طراحی پاپ آپ نمایشگاهی حرفه ای + نکات کلیدی

طراحی پاپ آپ نمایشگاهی

امروزه برای اینکه بتوان محصولات خود را نسبت به سایر رقبا متمایز کرد و برند خود را از گمنامی درآورد باید از روش‌های تبلیغاتی گسترده‌ای استفاده نمود که از آن‌ها می‌توان به طراحی بیلبورد تبلیغاتی و نصب آن در نقاط مختلف شهر، طراحی استرابورد تبلیغاتی، ساخت تبلیغات ویدیویی و… اشاره کرد. اما در این بین حضور در یک نمایشگاه رسمی و دارا بودن پاپ آپ نمایشگاهی و ارائه کالا و خدمات برندمان به صورت زنده و کاملا حرفه‌ای تاثیری شگفت انگیز خواهد داشت. به طوری که پس از گذر از یک نمایشگاه موفق متوجه خواهید شد به چه جامعه هدف گسترده و به خصوص مرتبطی دستیافتید و چه متخصصان باتجربه‌ای در حوزه ارتباطی شما قرار گرفته‌اند.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

اما به هرحال داشتن یک غرفه و پاپ آپ نمایشگاهی رسمی آنچنان که بنظر می‌رسد ساده نیست و علاوه‌بر اجاره یک غرفه باید به فکر دیزاین آن نیز باشید. اما چگونه؟ عمدتا برای برگزاری نمایشگاه و دیزاین یک غرفه از وسایل مختلفی استفاده می‌شود که یکی از بهترین آن‌ها پاپ آپ‌های نمایشگاهی هستند. در ادامه‌ی این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر و بهتر در خصوص این نوع تبلیغات چاپی صحبت نماییم.

طراحی پاپ آپ نمایشگاهی     طراحی پاپ آپ نمایشگاهی

پاپ آپ نمایشگاهی چیست ؟

پاپ آپ نمایشگاهی همچون یک صفحه نمایش یا سازه تبلیغاتی هستند که با استفاده از یک فریم و صفحه گرافیکی درست می‌شوند. از این سازه‌ها بیشتر در رویدادها و نمایشگاه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف برندینگ یا تبلیغات استفاده می‌شود، به طوری که پس از سرهم کردن آن شما یک بنر بزرگ و ایستاده خواهید داشت که می‌تواند شعار، اهداف، خدمات، تصاویر کالاها و… برند شما را به بهترین شکل ممکن همچون تیزر معرفی محصول به نمایش بگذارد و نظر مخاطبان را به سمت خود جلب نماید. همچنین این محصولات کاربردی می‌توانند همچون یک پارتیشن موقت در جداسازی غرفه شما نیز عمل کنند و دکوراسیون آن را بسیار زیبا و البته کاربردی نشان دهند.

 

طراحی پاپ آپ نمایشگاهی حرفه ای

در نمایشگاه‌ها اکثر افراد به صورت گذری از کنار غرفه رد شده و از آن بازدید می‌کنند اما این گذر، زمانی برای کسب و کار شما سود آور خواهد بود که فرصتی برای عرض اندام در اختیار شما قرار بگیرید و عملا مخاطبان شما زمانی را در اختیار شما قرار بدهند تا بتوانید بیشتر در خصوص خودتان و کسب و کارتان صحبت نمایید.

پاپ آپ‌ نمایشگاهی می‌توانند این فرصت را در اختیار شما قرار بدهند، برای اینکار کافیست طراحی پاپ آپ‌ها را به صورت اصولی و حرفه‌ای پیش ببرید، اینچنین مخطبان با دیدن تصاویر گرافیکی و حتی توضیحاتی که درون آن‌ها وجود دارد کنجکاو شده و مایل به دریافت اطلاعات بیشتر از سوی شما می‌شوند و عملا زمینه ذهنی برای آن‌ها ایجاد خواهد شد.

به همین سبب می‌توان گفت طراحی پاپ آپ‌ های نمایشگاهی یا محصول مشابه آن یعنی طراحی استند رول آپ نمایشگاهی به صورت اصولی می‌تواند نتیجه‌ی حضور شما را در یک رویداد، کاملا امید بخش نماید و از طرفی کارهای شما نیز همراستا با اهداف برندینگ پیش برود.

