک کسب و کار مهم است. زمانی که بتوانید یک تصویر برند قوی و خاص از خود نشان دهید، همیشه در جلوی چشم مشتری خواهید بود.

اهمیت طراحی بسته بندی خاک گربه

وقتی صحبت از محصولات پت می‌شود، بسته بندی اغلب اولین نقطه تماس بین برند و مشتری است. این بدان معناست که طراحی بسته بندی خاک گربه یک فرصت کلیدی برای ایجاد یک هویت برند قوی است. مشتریان ابتدا مجذوب بسته بندی می‌شوند و سپس بعد از استفاده از محصول به کیفیت آن پی می‌برند.

طراحی پاکت خاک گربه باید به گونه‌ای باشد که ارزش‌ها و اهداف کسب و کار را نشان دهند و در عین حال در چشم مشتریان خاص و متمایز بیاید. استفاده از رنگ‌های جذاب، تصاویر خاص، گرافیک منحصر به فرد، فونت‌های متفاوت و به طور کلی توجه به جذابیت بصری بسته بندی می‌تواند‌ یک محصول را میان هزاران کالای دیگر متمایز کند. همچنین اکثر کسب و کارها در کنار طراحی بسته بندی به دنبال ساخت تیزر تبلیغاتی هستند تا تاثیر قوی‌تری بر مشتری بگذارند.

عناصر اصلی در طراحی بسته بندی خاک گربه

عناصر اصلی در طراحی بسته بندی خاک گربه

طراحی کیسه خاک گربه بخشی جدایی ناپذیری از هر استراتژی برندسازی است تا محصول را به گونه‌ای جذاب جلوه دهد که نه تنها توجه مصرف کننده را جلب کند، بلکه منبع خوبی برای تبلیغات باشد. بسته بندی نقش مهمی در آموزش مشتری در مورد محصول ایفا می‌کند، زیرا به مشتری می‌گوید که محصول چیست، چه ارزشی دارد و چه نیازی را از او برطرف خواهد کرد. طراح برای رسیدن به اهداف برندسازی از یکسری اصول و عناصر استفاده می‌کند. چهار عنصر اصلی در طراحی بسته بندی خاک گربه بسته بندی به شرح زیر هستند:

1. رنگ

رنگ‌ها تاثیر روانی زیادی در بسته بندی خاک گربه دارند و می‌توانند توجه را به محصول جلب کنند. برندها به منظور متمایز شدن از رقبا اغلب رنگ‌هایی را انتخاب می‌کنند که به پالت رنگ برند آنها تعلق ندارد. برای مثال، رنگ برند یک کسب و کار آبی و سفید است، اما از رنگ سبز در بسته بندی استفاده می‌کند.

گاهی اوقات این رفتار مخرب خوب است، اما شاید همیشه به نفع برندها نباشد. رنگ‌ها مهم‌ترین عنصر در طراحی بسته بندی هستند، زیرا ناخودآگاه شخصیت برند را منعکس می‌کنند. همچنین اولین چیزی است که به آن توجه می‌شود و از فاصله دور نیز قابل مشاهده است؛ بنابراین مهم است که طراح به صورت استراتژیک از رنگ استفاده کند.

2. تصویر

تصاویر و نمادها به برندسازی کمک می‌کنند و ارزش یادآوری بالایی دارند. بدین معنا که مشتری می‌تواند‌ تصویر را به خاطر نگه دارد. تصاویر به مشتریان کمک می‌کند تا بدون نیاز به خواندن متون روی بسته بندی به راحتی متوجه شوند که محصول چیست.

برای طراحی بسته بندی خاک گربه بدون شک استفاده از تصاویر جذاب از گربه‌های زیبا و خاص می‌تواند‌ نشان دهنده نوع محصول باشد. طراح برای ایجاد خلاقیت بیشتر ممکن است از تصاویر کارتونی برای طراحی بسته بندی استفاده کند. همچنین کسب و کارها می‌توانند از خدمات تصویر برداری با هلی شات برای رویدادهای خود بهره ببرند.

بسته بندی خاک گربه

3. فونت

تایپوگرافی عنصر مهم دیگری از هویت برند است و ارزش‌های کسب و کار را نشان می‌دهد. هر فونت مجموعه‌ای از مفاهیم متفاوت را القا می‌کند و از این رو یک نمایش منحصر به فرد از اینکه شما چه کسی هستید و چه چیزی را به عنوان یک برند نشان می‌دهید ایجاد می‌کند.

