طراحی بسته بندی شکر و قند

طراحی بسته بندی شکر
نمونه کارهای طراحی لیبل و بسته بندی شکر

شکر یکی از محصولات پرمصرف در ایران به شمار می‌آید که کارخانه‌های بسیاری به تولید آن مشغول هستند. از همین جهت مشتریان انتخاب‌های زیادی پیش روی خود دارند. شما به عنوان تولید کننده شکر باید سعی کنید در میان انواع محصولات بهتر دیده شوید و توجه مشتریان بیشتری را به خود جلب کنید. یکی از راه‌هایی که شما را به این هدف می‌رساند، توجه بیشتر نسبت به طراحی بسته بندی شکر است تا کاملا جذاب و متفاوت باشد.

در واقع طراحی بسته بندی شکر به هر صورت که صورت گیرد، می‌تواند میزان فروش آن را تحت تاثیر خود قرار دهد. اگر طراحی بسته بندی مطابق نیاز و میل مشتریان باشد، خریداران بیشتری آن کالا را خواهند خرید. از این رو پیش از طراحی بسته بندی کالاها، نیاز مشتریان را مورد بررسی قرار می‌دهند. به طور کلی ظاهر زیبا و متفاوت بسته بندی، میزان فروش محصول را بالا می‌برد. استودیو فهار در زمینه طراحی بسته بندی محصولات فعالیت می‌کند که جزو باسلیقه‌ترین و حرفه‌ای‌ترین مجموعه‌ها در طراحی‌های عالی و خلاقانه است.

طراحی بسته بندی شکر

چرا طراحی بسته بندی شکر مهم است؟

در ایران چندین کارخانه و شرکت بزرگ وجود دارد که به تولید، بسته بندی و توزیع شکر مشغول هستند. هر کدام از این شرکت‌ها و کارخانه‌ها سعی می‌کنند میزان فروش و صادرات محصولات خود را بالا ببرند که یکی از راه‌های اتخاذ شده توسط آن‌ها، توجه به نوع بسته بندی شکر است. تولید کنندگان شکر سعی می‌کنند از عناصر خلاقیت و نوآوری استفاده کنند و نیاز خریداران را نیز در آن به اجرا برسانند. از همین جهت می‌توان موضوع طراحی بسته بندی شکر را بسیار مهم دانست. در ادامه دلیل اهمیت این موضوع را نام برده و توضیح می‌دهیم.

محافظت از محصول

می‌دانیم که به محض تولید، محصول به دست مشتری نمی‌رسد و ممکن است اتفاقات بسیاری برای آن بیفتد. به طور مثال امکان حمل و نقش به شهر‌ها مختلف و حتی انبار کردن محصولات وجود دارد. عوامل دیگری مانند سرما، گرما، رطوبت، نور خورشید و… وجود دارند که می‌توانند به کیفیت محصول آسیب بزنند. برای اینکه محصول سالم به دست مشتری برسد، باید از طراحی بسته بندی شکر بهره برد.

زیبایی و جذابیت ظاهری

در کنار کیفیت محصول، بسته‌ای که ظاهر زیبا و جذابی دارد، در جلب نظر مشتریان موفق‌تر خواهد بود که این موضوع هدف تمام برندها است. اگر از مجموعه‌ای تخصصی در زمینه طراحی بسته بندی شکر کمک گرفته شود، جذابیت بسته بندی بالا رفته و محصولات بهتر فروش می‌روند.

استفاده راحت‌تر از محصول

طراحی بسته بندی شکر موجب می‌شود بتوان راحت‌تر از شکر استفاده و حتی بسته آن را مجددا باز و بسته کرد. اگر طراح بسته بندی حرفه‌ای باشد می‌تواند در هنگام طراحی از تکنیک‌هایی استفاده کند که بسته بتواند به راحتی باز و پس از مصرف، مجددا بسته شود تا برای استفاده بعدی، دوباره باز شود. علاوه بر آسان شدن کار مصرف کننده برای استفاده از شکر، محتویات از آسیب‌ها دور و سالم می‌ماند.

