طراحی استند تبلیغاتی و استند نمایشگاهی

استند تبلیغاتی

همانطور که می دانید هیچ کسب و کاری نمی تواند بدون انجام تبلیغات به حیات خود ادامه دهد و پیروز میدان رقابت باشد. یکی از روش هایی که می توانید برای تبلیغات انجام دهید؛ استفاده از استندهای ایستاده تبلیغاتی است. حتماً نمونه هایی از این استندها را در غرفه های نمایشگاهی یا فروشگاهی، دیده اید. این استندها با داشتن طراحی جالب توجه و استفاده از نوشته ها می توانند به راحتی برند مورد نظر شما را تبلیغ کرده و توجه بازدیدکنندگان را به خود، جلب کنند. در ادامه نکاتی که برای طراحی استند تبلیغاتی و یا نمایشگاهی باید مد نظر قرار گیرد، ذکر خواهیم کرد.

استفاده از استند تبلیغاتی چه مزایایی دارد؟

قبل از اینکه به سراغ روش های طراحی استند تبلیغاتی برویم؛ بهتر است شما را با برخی از مزایای آن ها، آشنا سازیم:

عدم محدودیت در سایز: استند تبلیغاتی می تواند در سایزهای متفاوتی طراحی و تولید شود؛ بنابراین اگر محدودیت مکانی دارید؛ می ‌توانید به راحتی از سایزهای کوچکتر برای این کار، استفاده کنید. البته سایز معمول برای طراحی استند تبلیغاتی معمولاً ۹۰ در ۲۰۰ سانتی متر است که به صورت یک مستطیل عمودی در مکان مشخصی، قرار می گیرد.

استند تبلیغاتی
یک نمونه استند تبلیغاتی

معرفی آسان: استندها این قابلیت را دارند که بتوانند حرفه شما را به خوبی، شرح دهند، فعالیت و محصولات شرکت را معرفی و تا حد ممکن تصاویر و شعارهای تبلیغاتی را هم به مخاطب، منتقل کنند. استندهای تبلیغاتی امروزه در بسیاری از فروشگاه ها، سالن های همایش، نمایشگاه ها، دفاتر، شرکت ها و معابر، قابل مشاهده هستند.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

هزینه پایین: اگر برای انجام تبلیغات به سراغ هر روش دیگری بروید؛ با هزینه‌ های سرسام‌ آوری مواجه می شوید و شاید نخواهید در ابتدای مسیر رسیدن به موفقیت چنین هزینه گزافی، بپردازید. به طور مثال هرگز نمی توانید طراحی و تولید یک استند تبلیغاتی را با یک آگهی تلویزیونی، مقایسه کنید؛ بنابراین اگر به دنبال یک راه مقرون به صرفه و کم هزینه برای انجام تبلیغات می گردید؛ استفاده از استند تبلیغاتی بهترین گزینه ممکن می باشد.

دائمی بودن: برخی از روش های تبلیغاتی با وجود این که نیازمند سرمایه گذاری بالایی هم هستند؛ اما کاملاً به صورت موقتی عمل می کنند؛ یعنی شما به ازای مدت زمان مشخصی درخواست انجام تبلیغات می کنید. مثل بیلبوردهای تبلیغاتی که زمان مشخصی را به تبلیغ شما، اختصاص می دهند. پخش آگهی های بازرگانی در تلویزیون هم به همین صورت می باشد.

استفاده از استند تبلیغاتی این مزیت را دارد که تبلیغ شما را که می تواند معرفی برند، محصول، خدمات و یا هر چیز دیگری باشد؛ به صورت دائمی و بدون محدودیت زمانی، به نمایش بگذارد. به این منظور می توانید تنها یک بار سفارش استند تبلیغاتی بدهید و سال ‌ها به عنوان یکی از روش‌ های مهم در صنعت تبلیغات از آن، استفاده کنید.

حمل و نقل آسان: یک استند تبلیغاتی را به راحتی می توانید به هر مکانی که می خواهید، منتقل کنید. ممکن است یک غرفه نمایشگاه داشته باشید و بخواهید از استندهای ایستاده موجود در فروشگاه برای تبلیغات در نمایشگاه هم استفاده کنید؛ بنابراین هیچ محدودیتی از نظر حمل و نقل استندها وجود ندارد. این ابزار تبلیغاتی سبک وزن به راحتی، جابه جا می شود.

 

چند مورد از برترین استندها

استندهای تبلیغاتی در انواع مختلفی ساخته می شوند که شامل موارد زیر می شود:

استند پایه ایکس: این نوع استند از ساده ترین انواع استندهای تبلیغاتی به شمار می ‌رود. حتماً شما هم در نقاط مختلف نمونه ‌هایی از آن را دیده اید. این استندها معمولاً به شکل ایستاده و با پایه های ضربدری به صورت ایکس (X)، طراحی می ‌شوند.

