طراحی بسته بندی تخمه به صورت تخصصی + نمونه بسته بندی

طراحی بسته بندی تخمه

از آنجایی که مصرف تخمه در بین عموم بسیار رواج دارد، رقابت در فروش این محصول بسیار سخت خواهد بود. حال در این میان برگ پیروزی دست برندی است که بتواند محصول خود را در یک بسته بندی تخمه شکیل و منحصر به فرد روانه بازار کند. طراحی بسته بندی تخمه جذاب و گیرا تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب و ترغیب آن ها برای خرید خواهد داشت.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

همچون بسته بندی آجیل و خشکبار، طراحی بسته بندی تخمه هم باید بتواند در عین جلب توجه مشتریان، از محتویات محصول در برابر عوامل محیطی محافظت کند. مجموعه استودیو توسعه برند فهار با تیم مجرب و حرفه ای خود می توانید به بهترین شکل ممکن طراحی بسته بندی تخمه و دیگر محصولات شما را انجام دهد. با استودیو فهار یک گام جلوتر از رقبای خود باشید.

چرا طراحی بسته بندی تخمه مهم است؟

بسته بندی محصول مناسب می‌ تواند از تخمه در برابر ضربه، فشار، رطوبت و دما محافظت کند. چنین بسته بندی باعث می‌ شود تخمه در طول مسیر حمل و نقل و نگهداری سالم باقی بماند. از طرفی طراحی بسته بندی تخمه جذاب و خلاقانه بسته بندی، می‌ تواند تخمه را به چشم مشتریان جذاب کند و آن ‌ها را به خرید تخمه از برند شما ترغیب کند. با این ترفند برند شما هم شناخته تر خواهد شد.

یک بسته بندی ایده آل قادر خواهد بود تا اطلاعات مفید درباره تخمه که شامل نام، نحوه استفاده، تاریخ انقضا و سایر جزئیات است را در اختیار مصرف کننده قرار دهد. این اطلاعات به مشتریان کمک می ‌کند تصمیم به خرید صحیح و آگاهانه ‌ای درباره تخمه بگیرند. در نتیجه به برند شما مطمئن تر خواهند شد و به یکی از مورد اعتماد ترین برندها از نظر مصرف کنندگان تبدیل خواهید شد.

تاثیر طراحی بسته بندی تخمه زیبا در فروش

تاثیر طراحی بسته بندی تخمه زیبا در فروش

تاثیر طراحی بسته بندی تخمه زیبا در فروش می‌ تواند به دو صورت مثبت و منفی باشد. طراحی بسته بندی زیبا و جذاب می ‌تواند به افزایش جذابیت محصول و جلب توجه مشتریان کمک کند. این امر ممکن است باعث افزایش فروش و در نتیجه سود بیشتر شرکت شما شود. همچنین، یک بسته بندی زیبا و خلاقانه مثل طراحی بسته بندی دانه ها ممکن است به تعامل بالاتر مشتری با محصول منجر شود و احساس رضایت و اعتماد به نام تجاری را در مشتریان تقویت کند.

از سوی دیگر، هزینه ‌های طراحی بسته بندی تخمه و تولید چنین بسته بندی‌ نسبت به گزینه ‌های ساده‌ تر، ممکن است بالاتر باشد. همچنین، در صورت عدم همخوانی طراحی با خصوصیات و نوع محصول، چنین بسته بندی‌ نسبت به رقبا قابل تفکیک نخواهد بود. از این رو شما باید به فکر یک بسته بندی منحصر به فرد و خلاقانه باشید که قیمت تمام شده مقرون به صرفه ای داشته باشد تا بر روی قیمت فروش محصول تاثیر زیادی نگذارد و خریداران بتوانند به راحتی تخمه دلخواه خود را از برند شما خریداری کنند.

بسته بندی انواع تخمه

بسته بندی انواع تخمه

تخمه ها انواع مختلفی دارند. همین تنوع باعث می شود تا بسته بندی های مختلفی هم داشته باشند که هر یک از آنها را از یکدیگر تفکیک می کند. بهترین ترفند برای آنکه مشتریان شما انواع بسته بندی تخمه را در قفسه فروشگاه ها تشخیص دهند چاپ تصویر روی بسته بندی است. همانند بسته بندی پسته که می تواند انواع مختلفی داشته باشد. برای مثال، بسته بندی تخمه آفتابگردان یک تصویر گل آفتابگردان دارد و با این کار تنها با یک نگاه می توان ان را با تخمه جابانی و… تشخیص داد. برخی از انواع طراحی بسته بندی تخمه ها عبارتند از:

بسته بندی تخمه کدو

تخمه کدو اغلب در پاکت های پلاستیکی ضخیم بسته بندی می شود. پاکت هایی که ضد نفوذ هستند و نور خورشید هم از آن ها عبور نمی کند. در نتیجه می تواند تازگی و سلامت تخمه ها را تضمین کند. پاکت های بسته بندی تخمه کدو در سایز و اندازه های مختلف قابل اجرا هستند و محدودیتی از این بابت هم نخواهید داشت.

