اهمیت و تاثیر طراحی لوگو کافه و رستوران در جذب مشتری و برند سازی

نمونه کارهای طراحی لوگو

امروزه یکی از محبوب‌ترین بسترهای شغلی را کافه‌ها و رستوران‌ها می‌سازند. به همین دلیل بسیاری از افراد این کسب و کار را مناسب دیده و آن را راهی برای موفقیت می‌پندارند. اما در حقیقت و در بازار پر رقابت امروزی (مخصوصا در این دو زمینه شغلی) رسیدن به سطح مطلوبی از موفقیت آنچنان کار ساده‌ای نیست و نیاز به یک برندینگ قوی دارد. اما چه چیزی سبب محبوبیت برند ما و ماندگار شدن آن می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید به عوامل بسیاری اشاره نماییم اما در بین این عوامل طراحی لوگو کافه و رستوران آن هم به صورت اصولی، نمود بیشتری دارد.

در واقع تمام افراد به دنبال رفتن به یک کافه یا رستوران خاص نیستند و این موضوع سبب می‌شود تا وجود یک لوگو چشمگیر کافی باشد تا رهگذران تبدیل به مشتری شما شده و پس از جلب نظر آن‌ها باکیفیت بالای خدمات، تبدیل به مشتری ثابت برند شما شوند. لازمه این امر طراحی لوگو حرفه ای است. به همین دلیل می‌توان گفت که طراحی لوگو کافی شاپ و طراحی لوگو برای رستوران یکی از مهم‌ترین کارهایی است که صاحب برند باید به آن بپردازد تا ضمن جلب توجه مخاطبان، خود را از سایر رقبا متمایز کرده و در ذهن‌ها ماندگار شود.

نکات مهمی که در طراحی لوگو کافه و رستوران

نکات مهمی که در طراحی لوگو کافه و رستوران باید به آن توجه کرد

همانطور که در قسمت قبل متوجه شدید لوگو کافه رستوران از اهمیت بسزایی برخوردار است و ضمن کمک به برندینگ می‌تواند به ارزش برند اضافه نماید و در روند اعتماد مخاطب تاثیر بگذارد. این مورد در طراحی لوگو شرکت بازرگانی نیز به خوبی اهمیت خود را نشان داده است. به همین دلیل در طراحی لوگو کافه و رستوران علاوه‌بر کمک گرفتن از یک متخصص حرفه‌ای باید به نکات مختلفی نیز توجه نمایید که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تناسب با سبک کلی کافه و رستوران: لوگوی انتخابی شما باید با سبک کلی کافه و رستورانتان همخوانی داشته باشد. به طور مثال نمی‌توانید از یک لوگو با المان‌های مدرن برای یک رستوران سنتی استفاده نمایید!
  • توجه به جامعه هدف: قبل از طراحی لوگو رستوران، باید مخاطبان هدف خود را بشناسید و علایق و سلیقه آنها را در نظر بگیرید.
  • طراحی ساده و عدم استفاده از طراحی‌های پیچیده: لوگوی شما قرار است در لحظه در ذهن مخاطب ثبت شود و قرار نیست مخاطب دقیقه‌های متمادی به آن نگاه نماید. به همین دلیل سعی کنید طراحی لوگو کافه خود را کاملا ساده و بدون پیچیدگی خاصی انجام دهید.
  • منحصر به فرد بودن: بهتر است قبل از طراحی لوگو، لوگوی رقبای خود را بررسی کنید و از طراحی منحصر به فرد و متمایز با آن‌ها استفاده نمایید. اینچنین برند شما راحت‌تر در ذهن مخاطب می‌ماند و پررنگ‌تر از باقی رقبایتان خواهید شد.
  • انتخاب فونت صحیح: از انتخاب فونت‌های فانتزی و ناخوانا اکیدا خودداری نمایید و سعی کنید فونتی که انتخاب می‌کنید علاوه‌بر تناسب با سبک کلی لوگو، خوانا نیز باشد.