طراحی پاپ آپ نمایشگاهی حرفه ای      طراحی پاپ آپ نمایشگاهی حرفه ای

نکات کلیدی در طراحی پاپ آپ نمایشگاهی

حال که به میزان اهمیت پاپ آپ‌ها پی بردیم و از طرفی فهمیدیم که تنها طراحی اصولی آن است که می‌تواند به کمک برند ما بیاید و مزایایش را نشان دهد بهتر است به سراغ بیان نکاتی برویم که با استفاده از آن‌ها بتوانیم یک طراحی اصولی و حرفه‌ای را پیگیری نماییم. از مهم‌ترین این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم استفاده از طرح‌های پیچیده: طرح‌های ساده بهترین گزینه برای پاپ آپ‌ها محسوب می‌شوند زیرا بیشترین میزان تاثیرگذاری را برروی مخاطب خواهند داشت. توجه کنید که هرچه پاپ آپ شما شلوغ‌تر و پیچیده تر باشد امکان جلب نظر مخاطب توسط آن کمتر خواهد بود.
  • استفاده از رنگ، فونت و زبان مناسب: سعی کنید رنگ پاپ آپ نمایشگاهی خود را متناسب با رنگ برند یا زمینه کاریتان انتخاب کنید به طور مثال در حوزه سلامت رنگ سبز یا در حوزه بهداشت رنگ سفید گزینه خوبی خواهد بود. به غیر از این مورد انتخاب فونت مناسب نیز بسیار اهمیت خواهد داشت. سعی کنید از فونتی استفاده کنید که علاوه‌بر زیبایی خوانا باشد و مخاطب برای خواندن آن نیاز به رمزگشایی نداشته باشد! همچنین در صورتی که در یک نمایشگاه بین المللی شرکت کردید یادتان باشد که استفاده زبان بین المللی الزامیست و حتما باید مورد توجه شما قرار بگیرد.
  • استفاده از متون‌ خلاصه اما مفید: بدون شک پاپ آپ نمایشگاهی شما نیاز به نوشته یا متن خواهد داشت اما سعی کنید متن شما بسیار خلاصه و کوتاه باشد و در چند جمله هدف شما را برآورده سازد. همچنین توجه داشته باشید که نوشته‌ی شما تنها چیزیست که می‌تواند مقدمه ذهنی خوبی به مخاطب بدهد پس سعی کنید سوال مخاطبان خود را پیشبینی کنید و پاسخ آن را به صورت مختصر و مفید درون پاپ آپ بیاورید.
  • استفاده از مشخصات کلی برند: حتما و حتما نام برند، لوگو، نماد تجاری و سایر مشخصات برند مثل آدرس و شماره تماس خود را درون پاپ آپ بیاورید تا برند شما در ذهن مخاطب ثبت شود و ارتباط با شما ساده‌تر شود.

طراحی پاپ آپ نمایشگاهی حرفه ای    نکات کلیدی در طراحی پاپ آپ نمایشگاهی

جدیدترین ایده ها و خلاقیت ها در طراحی پاپ آپ نمایشگاهی

یکی دیگر از نکات مهم که به آن اشاره نکردیم خلاقیت و اجرای ایده‌های جدید در طراحی پاپ آپ است. به طور مثال برای داشتن یک پاپ آپ خلاقانه می‌توانید از سازه‌های منحنی یا سه بعدی استفاده نمایید. این پاپ آپ‌ها جدیدتر از سازه‌های تخت به شمار می‌روند و عمدتا نیز با استفاده از تصاویر گرافیکی جذاب حاصل از عکاسی تبلیغاتی همراه خواهند شد. به همین دلیل در جذب موثر مخاطب تاثیر بیشتری گذاشته و جز جدیدترین پاپ آپ‌ها نیز به شمار می‌روند.

نمونه طراحی پاپ آپ نمایشگاهی

در قسمت قبل اشاره کردیم که علاوه‌بر تمام نکات گفته شده خلاقیت و استفاده از جدیدترین ایده‌های موجود در طراحی پاپ آپ نمایشگاهی بسیار اهمیت دارد اما برای بسیاری از افراد این امر بدون الهام از نمونه‌های دیگر امکان پذیر نخواهد بود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتما با دیدن سایر نمونه‌ها چهارچوب کلی طراحی این محصولات را بشناسید و سپس اقدام به طراحی نمایید. استودیو فهار یکی از مجموعه‌های حرفه‌ای و با سابقه در زمینه طراحی گرافیکی است و می‌تواند با کالکشن بزرگی از نمونه‌های مختلف به شما در ساخت یک پاپ آپ حرفه‌ای و اصولی کمک نماید.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به یک نوع خاصی از تبلیغات چاپی بپردازیم و با بررسی میزان اهمیت پاپ آپ نمایشگاهی، تاثیرش را در موفقیت بیشتر برندتان شرح دهیم. در آخر نیز پیشنهاد می‌کنیم که حتما به نکات گفته شده توجه فرمایید و برای طراحی پاپ آپ از افراد متخصص و باتجربه کمک بگیرید.

4.5/5-(2امتیاز)

مطالب مشابه