بسته بندی تخمه افتابگردان

 به جرات می توان گفت تصویر گل آفتابگردان جزو جدایی ناپذیر در طراحی بسته بندی تخمه آفتابگردان است. این تخمه ها را می توان از روی تصویر آن ها شناسایی کرد. از آنجایی که تخمه آفتابگردان چربی زیادی دارد، در بسته بندی ضخیم تری عرضه می شود.

بسته بندی تخمه هندوانه

متالایز، پاکت سلفونی، کاغذ کرافت، فویل الومینیومی، کاست باکس، پلی استر، نایلون، نایلکس و…. از دیگر بسته بندی هایی است که می توانید برای تخمه ها همچون تخمه هندوانه و… استفاده کنید. این بسته بندی ها در طرح و رنگ های مختلف، سایز متنوع و کیفیت گوناگون اجرا می شود. بسته به هزینه ای که می خواهید برای بسته بندی صرف کنید و نوع تخمه می توانید بسته بندی آن را انتخاب کنید.

نکات مهم در طراحی لیبل و بسته بندی تخمه

نکات مهم در طراحی لیبل و بسته بندی تخمه

برای آنکه بتوانید محصول خود را با بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار دهید، باید از یک بسته بندی مقاوم و شیک استفاده کنید. بسته بندی همچون یک ویترین  و معرف برند شما است. هرچه ساده و گیرا باشد، به همان اندازه راحت تر می توانید برند خود را معرفی کنید. از سری نکات مهمی که در طراحی لیبل و طراحی بسته بندی تخمه باید به آن توجه کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شناسایی محصول: لیبل باید شامل نام محصول، نوع تخمه (مثلاً تخمه آفتابگردان، کدو و….) و اطلاعات مربوط به شرکت یا کشاورز تولید کننده است، باشد.
  2. اطلاعات تغذیه ‌ای: در لیبل باید اطلاعات مربوط به ارزش غذایی و مقادیر مواد مغذی در تخمه قید شود. این شامل کالری، پروتئین، چربی، کلسترول و سایر عناصر غذایی است. چنانچه بسته بندی شما لیبل نداشته باشد این اطلاعات باید روی آن چاپ شود.
  3. رعایت قوانین بهداشت: لازم است در طراحی لیبل و بسته بندی تخمه، قوانین بهداشت و سلامت را رعایت کنید. به عنوان مثال، حفظ شروط دمای مناسب نگهداری و هشدار در صورت خروج از دستورالعمل‌های نگهداری واجب است.
  4. استفاده از عکس ‌های جذاب: استفاده از عکس‌ های جذاب و مناسب در لیبل و بسته بندی تخمه، مشتریان را جذب خواهد کرد. عکس هایی که سلامت تخمه ها را نشان می دهد و مشخص کننده طعم و اسانس به کار رفته در آن است.
  5. استفاده از رنگ‌ های مناسب: رنگ‌ های جذاب و همچنین مناسب با نوع تخمه یک ترند کاربردی است که می تواند در ذهن و ناخودآگاه خریداران اثر بگذارد.
نمونه طراحی بسته بندی تخمه

نمونه طراحی بسته بندی تخمه

بسته بندی ها انواع مختلفی دارند. برخی از ان ها قابلیت آسان باز شو دارند و برخی دیگر سبک وزن هستند و… . هر یک از آن ها مشخصات خاص خود را دارند و شما باید متناسب با محصول خود آنها را انتخاب کنید. به طور مثال در بسته بندی شکلات باید نکات ایمنی را در نظر بگیرید تا در طول حمل و نقل آسیب نبیند. البته که برای انتخاب بهتر و رضایت بخش توصیه می کنیم نیاز مخاطبان را بشناسید و انتخابی متناسب با آن داشته باشید. می توانید از بررسی نمونه طراحی بسته بندی تخمه استودیو فهار هم ایده بگیرید. یک ایده بکر و خاص که می تواند شما را به برند اول بازار تبدیل کند.

جمع بندی 

بسته بندی شما باید با اصول بازاریابی برندتان هم راستا باشد. سعی کنید در طراحی بسته بندی تخمه و طراحی لیبل از تم رنگی هویت بصری خودتان استفاده کنید. با این کار یک بسته بندی شخصی سازی شده خواهید داشت که نگاه ها را جذب می کند و متفاوت به نظر می رسد. می توانید برای داشتن یک بسته بندی خارق العاده و سودآور از متخصصین تیم استودیو فهار کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان همین حالا با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

4.3/5-(3امتیاز)

مطالب مشابه