 

هزینه طراحی لوگو رستوران و کافه

هزینه طراحی لوگو رستوران و کافه

اصولا یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان برند در طراحی لوگو برای کافه و رستوران هزینه‌ی آن است، به همین دلیل در این قسمت می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم. اما از آنجایی که هزینه طراحی یک لوگو به عوامل بسیاری چون تجربه و میزان مهارت طراح لوگو، برنامه‌هایی که طراحی لوگو رستوران به وسیله آن انجام می‌شود، پیچیدگی طرح مدنظر، کیفیت طرح و… وابسته است. بطور مثال در طراحی لوگو تولیدی لباس، نوع آرم، جزئیات طراحی، درخواست مشتری و… عوامل مهم در تعیین قیمت هستند.

نمی‌توان عدد ثابتی را برای آن در نظر گرفت، اما باید بگوییم که به هرحال با هر بودجه‌ای می‌توان صاحب یک لوگو شد و تنها کافیست که توقعاتمان را تا سطح هزینه‌ای که برای پرداخت در نظر گرفته‌ایم، پایین بیاوریم و در هر شرایطی نیز از داشتن آن صرف نظر نکنیم.

انتخاب رنگ مناسب برای لوگوی کافه و رستوران

انتخاب رنگ مناسب برای لوگوی کافه و رستوران

یکی از مهم‌ترین نکات طراحی لوگو رستوران که در قسمت قبل به آن اشاره نکردیم و لازم دیدیم که در قسمتی جداگانه به آن بپردازیم، انتخاب رنگ مناسب برای لوگو است. در واقع رنگ‌ها مهم‌ترین ویژگی یک طراحی لوگو کافه و رستوران محسوب می‌شوند و می‌توانند بدون کلام، احساسات و عواطف مختلف را منتقل نمایند. در طراحی لوگو عطر و ادکلن استفاده از رنگ های مختلف به منظور نشان دادن نوع رایحه عطر استفاده می شود.

به همین دلیل باید توجه داشتید باشید که ضمن تناسب رنگ با سبک کلی دکور، احساسات منتقل شده توسط رنگ‌ها را نیز کنترل نمایید. به طور مثال رنگ گرمی مانند قرمز می‌تواند شور و هیجان را و رنگ سردی مانند آبی می‌تواند اعتماد و آرامش را منتقل نماید و انتخاب اینکه قرار است با چه دیدی مخاطب را به سمت خود جلب نمایید بر اساس نظر و بیزینس پلن خود شماست.

نمونه طراحی لوگو برای رستوران
نمونه کار طراحی لوگو کافه پالونیا

نمونه طراحی لوگو برای رستوران

همانطور که متوجه شدید طراحی لوگو رستوران امری بسیار دشوار و گاهی سردرگم کننده است، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که حتما چند نمونه لوگو رستوران و کافه را مشاهده و بررسی نمایید تا بتوانید چهارچوب و ایده‌ی اصلی خود را ایجاد و بعد به آن بال و پر بدهید.

استودیو فهار با بیش از 18 سال تجربه و رقم زدن بیش از 600 پروژه موفق در طراحی لوگو کسب‌و‌کار های مختلف مثل طراحی لوگو پزشکی، لوگوی شرکت صنعتی، طراحی لوگو موسسه حسابداری و .. توانسته اعتماد صدها برند را به سمت خود جلب نماید و آرشیو کاملی از لوگوها و نمونه کارهای ارزشمند را ایجاد نماید؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای مشاهده نمونه کارهای مختلف و حتی سفارش لوگو با این مجموعه در ارتباط بوده و خدمات آن‌ها را به درستی بررسی نمایید.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا با بیان نکات مختلف طراحی لوگو برای رستوران و کافی شاپ به شما در ایجاد یک طراحی لوگو کافه و رستوران حرفه‌ای و اصولی کمک نماییم. در آخر نیز پیشنهاد می‌کنیم که حتما طراحی لوگو رستوران را به صورت کاملا اصولی و حرفه‌ای جلو ببرید تا هنگامی که به یک برند شناخته شده و باتجربه تبدیل شدید نیاز به تعویض آن و افت برندینگ خود نداشته باشید. برای مشاهده نمونه طراحی لوگو فروشگاه مواد غذایی یا هر کسب و کار دیگری به سایت استودیو فهار مراجعه نمایید.

امتیاز دهید

مطالب مشابه