طراحی بسته بندی شکر

قیمت طراحی بسته بندی شکر

هزینه طراحی بسته بندی شکر از جمله موضوعات بسیار مهم است که باید پیش از سفارش آن را در نظر گرفت. هر یک از مجموعه‌هایی که در زمینه طراحی بسته بندی شکر فعالیت می‌کنند، قیمت متفاوتی برای ارائه این خدمات تعیین کرده‌اند. عوامل بسیاری بر میزان هزینه طراحی این نوع بسته‌ها تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال بسته بندی‌ها بر اساس خواست مشتری با مواد مختلفی تولید می‌شوند که هر یک هزینه متفاوتی دارند؛ بنابراین این جنس بسته بندی‌ها بر قیمت آن تاثیر گذار است.

حجم بسته بندی نیز بر قیمت آن موثر است؛ زیرا با بیشتر شدن حجم آن مواد بیشتری برای تولید آن به کار گرفته می‌شود که هزینه تولید را بالا می‌برد. پیچیدگی طراحی بسته بندی شکر نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت بسته بندی شکر است. اگر در حوزه تولید شکر فعالیت می‌کنید و قصد سفارش طراحی بسته بندی محصول را دارید، می‌توانید با استودیو فهار تماس بگیرید و اطلاعات دقیق‌تری درباره هزینه‌ها کسب کنید.

طراحی و بسته بندی شکر

اصول و نکات طراحی بسته بندی شکر

از آن جایی که بسته بندی شکر بر میزان فروش آن تاثیر بسیاری دارد، اصولی برای طراحی آن در نظر گرفته شده است. برای اینکه طراحی بسته بندی به بهترین وجه ممکن صورت گیرد باید مطابق با این اصول و نکات باشد. در ادامه به این نکات اشاره کرده و هر یک را توضیح می‌دهیم.

خلاق بودن

در دنیایی که مملو از رقابت میان شرکت‌ها و برندهای مختلف تولید کننده محصولات است، آن برندی موفق خواهد بود که از روش‌های جدید و متفاوت در طراحی بسته بندی شکر بهره گیرد. فرض کنید در طراحی لیبل قهوه، همه برند ها از یک طرح استفاده کرده باشند. این کار موجب می‌شود تا افراد تفاوتی بین محصول شما و رقبا نبینند. این کاری است که هر روزه توسط همه شرکت‌ها انجام می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید شما در این میان خودی نشان دهید، باید خلاقیت را چاشنی کار خود کنید.

معمولا بسته بندی‌هایی که متفاوت و به نوعی از خلاقیت بیشتری برخوردار هستند، خریداران بیشتری را جذب می‌کنند که نتیجه این اتفاق بالا رفتن احتمال به فروش رفتن آن محصول است. خلاقیت طراح می‌تواند به صورت طراحی یک بسته با ترکیبی از چند متریال مختلف مانند پلاستیک شیشه‌ای، پلاستیک طرح دار، مقوا و… باشد. همچنین می‌توان بخشی از بسته به گونه‌ای طراحی کرد که محتویات داخل آن معلوم باشد تا مشتریان بتوانند محصولی که خریداری می‌کنند را ببینند.

ذکر شعار برند بر روی بسته بندی

شعار برند، عبارتی است که آن را به خریداران معرفی و به گونه‌ای هویت برند را تعیین می‌کند. این شعار می‌تواند میزان فروش محصولات شما را دستخوش تغییر کند. یک طراحی لیبل مواد غذایی شعار برند می‌تواند در فروش بیشتر محصول نقش بسزایی داشته باشد. از همین رو وجود آن بر روی بسته بندی شکر بسیار مهم است.

زمانی که مشتریان این شعار را بر روی بسته بندی مشاهده می‌کنند، توجهشان جلب خواهد شد و آشنایی بیشتری با برند شما خواهد داشت. این موضوع درباره لوگوی برند شما نیز صدق می‌کند. البته فراموش نشود که لگو و شعار در قسمت مناسبی از طراحی بسته بندی شکر  قرار گیرد و در مقابل چشم خریداران باشد. با این کار افزایش در میزان فروش محصولات خود را مشاهده خواهید کرد.

طراحی بسته بندی شکر رنگین

به کار گیری رنگ‌های مناسب

رنگ همیشه عنصری مهم در جلب توجه انسان بوده است. از آن جایی که در طراحی بسته بندی تمرکز ما بر بالا بردن جذابیت بسته و جلب نظر خریداران است، باید به عنصر رنگ به طور ویژه‌ای توجه شود. هر کدام از رنگ‌ها یک معنی به خصوص دارند و سبب می‌شوند پیامی به مخاطب انتقال یابد. به طور مثال با دیدن رنگ سبز در طراحی لیبل سبزیجات، مخاطبان به یاد طبیعت و سرسبزی و با دیدن رنگ‌ سفید به یاد پاکیزگی می‌افتند.

