همه نکات لازم در طراحی بسته بندی لواشک

بسته بندی لواشک
نمونه کارهای طراحی لیبل و بسته بندی

لواشک ها جزو محبوب ترین خوراکی ها برای همه افراد در هر سنی است. این خوراکی های جذاب و ترش به حدی از محبوبیت رسیده اند که امروزه به پایه ثابت مهمانی ها و دورهمی ها و حتی کادوهای مناسبتی تبدیل شده است. موفقیت در بازار فروش چنین خوراکی خوشمزه و خوش طعمی نیازمند طراحی بسته بندی لواشک جذاب و چشم نواز است که بتواند ارزش آن را چند برابر نشان دهد. جدای از آن طراحی جعبه لواشک و بسته بندی آن باعث می شود تا به راحتی آن را نگهداری کنید و طول عمر و ماندگاری طولانی تری هم داشته باشد.

اهمیت طراحی بسته بندی لواشک در برندسازی و افزایش فروش

طراحی بسته بندی لواشک یک عامل بسیار مهم در توسعه برند و افزایش فروش محصول است. زیرا بسته بندی باعث جذب توجه مشتریان و افزایش شناخت برند می ‌شود. طراحی جذاب و منحصر به فرد بسته بندی، مشتریان را به خود جلب کرده و آن‌ ها را تحت تاثیر قرار داده و به خرید محصول شما تشویق می ‌کند.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

بسته بندی لواشک همانند بسته بندی میوه خشک نقش مهمی در افزایش فروش دارد. چون گاهی اوقات، مصرف کننده تصمیم خود را بر اساس ظاهر بسته بندی می گیرد. به علاوه، یک طراحی مناسب و جذاب، اعتبار و قابل اعتماد بودن برند را نشان می دهد و باعث افزایش اعتماد مصرف کننده به محصول شما خواهد شد.

بنابراین، طراحی مناسب و جذاب بسته بندی لواشک نقش حائز اهمیت در جذب توجه، افزایش فروش و سود آوری شما دارد. به همین دلایل، لازم است که در طرح‌ های انتخابی برای بسته بندی به بازار هدف هم توجه کنید. در نظر داشتن بازار هدف است که موجب می شود تا طراحی بسته بندی لواشک صادراتی با طراحی بسته بندی لواشک فله و… متفاوت باشد.

انواع بسته بندی لواشک

انواع بسته بندی لواشک

تنوع بسته بندی لواشک هم مثل طراحی بسته بندی پاستیل و دیگر خوراکی ها بسیار زیاد است و به عبارتی دست شما باز است که بتوانید از هر ایده ای برای طراحی بسته بندی لواشک استفاده کنید. چرا که ماندگاری بالایی در دمای محیط دارد و عوامل محیطی هم آسیب جدی به آن وارد نمی کنند. با این حال بسته بندی این خوراکی خوش طعم انواع مختلفی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  1. بسته بندی فله: لواشک ها به صورت فله و بدون بسته بندی خاص به فروش می رسند. اغلب برای خارج کردن محصول از کارخانه تولیدی و مراکز پخش عمده به کار گرفته می شود. این نوع بسته بندی معمولا جنس پلاستیکی دارند.
  2. بسته بندی تکی: لواشک ها به صورت تکی و در جعبه یا پاکت کوچک بسته بندی می شوند. می توانید پاکت ها را به شکل شکلات بپیچید یا به شکل قلب و دیگر اشکال طراحی کنید. هرچه قدر متفاوت باشد به همان اندازه هم می تواند توجه افراد زیادی را جلب کند. بسته بندی تکی یا همان بسته بندی لواشک پذیرایی در اندازه های کوچک انجام می شود و می توانید از تم های رنگی مختلف برای جذابیت بصری بیشتر آنها استفاده کنید.
  3. بسته بندی مجموعه ای: لواشک های مختلف در یک بسته با انواع مختلف و طعم های مختلف قرار داده می شوند. در این نوع بسته بندی شما نمی توانید تنها از یک شکل میوه روی لیبل استفاده کنید چرا که طعم های مختلفی وجود دارد. معمولا داخل ظروف پلاستیکی چیده می شوند و باعث می شوند تا محصول نهایی ارزش بالاتری داشته باشد.
  4. بسته بندی های خاص: مانند بسته بندی های تزئینی، با طرح های خلاقانه و جذاب که به عنوان هدایای تولد، ولنتاین و… استفاده می شود. این نوع بسته بندی شبیه به بسته بندی خشکبار بوده و در یک ظرف پلاستیکی قرار داده می شود و روی آن از لیبل، پاپیون و دیگر اقلام تزئینی استفاده می شود تا زیبایی خیره کننده تری داشته باشد.
  نکات کلیدی در طراحی بسته بندی لواشک