استند تبلیغاتی پایه ایکس
استند تبلیغاتی پایه ایکس

استند رول آپ: نوعی از استندهای تبلیغاتی هستند که از غلافی رولی شکل، بیرون می آیند.

استند تبلیغاتی رول آپ
استند تبلیغاتی رول آپ

استند پوستر: این نوع استند که طرفداران زیادی هم دارد؛ به صورت پوستر طراحی و چاپ شده و بیشتر به‌ عنوان پوسترهای نمایشگاهی و تبلیغاتی در مدل های مختلف، عرضه می گردد.

استند تبلیغاتی رول آپ
استند تبلیغاتی رول آپ

کاتالوگ استند: استندهایی هستند که به منظور قرار دادن مجلات، بروشور و کاتالوگ، مورد استفاده قرار می گیرند.

کاتالوگ استند
کاتالوگ استند

استند پاپ آپ: از انواع سازه های پرتابل نمایشگاهی است که بیشتر توسط غرفه داران نمایشگاهی و همچنین برای کنفرانس ها و سمینارها، مورد استفاده قرار می گیرد.

استند پاپ آپ
استند پاپ آپ

استند رومیزی: این نوع استند که از جنس پلاستیک می باشد در اندازه ‌های A3, A4, A5 تولید می‌ شود. از استندهای رومیزی برای قرار دادن روی کانتر، پیشخوان دفاتر، پیشخوان میز فروشگاه و… استفاده می شود.

استند رومیزی
استند رومیزی

قیمت طراحی استند

برای طراحی استند تبلیغاتی نمی‌ توان یک هزینه واحد را اعلام کرد. هزینه طراحی استند بر اساس عوامل مختلفی مثل ابعاد، نوع طرح، تعداد اتودهای مورد نظر و… محاسبه می شود. هرچه برای طراحی یک استند تبلیغاتی بیشتر زمان گذشته شود و کار طراحی آن خلاقانه تر باشد؛ طبیعتاً هزینه نهایی آن، بیشتر می گردد. به طور کلی می توان گفت هزینه یک استند به اندازه و طراحی آن، بستگی دارد.

طراحی و چاپ استند ایستاده و رومیزی

همانطور که گفتیم استندها در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌ شوند که دو نوع پرطرفدار آن ها؛ استند ایستاده و رومیزی است. راهنمایی هایی در زمینه طراحی استند وجود دارد که اگر آن ها را در نظر بگیرید؛ می توانید بیشترین بازدهی را از یک استند تبلیغاتی، انتظار داشته باشید:

لوگوی خود را در بالای استند قرار دهید

اگر می خواهید در کنار تبلیغات؛ کار برندسازی را هم انجام دهید، بهتر است لوگوی خود را در بالاترین قسمت استند تبلیغاتی تان حک کنید. یک استند هر چقدر از طراحی زیبا و خلاقانه ای برای تبلیغات استفاده کرده باشد؛ اما نام کسب و کار و برند به شیوه درستی روی آن حک نشده باشد؛ به نتیجه زیادی در زمینه جذب مشتری و مخاطب، نمی رسد. به طور کلی مهم ترین بخش یک استند؛ قسمت بالایی آن است که بهتر است آن را به لوگو و برند خودتان، اختصاص دهید.

طراحی از بالا به پایین و از چپ به راست

شیوه خواندن یک لوگو همانند خواندن یک کتاب است؛ یعنی همان چیزی که سال ها در مدرسه به ما آموزش داده اند؛ بنابراین اگر قرار است استند تبلیغاتی شما در معرض نمایش افراد ایرانی قرار بگیرد؛ بهتر است قاعده و قانون کلی را درباره نوشتار آن، رعایت کنید؛ یعنی نوشته ها از بالا به پایین و از راست به چپ، چیدمان شده باشند. البته در مواردی هم نیاز است حروف انگلیسی در بخشی از استند جایگذاری شود. در این صورت قضیه متفاوت می‌ شود و برای چاپ عبارات انگلیسی؛ می ‌بایست حروف را از چپ به راست، قرارداد.

به کیفیت تصاویر اهمیت بدهید

اینکه یک استند با بهترین متریال و طراحی داشته باشید؛ اما از تصاویر باکیفیتی برای چاپ بر روی آن استفاده نکنید، اصلاً منطقی به نظر نمی ‌رسد. تصاویر بی کیفیت روی بنر حالت پیکسلی پیدا می ‌کند و در همان نگاه اول یک احساس ناخوشایند و حس بی اعتمادی را به مخاطب، منتقل می کند؛ بنابراین بهتر است تصویر در حالت CMYK باشد تا از کیفیت خوبی برای چاپ، برخوردار شود.