دانستن پیامی که در هر یک از رنگ‌ها نهفته است می‌توان رنگ‌های مناسب را کنار هم قرار داد تا مخاطب همان پیامی را دریافت کند که ما قصد انتقال آن را داریم؛ از همین رو طراح بسته بندی شکر بهتر است در زمینه روان‌شناسی رنگ‌ها تخصص داشته باشد و بتواند رنگ‌ها را به بهترین شکل در کنار هم قرار دهد. توصیه می‌شود بسته بندی محصولات شما شامل رنگ لوگوی برندتان نیز باشد تا بهتر در ذهن مشتریان باقی بماند.

بسته بندی شکر و قند

توجه به خواست و نیاز خریدارن

فروش محصولات در گرو توجه مخاطب به آن است و توجه او نیز در گرو توجه تولید کننده به نیاز خریدار است. در صورتی که بدانیم مشتریان به چه چیزی نیاز دارند و مطابق با همان عمل کنید، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مایل به خرید محصولات ما باشند. در طراحی لیبل شیر باید طرح های مناسب و جدید را برای جلب توجه مخاطبین به کار گرفت. به عنوان مثال ممکن است بیشتر خریداران به دنبال خرید شکر در بسته‌های 1 تا 2 کیلویی باشند؛ بنابراین ما نیز باید در طراحی بسته بندی شکر، تولید این دو نوع بسته را در نظر داشته باشیم.

همچنین معمولا بعضی خریداران که صاحبان کافی شاپ یا رستوران هستند، به بسته‌های تک نفره شکر نیاز دارند. تولید این نوع بسته‌ها نیز نباید فراموش شود. نیاز دیگر مصرف کنندگان می‌تواند بسته‌ای با قابلیت بسته و باز شدن مجدد باشد. از همین جهت باید بسته‌هایی را تولید کنیم که مجددا بسته و باز شود.

بسته بندی شکر و قند

توجه به قابلیت‌های مورد نیاز بسته

می‌دانیم که وجود بسته بندی بدین منظور است که از محصول تا زمان مصرف محافظت شود، بنابراین هنگام طراحی بسته بندی شکر باید این مورد که مهم‌ترین کاربرد بسته بندی است را در نظر داشت. کسی که طراحی بسته بندی را انجام می‌دهد باید بداند که برای چه نوع محصولی آن را طراحی می‌کند و باید چه قابلیت‌هایی داشته باشد تا از محصول محافظت شود. به طور مثال بسته بندی نباید به گونه‌ای باشد که هنگام حمل و نقل یا نگهداری در انبار، آسیب ببیند. همچنین به دلیل وجود شکر داخل بسته، نباید به گونه‌ای باشد که رطوبت و آب به داخل آن نفوذ کند.

انواع طراحی بسته بندی شکر

همان‌طور که پیش‌تر نیز بیان شد طراحی بسته بندی باید مطابق با نیاز خریداران باشد. خریداران نیز به بسته بندی‌های مختلفی از شکر نیاز دارند. از همین جهت طراحی بسته بندی شکر به شکل‌های مختلف انجام می‌شود که در ادامه قصد داریم به معرفی آن‌ها بپردازیم.

طراحی بسته بندی شکر فله ای

بسته بندی فله‌ای

ممکن است برخی خریداران قصد خرید شکر به صورت فله‌ای داشته باشند که از همین جهت بسته‌های بزرگی برای حمل فله‌ای این محصول طراحی می‌شوند. این نوع بسته‌ها در طراحی بسته بندی شکر باید از قابلیت کشسانی خوب و مقاومت در برابر وزن بالا برخوردار باشند. معمولا بسته‌های شکر فله‌ای 5 تا 10 کیلوگرم است که تحمل این مقدار وزن تنها از عهده بسته‌هایی محکم و با ضخامت بالا بر می‌آید که متشکل از چند لایه پلیمر هستند.