نکات کلیدی در طراحی بسته بندی لواشک

طراحی بسته لواشک باید با یک نگاه آب دهان بیننده را جاری کند و او را برای خرید وسوسه نماید. چنین طراحی کار ساده ای نیست و شما باید تمامی جوانب را از شکل و ظاهر بسته بندی گرفته تا هزینه و تناسب رنگ و… را در نظر بگیرید. از سری نکات مهمی که در طراحی بسته بندی لواشک هم باید مد نظر قرار دهید، عبارتند از:
  1. انتخاب مواد بسته بندی مناسب: برای بسته بندی لواشک، بهتر است از موادی مانند روکش های پلاستیکی یا جعبه های پلاستیکی استفاده شود که به خوبی از لواشک در برابر رطوبت و هوا محافظت می کنند و از نفوذ الودگی هم جلوگیری می کنند.
  2. طراحی جذاب و جلب توجه: طراحی بسته بندی لواشک باید جذاب و مورد توجه باشد تا مشتریان را به خود جلب کند و آن ها را به خرید تشویق کند. تا به حال به طراحی بسته بندی تخمه دقت کرده اید؟ تصویر روی بسته بندی عین محتویات داخل آن است و در یک ثانیه شما را برای خرید مصمم می کند و این اتفاق همان چیزی است که در طراحی لواشک به آن نیاز دارید. جلب توجه تنها در یک نگاه!
  3. اطلاعات مفید: در بسته بندی لواشک، اطلاعات مفید مانند تاریخ انقضاء، ترکیبات سازنده، نکات نگهداری و … باید قرار داده شود تا خریداران با اعتماد بیشتری به برند شما خرید خود را انجام دهند.
  4. حفاظت از لواشک: بسته بندی لواشک باید به گونه ‌ای طراحی شود که لواشک ها داخل آن دفرمه و خراب نشوند. از طرفی به راحتی قابل حمل باشد و عوامل محیطی و الودگی هم قدرت نفوذ به داخل آن را نداشته باشند. بسته بندی که برای لواشک طراحی می کنید باید بتواند تاییدیه وزارت بهداشت را هم دریافت کند.
  ایده های خلاقانه برای طراحی بسته بندی لواشک

ایده های خلاقانه برای طراحی بسته بندی لواشک

از کارتن های بسته بندی استفاده کنید. درست است که لواشک رطوبت نسبی کمی دارد اما این رطوبت به اندازه ای نیست که از کارتن و جعبه های کاغذی نفوذ کند. با طراحی کارتن بسته بندی می توانید به راحتی از انواع باکس های شیک و جذاب استفاده کنید. به سراغ لیبل های فانتزی بروید.

درست است که همه افراد طرفدار این خوراکی هستند اما بیشترین قشر خریدار کودکان هستند و اگر بتوانید آن را هیجان زده کنید، مسیر فروش برای شما هموار تر خواهد شد. به این منظور به سراغ لیبل های کارتونی، شیک یا در برخی مواقع ساده بروید. این نکته در طراحی لیبل آبمیوه و دیگر محصولات هم صادق است. از ظروف شیشه ای، باکس های هدیه و… هم می توانید استفاده کنید.

نمونه طراحی بسته بندی لواشک

نمونه طراحی بسته بندی لواشک

لواشک ها انواع مختلف رولی، تک نفره و… دارند که طراحی بسته بندی لواشک  هم با هم فرق می کند. اما نگران نباشید، استودیو فهار با بالاترین کیفیت و اجرای ایده های جدید زیباترین بسته بندی ها را برای شما فراهم می کند. می توانید نمونه بسته بندی لواشک تک نفره، پذیرایی، ظرفی و.. را ببینید و از آنها الهام بگیرید تا یک بسته بندی همه فن حریف داشته باشید که حسابی در بازار سر و صدا به پا می کند.   جمع بندی

 هزینه طراحی بسته‌بندی لواشک یکی از مهم ترین پارامترهایی است که هنگام بسته بندی باید مد نظر قرار دهید. هزینه بسته بندی بر روی هزینه فروش محصول هم اثر می گذارد و نباید خیلی زیاد باشد که مشتری به دلیل هزینه بالا از خرید منصرف شود. یک تصمیم هوشمندانه باعث می شود تا بتوانید با نازل ترین هزینه یک بسته بندی خارق العاده داشته باشید.

4.5/5-(2امتیاز)

مطالب مشابه