برندها اغلب از فونت‌ها و سریف‌های پررنگ برای جلب توجه استفاده می‌کنند، زیرا آنها ظاهری ساده دارند و به راحتی خوانده می‌شوند. بعضی از فونت‌ها لوکس بودن را نشان می‌دهند و برخی دیگر مدرن بودن را تداعی می‌کنند. انتخاب فونت مناسب به ارزش‌های برند وابسته است و می‌تواند نشان دهنده کیفیت محصول باشد.

4. گرافیک

گرافیک بسته بندی همان چیدمان و سبک طراحی است. استفاده درست از رنگ، فونت، لوگو، توضیحات محصول و تصاویر به معنای ایجاد یک چیدمان و سبک طراحی جذاب خواهد بود. ساختار کلی طراحی توجه مصرف کننده را به خود جلب کرده و به راحتی در قفسه فروشگاه دیده می‌شود.

عوامل موثر دیگر در گرافیک شامل اندازه و شکل بسته بندی هستند. طراح با در دست داشتن ابعاد و اندازه بسته بندی می‌تواند‌ ایده‌های خود را پیاده سازی کند. همچنین شکل بسته بندی و طوری که مشتری محصول را در دست می‌گیرد نیز در طراحی اهمیت بالایی دارد.

نکات مهم در طراحی بسته بندی خاک گربه

نکات مهم در طراحی بسته بندی خاک گربه

در ادامه به برخی نکات مهم در طراحی کیسه و طراحی لیبل بسته بندی خاک گربه اشاره می‌کنیم:

  • طراح قبل از شروع طراحی بسته بندی ابتدا اهداف برند و مخاطبان هدف را بررسی می‌کند. او می‌پرسد: «نیازها و ترجیحات آنها چیست؟» طراح با انجام تحقیقات اولیه می‌تواند‌ اهداف برند را به بازار هدف متصل کند.
  • ایجاد یک سبک طراحی ثابت در تقویت هویت برند مهم است. بهتر است طراح از بک گرافیک مشابه در تمامی محصولات حیوانات خانگی استفاده کند. تنوع در طراحی می‌تواند‌ باعث سردرگمی شود و یکپارچگی در عناصر برندسازی را بهم بزند.
  • موادی که برای بسته بندی خاک گربه استفاده می‌شود نیز می‌توانند به شناخت برند کمک کنند. استفاده از مواد سازگار با محیط زیست برای نشان دادن تعهد به پایداری یا مواد درجه یک برای انتقال حس لوکس بودن و کیفیت بسیار مهم است.
  • طراح باید عناصر خاص برند را در طراحی بسته بندی خود بگنجاند. این عناصر شامل لوگو یا سایر نشانه‌های بصری هستند که با برند ارتباط دارند. قرارگیری مکان لوگو در طراحی باید طوری باشد که مخاطب سریع آن را تشخیص دهد.
  • هنگامی که طرح اولیه بسته بندی خاک گربه نهایی شد، مهم است که با مخاطبان هدف خود تست شود و بر این اساس بازخورد تکرار کنید. گرفتن بازخورد می‌تواند‌ نقاط ضعف طراحی را مشخص کند.

 

 

کلام آخر

طراحی بسته بندی خاک گربه یک ابزار بازاریابی محسوب می‌شود. این موضوع ادراکات مصرف کننده را شکل می‌دهد، وفاداری به برند را تقویت می‌کند و محصول را از رقبا متمایز خواهد کرد. بسته بندی با طراحی جذاب تاثیر مثبت بر تجربه کاربری دارد، زیرا مشتریان امروز نه تنها به کیفیت خاک گربه بلکه به جزئیات مختلف از جمله سبک طراحی و جنس بسته بندی اهمیت زیادی می‌دهند.

اگر به دنبال اثری ماندگار در قلب و ذهن مصرف کنندگان خود هستید از خدمات طراحی بسته بندی استودیو فهار استفاده کنید. همچنین از خدمات گسترده ما مانند تولید تیزر تبلیغاتی رستوران، عکاسی حرفه‌ای از محصول و سایر موارد بهره مند شوید.

از آنجایی که مصرف تخمه در بین عموم بسیار رواج دارد، رقابت در فروش این محصول بسیار سخت خواهد بود. حال در این میان برگ پیروزی دست برندی است که بتواند محصول خود را در یک بسته بندی تخمه شکیل و منحصر به فرد روانه بازار کند. طراحی بسته بندی تخمه جذاب و گیرا تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب و ترغیب آن ها برای خرید خواهد داشت.