طراحی بسته بندی پاکتی شکر

بسته بندی پاکتی

بخشی دیگر از محصولات کارخانه‌های تولید شکر در بسته بندی‌های پاکتی عرضه می‌شوند. این نوع بسته بندی‌ها خود به چند شکل مختلف تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها مورد توجه بخشی از خریداران است. از همین رو بهتر است شرکت شما نیز شکر خود را در چند مدل بسته بندی در فروشگاه‌ها عرضه کند. انواع بسته‌های پاکتی عبارتند از:

  • پلاستیکی ساده
  • زیپ کیپ
  • دسته دار
  • کاست دار
  • ایستاده

متالایز، یک مدل از بسته بندی‌های پاکتی است که با قرار دادن یک پنجره شفاف در آن، تمام آن چیزی که درون پاکت است دیده می‌شود. بدین ترتیب مشتری پیش از خرید می‌تواند محتویات پاکت را بررسی کند؛ به خصوص از لحاظ رنگ که نشان دهنده سالم بودن یا نبودن شکر است. در نتیجه خریدار می‌تواند با اطمینان خاطر محصولی که در این پاکت قرار گرفته را بخرد.

طراحی بسته بندی شکر ساشه ای

بسته بندی ساشه‌ای

منظور از بسته بندی‌های ساشه‌ای، بسته‌های تک نفره و یک بار مصرف است. وجود این نوع بسته بندی از شکر در رستوران، هتل و کافی شاپ ضروری است؛ زیرا استفاده از این مدل بسته‌ها بهداشتی و ضامن سلامت مصرف کننده است. تولید این نوع بسته‌ها با به کار گیری متالایز و OPP شفاف صورت می‌گیرد.

جالب است بدانید که به دلیل گسترش مصرف این مدل از بسته بندی شکرها و کارآمد بودن آن‌ها، انواع مختلفی از آن به تولید می‌رسد. از آنجایی که این نوع بسته بندی‌ها را می‌توان چاپ کرد، بعضی رستوران‌ها اقدام به چاپ بسته‌ بندی‌ها مخصوص به خود کرده‌اند.

چاپ و اجری طراحی خلاقانه بسته بندی جعبه شکر

اگر برای بسته بندی محصولات خود به دنبال مجموعه‌های حرفه‌ای در زمینه طراحی هستید، استودیو فهار می‌تواند شما را هدف خود برساند. مجموعه ما سابقه طولانی در زمینه‌های دیجیتال مارکتینگ، طراحی گرافیک، چاپ و بسته ‌بندی دارد که این موضوع میزان مهارت بالای آن را ثابت می‌کند. ما می‌توانیم هر نوع طرح خلاقانه‌ای که برای بسته بندی خود نیاز دارید را به اجرا برسانیم. برای این کار تنها لازم است که مشخصات و موارد مهمی که در نظر دارند را به طراحان حرفه‌ای مجموعه انتقال دهند تا طراحی بسته بندی شکر مطابق با همان نکات انجام شود.

اگر مایل به طراحی لیبل مخصوص هم باشید، ما آماده‌ایم تا طراحی لیبل را با ویژگی‌های مد نظر شما انجام دهیم. لیبل که همان برچسب محصولات است را می‌توان عنصری دانست که به یک برند هویت قابل اعتماد و معتبر می‌بخشد. از همین رو وجود آن بر روی بسته بندی می‌تواند در جلب اطمینان مصرف کنندگان موثر باشد.

طراحی بسته بندی خلاقانه شکر  

یک طراحی بسته بندی شکر خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

هر کسب و کاری به دنبال افزایش درآمد خود است. تولید کنندگان شکر نیز به منظور بالا بردن میزان فروش خود، طراحی بسته بندی شکر را مورد توجه قرار داده‌اند. هدف افزایش درآمد زمانی محقق خواهد شد که طراحی بسته بندی به خوبی صورت گرفته باشد. موارد زیر برای بررسی بسته و دانستن اینکه آیا خوب طراحی شده یا نه کاربرد دارند.

  • نگهداری از کیفیت محصول
  • ظاهری جذاب و زیبا
  • استفاده راحت‌تر از محصول
  • بهره بردن از خلاقیت
  • وجود شعار برند بر روی بسته
  • به کار گیری رنگ‌های مناسب
  • توجه به نیاز مشتریان
4.5/5-(2امتیاز)

مطالب مشابه