استفاده از استند تبلیغاتی می تواند هزینه های تبلیغاتی شما را تا حدود زیادی کاهش دهد.
استفاده از استند تبلیغاتی می تواند هزینه های تبلیغاتی شما را تا حدود زیادی کاهش دهد.

انتخاب هوشمندانه رنگ ها

رنگ استفاده شده در طراحی و چاپ یک بنر حال چه صورت ایستاده و چه رومیزی؛ می بایست در کسری از ثانیه توجه مخاطب را به خود، جلب کند؛ بنابراین برای رنگ پس زمینه استند بهتر است از رنگ ‌هایی استفاده شود که جزء رنگ های اصلی برند و کسب و کار شما باشد. به عنوان مثال همه ما زمانی که نامی از اپراتور ایرانسل بشنویم؛ استند تبلیغاتی آن را به رنگ زرد، تصور می کنیم؛ زیرا این رنگ جزء مشتقات رنگ سازمانی برند ایرانسل می باشد. البته رنگی که برای پس زمینه انتخاب می ‌کنید؛ باید به گونه ‌ای باشد که نوشته های چاپ شده روی آن به صورت واضح و خوانا در اختیار مخاطب، قرار گیرد.

توازن بین نوشته و فضای خالی را رعایت کنید

این که حجم زیادی از نوشته را در فضای کوچکی به زور جای دهید؛ نه تنها باعث جذب مخاطب نمی ‌شود بلکه ظاهر استند تبلیغاتی ایستاده یا رومیزی شما را بسیار درهم برهم و نامنظم نشان می دهد؛ بنابراین حتماً باید بین نوشته، تصویر و فضای خالی توازن برقرار باشد. تنها در این صورت است که طرح کلی آن چشم ‌نواز به نظر می آید و می توان از آن انتظار اثربخش بودن را داشت.

خلاقیت و ذوق داشته باشید

اگر در زمینه گرافیک و طراحی استند تجربه چندانی ندارید؛ بهتر است این کار را به یک گرافیست حرفه ای بسپارید. موسساتی که در زمینه طراحی و چاپ پوسترها و بنرهای تبلیغاتی فعالیت می کنند؛ می توانند به بهترین شکل برند و کسب و کار شما را با استفاده از یک طرح خلاقانه، به نمایش بگذارند؛ بنابراین برای اینکه یک استند رومیزی یا ایستاده بتواند بازدهی خوبی داشته باشد؛ به کمی تلاش، ذوق و تخصص، نیاز دارد.

بهترین نوع و اندازه را برای سفارش استند تعیین کنید

انتخاب نوع استند بیشتر وابسته به جامعه هدف و مخاطبین شما می باشد. اگر بیشتر مخاطبان شما در دفتر کارتان حضور پیدا می ‌کنند و سعی در شرکت در جلسات برگزار شده در دفتر دارند؛ بهتر است از استندهای رومیزی، استفاده شود در غیر این صورت استندهای ایستاده بیشترین تاثیر را خواهند داشت. (مخصوصاً در فضای نمایشگاهی که عبور و مرور افراد بیشتر است.)

طراحی استند فروشگاهی

آنچه که در بدو ورود به یک فروشگاه مدرن و زیبا می تواند جلب توجه کند؛ یک استند تبلیغاتی ایستاده است که با طراحی زیبا و منحصر به فردی جلوه نمایی کند. معمولاً افراد بدون هیچ پیش زمینه خاصی وارد فروشگاه ها می شوند و بسیار مشتاق هستند در مورد اقلام موجود در فروشگاه، اطلاعات بیشتری داشته باشند. وجود یک استند تبلیغاتی می تواند هم به شما به عنوان صاحب فروشگاه در انتقال آسان اطلاعات و هم به مشتری در زمینه دریافت اطلاعات، کمک کند. علاوه بر ورودی؛ می توان در نقاط مختلف فروشگاه از انواع استندهای تبلیغاتی، استفاده کرد.

در این مقاله تا حد امکان با انواع استندهای تبلیغاتی، آشنا شدید و دانستید که برای طراحی و چاپ یک استند، چه مواردی را باید در نظر بگیرید. در صورتی که برای طراحی استند تبلیغاتی نیاز به مشاوره دارید؛ می توانید به صورت تخصصی از خدمات مشاوره ما، استفاده کنید.

 

مطالب مشابه