همچون بسته بندی آجیل و خشکبار، طراحی بسته بندی تخمه هم باید بتواند در عین جلب توجه مشتریان، از محتویات محصول در برابر عوامل محیطی محافظت کند. مجموعه استودیو توسعه برند فهار با تیم مجرب و حرفه ای خود می توانید به بهترین شکل ممکن طراحی بسته بندی تخمه و دیگر محصولات شما را انجام دهد. با استودیو فهار یک گام جلوتر از رقبای خود باشید.

چرا طراحی بسته بندی تخمه مهم است؟

بسته بندی محصول مناسب می‌ تواند از تخمه در برابر ضربه، فشار، رطوبت و دما محافظت کند. چنین بسته بندی باعث می‌ شود تخمه در طول مسیر حمل و نقل و نگهداری سالم باقی بماند. از طرفی طراحی بسته بندی تخمه جذاب و خلاقانه بسته بندی، می‌ تواند تخمه را به چشم مشتریان جذاب کند و آن ‌ها را به خرید تخمه از برند شما ترغیب کند. با این ترفند برند شما هم شناخته تر خواهد شد.

یک بسته بندی ایده آل قادر خواهد بود تا اطلاعات مفید درباره تخمه که شامل نام، نحوه استفاده، تاریخ انقضا و سایر جزئیات است را در اختیار مصرف کننده قرار دهد. این اطلاعات به مشتریان کمک می ‌کند تصمیم به خرید صحیح و آگاهانه ‌ای درباره تخمه بگیرند. در نتیجه به برند شما مطمئن تر خواهند شد و به یکی از مورد اعتماد ترین برندها از نظر مصرف کنندگان تبدیل خواهید شد.

تاثیر طراحی بسته بندی تخمه زیبا در فروش

تاثیر طراحی بسته بندی تخمه زیبا در فروش

تاثیر طراحی بسته بندی تخمه زیبا در فروش می‌ تواند به دو صورت مثبت و منفی باشد. طراحی بسته بندی زیبا و جذاب می ‌تواند به افزایش جذابیت محصول و جلب توجه مشتریان کمک کند. این امر ممکن است باعث افزایش فروش و در نتیجه سود بیشتر شرکت شما شود. همچنین، یک بسته بندی زیبا و خلاقانه مثل طراحی بسته بندی دانه ها ممکن است به تعامل بالاتر مشتری با محصول منجر شود و احساس رضایت و اعتماد به نام تجاری را در مشتریان تقویت کند.

از سوی دیگر، هزینه ‌های طراحی بسته بندی تخمه و تولید چنین بسته بندی‌ نسبت به گزینه ‌های ساده‌ تر، ممکن است بالاتر باشد. همچنین، در صورت عدم همخوانی طراحی با خصوصیات و نوع محصول، چنین بسته بندی‌ نسبت به رقبا قابل تفکیک نخواهد بود. از این رو شما باید به فکر یک بسته بندی منحصر به فرد و خلاقانه باشید که قیمت تمام شده مقرون به صرفه ای داشته باشد تا بر روی قیمت فروش محصول تاثیر زیادی نگذارد و خریداران بتوانند به راحتی تخمه دلخواه خود را از برند شما خریداری کنند.

بسته بندی انواع تخمه

بسته بندی انواع تخمه

تخمه ها انواع مختلفی دارند. همین تنوع باعث می شود تا بسته بندی های مختلفی هم داشته باشند که هر یک از آنها را از یکدیگر تفکیک می کند. بهترین ترفند برای آنکه مشتریان شما انواع بسته بندی تخمه را در قفسه فروشگاه ها تشخیص دهند چاپ تصویر روی بسته بندی است. همانند بسته بندی پسته که می تواند انواع مختلفی داشته باشد. برای مثال، بسته بندی تخمه آفتابگردان یک تصویر گل آفتابگردان دارد و با این کار تنها با یک نگاه می توان ان را با تخمه جابانی و… تشخیص داد. برخی از انواع طراحی بسته بندی تخمه ها عبارتند از:

بسته بندی تخمه کدو

تخمه کدو اغلب در پاکت های پلاستیکی ضخیم بسته بندی می شود. پاکت هایی که ضد نفوذ هستند و نور خورشید هم از آن ها عبور نمی کند. در نتیجه می تواند تازگی و سلامت تخمه ها را تضمین کند. پاکت های بسته بندی تخمه کدو در سایز و اندازه های مختلف قابل اجرا هستند و محدودیتی از این بابت هم نخواهید داشت.

بسته بندی تخمه افتابگردان

 به جرات می توان گفت تصویر گل آفتابگردان جزو جدایی ناپذیر در طراحی بسته بندی تخمه آفتابگردان است. این تخمه ها را می توان از روی تصویر آن ها شناسایی کرد. از آنجایی که تخمه آفتابگردان چربی زیادی دارد، در بسته بندی ضخیم تری عرضه می شود.

بسته بندی تخمه هندوانه

متالایز، پاکت سلفونی، کاغذ کرافت، فویل الومینیومی، کاست باکس، پلی استر، نایلون، نایلکس و…. از دیگر بسته بندی هایی است که می توانید برای تخمه ها همچون تخمه هندوانه و… استفاده کنید. این بسته بندی ها در طرح و رنگ های مختلف، سایز متنوع و کیفیت گوناگون اجرا می شود. بسته به هزینه ای که می خواهید برای بسته بندی صرف کنید و نوع تخمه می توانید بسته بندی آن را انتخاب کنید.

نکات مهم در طراحی لیبل و بسته بندی تخمه

نکات مهم در طراحی لیبل و بسته بندی تخمه

برای آنکه بتوانید محصول خود را با بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار دهید، باید از یک بسته بندی مقاوم و شیک استفاده کنید. بسته بندی همچون یک ویترین  و معرف برند شما است. هرچه ساده و گیرا باشد، به همان اندازه راحت تر می توانید برند خود را معرفی کنید. از سری نکات مهمی که در طراحی لیبل و طراحی بسته بندی تخمه باید به آن توجه کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شناسایی محصول: لیبل باید شامل نام محصول، نوع تخمه (مثلاً تخمه آفتابگردان، کدو و….) و اطلاعات مربوط به شرکت یا کشاورز تولید کننده است، باشد.
  2. اطلاعات تغذیه ‌ای: در لیبل باید اطلاعات مربوط به ارزش غذایی و مقادیر مواد مغذی در تخمه قید شود. این شامل کالری، پروتئین، چربی، کلسترول و سایر عناصر غذایی است. چنانچه بسته بندی شما لیبل نداشته باشد این اطلاعات باید روی آن چاپ شود.
  3. رعایت قوانین بهداشت: لازم است در طراحی لیبل و بسته بندی تخمه، قوانین بهداشت و سلامت را رعایت کنید. به عنوان مثال، حفظ شروط دمای مناسب نگهداری و هشدار در صورت خروج از دستورالعمل‌های نگهداری واجب است.
  4. استفاده از عکس ‌های جذاب: استفاده از عکس‌ های جذاب و مناسب در لیبل و بسته بندی تخمه، مشتریان را جذب خواهد کرد. عکس هایی که سلامت تخمه ها را نشان می دهد و مشخص کننده طعم و اسانس به کار رفته در آن است.
  5. استفاده از رنگ‌ های مناسب: رنگ‌ های جذاب و همچنین مناسب با نوع تخمه یک ترند کاربردی است که می تواند در ذهن و ناخودآگاه خریداران اثر بگذارد.
نمونه طراحی بسته بندی تخمه

نمونه طراحی بسته بندی تخمه

بسته بندی ها انواع مختلفی دارند. برخی از ان ها قابلیت آسان باز شو دارند و برخی دیگر سبک وزن هستند و… . هر یک از آن ها مشخصات خاص خود را دارند و شما باید متناسب با محصول خود آنها را انتخاب کنید. به طور مثال در بسته بندی شکلات باید نکات ایمنی را در نظر بگیرید تا در طول حمل و نقل آسیب نبیند. البته که برای انتخاب بهتر و رضایت بخش توصیه می کنیم نیاز مخاطبان را بشناسید و انتخابی متناسب با آن داشته باشید. می توانید از بررسی نمونه طراحی بسته بندی تخمه استودیو فهار هم ایده بگیرید. یک ایده بکر و خاص که می تواند شما را به برند اول بازار تبدیل کند.

جمع بندی 

بسته بندی شما باید با اصول بازاریابی برندتان هم راستا باشد. سعی کنید در طراحی بسته بندی تخمه و طراحی لیبل از تم رنگی هویت بصری خودتان استفاده کنید. با این کار یک بسته بندی شخصی سازی شده خواهید داشت که نگاه ها را جذب می کند و متفاوت به نظر می رسد. می توانید برای داشتن یک بسته بندی خارق العاده و سودآور از متخصصین تیم استودیو فهار کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان همین حالا با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

4.3/5-(3امتیاز)

مطالب مشابه